Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 timer siden, Prinsesse788 skrev:

Siste innlegg: Spiser både sukkerfritt snop OG ordinært snop. Kanskje ikke så nøye på KCAL-tellingen da? Jeg slanker meg selv, og spiser gjerne ordinært snop, men begge deler - hva er vitsen? 

Og at familien gir et påskeegg med snop til en som slanker seg... Jeg fikk påskeegg med gavekort, og skjønnhetsprodukter. Alle vet jeg slanker meg - hvorfor gjøre det vanskeligere?

"Ja takk, begge deler", liksom. :Knegg: Det blir jo som "smør på flesk", poenget faller jo bort. Hun erstatter jo ikke ikke sukkeret, hun adder jo bare flere kalorier til totalen. Meeen, kansje jeg er for dum for å se logikken?  :blush:

Hun skriver jo at hun koser seg med goood samvittighet, da hun er så flink i hverdagen. Vel, om det var tilfellet, hvorfor har hun havnet der hun er nå da? 

Så lenge hun fortsetter og narre seg selv slik, så går det aldri. Akkurat som om at det ikke går å slutte "litt" å røyke. Er 100% enig i dette hun skriver med moderasjon og balanse, men intill hun har kontroll så, må hun jo bare kjøre en beinhard linje og utfordre sjebnen. 

Lurer på om det kommer en ny podcast i morgen og på hva hun sier der. Om vi får høre "drittlei og vil gi meg" versjonen, eller om hun har koplet inn "autopiloten" igjen og satt seg selv på repeat nok en gang.

:arwen:

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Altså Helene lurer seg selv så til de grader. Hun sier hun sliter, men i podcasten så hjelper det jo å fortelle seg selv i speilet hvor bra hun er, hvor fin rumpe hun har osv osv. Hun sier hun er fornøyd med egen kropp, men ble likevel så irritert(?) når det dukket opp treningsbilder/sunn kropp på IG at hun måtte avfølge vedkommende.

Itillegg gjør det ingenting om man tar seg den sjokoladen i ukedagen(e) om man har lyst på sjokolade... Er jo lett å forstå at det faktisk utgjør en forskjell mtp vektnedgang å spise godis når man vil, og jeg mistenker at det skjer oftere enn 1 gang i uka (altså på hverdager), itillegg heller jo dama innpå med diverse drikker og energibarer.. 

Deler av innlegget er slettet. Mynona, mod.

Endret av Gia_
Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring.

Mynona, mod.

Skrevet

"Ja takk, begge deler" fungerer ikke på slanker'n ...

Hele bloggen er repeat, og merker meg at innleggene ofte omhandler og "svarer til" kritiske innlegg her i forumet.

• Liker 8
Skrevet
17 timer siden, Prinsesse788 skrev:

Siste innlegg: Spiser både sukkerfritt snop OG ordinært snop. Kanskje ikke så nøye på KCAL-tellingen da? Jeg slanker meg selv, og spiser gjerne ordinært snop, men begge deler - hva er vitsen? 

Og at familien gir et påskeegg med snop til en som slanker seg... Jeg fikk påskeegg med gavekort, og skjønnhetsprodukter. Alle vet jeg slanker meg - hvorfor gjøre det vanskeligere?

Som å sette på seg nikotinplaster og røyke samtidig🙊🙉

Skrevet

Nemlig @Biri !

at det fremdeles er folk som tror at ikke kcal-inntak spiller hovedrollen for vektned/oppgang ...

• Liker 6
Skrevet

"Full pupp" på snap i kveld som vanlig.. :rolleyes: 

Tenker at dette undertøyssamarbeidet hennes er veldig beleilig. :P

• Liker 5
Skrevet

Full pupp og pizza

• Liker 5
Skrevet

Synes Helene stråler på bildene med antrekk og hun virker såå fornøyd og glad. Og ekte! Det hadde vært helt ok og innafor om hun la den andre karrieren sin (PT´en) død en stund mens motivasjonen kom tilbake. 

• Liker 3
Skrevet

Andre som har hørt på den nyeste podcasten? 

Undrer meg litt over at hun først sier hun har lagt på seg 30kg, evt 32kg nå etter påsken, siden den store vektnedgangen, men i slutten av podcasten har hun gått ned 8kg.. hvordan kan man gå ned 8kg siden hu begynte på det nye opplegget sitt, samtidig som hun har gått opp 2kg? :vetikke: er jo så mye frem og tilbake. 

Ellers er det jo i hver podcast snakk om vekta hennes, og hvor mye fokus det er rundt den, men unnskyld meg, min oppfatning er at det er hun selv som er verst og setter mest fokus på vekta og kroppsfokuset i det hele tatt..

Skrevet
27 minutter siden, Gia_ skrev:

Andre som har hørt på den nyeste podcasten? 

Undrer meg litt over at hun først sier hun har lagt på seg 30kg, evt 32kg nå etter påsken, siden den store vektnedgangen, men i slutten av podcasten har hun gått ned 8kg.. hvordan kan man gå ned 8kg siden hu begynte på det nye opplegget sitt, samtidig som hun har gått opp 2kg? :vetikke: er jo så mye frem og tilbake. 

Ellers er det jo i hver podcast snakk om vekta hennes, og hvor mye fokus det er rundt den, men unnskyld meg, min oppfatning er at det er hun selv som er verst og setter mest fokus på vekta og kroppsfokuset i det hele tatt..

Når hun har dårlig vektperiode belærer hun at der er for mye fokus rundt vekten hennes og at hun ikke lengre poster resultater. Men med en gang hun har ny runde nytt prosjekt og går ned noen kilo så offentliggjøres det umiddelbart. Går hun opp igjen (som har vært gjengangeren det siste året) så er det musestille.

Så at folk blir forvirra av vektkurven hennes er ikke merkelig. 

• Liker 10
Skrevet

Jeg kjøper hverken 60kg nedgangshistorien, eller noe annet hun skriver om vekt. Bildene har så lenge jeg har fulgt henne (6år) ALDRI stemt overens med hvordan hun ser ut IRL

• Liker 12
Skrevet

Enig enig! Det er ikke fordi hun ikke er flott, men jeg er som andre sier: ingen ting henger på greip, og vektpresset skaper hun helt på egenhånd

• Liker 10
Skrevet

I innlegget 'Underwear and wine' sier hun at hun ikke har for vane å vise frem undertøyet... O.o

Gjest ricecrispies
Skrevet

"A lady is one who never shows her underwear unintentionally..?

Skrevet

Merking av innlegget som "ambassadør" er vel ikke korrekt? Eller kan man skrive hva man vil så lenge det er "merket"?

Syntes dessuten ikke hun bør gjøre lyve om at hun mer enn gjerne viser seg i undertøy, det er jo ingenting galt i det!

Når hun skriver det sånn virker det jo bare som hun later som at hun er så mye bedre enn en oppfattelse hun selv har av andre.

• Liker 6
Skrevet

Ryddet for spekulasjoner, diskusjon omkring kropp, latterliggjøring, og svar til dette.

Raven Emerald, mod.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes Helene er flott jeg! Sliter selv med overvekt, men har mange flere kg enn henne. Det å gå ned i vekt er ikke lett, men det gjør ikke prosessen lettere når man blir rakket ned på av folk som ikke aner grunnen for overvekten,  de psykologiske prosessene rundt vektnedgang +++. Jeg leser MYE heller Helene sin blogg enn noen av de andre toppbloggerne, da hun er mer folkelig. 

Synes Helene skal fortsette med det som gjør hun lykkelig, og ignorere alle sure kommentarer og kritikere. Er enig i at hun selv har valgt å blottlegge livet sitt, og da må være åpen for at folk har en mening om henne. Men kom igjen dere - det finnes noe som heter folkeskikk, uansett om man er fan av Helene eller ei. 

Skrevet
9 timer siden, Njuta skrev:

Jeg synes Helene er flott jeg! Sliter selv med overvekt, men har mange flere kg enn henne. Det å gå ned i vekt er ikke lett, men det gjør ikke prosessen lettere når man blir rakket ned på av folk som ikke aner grunnen for overvekten,  de psykologiske prosessene rundt vektnedgang +++. Jeg leser MYE heller Helene sin blogg enn noen av de andre toppbloggerne, da hun er mer folkelig. 

Synes Helene skal fortsette med det som gjør hun lykkelig, og ignorere alle sure kommentarer og kritikere. Er enig i at hun selv har valgt å blottlegge livet sitt, og da må være åpen for at folk har en mening om henne. Men kom igjen dere - det finnes noe som heter folkeskikk, uansett om man er fan av Helene eller ei. 

Det er helt sant, og jeg synes hun har blitt mye bedre etter at hun sluttet å være en ren treningsblogg. Men hun samler jo alle kritikere i samme haug, de som synes hun taler med to tunger, og de som bare sier stygge ting direkte til henne. Jeg synes ikke hun fortjener å bli hetset, men jeg skjønner at folk reagerer på at hun sier at man kan være sunn uavhengig av vekt. Som forsåvidt er sant, men man legger ikke på seg 10 kg i året ved å ha en sunn livsstil.

• Liker 7
Skrevet (endret)
12 timer siden, Njuta skrev:

Helt enig i at Helene er ei fin dame, man trenger ikke å være tynn, ha sixpack og sprettrumpe (som hun sier) for å være fin. Selvtillit gjør man også fin. 

Det jeg undrer meg litt over, er det så mange haters som kommenterer på blogg/snap/IG? Er det så mange stygge kommentarer som hun fremstiller det? Og da mener jeg de som går på vekten hennes, ikke kritikk på bilder hvor hun er lettkledd/viser pupp osv. Jeg har fått inntrykk av at det er hun selv som er sin største kritiker og legger mest fokus på at hun er overvektig, mtp at hun babler i vei om det i hver podcast feks.. 

Oooog, her på KG har jeg ikke fått med meg kommentarer som går utelukkende på vekten hennes, men mer at folk ser at bilder og tekst/utsagn fra henne ikke stemmer helt overens.

Endret av Gia_
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...