Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Gjest Beatbox
Skrevet
41 minutter siden, arnoyb skrev:

Hun har jo ikke lagt skjul på at hennes vekt nedgang sist ikke var sunn og riktig, så å bruke det som argument at hun har gjort det før bare å gjør det igjen må jo du også høre at blir helt bak mål. Kanskje en av grunnene til at hun sliter nå er at hun har kunnskapen om hvordan man gjør det riktig, og det er ikke enkelt.

Nei men da er det kanskje på tide å ta lærdom av den erfaringen og move on..ikke grave seg ned i all verdens unnskyldninger og problematisere hver eneste lille ting?! Og ja, jeg har vært overvektig selv btw...Hvordan kan det være vanskelig å ha kunnskap om hvordan gjøre ting riktig og da ikke klare det..Det sitter mellom øra og det er derfor hun har mental coach og psykolog. Men det hjelper lite dersom man ikke er villig til å ta til seg det som blir sagt. Vet ikke om noen som er flinkere til å problematisere absolutt alt..det skal hun ha! For hun er klar over at det å være sykelig overvektig ikke er bra, og da å bruke argument som ' jeg tror ikke på BMI* er å stikke hodet i sanden. Det kræsjer totalt med det å ønske å være et sunt og godt forbilde.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun viser i det minste hvor tøft det er! Sikkert veldig mange som kjenner seg igjen. Enkelte blir ikke fornøyde uansett hva hun måtte foreta seg. Er sikkert ikke bra nok hvis hun går ned heller nå! 

• Liker 5
Skrevet
19 minutter siden, Fralle skrev:

Hun viser i det minste hvor tøft det er! Sikkert veldig mange som kjenner seg igjen. Enkelte blir ikke fornøyde uansett hva hun måtte foreta seg. Er sikkert ikke bra nok hvis hun går ned heller nå! 

Nei for noen blir det ikke riktig, for hun har jo gjort feil før å gjort mange feil så da kan hun ikke være inne på noe nå. Hun prøver noe annet, å det vises jo på snap med tanke på energi nivå. Kan ikke det være et steg i riktig retning?! Hvorfor skal ikke det få utslag på vekt og helse? Det at hun i noen dager ble ikke kan trene pga en liten operasjon i foten er faktisk bare livet, shit happens. I det store bildet behøver ikke det å ha noe å si så lenge hun er inne på riktig spor for seg selv å det vil jo tiden vise om. Hun er.

• Liker 1
Skrevet

Hun skriver jo at hun har gått ned 7 kg på disse ukene, så får håpe motivasjonen er stigende.

• Liker 5
Gjest kattehviskeren
Skrevet

Nok et halvnakent bilde i speilet. Hun har jo åpenbart et ekstremt stort oppmerksomhetsbehov når det kommer til kroppen sin, men jeg skjønner ikke, det er jo verdens fjerneste posering? Og den velger hun om og om igjen...

Skrevet

Er nok ikke enkelt å gå ned i vekt når man først har gått opp så mye igjen. Det krever en veldig sterk psyke å klare det :) Får håpe hun klarer å gå ned i vekt for hennes egen helse's skyld. Det er så mye bedre å være slank og lett. Har jo selv vært sykelig overvektig så vet at det er vanskelig å få det til. Men nå har hun vel sagt det i flere år uten at det har skjedd noe spesielt? Vel, håper hun klarer å gå ned :)

• Liker 3
Skrevet

... og nok en gang er hun hos frisøren :fnise:

• Liker 3
Skrevet

Spent på å se hvordan håret blir denne gangen. :hoppe:

• Liker 5
Skrevet

Hun har slitt med en lekkasje på bilen som hun gav 10k  for, kostnader er 3000,- for rep på Lillehammer og ytterligere 17k. Altså hva er det man forventer når man nesten får bilen gratis?

Hun nevnte også at de leier en leil. Altså de er ferdig utdannede og har vært i full jobb en stund og er godt voksne. Selv om Helene sikkert har hatt en litt varierende inntekter, hadde det vel like vel fått lån? 

Sorry, men noen ganger skjønner jeg ikke logikken hennes

• Liker 7
Skrevet

Hun mener også at å kjøpe kylling i Norge DET har hun ikke økonomi til... (ref diskusjon om svensk kylling på Instagram) Men å kjøpe alt annet ferdigsnacks, energidrikker, barer osv, det har hun tydeligvis penger til. Jeg lurer på en ting ang merking. Hun reklamerer veldig for hennes eget program, Beast Mode, må ikke det merkes? Det går vel under egenreklame?:P

• Liker 14
Skrevet

Mange som "sparer seg til fant".

Handler mat i Sverige for det er så billig, glemmer bensin, bom, verdiforringelsen av bilen etc. (I HDs tilfelle jobber hun jo der et par ganger i uken så dette gjelder generelt)

Kjøper billig bil, glemmer verkstedsregninger, bensinsluk etc.

Tar opp forbrukslån 400 000 på 15 år, og betaler 600 000 i renter etc.

Min mor sa alltid at det er dyrt å være fattig.

• Liker 6
Skrevet
4 timer siden, Miranda16 skrev:

Hun har slitt med en lekkasje på bilen som hun gav 10k  for, kostnader er 3000,- for rep på Lillehammer og ytterligere 17k. Altså hva er det man forventer når man nesten får bilen gratis?

Hun nevnte også at de leier en leil. Altså de er ferdig utdannede og har vært i full jobb en stund og er godt voksne. Selv om Helene sikkert har hatt en litt varierende inntekter, hadde det vel like vel fått lån? 

Det er faktisk folk som ikke vil ha det ansvaret det faktisk er å eie eget. Det er bare i Norge det er så stort press på å eie.

• Liker 5
Skrevet (endret)
4 timer siden, Miranda16 skrev:

Hun har kredittkort gjeld (evt gjort om til forbrukslån), som ble nevnt i eget innlegg på bloggen for noen år siden. Forstått det slik at de fikk det under kontroll, men sånt tar jo tid å tilbakebetale :)

Ref: http://www.helenedrage.no/archiveposts/wonder-woman/

Hun hadde og et eget innlegg om kredittkortgjeld som i ettertid ble slettet, med tittel "Det er for lett å havne i kredittkortgjeld!", hvor problemet startet etter hun flyttet hjemmefra.

Skummelt hvor mye reste-info som ligger igjen på google med enkle nøkkelord som Helene+Drage+Kreditt og andre lignende søk :P

Endret av Meadows
  • Liker 4
Skrevet
1 time siden, Meadows skrev:

Hun har kredittkort gjeld (evt gjort om til forbrukslån), som ble nevnt i eget innlegg på bloggen for noen år siden. Forstått det slik at de fikk det under kontroll, men sånt tar jo tid å tilbakebetale :)

Hun hadde og et eget innlegg om kredittkortgjeld som i ettertid ble slettet, med tittel "Det er for lett å havne i kredittkortgjeld!", hvor problemet startet etter hun flyttet hjemmefra.

Skummelt hvor mye reste-info som ligger igjen på google med enkle nøkkelord som Helene+Drage+Kreditt og andre lignende søk :P

Ja, da er det ikke rart at hun gjør noen uheldige og rare valg hva økonomi angår. Hvis man ikke har kunnskapen og ikke bruker fornuften ift økonomi så kan det bli en ond sirkel

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Birdo skrev:

Det er faktisk folk som ikke vil ha det ansvaret det faktisk er å eie eget. Det er bare i Norge det er så stort press på å eie.

At noen ikke vil ha ansvar for bolig, er et argument jeg tror jeg aldri har hørt, så sant de ikke har økonomi til det eller ikke har planer å bo på et sted på lang sikt.

Å leie en leilighet kan være et stort ansvar, fordi man har endel ting og ta hensyn til. Mange har ikke like stor respekt for en bolig de ikke eier selv og det kan føre med seg mye trøbbel. De aller fleste ønsker å eie da dette er sparing etc

Dessverre er det mange som ønsker seg inn på markedet men som ikke har økonomi og det er en helt annen greie,

At et etablert par som nå har slått seg ned et sted, er i jobb etc, så er det merkelig at de ikke kan kjøpe en leil,

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Meadows skrev:

Hvordan er det med lån i bank dersom man har betalt ned forbruks-. og kredittkortgjeld? Kan man få lån i det man har nedbetalt alt?

Det kan jo være grunnen til at de fremdeles leier?

Skrevet (endret)
15 minutter siden, Miranda16 skrev:

At noen ikke vil ha ansvar for bolig, er et argument jeg tror jeg aldri har hørt, så sant de ikke har økonomi til det eller ikke har planer å bo på et sted på lang sikt.

Min tidligere Roomie tenkte slik (hun er dansk), hun hata tanken på å ta ansvar om noe ble ødelagt, både økonomisk og ihht å utføre "mannearbeid" (uten å mene noe stygt med det xD ) :P Hun ville bare betale fast sum for trygt og behagelig tak over hodet, hvor noen andre fiksa om der oppstod problemer med leiligheten. Hun er overvelmet over presset for å kjøpe leilighet her i Norge, kontra Danmark - hvor det ikke er vanlig å eie bolig i ung alder. (ref: henne selv). Personlig er jeg litt enig med henne. Eier man ikke etter alder av 25 (om ikke lavere..) så synker man drastisk nedover i rangstigen på status på datingsmarkedet :P

Endret av Meadows
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Langsiktig tankegang er ikke det første jeg tenker på med denne bloggeren.

Endret av Prinsesse788
  • Liker 8
Skrevet

For det første kan jeg ikke fatte og begripe hvem som vil betale for "Beastmode". 

For det andre er ALLE måltidseksemplene i blogginnlegget om programmet/dietten typiske fancy måltider som tar tid å tilberede.

Og det er lagt inn "fitnessgodteri".... Det er jo bare lagt opp til at folk skal gå i akkurat samme fella som hun selv har plumpa i så uendelig mange ganger. Hvorfor overkomplisere ting? Hva med å bare kunne spise helt vanlig, enkel mat som f.eks knekkebrød med pålegg eller skyr med musli, og bare ta seg litt vanlig godis i begrensede mengder...

• Liker 16
Skrevet

Om HD leier eller kjøper har da ingen noen ting med. Man kan ha ordnet økonomi og ellers alt på stell, men likevel ønske å leie.

• Liker 9
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...