Marthe75 Skrevet 10. august 2016 #3661 Skrevet 10. august 2016 7 timer siden, clyde skrev: Alle mennesker er dobbeltmoralske på forskjellige punkter, dette er ikke noe nytt. Husk at bloggere er mennesker de og. Vi vet ingenting om hvorfor Helene ikke har klart å følge sine egne mål, man ser at dette er ei jente som sliter med diverse ting, men eksakt hva hun sliter med det vet vi faktisk ikke. Det stemmer at alle har et snev av dobbeltmoral, og bloggere er selvsagt intet unntak. MEN det er bloggeren selv som velger hva de vil publisere på bloggen sin til enhver tid. Om de vil ha dette som jobb, må de ha lesere, og da må de ta forholdet til leserne sine seriøst. Som lesere har vi ikke et ansvar for å tolke det bloggeren velger å ikke publisere. Det er vel derfor Helene Drage har fått sin egen kritikertråd her på Kvinneguiden, fordi hun så tydelig ikke er tro mot det hun prøver å fremstå som på bloggen sin. På grunn av forumregler blir ikke alt delt her, men det betyr ikke at ingen vet hva som skjer i kulissene. 1
Miranda16 Skrevet 10. august 2016 #3662 Skrevet 10. august 2016 Hvorfor er ikke dette innlegget om frisøren merket med annonse??
Rubella Skrevet 10. august 2016 #3663 Skrevet 10. august 2016 Den 8/8/2016 at 20.54, Marthe75 skrev: Angående de fem minuttene så synes jeg hun dømmes raskt å hardt. Hun skriver at målet er fem minutt på en gitt stigning i en gitt fart. Om det er max på begge, så vil nok folk flest bli utslitt på fem minutt. Hun skal få ha målet sitt, så om hun forteller stigning og fart, så skal jeg dømme henne når jeg har prøvd selv. ...... Men hva har skjedd med håret hennes? På dagens bilder var det lite som minnet om det hun viste etter å ha vært hos frisøren😟 Jeg syntes det var lekkert med de mørke tuppene som bølget litt, men nå er det klippet tvert av? Det står nederst i innlegget: " P.S. Jeg vil påpeke at dette ikke er et sponset innlegg, kun et ærlig innlegg fordi jeg mener dette virkelig er en bra salong flere burde vite om! " Men er det slik det funker, da, om hun har fått sponsede behandlinger fra de før?
Miranda16 Skrevet 10. august 2016 #3664 Skrevet 10. august 2016 19 minutter siden, Rubella skrev: Det står nederst i innlegget: " P.S. Jeg vil påpeke at dette ikke er et sponset innlegg, kun et ærlig innlegg fordi jeg mener dette virkelig er en bra salong flere burde vite om! " Men er det slik det funker, da, om hun har fått sponsede behandlinger fra de før? Det er rent og skjært vås, dette er REKLAME, Dessuten har hun har tidligere sagt at det har vært en sponset behandling. 1
clyde Skrevet 10. august 2016 #3665 Skrevet 10. august 2016 4 timer siden, gundagrynte skrev: Veldig mange sliter med ting, er de dermed fritatt fra å bli stilt kritiske spørsmål til? Gir det en legitim grunn til å nærmest halshugge enhver som kritiserer eller påpeker? Og jo, man vet en del om hvorfor hun ikke har klart å følge sine mål..det faktum at hun bearbeider følelsene sine med mat f.eks...er relativt ofte småsyk, stresset osv osv...noe som er følelser som igjen gir en legitim grunn til å spise..aller helst ting man ikke burde når man skal ned i vekt. Ok, så da skal man kritisere og mobbe henne for dette? At hun sliter med mat og ikke klarer å la usunn mat være i fred. Tror du virkelig det hjelper henne å kritisere henne for tingene hun sliter med? Tror du hun blir frisk på den måten? Det er greit å skrive kritiske spørsmål, men enkelte innlegg grenser mot mobbing. Jeg synes det er trist. Vi har alle våre problemer. 4
clyde Skrevet 10. august 2016 #3666 Skrevet 10. august 2016 4 timer siden, Marthe75 skrev: Det stemmer at alle har et snev av dobbeltmoral, og bloggere er selvsagt intet unntak. MEN det er bloggeren selv som velger hva de vil publisere på bloggen sin til enhver tid. Om de vil ha dette som jobb, må de ha lesere, og da må de ta forholdet til leserne sine seriøst. Som lesere har vi ikke et ansvar for å tolke det bloggeren velger å ikke publisere. Det er vel derfor Helene Drage har fått sin egen kritikertråd her på Kvinneguiden, fordi hun så tydelig ikke er tro mot det hun prøver å fremstå som på bloggen sin. På grunn av forumregler blir ikke alt delt her, men det betyr ikke at ingen vet hva som skjer i kulissene. Og du tror det hjelper på problemene at dere påpeker dem her inne? Ja, hun velger selv hva hun publiserer, men hun er fortsatt et menneske med følelser og problemer. 2
Gjest gundagrynte Skrevet 10. august 2016 #3667 Skrevet 10. august 2016 (endret) 5 minutter siden, clyde skrev: Ok, så da skal man kritisere og mobbe henne for dette? At hun sliter med mat og ikke klarer å la usunn mat være i fred. Tror du virkelig det hjelper henne å kritisere henne for tingene hun sliter med? Tror du hun blir frisk på den måten? Det er greit å skrive kritiske spørsmål, men enkelte innlegg grenser mot mobbing. Jeg synes det er trist. Vi har alle våre problemer. Når hun sier selv at hun ønsker å være et forbilde og en god rollemodell da innebærer det et visst ansvar..spesielt som blogger. Da burde hun kanskje fått hjelp og anbefalt det til de av leserne som sliter med det samme og gjøre det fordi det er viktig og riktig. Du oppfatter det kanskje som mobbing, ikke alle gjør det. I denne tråden hvor det ikke er lov å omtale kropp f.eks lurer jeg på hva du definerer som * grenser mot mobbing*....Og dess mer man eksponerer seg dess mer hårsår blir man...noe man ser på måten hun svarer selv de mest pedagogiske leserne på. Så kan man spørre seg; burde hun i det hele tatt blogge når hun ikke tåler selv de mest saklige spørsmål eller den *snilleste* kritikken? Og..når man selv erklærer for hele verden at man er PR-kåt..noe hun har gjort ganske mange ganger...da burde man vite at idèt momentet man flasher seg i bikini eller naken f.eks...eller skriver innlegg ene og alene for å provosere noe hun selv har sagt at hun har gjort..da vil man få reaksjoner. Det må man tåle som blogger. IKKE usaklige kommentarer! Endret 10. august 2016 av gundagrynte
Miranda16 Skrevet 10. august 2016 #3668 Skrevet 10. august 2016 22 minutter siden, clyde skrev: Og du tror det hjelper på problemene at dere påpeker dem her inne? Ja, hun velger selv hva hun publiserer, men hun er fortsatt et menneske med følelser og problemer. Hvis man er skjør og ikke takler at folk er kritiske, så burde man ikke blogge. Er ikke verre en det Clyde 4
Marthe75 Skrevet 10. august 2016 #3669 Skrevet 10. august 2016 22 minutter siden, clyde skrev: Og du tror det hjelper på problemene at dere påpeker dem her inne? Ja, hun velger selv hva hun publiserer, men hun er fortsatt et menneske med følelser og problemer. Vi er alle mennesker med følelser. Om en blogger ikke tåler kritikk, må de ikke dele ting som lar seg kritisere. Det finnes mange bloggere som ikke har egne tråder her inne, det er fordi de gjør noe rett, sånn at de ikke inviterer til kritisk debatt. Du er i din fulle rett til å forsvare Helene, likt som jeg har lov å kritisere henne. Du har lov å kritisere oss som kritiserer Helene også, det er faktisk helt greit👍 Du må ikke være enig fordi om du leser her, og vi som engasjerer oss er nok heller ikke enig i alt som skrives her. Et stygt, men passende ordtak: legger man hodet på huggestabben, så må man være forberedt på hugg. 1
MiniMjau Skrevet 10. august 2016 #3670 Skrevet 10. august 2016 Tror hun identifiserer seg med fitness/crossfit utøvere, og tror hun må ha slike proteindrikker, spesialprodukter og foodprep i bokser. Hun kunne bare spist normale mengder normal mat... Så mye enklere og oversiktlig 6
skruf Skrevet 10. august 2016 #3671 Skrevet 10. august 2016 (endret) Jeg synes HD gjør hele denne dietten sin og vektnedgangen for vanskelig. Man har ikke behov for alle disse proteintilskuddene og pulverene. Hadde hun satset på 3 måltider om dagen+ mellommåltid så hadde hun kommet langt på vei. Knekkebrød, havregrøt, egg til frokost. Salat, eller grønnsaker som mellommåltid Grove brødskiver med pålegg til lunsj Kylling eller fisk med grønnsaker og enten poteter, ris eller pasta til middag (tenk tallerkenmodellen) Oppkuttet frukt med kesam til dessert/mellommåltid Knekkebrød med pålegg til kvelds Vann som tørstedrikk og evt kaffe eller te. Hadde hun spist noe ala dette så ville hun ikke bare ha spist variert men også gått ned i vekt. Ville unngått lavt blodsukker og søtsug. Jeg tror at når man legger opp til et kosthold som innebærer for mye organisering og "prepping" (type stå opp kl 0400 for å forberede mat) så er det fort gjort å sprekke etter ei stund pga det blir for mye styr og tiltak. Og da går man rett tilbake til gamle (u)vaner. Det kan jo gjøres så enkelt som at man kjøper et par epler, en pakke ryvita knekkebrød og en tube mager smørost, og vips så har man lettvindt lunsj på jobb. Endret 11. august 2016 av skruf 15
FruJohansen Skrevet 11. august 2016 #3672 Skrevet 11. august 2016 (endret) For å forklare dette med de kompliserte menyene, med utgangspunkt i min egen erfaring: når man er "avhengig" av mat eller godteri for å føle at man "koser seg" (som HD iflg egne utsagn er veldig opptatt av), så går man i en konstant følelse av forsakelse når man skal slanke seg. Man kan ikke spise godteri/usunt, ergo får man ikke til å kose seg. Da blir det mye mer viktig å oppleve denne kosen med det man faktisk KAN spise. Jeg klarer aldri å "kose meg" med knekkebrød og makrell i tomat, eller en brødskive, da blir det bare et nødvendig påfyll av energi, og det gir meg ellers ingenting. For å føle at jeg har koblet av, "kost meg", får jeg alltid lyst på sjokolade eller annet søtt etterpå. (Jeg vet at det er et blodsukker - issue) Så når man er som meg, sukkeravhengig og har følelsesmessige behov knyttet til mat/godteri, vil man søke etter matvarer som gir tilnærmet den samme følelsen som når man spiser godteri, og erstatte vanlige måltider med disse. Derfor alle disse proteinbarene og måltidserstatterene, og de tidkrevende oppskriftene med bær, lav GI - matvarer, etc. Det er emosjonelle erstatninger for det man prøver å kutte ut. Og det går fint an å leve på bær, cottage cheese, egg, rent kjøtt og grønnsaker, etc, om man klarer å sette det sammen riktig vil man også gå ned i vekt. Det smaker godt, og det er lettere å føle tilfredstillelse både fysisk og mentalt - men det er jo som flere av dere er inne på, tidkrevende og fordrer at man greier å planlegge innkjøp og måltider - hele tiden. Og der kræsjer jo mange etter en stund. (Jeg også) Endret 11. august 2016 av FruJohansen 13
Hjärtat Skrevet 11. august 2016 #3673 Skrevet 11. august 2016 1 time siden, FruJohansen skrev: For å forklare dette med de kompliserte menyene, med utgangspunkt i min egen erfaring: når man er "avhengig" av mat eller godteri for å føle at man "koser seg" (som HD iflg egne utsagn er veldig opptatt av), så går man i en konstant følelse av forsakelse når man skal slanke seg. Man kan ikke spise godteri/usunt, ergo får man ikke til å kose seg. Da blir det mye mer viktig å oppleve denne kosen med det man faktisk KAN spise. Jeg klarer aldri å "kose meg" med knekkebrød og makrell i tomat, eller en brødskive, da blir det bare et nødvendig påfyll av energi, og det gir meg ellers ingenting. For å føle at jeg har koblet av, "kost meg", får jeg alltid lyst på sjokolade eller annet søtt etterpå. (Jeg vet at det er et blodsukker - issue) Så når man er som meg, sukkeravhengig og har følelsesmessige behov knyttet til mat/godteri, vil man søke etter matvarer som gir tilnærmet den samme følelsen som når man spiser godteri, og erstatte vanlige måltider med disse. Derfor alle disse proteinbarene og måltidserstatterene, og de tidkrevende oppskriftene med bær, lav GI - matvarer, etc. Det er emosjonelle erstatninger for det man prøver å kutte ut. Og det går fint an å leve på bær, cottage cheese, egg, rent kjøtt og grønnsaker, etc, om man klarer å sette det sammen riktig vil man også gå ned i vekt. Det smaker godt, og det er lettere å føle tilfredstillelse både fysisk og mentalt - men det er jo som flere av dere er inne på, tidkrevende og fordrer at man greier å planlegge innkjøp og måltider - hele tiden. Og der kræsjer jo mange etter en stund. (Jeg også) Veldig bra poeng, kjenner meg så godt igjen. Det her, i kombinasjon med at man blir pepra fra alle kanter med tøv om at man trenger proteintilskudd både før og etter trening i form av barer, pulver, puddinger osv. gjør det enda bedre å spise avansert og fancy i forhold til ei skive med makrell. Når faktum er at du skal trene rimelig mye før du trenger mer enn et glass melk etter trening for å få i deg tilstrekkelig med proteiner i et normalt, norskt kosthold. 3
Rubella Skrevet 11. august 2016 #3674 Skrevet 11. august 2016 http://www.helenedrage.no/2016/08/10/news-from-sweden/#comments Se hennes svar til kommentaren til "Hege". Hvorfor går hun i epic hardcore forsvarsmodus hver gang noen antyder at hun kanskje burde gjort noe annerledes? 1
Hjärtat Skrevet 11. august 2016 #3675 Skrevet 11. august 2016 5 minutter siden, Rubella skrev: http://www.helenedrage.no/2016/08/10/news-from-sweden/#comments Se hennes svar til kommentaren til "Hege". Hvorfor går hun i epic hardcore forsvarsmodus hver gang noen antyder at hun kanskje burde gjort noe annerledes? Åh, herregud. Jeg kommenterte et par ganger at hun måtte begynne å skrive at SMS-tjenesten hennes kostet penger. De godkjente hun aldri, men hun fikset det på innlegget og de innleggene etter. 1
Gjest gundagrynte Skrevet 11. august 2016 #3676 Skrevet 11. august 2016 43 minutter siden, Rubella skrev: http://www.helenedrage.no/2016/08/10/news-from-sweden/#comments Se hennes svar til kommentaren til "Hege". Hvorfor går hun i epic hardcore forsvarsmodus hver gang noen antyder at hun kanskje burde gjort noe annerledes? Fordi hun *vet best* tror hun, hun er så hårsår og så høy på seg selv og da glefser man slik hun gjør...igjen og igjen.....
Prinsesse788 Skrevet 11. august 2016 #3677 Skrevet 11. august 2016 46 minutter siden, Rubella skrev: http://www.helenedrage.no/2016/08/10/news-from-sweden/#comments Se hennes svar til kommentaren til "Hege". Hvorfor går hun i epic hardcore forsvarsmodus hver gang noen antyder at hun kanskje burde gjort noe annerledes? Kommentaren fra Hege virket velmenende, og så får hun det svaret... Håper Hege slutter å ta i mot råd og betale lønnen hennes heretter. Flott måtte å miste fans og lesere det der 3
Halloi Skrevet 11. august 2016 #3678 Skrevet 11. august 2016 Pt-kunden hennes må drukne i pupper, stakkars. Ref;Snapchat 2
Gjest gundagrynte Skrevet 11. august 2016 #3679 Skrevet 11. august 2016 (endret) 17 minutter siden, Halloi skrev: Pt-kunden hennes må drukne i pupper, stakkars. Ref;Snapchat Sikkert mange menn som drømmer om det...de fleste kvinner derimot...not soo much!! Endret 11. august 2016 av gundagrynte
Miranda16 Skrevet 11. august 2016 #3680 Skrevet 11. august 2016 1 time siden, Rubella skrev: http://www.helenedrage.no/2016/08/10/news-from-sweden/#comments Se hennes svar til kommentaren til "Hege". Hvorfor går hun i epic hardcore forsvarsmodus hver gang noen antyder at hun kanskje burde gjort noe annerledes? Trekke frem PT-kortet er jo absurd, når hun tydeligvis ikke følge om en sunn plan selv. Det hun legger ut av gravings for barer og smågodt med proteiner, vil jeg si er en erstatning for annet godteri. Tror hun vi er dumme? Hvorfor i alle dager må hun betale en coach til å sette opp en ernæringsplan når hun selv har den kompetansen?? 3
Fremhevede innlegg