Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
6 minutter siden, arnoyb skrev:

Okey, jeg kan ikke se at det står i overskrifta lengre, men da ser jeg ikke på riktig plass selv om jeg ser på forsiden.   Hva den sorteres som kan sikkert stemme det du sier, jeg mener hvilket inntrykk den gir og hva som står når du kommer inn på bloggen og der ser jeg ikke det mottoet du nevner.

Det at hun prøver å selge PT programmet sitt på sin side gjør det jo ikke til en treningsblogg akkurat som at det at hun viser klær fra Zizzi ofte ikke gjør det til en moteblogg. Så mye forskjellig som er der så er det jo en hverdagsblogg ikke mer eller mindre..

Står i den fanen som åpnes når du går inn på bloggen hennes. Har ikke sagt at det er det at hun selger "treningsprogrammer" som gjør det til en treningsblogg: hun presenterer den jo selv som treningsblogg. Litt dumt å selge treningsprogrammer fra en moteblogg, tror du ikke? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Biri skrev:

Står i den fanen som åpnes når du går inn på bloggen hennes. Har ikke sagt at det er det at hun selger "treningsprogrammer" som gjør det til en treningsblogg: hun presenterer den jo selv som treningsblogg. Litt dumt å selge treningsprogrammer fra en moteblogg, tror du ikke? 

Så da har hun også en moteblogg?

Når jeg går på helenedrage.no så ser jeg ikke det du refererer til, det var det jeg sa. Ser det fortsatt ikke, men som sagt det står sikkert i den fanen du snakker om når du ser det...

Slik jeg ser det så er det en hverdagsblogger som er PT og dermed prøver å selge et produkt fra sin blogg. 

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, Silje92 skrev:

Ville du gått i en butikk og handlet dyre merkeklær om selgeren hadde stilt opp i klær fra Fretex..? Selv om selgeren kanskje er aldri så god og sitter med masse kunnskap om produktene, så vil det fortsatt være lettere å kjøpe av noen som kanskje kler seg i samme type klær som butikken selv selger? 

Eller gå på Carlings og selgeren har klesstilen fra Bogerud? Du skjønner poenget😉

Jeg tviler ikke på at Drage sitter med sinnsykt mye kunnskap om kosthold og trening, men hun vet bare ikke hvordan hun skal utnytte det. Det er vel der problemet ligger tror jeg. 

Klær fra fretex kan godt være dyre klær.

• Liker 5
Skrevet
10 timer siden, Porcelain skrev:

99% av "kritikken" i denne tråden er opptatt av å diskvalifisere Drages kunnskaper om helse, mat og trening fordi hun er nettopp overvektig, så i den konteksten har hun et poeng. Et poeng som en del her inne bør vurdere å ta til seg. Det tjener hverken henne eller de såkalte kritikerne at det a) stadig trekkes frem at "overvekt er ikke sunt" og b) "null troverdighet som personlig trener fordi hun ikke gjør det bra nok selv."  Hva med å kutte de to nevnte setningene, og så se  hva du da står igjen med som er verdt å nevne i denne tråden? 

For min del kritiserer jeg dobbelmoraliteten i det hun beskriver og det som skjer. Hun skriver at hun elsker å trene, 2 uker senere kommer et innlegg med alle unnskyldninger til ikke å trene.

Hun skriver hun spiser nyttig og sunt, på snap er det mengdevis med godis og gigaporsjoner.

Ingenting av det handler om at hun "har overvekt" eller hvordan hun ser ut. Hun fører lesere og støttespillere bak lyset.

• Liker 13
Skrevet
Akkurat nå, Prinsesse788 skrev:

For min del kritiserer jeg dobbelmoraliteten i det hun beskriver og det som skjer. Hun skriver at hun elsker å trene, 2 uker senere kommer et innlegg med alle unnskyldninger til ikke å trene.

Hun skriver hun spiser nyttig og sunt, på snap er det mengdevis med godis og gigaporsjoner.

Ingenting av det handler om at hun "har overvekt" eller hvordan hun ser ut. Hun fører lesere og støttespillere bak lyset.

Enig.

Og etter det store ærlige innlegget hadde hun muligheten til å gjøre drastisk om på bloggen, men hun er fortsatt for delt i hva hun skriver og hva hun gjør...

• Liker 4
Skrevet

Hun har stadig planer om endring av profilen. Jeg ble veldig glad da hun grep om "stormote", der har du en målgruppe, et publikum som ikke har så mange å se opp til. Men nei, hun griper det ikke an, alt handler om det falske "elsk deg selv" og "jeg trener masse, men går ikke ned i vekt". Jeg kan godt tro på at hun er fornøyd med seg selv, jeg hadde også god selvtillit når jeg veide 40-50kg for mye. 

• Liker 4
Skrevet
38 minutter siden, miagunda skrev:

Klær fra fretex kan godt være dyre klær.

Haha ja, sant nok 🙊 men jeg tror du skjønte poenget 

Skrevet
Akkurat nå, Silje92 skrev:

Haha ja, sant nok 🙊 men jeg tror du skjønte poenget 

Ja. Jeg bare måtte :P

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor hun ikke legger ut der hun SELV trener fra beastmode 3.0 jeg.. ? Hadde vært fint å se henne ta et par uker der hun viste frem både øvelser, kosthold og resultater! Dette er noe jeg savner fra en profesjonell iallefall. At man selv er med på det man setter opp.

• Liker 11
Skrevet
7 minutter siden, Butternut skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor hun ikke legger ut der hun SELV trener fra beastmode 3.0 jeg.. ? Hadde vært fint å se henne ta et par uker der hun viste frem både øvelser, kosthold og resultater! Dette er noe jeg savner fra en profesjonell iallefall. At man selv er med på det man setter opp.

Helt enig :)
Mener bla. Silje Mariela gjorde det samme. 

Jeg tenker hvis Dragen ikke klarer å gjennomføre programmet.... Hvorfor skulle andre klare det da ?

• Liker 4
Skrevet
3 timer siden, Prinsesse788 skrev:

Hun har stadig planer om endring av profilen. Jeg ble veldig glad da hun grep om "stormote", der har du en målgruppe, et publikum som ikke har så mange å se opp til. Men nei, hun griper det ikke an, alt handler om det falske "elsk deg selv" og "jeg trener masse, men går ikke ned i vekt". Jeg kan godt tro på at hun er fornøyd med seg selv, jeg hadde også god selvtillit når jeg veide 40-50kg for mye. 

Hvorfor hadde du det?

Skrevet

@suckers Jeg lykkes på andre områder i livet, hadde en trygg jobb og god kjæreste. Når jeg innså hvor syk jeg ble av overvekten måtte jeg ta grep, det var ikke fordi jeg følte meg stygg eller hvordan jeg så ut. Naturligvis trives jeg MYE bedre med en lavere vekt og jeg merker jo at har det bedre med meg selv. I tillegg er jeg blitt mye eldre og tryggere, gir mer blaffen.

• Liker 7
Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring.
/lillesky (mod)

Skrevet

Hennes nyeste innlegg hinter jo til at hun kanskje legget livsstilsendringsdelen av bloggen død i nær fremtid. Ivertfall alik jeg tolka innlegget, hun er jo alltid så kryptisk :)

• Liker 3
Skrevet

Nytt "draoppsingletenforåvisebhenmensjegstårforanspeiletutenbukse"-snap nå.

Altså: hun står i truse og drar opp toppen på klassisk Drage-vis slik at alt vises. 

Hva er greia?

• Liker 15
Skrevet
9 minutter siden, Rubella skrev:

Altså: hun står i truse og drar opp toppen på klassisk Drage-vis slik at alt vises. 

Hva er greia?

Kansje for å vise at hun har gått ned i vekt..? Eller noe. 

Skrevet
1 minutt siden, Butternut skrev:

Kansje for å vise at hun har gått ned i vekt..? Eller noe. 

Tviler på det. Så ingen endring i hvert fall.

• Liker 1
Gjest ricecrispies
Skrevet
8 minutter siden, Rubella skrev:

Hva er greia?

"Åh,så fin du er!/alle som kritiserer er hatere/ingen hadde hatet om hun var tynn/alle er misunnelige" ?

Skrevet

Litt merkelig at hun skriver dagens FORM..det er jo sånn fitness uttrykk. Jaja, hun får styre på.. jeg skjønner ikke av hva hun vil, skriver eller mener for tiden uansett. 

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Rubella skrev:

Tviler på det. Så ingen endring i hvert fall.

Du mener du hadde sett forskjell om hun har gått ned 2 kilo siden forrige slik bilde hun la ut? (i følge insta 2 uker siden)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...