Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Gjest Beatbox
Skrevet
2 minutter siden, arnoyb skrev:

Her på KG så ber vi henne gang på gang om å prøve noe nytt for det samme gamle funker ikke. Det at hun slutter og følge de som gir henne feile følelser, det er jo noe nytt, men da er det også feil? Hun sier jo at det gir henne en dårlig følelse, er problemet da at hun kaller det for en dårlig følelse, ikke sjalusi? Håper nå med psykolog, mentaltrener og litt nye måter å se/gjøre ting på at det løsner for henne.

Hun har ikke tålt andres suksess tidligere heller så det er ikke noe nytt, eks ved å kaste ut folk fra HD-gruppen fordi de la ut quotes og bilder av seg selv. Det sier ganske mye. Nå som hun påberoper seg å være *dønn ærlig*,  er det ikke da på tide å si at hun faktisk blir sjalu . Eller som noen kaller det ...misunnelig. Kall det for det det er. Hun sier jo selv at hun sitter på alt av verktøy for å få suksess. Det er jo fint for henne, hva da med å bruke verktøyet? Men igjen; det er alltid 100-vis av forskjellige årsaker til at hun ikke får det til..gang på gang. Selv om hun prøver noe nytt..gang på gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, men da oppfordrer hun jo nesten "fansen" sin å slette henne også da. Selvom det kommer et ærlig innimellom, så er det mye som fortsatt blir usagt. Greit nok, hun har lov å dele det hun vil osv, men det lyser igjennom på de bildene hun deler som skal uttrykke at "i dag er en god dag" eller prøver å motivere leserne sine med ord hun ikke tror på selv. Isåfall hadde hun ikke hatt det så kjipt. Som jeg har sagt før. Jeg heier på henne, håper at hun finner en løsning. Og det at hun nå har samtaler med en mental trener er det jeg har "etterlyst" hele veien. Så det er bra! 

Det jeg tenker på når jeg sier hun er dobbelmoralsk det er at hun selv kommer med godord og quotes under bilder med masse filter, posering og et falskt smil (ifht teksten under bildet, eller at hun nylig sier hun er i en tøff periode). Hun har også innrømmet (bra igjen!) at hun har dratt på senteret, tatt bilder og gått igjen- ikke trent. Så hun selv er jo med på å fremstille livet sitt bedre og mer interessant enn det kanskje er. Og andre ser bildene hennes og tenker de ikke er tilstrekkelig nok eller hva det måtte være..

• Liker 12
Skrevet

Tråden er ryddet for bilde fra SoMe.
/lillesky (mod)

Skrevet
På 22.2.2017 den 9.03, arnoyb skrev:

Her på KG så ber vi henne gang på gang om å prøve noe nytt for det samme gamle funker ikke. Det at hun slutter og følge de som gir henne feile følelser, det er jo noe nytt, men da er det også feil? Hun sier jo at det gir henne en dårlig følelse, er problemet da at hun kaller det for en dårlig følelse, ikke sjalusi? Håper nå med psykolog, mentaltrener og litt nye måter å se/gjøre ting på at det løsner for henne.

Eg er så utruleg enig. Her kan du ikkje vinna uansett kva du gjer.

Eg tykkjer det er kjempebra at ho prøver å røske opp i destruktive mønstre. Eg har gjort det samme sjølv, med hell. Det er ikkje noko motiverandre og oppløftande å kun få innsyn i ein verd ein ikkje kan få hver gang ein logger på sosiale medier. Ein har faktisk studert dette, og ser at sjølv om sosiale medier kan være kjempepositivt for folk, er det også slik at sårbare menneske får ein ekstra negativ effekt av å bli eksponert for andres lykke. Eller veltrente kroppar. Det bidrar til narrativet dei har om seg sjølv om at alle har det bra og er flinke, berre ikkje dei, og det er fordi dei er dårlegare/meir mislukka menneske. 

Sjølvsagt har ein lyst å fremstille seg i eit mest mogleg flatterende lys på sosiale medier. Det gjer _alle_ og er ikkje noko ein kan klandras for. Det er som fitnessutøvarane som poster nærmest daglege bilder fra ein treukers periode i året der dei er skikkelig rippa, og dei er minst like oppteke av (og flinkere til) å finne desse flatterande vinklene og poseringene som Helene fleire ganger latterliggjeres for å gjere selv. Og ho har faktisk vært ærleg om at ho skjønnmaler livet sitt også.

Å stille Helene Drage ansvarleg for perfekt-press i sosiale medier og kalle ho dobbeltmoralsk? Alvorleg talt. For unnskyld meg, ho er virkelig ikkje ein del av problemet her. 

Skrevet

Så flott hun var i skjørt og leopardoverdelen!! Syntes at fokuset på klær og riktig klær til rett fasong er så mye sunnere en fornektelsen og skryt av trening som ikke finner sted! Tommel opp

• Liker 10
Skrevet

Hun hadde godt av å begynne på zizzi tror jeg. Jeg blir utrolig inspirert av klærne hun viser frem og har plutselig oppdaget en ny butikk å handle i! 

• Liker 6
Skrevet

Hun er kjempesøt på bildene i det siste innlegget! Fin på håret og i tøyet👏👏👏💅💄

NÅ tror jeg hun er på rett vei med bloggen👍

Skrevet
På 24.2.2017 den 0.08, missdior skrev:

Hun hadde godt av å begynne på zizzi tror jeg. Jeg blir utrolig inspirert av klærne hun viser frem og har plutselig oppdaget en ny butikk å handle i! 

Hun har ikke begyntpå Zizzi, det ville nok I såfall blitt opplyst I månedsbrev vi som faktisk jobber I zizzi får. Derimot jobber moren til HD på Zizzi Nordbyen  (som er en del av Zizzi Norge) og da er vel datteren med som modell?  

Forøvrig synes jeg hun ser utrolig bra ut. ☺

• Liker 1
Skrevet (endret)
5 minutter siden, MarianneE skrev:

Hun har ikke begyntpå Zizzi, det ville nok I såfall blitt opplyst I månedsbrev vi som faktisk jobber I zizzi får. Derimot jobber moren til HD på Zizzi Nordbyen  (som er en del av Zizzi Norge) og da er vel datteren med som modell?  

Forøvrig synes jeg hun ser utrolig bra ut. ☺

Helene jobber på Zizzi Nordby, som er i Sverige. 

Endret av perplexed
  • Liker 13
Skrevet
9 minutter siden, perplexed skrev:

Helene jobber på Zizzi Nordby, som er i Sverige. 

Da har hun begynt der uten at jeg har fått det med meg. 

Jeg vet at Zizzi Nordbyen ligger I Sverige, men de er allikevel en del av Zizzi Norge. 

Skrevet
7 minutter siden, MarianneE skrev:

Da har hun begynt der uten at jeg har fått det med meg. 

Jeg vet at Zizzi Nordbyen ligger I Sverige, men de er allikevel en del av Zizzi Norge. 

Zizzi Nordbyen ligger i Larvik.

• Liker 6
Skrevet
16 minutter siden, perplexed skrev:

Zizzi Nordbyen ligger i Larvik.

Beklager, jeg mener Zizzi Nordbyen som ligger I Strømstad. Den I Larvik heter Zizzi Larvik.

Skrevet
2 minutter siden, MarianneE skrev:

Beklager, jeg mener Zizzi Nordbyen som ligger I Strømstad. Den I Larvik heter Zizzi Larvik.

Zizzi Nordbyen ligger i Larvik. Zizzi Nordby ligger på Nordbysenteret rett over grensa til Sverige :)

• Liker 9
Skrevet
2 minutter siden, Agurk skrev:

Zizzi Nordbyen ligger i Larvik. Zizzi Nordby ligger på Nordbysenteret rett over grensa til Sverige :)

Vel, på oversikten over de andre butikkene dukker opp på PCen der jeg jobber heter det Zizzi Larvik I Larvik og Zizzi Nordbyen I Strømstad. 

(Men nå beveger vi oss et stykke bort fra det tråden handler om 😉 )

Skrevet (endret)

Jeg har en venninne som driver butikk på Nordbysenteret, de er underlagt svenske arbeidsmyndigheter og har svenske arbeidskontrakter.

Endret av Prinsesse788
  • Liker 2
Skrevet

Helene snakket om Zizzi her for en stund siden, ang hva slags varer de har, og da sa hun flere ganger at de har noen andre varer enn butikkene i Norge siden hun jobber for Zizzi Sverige😉

• Liker 3
Skrevet (endret)

Hun jobber på jo Nordby Senteret på Svinesund. Dette er et stort kjøpesentrum og en handelspark noen km. over svenskegrensen ifra Østfold, Norge.

Endret av Perle
  • Liker 1
Skrevet

Det heter Nordby kjøpesenter og ikke Nordbyen. :Nikke: 

• Liker 6
Gjest ricecrispies
Skrevet
8 timer siden, loffen skrev:

Det heter Nordby kjøpesenter og ikke Nordbyen. :Nikke: 

Nordbyen er i lille Larvik 😅

Skrevet

Nå snapper hun fra frisørstolen. Håper hun for sin egendel skaffer en frisyre hun klarer å style selv. Hjelper jo ikke at det ser smashing når en forlater salongen hvis en ikke får og fixe det selv hjemme på badet siden

• Liker 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...