Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet

Den fiklinga med håret, gestikuleringa og det påklistra smilet på snapchat er ganske vondt å se på, ja. Alt virker så fake og hun virker ekstremt usikker og nervøs!  Blir "gjemme-meg-bak-pute-flau" av å se på...

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
15 timer siden, slipset skrev:

Godt gjort å klare og henge ut en kunde på den nye arbeidsplassen sin etter å ha bare jobbet der en snau uke. Ref. Snap.

Hunden så ut som han hadde det helt fint. Ikke bjeffet han og han var helt rolig. Veldig mange hunder foretrekker å være i bur for de opplever det som tryggere. Det ER trygt også. Håper de det gjelder så den snap'en og klager for det der var skikkelig ufint av Helene. Min hund gikk alltid og la seg i buret etter morgenturen når jeg skulle på jobb. Når jeg kom hjem så kom den hoppende ut. Døren var selvfølgelig åpen siden dette var innendørs, men det illustrerer at det overhodet ikke trenger å være fælt for en hund å være i bur.

Er det virkelig bedre med en hund som løper rundt hjemme i timesvis og tygger i stykker alle lekene sine? Ikke akkurat et tegn på trivsel.

• Liker 2
Skrevet

Det er ganske uronisk at hun ble lei og utmatta å hele tiden fokusere på trening og kosthold og så benytter hun enhver anledning til å vise kroppen sin.....

• Liker 5
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner

- Pavilion,mod

Gjest gundagrynte
Skrevet
8 minutter siden, Miranda16 skrev:

you are.jpg

Nemlig! Action speaks louder than words....

Skrevet

Med det kostholdet HD utviser på bloggen, eller et helt normalt kosthold for folk som trener og skal tape fett, er det overhodet ikke behov for BCAA, proteinpulver, proteinbarer og alt det andre mote-ekstrautstyret. Om HD har lært noe under kostholdsstudiene, burde hun vite det.

Gjør kostholdet enkelt, HD.

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, Cornucopia skrev:

Med det kostholdet HD utviser på bloggen, eller et helt normalt kosthold for folk som trener og skal tape fett, er det overhodet ikke behov for BCAA, proteinpulver, proteinbarer og alt det andre mote-ekstrautstyret. Om HD har lært noe under kostholdsstudiene, burde hun vite det.

Nå vet jeg ikke hva disse proteinpulverne smaker, men disse proteinbarene er vel "erstatning" for sjokolade?

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, Miranda16 skrev:

Nå vet jeg ikke hva disse proteinpulverne smaker, men disse proteinbarene er vel "erstatning" for sjokolade?

De heter vel måltidserstattere. Vet ikke om sjokolade er et måltid, jeg.

Skrevet

Når jeg begynte å lese på bloggen til Helene, tenkte jeg at hun nok aldri i livet spiste alle de barene/ drakk alle de energidrikkene hun la ut bilde av. Jeg trodde det var reklamestunt, og tenkte nok mest mitt i forhold til å villede slankere... Nå har jeg endret oppfatning, jeg tror hun både drikker og spiser masse unødvendige kalorier ved å faktisk tro at det er sunt. 

Det blir som å spise smågodt og svelge ned med light brus, da blir jo alt kalorifritt😬

Hun er hele tiden på jakt etter velsmakende alternativet til sjokolade og annet søtt, og virker ikke motivert til å gjøre noe med suget etter det søte. Hun vil rett og slett ikke ta et oppgjør med det som har forårsaket overvekten.

• Liker 8
Skrevet

Huff, energibarer, propuddinger, shakes, energidrikker etc er jo ikke mat. Ser mange som sier at det er sunt, men jeg klarer ikke se hvordan det kan være sunt fremfor kjøtt, salat, smør, grønnsaker osv

Hvorfor ikke bare spise skikkelig mat? Og droppe all denne "syntetiske" maten?

• Liker 3
Gjest gundagrynte
Skrevet
4 timer siden, Cornucopia skrev:

Enkelt fungerer tydeligvis ikke for henne...dess mer komplisert.. jo bedre er det..

Skrevet

Jeg hadde aldri orket å stå opp klokka 5 for å ihjelsteike kjøtt, blande med tomat og agurk og ha det som niste utover dagen, hvor mellommåltidene består av syntetiske drikker og "sunne" barer. Det er for fitnessutøvere som er spesielt interesserte, hvem orker det i lengden? Er jo dømt til å sprekke når man er en person som har slitt med overspising og overvekt!  Det enkle ER faktisk det beste! På jobben min har jeg en knekkebrødpakke, tar med makrell i tomat, agurk og frukt. Å gå en tur kaller jeg dagens trening. Hun snakker så mye om balanse og den gylne middelvei, problemet er at det er nok sånn hun nok ønsker å være, men får det ikke til i praksis. Håper hun klarer snu øya litt vekk fra "insta-fitnessverden" og gjøre det litt enklere for seg selv.

Man kan ikke gjøre akkurat det samme og forvente et annet resultat, men det er jo akkurat det sporet hun er inne i igjen nå.

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, Miranda16 skrev:

Når jeg tellte kalorier og hadde lyst på noe søtt og godt som lignet på sjokolade så spiste jeg sånne Atkins bare og lignende. Ikke det samme men godt nok for min del. Regnet de alltid med i kaloriregnskapet. 

Skrevet (endret)

3 timer siden, neiognei skrev:

Nei,  ikke hva jeg mente, men disse barene er vel for å stille søtsuget etter annet godteri. Har inntrykk av hun spiser mye "søtt" barer, frukt, tørket frukt og sist denne sugar free sirupen. Hadde hun trent mye, så hadde hun ikke hatt et SÅ stort behiv for det.

Endret av Miranda16
Skrevet

For de som er interesserte i hvordan menneskekropp + sukker fungerer, se på dokumentaren Fed Up på netflix. Her er det mange ubehagelige sannheter om det vi tror er "sunn mat" som jeg tror Helene Drage kunne hatt godt av å bli presentert.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Selma1984 skrev:

For de som er interesserte i hvordan menneskekropp + sukker fungerer, se på dokumentaren Fed Up på netflix. Her er det mange ubehagelige sannheter om det vi tror er "sunn mat" som jeg tror Helene Drage kunne hatt godt av å bli presentert.

Som ernæringsutdannet vet hun alt dette, hun klarer bare ikke å følge opp for sin egen del

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, neiognei skrev:

Takk! Du kom meg i forkjøpet :)

Sjokolade regnes nok ikke som måltid, heller ikke Atkins sine. Sjokolade er tomme kalorier. Hos Grete Roede kvalifiserer en bit sjokolade et "kosemerke" som det het før, en belønning for god innsats i løpet av uken. Det vil alltid være mer mettende næring i samme antall kalorier om man velger for eksempel en kyllingfilet istedet. Velger man grønnsaker kan man spise bortimot ubegrenset fremfor en sjokolade. Det handler om bevisste valg og om å lese næringsdeklarasjonen.

• Liker 2
Skrevet

Søte ting gjør at hjernen vil ha mer søtt, uansett om det søte kommer fra kunstig søtning. 
Ofte lurer jeg på om folk som daglig spiser proteinbarer/slankebarer er klar over at de faktisk kunne spist ganske ok mengde mat for samme kalorimengde. Vi snakker jo faktisk et par knekkebrød med f.eks avokado eller en banan og en neve nøtter. Helt normal, sunn mat. Mat som kroppen har mye bedre av enn en bar som ikke egentlig tilføyer den noe. Det er jo bransjen som vinner på alle disse shakene, drikkene, proteinbarene og spesialproduktene som skal være så bra, hva skjedde med et normalt kosthold? Jeg tror det er der fella er, at man stoler blindt på dietter fordi man virkelig vil det skal fungere. Sannheten er jo at man må jobbe med det mentale og ta varige valg- ikke velge en løsning som er for god til å være sann.  Dessuten, det hjelper lite å ha kunnskapen. Man må velge å bruke kunnskapen. Kalorier er kalorier, men man må tenke på hva som er bak det man spiser. Kalorier fra proteinbarer er absolutt ikke det samme som kalorier fra sunn, næringsrik mat. Selv om det er lett å tenke at typ 500 kcal er 500 kcal. Så enkelt er det ikke, dessverre. 

• Liker 7
Skrevet

Samme tenkte jeg også om det så er kunstig søtning

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...