Gjest Beatbox Skrevet 22. mars 2017 #4661 Skrevet 22. mars 2017 (endret) 8 timer siden, Navios skrev: Eg forstår ikkje poenget. Alle og bestemoren deira har podcast om dagen, men om ein ikkje har noko verdifullt å kome med, kvifor gidde. Dette er jo som å høyre tiradene på snapchat. Tydelig at hun er hellig overbevist om at det hun har å komme med er viktig! Et ledd i markedsføringen av navnet Helene Drage...Så er det noe som heter overeksponering og selvinnsikt..Flott at folk har selvtillit, absolutt! Men * jeg får aldri nok av meg selv* grensen nærmer seg faretruende... Endret 22. mars 2017 av Beatbox
Prinsesse788 Skrevet 23. mars 2017 #4662 Skrevet 23. mars 2017 Jeg reagerte på innlegget på IG om svenskehandel. I kommentarfeltet sier Helene at de spiser så mye kylling at det ikke lønner seg å kjøpe i Norge. Billig kylling i Sverige er stappet fullt med saltvann (og mye annet). Og hvordan er det mulig å spise SÅ mye kylling når man er 2 stk? Jeg er veldig for at man skal bruke penger på hva man vil. Men å prioritere negler, frisørtimer, bilturer til oslo fremfor å spise sunt så er det ikke prisen det kommer an på. 15
Gjest kattehviskeren Skrevet 23. mars 2017 #4663 Skrevet 23. mars 2017 Ja, av det innlegget virka det som om de har ganske så dårlig kosthold. Lite lages fra bunn av og det er mye halvfabrikata og kunstige søtningsmidler osv. Ikke akkurat veldig vanskelig å skjønne hvorfor det ikke går nedover med vekta. En annen filleting, men som klarer å irritere meg med den bloggen, hun skriver "haha!" i annenhver setning!
Gjest Gia_ Skrevet 24. mars 2017 #4664 Skrevet 24. mars 2017 (endret) Altså... skjønner ikke helt hvor det stopper for HD, da hun har klart en fin vektnedgang før OG har tatt PT kurs. Hun vet hvor problemet hennes ligger, så hvorfor tar hun ikke tak i det og skaffer seg hjelp? Nytter ikke å hele tiden starte på noe nytt, miste motivasjonen og starte på nytt med at nå NÅ funker det... før alt skjærer seg igjen. Hadde hun bare telt sånn ca kcal inn/ut PR dag og ligget i underskudd, kuttet ut enkelte matvarer som saus og de utallige energibarene hun stapper i seg, samt gått mer turer i feks skogen med bikkja så hadde mye vært gjort, og det på en lett måte som ikke setter hun ut av "gamet". Har selv hatt en vektnedgang på 15kg. I starten var det kun maten jeg endra på, og gikk minst 40min tur hver dag (og en liten tur morgen og kveld pga hundene), plutselig var 5kg borte. Når jeg hadde komt inn i en god rutine med mat og tur begynte jeg å innarbeide treningssenter også i den rutinen. Nå holder jeg det gående automatisk, fordi jeg får en glede av å trene og av det å spise sunn mat! Ikke en eneste propud, bcaa drikk eller energibar har jeg spist/drukket, men jeg har fortsatt klart det, og jeg har tilogmed spist brød og pasta, men alt har blitt spist i passelige mengder, og ingenting har jeg overdrevet så mye at motivasjonen sklir bort. Det handler ikke om en vektnedgang kun, men også en livsstilsendring. OT, men håper HD snart kan åpne øyene litt og se at less is more. Endret 24. mars 2017 av Gia_
Gjest SelinaKyle Skrevet 24. mars 2017 #4665 Skrevet 24. mars 2017 3 timer siden, Gia_ skrev: Altså... skjønner ikke helt hvor det stopper for HD, da hun har klart en fin vektnedgang før OG har tatt PT kurs. Hun vet hvor problemet hennes ligger, så hvorfor tar hun ikke tak i det og skaffer seg hjelp? Nytter ikke å hele tiden starte på noe nytt, miste motivasjonen og starte på nytt med at nå NÅ funker det... før alt skjærer seg igjen. Hadde hun bare telt sånn ca kcal inn/ut PR dag og ligget i underskudd, kuttet ut enkelte matvarer som saus og de utallige energibarene hun stapper i seg, samt gått mer turer i feks skogen med bikkja så hadde mye vært gjort, og det på en lett måte som ikke setter hun ut av "gamet". Har selv hatt en vektnedgang på 15kg. I starten var det kun maten jeg endra på, og gikk minst 40min tur hver dag (og en liten tur morgen og kveld pga hundene), plutselig var 5kg borte. Når jeg hadde komt inn i en god rutine med mat og tur begynte jeg å innarbeide treningssenter også i den rutinen. Nå holder jeg det gående automatisk, fordi jeg får en glede av å trene og av det å spise sunn mat! Ikke en eneste propud, bcaa drikk eller energibar har jeg spist/drukket, men jeg har fortsatt klart det, og jeg har tilogmed spist brød og pasta, men alt har blitt spist i passelige mengder, og ingenting har jeg overdrevet så mye at motivasjonen sklir bort. Det handler ikke om en vektnedgang kun, men også en livsstilsendring. OT, men håper HD snart kan åpne øyene litt og se at less is more. Kjempefint at du har hatt suksess, men hvis Helene trøstespiser og sliter med psyken, spiller det ingen rolle om hun vet hva hun skal gjøre eller ikke. Det er ikke der problemet ligger.
Gjest Beatbox Skrevet 24. mars 2017 #4666 Skrevet 24. mars 2017 1 time siden, SelinaKyle skrev: Kjempefint at du har hatt suksess, men hvis Helene trøstespiser og sliter med psyken, spiller det ingen rolle om hun vet hva hun skal gjøre eller ikke. Det er ikke der problemet ligger. Det er ikke vanskelig å se at hun gjør *alt* for klikk og likes. Klarte hun å gå ned 60 kg fordi motivasjonen var * å bli kjent for fantastisk vektnedgang*, men snøen som falt i fjor er ikke interessant lenger og da forsvinner også motivasjonen? Man kan begynne å lure. Hun klarte å gå ned såpass mye før PT og kostholdsveilederutd., men nå som det er på plass da klarer hun det ikke. Første steg er å finne ut av *Hvorfor drikker Jeppe*. Hun går i terapi og hos mental coach så får man bare håpe for hennes del at hun får ryddet opp i tankekaoset. Noen sa; you can`t find peace until you have all the pieces..
Rubella Skrevet 24. mars 2017 #4667 Skrevet 24. mars 2017 (endret) Nei, håret ser virkelig rasert ut nå. Hadde dog sett mye bedre ut om hun bare hadde orka å style det bittelitt! Ser luggen alltid ligger "skilt" på midten, altså i to deler med mellomrom mellom. Hadde vært så fint om hun hadde hatt den samlet som en skikkelig lugg, og brukt rettetang for å samle og forme den litt og roe ned krus og splittede tupper. Endret 24. mars 2017 av Rubella 4
Gjest Gia_ Skrevet 24. mars 2017 #4668 Skrevet 24. mars 2017 4 timer siden, SelinaKyle skrev: Kjempefint at du har hatt suksess, men hvis Helene trøstespiser og sliter med psyken, spiller det ingen rolle om hun vet hva hun skal gjøre eller ikke. Det er ikke der problemet ligger. Nettopp, derfor jeg skriver at hun burde søke skikkelig profesjonell hjelp for å ta tak i problemene sine. Istedenfor å miste motivasjonen gang på gang fordi det nye hun prøver ut ikke funker.
Gjest Navios Skrevet 24. mars 2017 #4669 Skrevet 24. mars 2017 16 timer siden, Prinsesse788 skrev: Jeg reagerte på innlegget på IG om svenskehandel. I kommentarfeltet sier Helene at de spiser så mye kylling at det ikke lønner seg å kjøpe i Norge. Billig kylling i Sverige er stappet fullt med saltvann (og mye annet). Og hvordan er det mulig å spise SÅ mye kylling når man er 2 stk? Jeg er veldig for at man skal bruke penger på hva man vil. Men å prioritere negler, frisørtimer, bilturer til oslo fremfor å spise sunt så er det ikke prisen det kommer an på. Kylling med saltvann er jo berre ein fordel. Då slipp ein å brine den sjølv, og gjer et mykkje saftigare resultat. Er det godt nok for Heston Blumenthal er det godt nok for meg Eg har jo rekna på kor mykkje ho må bruke på desse "sponsa" behandlingene sine tidligare. Samtidig, det er jo ein del som et knekkebrød i veker for å ha råd til dyre vesker, så korleis ein prioriterer får være opp til kvar og ein. Ho har fortsatt frykteleg dyre vaner med frukt og grønt utenfor sesong og masse tullete spesialprodukt, så tviler i grunn ikkje på at ho kan ha fått eit sjokk då ho så kor mykkje ho brukte på mat.
Gjest Beatbox Skrevet 24. mars 2017 #4670 Skrevet 24. mars 2017 16 minutter siden, Gia_ skrev: Nettopp, derfor jeg skriver at hun burde søke skikkelig profesjonell hjelp for å ta tak i problemene sine. Istedenfor å miste motivasjonen gang på gang fordi det nye hun prøver ut ikke funker. Hun har jo både psykolog og mental coach!
Prinsesse788 Skrevet 24. mars 2017 #4671 Skrevet 24. mars 2017 1 time siden, Navios skrev: Kylling med saltvann er jo berre ein fordel. Då slipp ein å brine den sjølv, og gjer et mykkje saftigare resultat. Er det godt nok for Heston Blumenthal er det godt nok for meg Eg har jo rekna på kor mykkje ho må bruke på desse "sponsa" behandlingene sine tidligare. Samtidig, det er jo ein del som et knekkebrød i veker for å ha råd til dyre vesker, så korleis ein prioriterer får være opp til kvar og ein. Ho har fortsatt frykteleg dyre vaner med frukt og grønt utenfor sesong og masse tullete spesialprodukt, så tviler i grunn ikkje på at ho kan ha fått eit sjokk då ho så kor mykkje ho brukte på mat. Mitt poeng er at det er ikke stor prisforskjell, men kvalitet, dersom man spiser normale porsjoner for 2 voksne. Her i huset er mannen idrettsutøver, han spiser cirka 350gr kylling til middag, jeg 1/3 og jeg er ikke like aktiv. Så du innlegget hennes i dag? Hvis hun spiser et rundstykke, en appelsinjuice og yoghurt med nøtter så er man fort oppe i 600/1000kcal på et måltid. Skal man ned i vekt må man innta mindre enn man forbrenner. 6
Fortunatus Skrevet 27. mars 2017 #4672 Skrevet 27. mars 2017 Jeg skjønner meg overhodet ikke på dagens innlegg. Hun forsvarer det å legge ut lettkledde bilder i litt merkelige positurer med at hun vet at det utgjør en forskjell for folk, og ikke for å få bekreftelse på egen kropp (selv om hun også sier at hun velger jo bilder hun ser bra ut på) For meg blir dette så konstruert. Hvem er disse folkene som føler seg bedre av hennes lettkledde bilder? For meg virker de mot sin hensikt. Særlig når hun velger de mest flatterende vinkler og bilder, og når jeg tar på meg en bikini og vrir meg i speilet kan jeg også se deilig ut, men jeg vet jo at jeg ikke ser slik ut på stranda!! Det er jo svært få som ser ut som de modellene på billboards til enhver tid. Jeg skjønner at "kroppspress" er kjipt, men alle bør jo tilstrebe en sunn kropp. Og da snakker jeg ikke om bmi på 19-20, men nærmere 25 enn 40. 9
neiognei Skrevet 27. mars 2017 #4673 Skrevet 27. mars 2017 Hvorfor i alle sine dager vil hun nå assosieres med Anne Brith? Har hun et behov for å ødelegge mer for seg selv? 9
charmisss Skrevet 27. mars 2017 #4675 Skrevet 27. mars 2017 Dagens innlegg.. Når det kommer sånne så tenker jeg bare "not this again" og slutter å lese. Blir bare masse usammenhengende babbel og det blir bare litt vanskelig å lese for min del. Mulig jeg er rar men. 3
Gjest Beatbox Skrevet 27. mars 2017 #4676 Skrevet 27. mars 2017 32 minutter siden, charmisss skrev: Dagens innlegg.. Når det kommer sånne så tenker jeg bare "not this again" og slutter å lese. Blir bare masse usammenhengende babbel og det blir bare litt vanskelig å lese for min del. Mulig jeg er rar men. Ja det er babbel..og da er vi flere som er rare
Perle Skrevet 27. mars 2017 #4677 Skrevet 27. mars 2017 2 timer siden, charmisss skrev: Dagens innlegg.. Når det kommer sånne så tenker jeg bare "not this again" og slutter å lese. Blir bare masse usammenhengende babbel og det blir bare litt vanskelig å lese for min del. Mulig jeg er rar men. 2 timer siden, Beatbox skrev: Ja det er babbel..og da er vi flere som er rare Barnemat i forhold til podkastene. Hun er helt EKSTREM til å gjenta seg selv, der! Det hun bruker ført minutter på å si, kunne hun sagt på under fire. Er så ille at det er facinerende. 7
Gjest Biri Skrevet 27. mars 2017 #4678 Skrevet 27. mars 2017 Ooooog DER forsvant den lille respekten og tilliten jeg begynnte å få for henne! Enda et "jeg elsker kroppen min" innlegg og lettkledde bilder? Really, Helene? Akkurat nå som du begynnte å skrive gode innlegg, så ramler du tilbake til dette tullet? 🙄
Butternut Skrevet 27. mars 2017 #4679 Skrevet 27. mars 2017 Skjønner ikke at hun gidder å gjenta seg selv til det kjedsommelige. Alle som er noenlunde oppegående vet at kritikk får man uansett, for det er ALLTID noen som er uenig i det man mener, uansett HVA man mener. At hun blir så frustrert viser jo bare at hun ikke klarer å heve seg over det. Det hjelper iallefall ikke meg som leser at hun blir stressa og må forsvare seg for hver minste ting. Hun kan legge ut all verdens lettkleddbilder herfra til månen, folk vil heie og folk vil bue. SÅNN ER DET BARE. Gad.. 4
veslemøy Skrevet 27. mars 2017 #4680 Skrevet 27. mars 2017 Når eg hører på podcast er det for å ha mulighet til å lære noko nytt samtidig som eg gjer noko anna i kvardagen. Men etter å ha høyrt på hennas to første episodar så set eg att med nedstemthet og følelsen av å ha høyrt ho lese opp dagboka si. Og enig med den som nemnte her tidlegare at temaet ho snakkar om kunne vore sagt på 4 minutt, ikkje 40. Hadde vore mykje meir inspirerande med kort intro om kor ho hentar motivasjon frå, så delt opp dei 40 minutta med fleire små bolka (F.eks. Dagens mattips eller dagens øvelse for å førebyggje skade). 2
Fremhevede innlegg