Perle Skrevet 2. april 2017 #4721 Skrevet 2. april 2017 1 time siden, Meadows skrev: Det var vel noe til overdrivelse xD Hun hadde bacon, 1 egg, 1 rundstykke, pålegg, smør og 1 glass juice - typisk hotellfrokost. (ja jeg gikk tilbake i snappen og sjekka xD) Lunsjen så ut til å være torsk i tomatsaus med grønnsaker og potet Og hun sa på forhånd at dette var en spisedag (vi vet jo enda ikke hva opplegg hun går på. Spisedager kan være bare litt ekstra karbohydrater eller 500 - 1000 kcal mer enn hva hun spiser til vanlig, så vanskelig å kommentere alt etter). Hovedproblemet hennes er nok ikke at hun ikke følger sine egne tips, men heller hva hun spiser innimellom alle måltider (+ erstatninger for kose-behovet) for å tilfredsstille følelser/tanker som hun sliter med... Det har hun vel innrømt tidligere og. Jeg synes ihvertfall det er mye kalorier i ett måltid. Kunne droppet brødet og potene og baconet, og heller pøst på med grønt. Det handler om valg hele tiden. Går fint an å bestille mat på restaurant, bare å si "no potatoes, just add vegetables", og be om å dressingen og sausen servert i en skål ved siden av, i stedet for at maten er "druknet". Er veldig enig med deg at hun døyver følelsene sine med mat. Har bodd mange år i utlandet, og blitt eksponert for godteri, isbarer, og liknende til latterlig lave priser 24/7, men har holdt meg helt unna. Hun jobber nå på Nordby på Svinesund i Sverige, og JA, det finnes godtebutikker der med priser så lave at taxfree føles dyrt, men en MÅ ikke kjøpe fordi om. Ser jo henne daglig snappe derfra og alltid med en stor bærepose på vei ut. Jeg skulle ønske hun erkjente at hun har et avhengighetsproblem, og tok tak i det først. Håpet og trodde at hun hadde nådd bunnen og "sett lyset" nå etter jul, men i stedet durer hun bare videre i sammme gear og er om mulig blitt enda mer "struts". 8
Sahara_ Skrevet 2. april 2017 #4722 Skrevet 2. april 2017 9 minutter siden, Perle skrev: Jeg synes ihvertfall det er mye kalorier i ett måltid. Kunne droppet brødet og potene og baconet, og heller pøst på med grønt. Det handler om valg hele tiden. Går fint an å bestille mat på restaurant, bare å si "no potatoes, just add vegetables", og be om å dressingen og sausen servert i en skål ved siden av, i stedet for at maten er "druknet" Det er definitivt et kosemåltid. Må personlig innrømme at jeg hadde unnet meg det samme selv på hotell på "reis-vekk" helg xD Vi vet vel mer når hun skriver om den nye dietten sin. Strengt tatt mener jeg hun ikke burde være på diett, bare tenke vanlig mat (ikke ha diett med mye "nei-mat") for å slippe at det hele blir for overkomplisert. 3
skruf Skrevet 2. april 2017 #4723 Skrevet 2. april 2017 3 timer siden, Perle skrev: De har bodd på Lillehammer Hotell hele helgen og sist jeg var der hadde de ihvertfall et kjempefint svømmebasseng. Hun driver jo og snakker om NM og at hun er gammel svømmer, så bassengtrening må jo være midt i blinken! Å sykle på en ergometersykkel er jo heller ikke umulig med en operert fot. Har gjort det selv. Hun kommer aldri å klare og gå ned i vekt igjen om hun fortsetter å lure seg selv. De måltidene hun har snappet om i helgen, inneholder mer kalorier hver, en det jeg spiser på en hel dag. Det finnes alltid en undskyldning, jul, påske, bursdager, helg, osv osv. Vill hun ned i vekt må hun ofre noe. Og hun må tåle å være litt sulten. Det er ikke farlig å kjenne litt sult, det betyr bare at kroppen forbrenner "reservene". Til Helene sitt forsvar på det så må jeg bare bemerke at hun er nyoperert. Man skal holde operasjonssåret tørt, ergo så kan man ikke svømme. Når man nettopp har operert så er faktisk ikke trening det første man tenker på. 12
clyde Skrevet 2. april 2017 #4724 Skrevet 2. april 2017 3 timer siden, Beatbox skrev: Så kan man jo spørre seg for n`te gang..hvorfor følger hun ikke sine egne gode råd? Hvis det er slik at hun trives med å være sykelig overvektig, helt greit, men da er det merkelig å reklamere med at man er *lidenskaplig opptatt av sunn vektnedgang og helse* og stadig vekk skriver at man vil ned i vekt. Det er den dobbeltheten mange reagerer på. Dersom det hadde vært så jævla lett å følge sine egne råd så hadde alle mennesker på denne jord vært slanke, friske, flinke til å spare/evt. rike. Ingen hadde vært i utrygge og voldelige forhold/ekteskap +++ Jeg er ikke fan av alt Helene Drage sier og gjør, men alle vet at det er hundre ganger lettere å gi andre råd enn å følge disse rådene selv. 13
Perle Skrevet 2. april 2017 #4725 Skrevet 2. april 2017 2 timer siden, skruf skrev: Til Helene sitt forsvar på det så må jeg bare bemerke at hun er nyoperert. Man skal holde operasjonssåret tørt, ergo så kan man ikke svømme. Når man nettopp har operert så er faktisk ikke trening det første man tenker på. Det har helt rett. Dette med svømming var et dårlig forslag. 4
Gjest Beatbox Skrevet 3. april 2017 #4726 Skrevet 3. april 2017 7 timer siden, clyde skrev: Dersom det hadde vært så jævla lett å følge sine egne råd så hadde alle mennesker på denne jord vært slanke, friske, flinke til å spare/evt. rike. Ingen hadde vært i utrygge og voldelige forhold/ekteskap +++ Jeg er ikke fan av alt Helene Drage sier og gjør, men alle vet at det er hundre ganger lettere å gi andre råd enn å følge disse rådene selv. Ehh..nei! Det er noe som heter selvinnsikt! Jeg er ikke flink med penger f.eks så derfor holder jeg kjeft hvis noe spør meg om råd/tips ang økonomi.
miaw Skrevet 3. april 2017 #4727 Skrevet 3. april 2017 (endret) Jeg synes egentlig flere er ganske slemme her. Helene drage irriterer åpenbart mange her inne på snap, så hvorfor følger dere henne da? Det at HD må lese slikt om seg selv , (selvfølgelig leser ho denne tråden) gjør at ho helt sikkert får enda dårligere selvtillit, og blir enda mer usikker på seg selv. En ond sirkel som kg bidrar til å opprettholde. Og så er det veldig mange her som kritiserer det at hun har holdt foredrag og det synes jeg er litt rart siden dere ikke ikke var der og hørte foredraget en gang. Når ho kommer med et innlegg hvor ho er fornøyd med egen innsats, så er det unødvendig med å komme med så mye kritikk, når en ikke engang var på foredraget! Jeg er ingen fan, men synes faktisk enkelte her drar kritikken av HD litt langt. Og så er folk veldig opptatt av vekten hennes, og jeg skjønner ikke helt hvordan det er konstruktiv å diskutere det... Helene er klar over det selv, hvorfor skal andre snakke om det? Endret 3. april 2017 av miaw 10
Butternut Skrevet 3. april 2017 #4728 Skrevet 3. april 2017 Jeg tror hun er meget klar over HVA som må gjøres, men det er ikke alltid like enkelt å gjennomføre. Sånn er det bare for noen. Jeg vet hun har hatt PT, coach og folk rundt seg men likevel... 6
Hjärtat Skrevet 3. april 2017 #4729 Skrevet 3. april 2017 På 29.12.2016 den 16.18, bonsaijenta skrev: (Feil sitering) Det er mye av det Helene sier og gjør som kan kritiseres. Men at så mange kritiserer henne og er fullstendig oppgitt over at hun ikke går ned i vekt, viser bare at svært få har forståelse for hvordan det er å skulle gå ned i vekt. (Hvilket for så vidt er bra, fordi det muligens viser at et fåtall her er eller har vært spesielt overvektige i sitt liv) Jeg jobber selv med en vektnedgang, hvor jeg har som mål å halvere vekten min. Hvilket i min situasjon betyr at jeg må gå ned 70 kilo. Jeg har visst i alle år hva som må til for å gå ned de kiloene. Jeg har gått til ernæringsfysiolog for flere år siden, og har over gjennomsnittet mye kunnskap om kosthold og vektnedgang, og har vært helt klar over min sykelige overvekt og hva det gjør med helsa. Det handler ikke om at hun ikke vet. Det handler om at per i dag har hun ikke den motivasjonen som kreves for å ta fatt på et sånt prosjekt. Det er ikke "bare å skjerpe seg". Se for dere alle snuppene på 65 kilo som strever etter å gå ned 2 kilo for flatere mage og gap mellom låra. Det er noe som virker overkommelig. Se så for dere meg på 140 kilo, på startstreken til mitt nye liv. -70 kilo på egenhånd. Man kan miste livsgnisten av mindre. Det virker så sinnsykt håpløst. Og for å komme til poenget: Helene er mer lik sistnevnte eksempel. Det krever så sinnsykt mye av et menneske, uavhenging av hvor mye man kan om kosthold og trening. Jeg er helt sikker på at alle som skriver her inne, har sine ting. Dere kunne levd livet deres bedre, på en annen måte, en måte som hadde vært bedre for deg, de rundt deg eller samfunnet generelt. 23
sofabord Skrevet 3. april 2017 #4730 Skrevet 3. april 2017 Svarer til personen over meg. Det er ikke det det handler om her. Poenget er at hun hele tiden motsier seg selv og sender ut veldig blandede signaler. 5
Gjest ricecrispies Skrevet 3. april 2017 #4731 Skrevet 3. april 2017 (endret) 52 minutter siden, Hjärtat skrev: (Feil sitering) Det er mye av det Helene sier og gjør som kan kritiseres. Men at så mange kritiserer henne og er fullstendig oppgitt over at hun ikke går ned i vekt, viser bare at svært få har forståelse for hvordan det er å skulle gå ned i vekt. (Hvilket for så vidt er bra, fordi det muligens viser at et fåtall her er eller har vært spesielt overvektige i sitt liv) Jeg jobber selv med en vektnedgang, hvor jeg har som mål å halvere vekten min. Hvilket i min situasjon betyr at jeg må gå ned 70 kilo. Jeg har visst i alle år hva som må til for å gå ned de kiloene. Jeg har gått til ernæringsfysiolog for flere år siden, og har over gjennomsnittet mye kunnskap om kosthold og vektnedgang, og har vært helt klar over min sykelige overvekt og hva det gjør med helsa. Det handler ikke om at hun ikke vet. Det handler om at per i dag har hun ikke den motivasjonen som kreves for å ta fatt på et sånt prosjekt. Det er ikke "bare å skjerpe seg". Se for dere alle snuppene på 65 kilo som strever etter å gå ned 2 kilo for flatere mage og gap mellom låra. Det er noe som virker overkommelig. Se så for dere meg på 140 kilo, på startstreken til mitt nye liv. -70 kilo på egenhånd. Man kan miste livsgnisten av mindre. Det virker så sinnsykt håpløst. Og for å komme til poenget: Helene er mer lik sistnevnte eksempel. Det krever så sinnsykt mye av et menneske, uavhenging av hvor mye man kan om kosthold og trening. Jeg er helt sikker på at alle som skriver her inne, har sine ting. Dere kunne levd livet deres bedre, på en annen måte, en måte som hadde vært bedre for deg, de rundt deg eller samfunnet generelt. Jeg har faktisk gått ned ganske mye selv. (Mye mer enn 2 kilo) Men jeg skriver ikke blogg,ei heller er jeg synlig i diverse medier hvor jeg messer tips og råd om diett og trening. Poenget her er alle selvmotsigelsene HG driver med. Og alle unnskyldningene. Jeg klarer ta hennes råd seriøst pga dette. Endret 3. april 2017 av ricecrispies
miaw Skrevet 3. april 2017 #4732 Skrevet 3. april 2017 1 time siden, sofabord skrev: Svarer til personen over meg. Det er ikke det det handler om her. Poenget er at hun hele tiden motsier seg selv og sender ut veldig blandede signaler. Regner med det er meg du mener. Men når folk skriver det så handler det jo om det! Selv om kanskje ikke du (og sikkert flere) mener det.
Gjest Biri Skrevet 3. april 2017 #4733 Skrevet 3. april 2017 Men når hun selv ikke klarer å finne motivasjonen til å endre livsstil å gå ned i vekt, er hun da den rette til å holde foredrag om sunn livsstil? Den slankekuren der hun gikk ned 60 kg. var jo tydeligvis nettopp en slankekur, og ikke en livsstilsendring, siden hun nå er tilbake der hun startet.
Monky Skrevet 3. april 2017 #4734 Skrevet 3. april 2017 4 timer siden, Hjärtat skrev: (Feil sitering) Det er mye av det Helene sier og gjør som kan kritiseres. Men at så mange kritiserer henne og er fullstendig oppgitt over at hun ikke går ned i vekt, viser bare at svært få har forståelse for hvordan det er å skulle gå ned i vekt. (Hvilket for så vidt er bra, fordi det muligens viser at et fåtall her er eller har vært spesielt overvektige i sitt liv) Jeg jobber selv med en vektnedgang, hvor jeg har som mål å halvere vekten min. Hvilket i min situasjon betyr at jeg må gå ned 70 kilo. Jeg har visst i alle år hva som må til for å gå ned de kiloene. Jeg har gått til ernæringsfysiolog for flere år siden, og har over gjennomsnittet mye kunnskap om kosthold og vektnedgang, og har vært helt klar over min sykelige overvekt og hva det gjør med helsa. Det handler ikke om at hun ikke vet. Det handler om at per i dag har hun ikke den motivasjonen som kreves for å ta fatt på et sånt prosjekt. Det er ikke "bare å skjerpe seg". Se for dere alle snuppene på 65 kilo som strever etter å gå ned 2 kilo for flatere mage og gap mellom låra. Det er noe som virker overkommelig. Se så for dere meg på 140 kilo, på startstreken til mitt nye liv. -70 kilo på egenhånd. Man kan miste livsgnisten av mindre. Det virker så sinnsykt håpløst. Og for å komme til poenget: Helene er mer lik sistnevnte eksempel. Det krever så sinnsykt mye av et menneske, uavhenging av hvor mye man kan om kosthold og trening. Jeg er helt sikker på at alle som skriver her inne, har sine ting. Dere kunne levd livet deres bedre, på en annen måte, en måte som hadde vært bedre for deg, de rundt deg eller samfunnet generelt. 👏🏻👏🏻 1
Hjärtat Skrevet 4. april 2017 #4735 Skrevet 4. april 2017 8 timer siden, sofabord skrev: Svarer til personen over meg. Det er ikke det det handler om her. Poenget er at hun hele tiden motsier seg selv og sender ut veldig blandede signaler. 8 timer siden, ricecrispies skrev: Jeg har faktisk gått ned ganske mye selv. (Mye mer enn 2 kilo) Men jeg skriver ikke blogg,ei heller er jeg synlig i diverse medier hvor jeg messer tips og råd om diett og trening. Poenget her er alle selvmotsigelsene HG driver med. Og alle unnskyldningene. Jeg klarer ta hennes råd seriøst pga dette. 6 timer siden, Biri skrev: Men når hun selv ikke klarer å finne motivasjonen til å endre livsstil å gå ned i vekt, er hun da den rette til å holde foredrag om sunn livsstil? Den slankekuren der hun gikk ned 60 kg. var jo tydeligvis nettopp en slankekur, og ikke en livsstilsendring, siden hun nå er tilbake der hun startet. Jeg er helt enig i at HD kan kritiseres for selvmotsigelsene hun kommer med. Men hun kan i teorien nok om trening og kosthold til å komme med råd og tips. Det finnes flere enn HD som ikke lever etter de rådene de selv kommer med. Det finnes økonomer med dårlig økonomi, tannleger med dårlig tannhelse, leger med påspist diabetes og hjerte-karsykdommer. Og så får de som trenger/mottar tips avgjøre hvorvidt de vil følge rådene til en som virker lite skikka til å gi dem. Poenget mitt er at nå er det sikkert 30 kommentarer her inne med råd og tips til Helene om hvordan hun skal spise og hvordan hun burde skjerpe seg og ta seg i nakkeskinnet, men det kommer ikke til å skje samme hvor mange ganger vi sier det. Det er ikke vi som gir Helene den indre motivasjonen som behøves for å hamre løs på det prosjektet. Tror jeg, da.:) 5
Gjest Biri Skrevet 4. april 2017 #4736 Skrevet 4. april 2017 Men hvem ville brukt en tannlege med dårlig tannhelse, eller uøkonomisk økonom til å forelese om god tannhelse og gi råd om økonomi? Tror ingen ville tatt dem seriøst. Det blir bare for dumt, og jeg skjønner ikke at hun ikke ser det selv. Tror jeg ville syntes det var flaut om jeg skulle forelese om sunn livsstilsendring, når hele salen var fulstendig klar over at jeg ikke levde etter mine egne råd...
Gjest kattehviskeren Skrevet 4. april 2017 #4737 Skrevet 4. april 2017 Leste et intervju med legen Wazim Sahid. Han var overvektig som student og tok derfor et oppgjør med livsstilen sin og slanket seg. Som han sa i intervjuet (sånn jeg husker det, ikke ordrett sitat dette), "jeg syntes ikke jeg kunne fortelle pasienter at de måtte slanke seg eller endre livsstil når jeg var overvektig selv. Jeg ville være et godt forbilde" Og det er jo et utrolig godt poeng, de fleste vil tenke sånn. Jeg syns synd på Helene, og forstår at hun har det vanskelig, men at hun samtidig skal tjene penger på motivasjonskurs og pt-program syns jeg er ganske spesielt. En hver pt-kunde fortjener også en pt som trener mye og har masse erfaring. ja, det kan sikkert være bra for noen overvektige å ha en trener som heller ikke har sixpack, men Helene liker jo ikke å trene en gang! For all del, hun må gjerne blogge, gjerne om spiseproblemene sine, men jeg syns dette blir veldig feil sånn som det er blitt nå.
arnoyb Skrevet 4. april 2017 #4738 Skrevet 4. april 2017 Hva er greia egentlig. Hun får nå hjelp med kosthold, psykolog og noe form for mental trener. Er ikke det godt nok? Må kiloene bare plutselig være borte? Det kan jo ta år å gå ned 30/40/50/60 kg! Vet dere liksom bare at hun gjør det feil bare siden hun har gjort feil før? 4
Gjest Beatbox Skrevet 4. april 2017 #4739 Skrevet 4. april 2017 10 minutter siden, arnoyb skrev: Hva er greia egentlig. Hun får nå hjelp med kosthold, psykolog og noe form for mental trener. Er ikke det godt nok? Må kiloene bare plutselig være borte? Det kan jo ta år å gå ned 30/40/50/60 kg! Vet dere liksom bare at hun gjør det feil bare siden hun har gjort feil før? Greia er at hun har klart å gå ned 60 kg tidligere i løpet av 2 år...da uten utdannelse. Nå er hun PT og er utdannet kostholdsveileder, går i terapi og har mental coach....Og med sin egenreklame om at hun er lidenskapelig opptatt av sunn vektnedgang og helse..da skapes det visse forventninger av vedkommende.
arnoyb Skrevet 4. april 2017 #4740 Skrevet 4. april 2017 26 minutter siden, Beatbox skrev: Greia er at hun har klart å gå ned 60 kg tidligere i løpet av 2 år...da uten utdannelse. Nå er hun PT og er utdannet kostholdsveileder, går i terapi og har mental coach....Og med sin egenreklame om at hun er lidenskapelig opptatt av sunn vektnedgang og helse..da skapes det visse forventninger av vedkommende. Hun har jo ikke lagt skjul på at hennes vekt nedgang sist ikke var sunn og riktig, så å bruke det som argument at hun har gjort det før bare å gjør det igjen må jo du også høre at blir helt bak mål. Kanskje en av grunnene til at hun sliter nå er at hun har kunnskapen om hvordan man gjør det riktig, og det er ikke enkelt. 3
Fremhevede innlegg