Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det har jeg heller aldri forstått, behovet for nakenhet.

Som du sier @~Mocca~ dette behovet for oppmerksomhet driver henne til vanvidd spør du meg.

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Gjest Beatbox
Skrevet
11 minutter siden, ~Mocca~ skrev:

Hun har jo også et eksponeringsbehov som må tilfredsstilles.

Å alltid skulle vise pupp når hun tar bilde av ansiktet sitt kan jo være et ønske om å få positiv respons fra den delen av befolkningen som er glad i pupp.

Utfordringen hennes er vel at hun føler seg bedre av å eksponere seg selv, en slags avhengighet etter så mange år? - Men også det som trigger dårlig selvfølelse, for det er så mange som ser at hun mislykkes igjen og igjen..

Hun har tydeligvis ikke det i seg og må derfor hente det utenfra..bekreftelsen på at hun er *bra nok*...og pupp til folket er en gjenganger uansett hva emnet måtte være..:klo: For der jeg kommer fra trenger man ikke å vise puppene når emnet for dagen er nye treningssko..Det blir bare desperat og krampeaktig.

Skrevet
3 timer siden, Prinsesse788 skrev:

Det har jeg heller aldri forstått, behovet for nakenhet.

Som du sier @~Mocca~ dette behovet for oppmerksomhet driver henne til vanvidd spør du meg.

Er vel kanskje noe som henger igjen fra den tiden hun var "gledespike" og levde av kroppen sin. Er vel vanskelig å legge det helt bak seg og ikke kun ha fokus på kropp og seksualitet.Trist. :(

Og nei, dette er ikke spekulasjoner. Hun hadde egen blogg om det før. 

• Liker 16
Skrevet

Jeg er omtrent på hennes alder, og jeg husker jo at når en var tenåring så var bildedelingstjeneste og nettdating såvidt tilgjengelig. Kjente flere som la ut dristige bilder for å imponere gutta fordi de syntes det var spennende og nytt. I dag kan hvem som helst se en naken kropp, det er ikke så spennende lenger tenker jeg. Men hver sin smak, og når man er hekta på likes sååå...

• Liker 2
Gjest Hummel34
Skrevet

Tror det er slik med 99,5% av alle overvektige, meg selv innbefattet. Jeg vet hva jeg bør spise, jeg vet hva som gjør at jeg har lagt på meg. Ja jeg spiste to sjokolader i går og det gjør ikke at jeg går ned i vekt, men det gjør heller ikke at jeg påberoper meg noe sykdom knyttet til egen overvekt. Men jeg er for lat og har for lite selvdispiplin til å gjøre noe med det. Og det plager meg tydeligvis ikke nok til at jeg virkelig tar tak. Og ja, det er knallhardt å la sjokolade og god mat når man feks kjeder seg, skal markerer noe fint, er lei seg, skal kose seg osv. Men ja, det er det som må til. Selv velger jeg å veie ti kilo for mye. 

Syns hun laget unødvendig mye "drama" rundt lite. En som røyker må nok leve med gode tips om hvordan slutte. En som promoterer så mye egen vei til bedre helse må nok i en blogg godta å få råd. (Trodde i grunn det var positivt jeg, med tanke på det er en blogg og hun trenger klikk). Vil hun ikke ha tips og tilbakemeldinger får hun ta frem igjen dagboka fra ungdomskolen.

Skrevet
Akkurat nå, Hummel34 skrev:

Tror det er slik med 99,5% av alle overvektige, meg selv innbefattet. Jeg vet hva jeg bør spise, jeg vet hva som gjør at jeg har lagt på meg. Ja jeg spiste to sjokolader i går og det gjør ikke at jeg går ned i vekt, men det gjør heller ikke at jeg påberoper meg noe sykdom knyttet til egen overvekt. Men jeg er for lat og har for lite selvdispiplin til å gjøre noe med det. Og det plager meg tydeligvis ikke nok til at jeg virkelig tar tak. Og ja, det er knallhardt å la sjokolade og god mat når man feks kjeder seg, skal markerer noe fint, er lei seg, skal kose seg osv. Men ja, det er det som må til. Selv velger jeg å veie ti kilo for mye. 

Syns hun laget unødvendig mye "drama" rundt lite. En som røyker må nok leve med gode tips om hvordan slutte. En som promoterer så mye egen vei til bedre helse må nok i en blogg godta å få råd. (Trodde i grunn det var positivt jeg, med tanke på det er en blogg og hun trenger klikk). Vil hun ikke ha tips og tilbakemeldinger får hun ta frem igjen dagboka fra ungdomskolen.

Fantastisk!!🙏🏻

Når jeg var overvektig var det jo ingenting som var bedre enn å "skylde" på stress, hormonforandringer (har PCOS) osv osv. Da jeg begynte å spise mindre gikk jeg ned i vekt!!!! Vi som er/var overvektige er jo ikke dumme, du sammenligner godt med røykere. 

"Det er farlig å røyke" "Nei, det har jeg ikke fått meg meg".

"Du blir ikke tynnere av å spise chips" "Nei, det har jeg ikke fått med meg".

• Liker 5
Skrevet
40 minutter siden, Rubella skrev:

Er vel kanskje noe som henger igjen fra den tiden hun var "gledespike" og levde av kroppen sin. Er vel vanskelig å legge det helt bak seg og ikke kun ha fokus på kropp og seksualitet.Trist. :(

Jeg er helt enig, har fulgt henne fra starten der. Syns det forklarer klart å tydelig hennes eksponeringsbehov, det har vært en del av hennes personlighet fra tidlig av. Men jeg syntes det kræsjer veldig med hva hun prøver å fronte den dag i dag, som er helse og livsstilsendring. Og spesielt når hun hele tiden skal pakke det inn under andre budskap, istedet for å være klar på hensikten sin slik f.eks Sophie Elise er. Der vet man veldig godt hva man får. Ikke en "denne teen er veldig god som jeg anbefaler" mens puppene henger over. 

• Liker 8
Skrevet
1 time siden, Rubella skrev:

Meget, meget enig:)

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Hummel34 skrev:

Jeg røyker og får høre at jeg bør slutte en sjelden gang. Man blir nesten sett litt nedpå når man røyker nå til dags, selv om det ikke plager mef. De verste er ex-røykere. Selvfølgelig vet jeg hvor skadelig det er, men det er vel litt sånn at det .skjer ikke -meg-holdning. Logikk er vanskelig når det kommer til avhengighet.

Jeg har aldri hatt behov eller sterk motivasjonen til å slutte. 

Så derfor kan jeg forstå noe av det HD sliter med.

Skrevet
Akkurat nå, Miranda16 skrev:

Jeg røyker og får høre at jeg bør slutte en sjelden gang. Man blir nesten sett litt nedpå når man røyker nå til dags, selv om det ikke plager mef. De verste er ex-røykere. Selvfølgelig vet jeg hvor skadelig det er, men det er vel litt sånn at det .skjer ikke -meg-holdning. Logikk er vanskelig når det kommer til avhengighet.

Jeg har aldri hatt behov eller sterk motivasjonen til å slutte. 

Så derfor kan jeg forstå noe av det HD sliter med.

Men du driver vel ikke en blogg hvor du stadig råder andre til livsvalg? 

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, Prinsesse788 skrev:

Skulle akkurat til å skrive det samme. Miranda16 skriver vel ikke en blogg hvor hun fremstiller seg som sunnhetsekspert med fokus på forebygging av lungekreft :P

• Liker 6
Skrevet

Men det er jo sånn at når folk påpeker ens dårlige vaner hjelper ikke det på motivasjonen og ja, hun får nok mye dritt også

Skrevet
1 minutt siden, Prinsesse788 skrev:

Jeg prøvde bare å få frem at jeg kan skjønne hva HD sliter med. Mange jobber med andre mennesker som er eller har vært i samme livssituasjon og kan gjøre en god jobb,. Det avhenger av hvor mar man selv er og at man har bearbeidet problemene. 

Bloggen hennes er etter min mening ikke en inspirasjonsblogg, men rettet mot en målgruppe som sliter med mye av det samme. Håper hun fortsetter med å være  ærlig.

• Liker 3
Skrevet

Hun virker ikke spesielt ærlig, dobbelmoralen lyser lang vei i de fleste innlegg. Eksempel: jeg vil ikke ha tilbakemelding på det jeg driver med - trykk lik og del.

• Liker 6
Skrevet
5 minutter siden, Rubella skrev:

Skulle akkurat til å skrive det samme. Miranda16 skriver vel ikke en blogg hvor hun fremstiller seg som sunnhetsekspert med fokus på forebygging av lungekreft :P

De lærde strides i hvilken grad en person med egenerfaring kan hjelpe andre og det avhenger av flere faktorer. Psykiske problemer er kompleks og ikke noe quick-fix

Selv synes jeg at HD burde fokusere på seg selv og ikke legge energien alle andre steder, men det er en annen diskusjon

• Liker 5
Skrevet (endret)

Altså.. Er ikke hun dronningen av å komme med disse quotes'ene under "perfekte bilder" så vet ikke jeg🙈

Endret av lillesky
  • Liker 9
Skrevet

Jeg trykket unfollow jeg, Helene. Orker ikke mer av deg. 

Gjest Beatbox
Skrevet
4 timer siden, Halloi skrev:

Altså.. Er ikke hun dronningen av å komme med disse quotes'ene under "perfekte bilder" så vet ikke jeg🙈

Hun merket hun ble irritert og dritt lei...skriver hun. Kan det ha noe med at andres suksess pirker borti hennes egen følelse av utilstrekkelighet..? For er det noen som har bombardert media med sin *suksess* så er det henne! Men når kiloene er tilbake, da er andre teite som skryter av seg selv. Minner bittelitt om misunnelse!

Skrevet

Har aldri og kommer heller ikke til å følge henne noen gang, det holder med å droppe innom engangiblandt.. 

• Liker 4
Skrevet
9 minutter siden, Beatbox skrev:

Hun merket hun ble irritert og dritt lei...skriver hun. Kan det ha noe med at andres suksess pirker borti hennes egen følelse av utilstrekkelighet..? For er det noen som har bombardert media med sin *suksess* så er det henne! Men når kiloene er tilbake, da er andre teite som skryter av seg selv. Minner bittelitt om misunnelse!

Her på KG så ber vi henne gang på gang om å prøve noe nytt for det samme gamle funker ikke. Det at hun slutter og følge de som gir henne feile følelser, det er jo noe nytt, men da er det også feil? Hun sier jo at det gir henne en dårlig følelse, er problemet da at hun kaller det for en dårlig følelse, ikke sjalusi? Håper nå med psykolog, mentaltrener og litt nye måter å se/gjøre ting på at det løsner for henne.

• Liker 6
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...