Gjest Beatbox Skrevet 12. februar 2017 #4541 Skrevet 12. februar 2017 2 timer siden, Lattea skrev: Hvordan kan du si at hun lyver? Jeg bare lurer :-) Når hennes egne ord i flere mnd f.eks var at hun gikk ned i vekt og folk er ikke blinde...så kom dette ørtende dønn ærlig innlegget hvor hun bekreftet det som hadde blitt sagt i flere mnd...f.eks
Gjest Beatbox Skrevet 13. februar 2017 #4542 Skrevet 13. februar 2017 (endret) *Derfor vil jeg ikke ha deres gode råd*..sier hun i dagens innlegg. Forklaringen er at hun VET hva hun må gjøre for å gå ned i vekt..fordi hun har jo kunnskapen. Flott det, men vær like dønn ærlig da om hvorfor du ikke nå klarer det du klarte før du utdannet deg til kostholdsveileder og PT. Og som blogger bør man være glad som hver eneste kommentar man får...trodde jeg i min villfarelse...men nei..Unntaket er selvsagt usaklige og stygge kommentarer. Velmenende gode råd basert fra egne erfaringer, når ble det feil? Det blir feil i det momentet man tror man vet alt og vet bedre enn andre. Endret 13. februar 2017 av Beatbox
Prinsesse788 Skrevet 13. februar 2017 #4543 Skrevet 13. februar 2017 @Beatbox skjønner henne godt, tenk deg selv om alle skulle kommentere deg, og du visste at "ja jeg klarer det ikke". Man kan bli bra deppa av mindre enn daglig å bli påminnet hva du ikke mestrer. Samtidig trodde jeg at når man blogger så må man leve med lesere og være takknemlig over at folk er engasjert i det hun gjør. Vet ikke hvordan jeg skal tolke innlegget egentlig, litt sånn som "kjendiser" som går ut i "se og hør" og forteller hvor mye de hater å være kjendis. Vel, fade out da og ikke gå ut i "se og hør". 9
Gjest Beatbox Skrevet 13. februar 2017 #4544 Skrevet 13. februar 2017 4 minutter siden, Prinsesse788 skrev: @Beatbox skjønner henne godt, tenk deg selv om alle skulle kommentere deg, og du visste at "ja jeg klarer det ikke". Man kan bli bra deppa av mindre enn daglig å bli påminnet hva du ikke mestrer. Samtidig trodde jeg at når man blogger så må man leve med lesere og være takknemlig over at folk er engasjert i det hun gjør. Vet ikke hvordan jeg skal tolke innlegget egentlig, litt sånn som "kjendiser" som går ut i "se og hør" og forteller hvor mye de hater å være kjendis. Vel, fade out da og ikke gå ut i "se og hør". Jeg ser den, samtidig tenker jeg at hvorfor mestret hun det tidligere? Og bare det å si at man ikke vil ha gode råd som gjerne er basert på egne erfaringer, det er som du sier..når kjendisene bitcher over at de hater å være kjendis..i Se & Hør. Jeg skal ikke engang si hva jeg personlig tror ligger bak..
Butternut Skrevet 13. februar 2017 #4545 Skrevet 13. februar 2017 (endret) Så, konklusjonen med innlegget er typ..vær snille med meg og støtt meg men ikke kom med noen råd fordi jeg klarer det ikke uansett? Endret 13. februar 2017 av Butternut 8
Superrosa Skrevet 13. februar 2017 #4546 Skrevet 13. februar 2017 Hun skriver: " Selv om jeg sier at jeg er usikker på veien videre, så vet jeg fremdeles hva jeg må gjøre." - Men det er jo akkurat der mange er uenige, hun vet jo ikke hva som må til. Jeg har inntrykk av at hun har fått seg et bilde i hodet om hvordan hun skal gå ned i vekt (gjerne fitness inspirert med masse erstatninger og avanserte matretter som ser ekstra sunne ut og 40 økter i uka osv osv). Og når hun har prøvd dette X antall ganger og ikke klart å holde det (noe få personer hadde) så blir det å forsøke X antall ganger mer, til det endelig virker. Jeg forstår tankegangen, men å prøve å leve opp til denne fitness livsstilen føler jeg er å gjøre sin egen vektnedgang 10 ganger mer komplisert enn hva som trengs. Og jeg tror hun selv kjenner enda mer på dette presset etter at hun ble utdanna PT. Tidligere (under Silje Mariela tiden) hadde hun latterlig enkel matstil, så enkel at det nesten var en skam å vise det på bloggen, noe hun selv klarte å le av :D For mat har aldri vært hennes greie. Men det virka! Og det samme har alltid Mariela også sagt: "Keep it Simple, Stupid" (KISS). Mariela var veldig flink til å forenkle Dragen sin kompliserte tankegang, for hun gjør samme feilen veldig mange overvektige gjør: Overkompliserer alt som skal gjøres. Jeg blir nesten sliten av å se på disse fancy oppskriftene hun poster gang på gang, som aldri er skikkelig mat men et hardcore erstatningsprodukt for noe søtt/kos. Skulle jeg jobba så hardt for å kose meg med noe hver kveld (istedet for et glass cola zero og noe mørk sjokolade fra kjøleskapet) så skal jeg love deg jeg hadde blitt lei og frustrert over min sunne livsstil. 12
Marthe75 Skrevet 13. februar 2017 #4547 Skrevet 13. februar 2017 19 minutter siden, Butternut skrev: Så, konklusjonen med innlegget er typ..vær snille med meg og støtt meg men ikke kom med noen råd fordi jeg klarer det ikke uansett? Jepp Jeg må si jeg beundrer de som tar seg bryet med å legge igjen en kommentar til henne, hvor de engasjerer seg og deler egne erfaringer. Responsen de får på utleveringen sin er "jeg vil ikke høre på deg" og furteleppe! 5
Butternut Skrevet 13. februar 2017 #4548 Skrevet 13. februar 2017 7 minutter siden, Marthe75 skrev: Jepp Jeg må si jeg beundrer de som tar seg bryet med å legge igjen en kommentar til henne, hvor de engasjerer seg og deler egne erfaringer. Responsen de får på utleveringen sin er "jeg vil ikke høre på deg" og furteleppe! Nei da har hun kanskje ikke lyst nok til å gå ned i vekt. Jeg er fremdeles litt forvirret etter da hun skrev på insta at hun ikke så på seg selv som stor (men fyldig) men greit nok. Jeg skal ikke komme med noen råd til henne, vet ikke hva det skulle vært uansett. 5
Gjest Beatbox Skrevet 13. februar 2017 #4549 Skrevet 13. februar 2017 27 minutter siden, Butternut skrev: Nei da har hun kanskje ikke lyst nok til å gå ned i vekt. Jeg er fremdeles litt forvirret etter da hun skrev på insta at hun ikke så på seg selv som stor (men fyldig) men greit nok. Jeg skal ikke komme med noen råd til henne, vet ikke hva det skulle vært uansett. Hun er jo ikke interessert i å høre på noen andre enn seg selv. Hun burde anse seg selv som viktig nok til å gjøre noe med den overvekten som tydeligvis plager henne, uansett hva hun påstår.
Marthe75 Skrevet 13. februar 2017 #4550 Skrevet 13. februar 2017 33 minutter siden, Butternut skrev: Nei da har hun kanskje ikke lyst nok til å gå ned i vekt. Jeg er fremdeles litt forvirret etter da hun skrev på insta at hun ikke så på seg selv som stor (men fyldig) men greit nok. Jeg skal ikke komme med noen råd til henne, vet ikke hva det skulle vært uansett. Hele dama forvirrer meg.... det hun skriver, det hun snaper og hva hun viser, harmonerer liksom ikke. Men jeg kan egentlig skjønne at hun ikke ser på seg som stor, jeg synes hun bærer vekten sin flott, og da er det nok lett å mistolke eget speilbilde
Prinsesse788 Skrevet 13. februar 2017 #4551 Skrevet 13. februar 2017 Jeg hadde det veldig bra i livet når jeg var overvektig. Om man generelt har det bra er det vanskelig å finne motivasjon til å spise mindre. 4
Rubella Skrevet 13. februar 2017 #4552 Skrevet 13. februar 2017 1 time siden, Prinsesse788 skrev: Jeg hadde det veldig bra i livet når jeg var overvektig. Om man generelt har det bra er det vanskelig å finne motivasjon til å spise mindre. Hun virker jo ikke akkurat som om hun generelt har det bra. 9
Gjest Biri Skrevet 13. februar 2017 #4553 Skrevet 13. februar 2017 Skjønner godt at hun blir frustrert av alle som skal komme med råd, og hun forklarer jo godt hvorfor. Hun mangler jo slett ikke kunnskap om kost og mosjon. Det er jo å sette det ut i praksis som er problemet. Alle mennesker er forskjellig, og jeg tror hun har en lav stessterskel; hun blir lett overveldet og stresset når timeplanen er full, hun prioriterer seg selv sist og spiser opp stresset. Det er bare slik hun er, og det er ikke noe galt i det. Som sagt er ikke alle mennesker støpt i samme form.
Halloi Skrevet 13. februar 2017 #4554 Skrevet 13. februar 2017 Man kan Ikke velge hva andre skal si eller gjøre, men man kan velge hva man vil høre, og hvordan man responderer/takler/tenker på ting som blir sagt og gjort. Hun er "avhengig" av leserne sine for at bloggen skal gå rundt. For hvert lignende blogginnlegg og sterke kommentarer hun deler, vil hun tape lesere som mister interessen for henne. Istedenfor å irritere seg over rådene hun får, kan hun heller snu det og ta til seg at folk bryr seg. Tar seg tid av sin hverdag for å sende en melding. De som av en eller annen grunn faktisk ser opp til henne, beundrer henne, og kanskje har vært der hun er nå. Synes hun nok en gang fremstår både egoistisk og trass. Nå skal det sies at jeg ikke har lest bloggen hennes på lenge, men kun dette utdraget over her. Hun kommer aldri noen vei med denne kunnskapen sin, om hun skal "skylde på andre", leite etter unnskyldninger, bruke mye energi på ting som er negativt, psykiske utfordinger i forhold til mat, og ikke minst lite motivasjon. Hadde jeg selv fått så mange støttemeldinger og heiarop som henne, så hadde jeg blitt faen så motivert. 6
Gjest Navios Skrevet 13. februar 2017 #4556 Skrevet 13. februar 2017 Heilt enig! Når ho startar opp sine "prosjekt" synes ikkje eg at det vitner om særleg god kjennskap til "det som skal til". Snarare tvert imot. Ho gjer ting meir komplisert enn naudsynt, detaljfokuserer på irrelevante detaljer +++ Og det gjer ho igjen og igjen..... 5 timer siden, Superrosa skrev: Hun skriver: " Selv om jeg sier at jeg er usikker på veien videre, så vet jeg fremdeles hva jeg må gjøre." - Men det er jo akkurat der mange er uenige, hun vet jo ikke hva som må til. Jeg har inntrykk av at hun har fått seg et bilde i hodet om hvordan hun skal gå ned i vekt (gjerne fitness inspirert med masse erstatninger og avanserte matretter som ser ekstra sunne ut og 40 økter i uka osv osv). Og når hun har prøvd dette X antall ganger og ikke klart å holde det (noe få personer hadde) så blir det å forsøke X antall ganger mer, til det endelig virker. (....) Tidligere (under Silje Mariela tiden) hadde hun latterlig enkel matstil, så enkel at det nesten var en skam å vise det på bloggen, noe hun selv klarte å le av :D For mat har aldri vært hennes greie. Men det virka! Og det samme har alltid Mariela også sagt: "Keep it Simple, Stupid" (KISS). Mariela var veldig flink til å forenkle Dragen sin kompliserte tankegang, for hun gjør samme feilen veldig mange overvektige gjør: Overkompliserer alt som skal gjøres.
Gjest Biri Skrevet 13. februar 2017 #4557 Skrevet 13. februar 2017 Men om det er aldri så enkel mat som skal til, så hjelper det lite når det man "craver" er potetgull og sjokolade! Hadde det vært enkelt, så hadde det ikke vært overvektige personer i verden... Hun spiser opp følelsene sine, som så utrolig mange andre med overvekt gjør, når folk da skal komme med råd, så blir det bare dumt. Hun sier jo dessuten pent ifra at hun skjønner det er fordi dem bryr seg, men at det gjør ting vanskeligere for henne. Må jo være ok å være ærlig på det.
Prinsesse788 Skrevet 13. februar 2017 #4558 Skrevet 13. februar 2017 Veldig bra å være ærlig på det, men om du ikke vil ha tilbakemeldinger eller oppmerksomhet - hvorfor blogger du da? 6
Gjest Beatbox Skrevet 13. februar 2017 #4559 Skrevet 13. februar 2017 4 minutter siden, Prinsesse788 skrev: Veldig bra å være ærlig på det, men om du ikke vil ha tilbakemeldinger eller oppmerksomhet - hvorfor blogger du da? Fordi hun bare vil ha *jeg forstår deg så godt* kommentarer ispedd masse sympati and that`s it!
~Mocca~ Skrevet 14. februar 2017 #4560 Skrevet 14. februar 2017 Hun har jo også et eksponeringsbehov som må tilfredsstilles. Å alltid skulle vise pupp når hun tar bilde av ansiktet sitt kan jo være et ønske om å få positiv respons fra den delen av befolkningen som er glad i pupp. Utfordringen hennes er vel at hun føler seg bedre av å eksponere seg selv, en slags avhengighet etter så mange år? - Men også det som trigger dårlig selvfølelse, for det er så mange som ser at hun mislykkes igjen og igjen.. 6
Fremhevede innlegg