Nana Skrevet 13. mars 2016 #2621 Skrevet 13. mars 2016 10 minutter siden, Sofw skrev: Ble litt provosert når hun langer ut mot dem som kjøper smågodt nå som det er billig, mens hun selv "hamstrer" når hun er i Sverige! Litt lite selvinnsikt. Har forsvart henne mange ganger her, men merker at jeg mister litt sansen for henne😳 Hun skifter litt meninger etter hvilken "modus" hun er i. Det svinger mellom "full kontroll på kostholdet" og "ny motivasjon" til "det er lov å kose seg litt" og "jeg har slitt med motivasjonen siden jeg flyttet til Fredrikstad". De siste to setningene er ofte fulgt av "kos". Klart man gå ned hvis man regner utskeielsene inn i det totale kaloriregnskapet for dagen, når det skjer såpass ofte så gå det på bekostning av sunn og næringsrik mat. 2
Gjest gundagrynte Skrevet 13. mars 2016 #2622 Skrevet 13. mars 2016 (endret) 2 timer siden, Sofw skrev: Ble litt provosert når hun langer ut mot dem som kjøper smågodt nå som det er billig, mens hun selv "hamstrer" når hun er i Sverige! Litt lite selvinnsikt. Har forsvart henne mange ganger her, men merker at jeg mister litt sansen for henne😳 Hun fornekter seg ikke....*rister på hodet*...PS: Har hun glemt hvor ofte hun selv har denne smågodtskålen sin fremme..? Fort gjort å glemme slike ubetydelige saker.... Endret 13. mars 2016 av gundagrynte
Miranda16 Skrevet 13. mars 2016 #2623 Skrevet 13. mars 2016 19 timer siden, neiognei skrev: Kokosmelk er ikke usunt. Så lenge man ikke heller på med mengder. Og en halv porsjons kake og to makroner? På en lørdag? Er nok ikke sånne bittesmå detaljer som hindrer vekttapet. Man må se på det store bildet.Det er til syvende og sist sukker i disse produktene. En kalori her og en der. Etter min mening er det å lure seg selv. Du ser jo også hva annet søtt, hun har puttet i seg forrige uker, konfekt og kaker.... Til dere som lurer på spiseforstyrrelse problematikken, så er denne artikkelen ganske beskrivende http://www.klikk.no/kvinneguiden/helse/spiseforstyrrelse-hos-voksne-kvinner-1665996.ece 2
Sofw Skrevet 13. mars 2016 #2624 Skrevet 13. mars 2016 2 timer siden, Miranda16 skrev: Man må se på det store bildet.Det er til syvende og sist sukker i disse produktene. En kalori her og en der. Etter min mening er det å lure seg selv. Du ser jo også hva annet søtt, hun har puttet i seg forrige uker, konfekt og kaker.... Til dere som lurer på spiseforstyrrelse problematikken, så er denne artikkelen ganske beskrivende http://www.klikk.no/kvinneguiden/helse/spiseforstyrrelse-hos-voksne-kvinner-1665996.ece Det er ikke sukker i kokosmelka. Det er fett, mn kan være hun bruker den lette versjonen.
Miranda16 Skrevet 14. mars 2016 #2625 Skrevet 14. mars 2016 19 timer siden, Sofw skrev: Det er ikke sukker i kokosmelka. Det er fett, mn kan være hun bruker den lette versjonen. Det er sukker i den https://no.wikipedia.org/wiki/Kokosmelk
Sofw Skrevet 14. mars 2016 #2626 Skrevet 14. mars 2016 1 time siden, Miranda16 skrev: Det er sukker i den https://no.wikipedia.org/wiki/Kokosmelk http://bluedragon.no/produkter/kokosmelk-lett/ Det er så og si ikke sukker i den. Derfor er den så populær hos mange "lavkarbere" 1
Gjest Lysestake Skrevet 14. mars 2016 #2627 Skrevet 14. mars 2016 jeg skjønner ikke helt at hun som PT med så mye bevegelseskunnskap ikke skjønner at hun kommer til å bli hindret av vekten sin i poledance. Du skal heise deg selv opp, holde kroppen ut fra stanga osv. Det virket nesten som hun var sjokkert over at vekten ble et problem om man skulle tro insta og snap. Men sånn var crossfiten også, da skulle hun være med på CrossFit open selv om hun ikke klarte halvparten av øvelsene :/
Nana Skrevet 14. mars 2016 #2628 Skrevet 14. mars 2016 1 time siden, Lysestake skrev: jeg skjønner ikke helt at hun som PT med så mye bevegelseskunnskap ikke skjønner at hun kommer til å bli hindret av vekten sin i poledance. Du skal heise deg selv opp, holde kroppen ut fra stanga osv. Det virket nesten som hun var sjokkert over at vekten ble et problem om man skulle tro insta og snap. Men sånn var crossfiten også, da skulle hun være med på CrossFit open selv om hun ikke klarte halvparten av øvelsene :/ Det overrasket meg også at hun virket så uforberedt mentalt. Poledance må være hardt nok for en normalvektig og godt trent person. Skjønner heller ikke at hun gikk så til de grader i kjelleren at det måtte legges både på insta, snap og blogg hvor fæl og udugelig hun hadde følt seg. Hun må jo selv se at hun ikke fremstår som spesielt grasiøs og at selv om hun trener styrke så må hun kunne bære sin egen kropp for å klare poledance. Syns hun er tøff som prøver, for all del. Mye tøffere enn jeg. Selv om jeg er under 60 kg og trener jevnlig så tror jeg poledance ville vært for hardt for meg. 3
Gjest gundagrynte Skrevet 14. mars 2016 #2629 Skrevet 14. mars 2016 11 minutter siden, Nana skrev: Det overrasket meg også at hun virket så uforberedt mentalt. Poledance må være hardt nok for en normalvektig og godt trent person. Skjønner heller ikke at hun gikk så til de grader i kjelleren at det måtte legges både på insta, snap og blogg hvor fæl og udugelig hun hadde følt seg. Hun må jo selv se at hun ikke fremstår som spesielt grasiøs og at selv om hun trener styrke så må hun kunne bære sin egen kropp for å klare poledance. Syns hun er tøff som prøver, for all del. Mye tøffere enn jeg. Selv om jeg er under 60 kg og trener jevnlig så tror jeg poledance ville vært for hardt for meg. Det virker som hun prøver seg på ting ene og alene for å bekrefte sin egen oppfattelse om at overvektige kan gjøre alt på nivå med andre..uansett. Hva slags forventninger hadde hun til seg selv? Trodde hun at her var det bare å slange seg rundt stanga..og vips..så var man poledancer?? Eller er det for å bevise at hun kan klare alt og da er det ikke så viktig å gå ned i vekt?
gjestgitt Skrevet 15. mars 2016 #2630 Skrevet 15. mars 2016 (endret) jeg har vært anonym leser i lengre tid på KG men nå klarer jeg ikke å la være å si noe. det er ikke at jeg er særlig fan av helene drage for synes det er mye fjas fra hennes side, men reagerer på enkelte utsagn. skjønner ikke hva som er problemet med at hun hadde et slag i mestringsfølelsen ved poledancingen. synes det er modig av henne å erkjenne følelsene sine særdeles fordi det er en treningsform forbundet med slanke fleksible kvinner. derimot betyr det ikke at andre kroppsformer ikke er tillatt å trene det. alle må begynne en plass og det vil være flere nedturer i prosessen om en er 18 eller 40 i bmi. det er ingenting som tilsier at hun tror det "bare er å slenge seg stangen og vips man er poledancer", det er også helt menneskelig å avogtil overvurdere seg selv i sport for folk kan få det til å se lett ut. selv trodde jeg surfing skulle være lett mtp min bakgrunn med snowboard men der tok jeg feil gitt, samme med yoga hvor jeg overvurderte meg selv. gikk hjem med halen mellom beina og et ego med blåmerke. mye mulig hun selv har tenkt at det skulle være mer overkommelig med hennes styrkefordel og så gikk det desverre litt i dass. uansett synes jeg ikke hennes størrelse skal diskvalifisere henne i noen som helst sport, om det så er poledancing eller maraton. hun kan faktisk klare ALT.....er jo bare å møte opp og gjøre sitt beste. ALT trenger ikke være gullmedalje selv om ut i fra bloggen at ting ser bra ut, er det ikke nødvendigvis representativt med hvordan hun faktisk har det. for alt vi vet kan hun lide av depresjon men at hun ønsker å holde det vekke fra bloggen. for meg ville det forklart endel. Innlegg ryddet for brukerdebatt Nordvesta, mod. Endret 15. mars 2016 av Nordvesta rot i tekst. 11
Gjest gundagrynte Skrevet 15. mars 2016 #2631 Skrevet 15. mars 2016 (endret) 28 minutter siden, Cartina skrev: Det er jo synd på henne hvis hun ikke har det bra! Selv om hun tilsynelatende har alt og burde ha det bra (i følge deg), så kan det hende at hun sliter. Det kan være psykisk eller så kan det faktisk være ting vi ikke vet noe om. Jeg tror neppe at hun later som hun har det vanskelig for å kunne spise, jeg tror heller det er motsatt. Det er jo helt tydelig ut fra innlegg de siste ukene/månedene at hun sliter med tanker om diverse ting og hvis man sliter pyskisk er det faktisk ikke så enkelt å bare ta seg sammen og ha det bra, det har ikke noe med at man aldri blir fornøyd å gjøre. Nå blir dette veldig svart/hvitt, synes jeg. Nå kritiserer enkelte av dere ALT hun sier, gjør og foretar seg bare for å gjøre det og dèt blir for dumt. Nå har hun brukt ordet tankekjør/tankekaos/ sliter med tanker helt siden hun begynte å blogge for 8-10 år siden og den røde tråden i de fleste av innleggene hennes har vært at ting ikke er bra. Iflg seg selv er hun lidenskapelig opptatt av overvektige og vil at de skal ha det bra. Det er bra det!, men da burde hun være minst like lidenskapelig opptatt av å lære mer om *hvorfor drikker Jeppe*....Hva hadde hun hatt å tape på å fortelle hvis det var f.eks en depresjon? Ingenting! Faktisk hadde hun vunnet mye mener jeg og når hun sier selv at hun ønsker å være et forbilde...javel...da går man foran med et godt eksempel. Og det faktum at hun selv har vært svært så krass mot andre overvektige før hun la på seg etter vektnedgangen...det er bare noe av det man finner merkelig. Hadde hun vært dønn ærlig og fortalt at hun hadde psykiske problemer hadde jeg ikke kritisert henne..faktisk. Endret 15. mars 2016 av gundagrynte
Gjest Endaen Skrevet 15. mars 2016 #2632 Skrevet 15. mars 2016 3 timer siden, gundagrynte skrev: Nå har hun brukt ordet tankekjør/tankekaos/ sliter med tanker helt siden hun begynte å blogge for 8-10 år siden og den røde tråden i de fleste av innleggene hennes har vært at ting ikke er bra. Iflg seg selv er hun lidenskapelig opptatt av overvektige og vil at de skal ha det bra. Det er bra det!, men da burde hun være minst like lidenskapelig opptatt av å lære mer om *hvorfor drikker Jeppe*....Hva hadde hun hatt å tape på å fortelle hvis det var f.eks en depresjon? Ingenting! Faktisk hadde hun vunnet mye mener jeg og når hun sier selv at hun ønsker å være et forbilde...javel...da går man foran med et godt eksempel. Og det faktum at hun selv har vært svært så krass mot andre overvektige før hun la på seg etter vektnedgangen...det er bare noe av det man finner merkelig. Hadde hun vært dønn ærlig og fortalt at hun hadde psykiske problemer hadde jeg ikke kritisert henne..faktisk. Ja, du virker litt i overkant opptatt av Helene Drage. Ja, det er ting å kritisere henne for, men det får jo være måte på oppheng i en annen person.
Gjest gundagrynte Skrevet 15. mars 2016 #2633 Skrevet 15. mars 2016 14 minutter siden, Endaen skrev: Ja, du virker litt i overkant opptatt av Helene Drage. Ja, det er ting å kritisere henne for, men det får jo være måte på oppheng i en annen person. Hvem handler denne tråden om egentlig? Og er det slik at fordi man er aktiv i en debatt så er man opphengt? Mange som er opphengt i de fleste bloggerne som diskuteres her på KG da
Gjest Endaen Skrevet 15. mars 2016 #2634 Skrevet 15. mars 2016 Et øyeblikk siden, gundagrynte skrev: Hvem handler denne tråden om egentlig? Og er det slik at fordi man er aktiv i en debatt så er man opphengt? Mange som er opphengt i de fleste bloggerne som diskuteres her på KG da Det bare virker litt personlig, slik som en annen over her sa. Men nå handler denne tråden om henne, ja, og ikke deg. Jeg tenker at Helene bør beskyttes litt mot seg selv. Håper avisene innser det. Men det er ikke så lett i vår some-hverdag, hun er jo svært (alt for) åpen om alt, hun burde nok tatt en pause fra alt dette hun og. Hadde jeg kommet over en tråd som dette om meg selv hadde jeg blitt ekstremt nedtrykt, mye som står her er dårlig skjult skadefryd (nå snakker jeg generelt, ikke myntet på noen spesiell bruker).
Gjest gundagrynte Skrevet 15. mars 2016 #2635 Skrevet 15. mars 2016 (endret) 35 minutter siden, Endaen skrev: Det bare virker litt personlig, slik som en annen over her sa. Men nå handler denne tråden om henne, ja, og ikke deg. Jeg tenker at Helene bør beskyttes litt mot seg selv. Håper avisene innser det. Men det er ikke så lett i vår some-hverdag, hun er jo svært (alt for) åpen om alt, hun burde nok tatt en pause fra alt dette hun og. Hadde jeg kommet over en tråd som dette om meg selv hadde jeg blitt ekstremt nedtrykt, mye som står her er dårlig skjult skadefryd (nå snakker jeg generelt, ikke myntet på noen spesiell bruker). Jeg har ikke noen personlig vendetta mot HD, jeg kritiserer hvordan hun fremstår i ord og gjerning, basert på hvordan jeg oppfatter det. Akkurat som alle andre som kritiserer henne. Endret 15. mars 2016 av gundagrynte
Nana Skrevet 15. mars 2016 #2636 Skrevet 15. mars 2016 Jeg skjønner veldig godt at hun ikke vil gå offentlig ut med eventuelle problemer. Det er ingen som har noe med hva hun evt sliter med privat og i hennes rolle som PT så er det nok ikke kjekt for henne om kundene vet at hun sliter psykisk - hvis det er det hun gjør. Det kan jo være alt mulig, både sykdom, hun kan ha mistet noen - hva som helst. Skriver hun det på blogg/SoMe så forsvinner det aldri. Det er kanskje litt dårlig dømmekraft (og ikke minst er det kjedelig og repetativt) når hun hele tiden skriver om tankekjør uten å si hva som ligger bak, men det får være opp til henne.Det smarteste hadde vært å ikke nevne det i det hele tatt. 2
Miranda16 Skrevet 15. mars 2016 #2637 Skrevet 15. mars 2016 Synes det blir veldig feil å kritisere henne for å prøve pole dancing, hvis det gir henne glede, så hvorfor er det feil? Når man sliter med motivasjonen så synes jeg det er positivt at man finner motivasjon i noe! All power to you Helene! 5
Nordvesta Skrevet 15. mars 2016 #2638 Skrevet 15. mars 2016 Tråden ryddet for avsporing og spekulasjoner, samt svar til dette Nordvesta, mod. 1
Nordvesta Skrevet 16. mars 2016 #2639 Skrevet 16. mars 2016 Tråden ryddet for brukerdebatt Nordvesta, mod.
Gjest Lysestake Skrevet 17. mars 2016 #2640 Skrevet 17. mars 2016 Nytt innlegg (igjen) om at man kan være flink selv om man er overvektig: http://www.helenedrage.no/2016/03/17/sier-utseende-og-vekt-noe-om-kompetansen/ det jeg lurer på er: hvorfor er det alltid bloggerne og PTene som selv sliter med vekten som også er mest insisterende på at man kan kose seg litt (hele tiden) uten at det betyr noe? Fitnok-Camilla annonserer jo også til stadighet at hun skal ned 5-10 kg, som det aldri blir noe resultater av, og HD slanker seg også. Likevel skal de kose seg hele tiden og blir tilsynelatende overrasket over at de ikke kommer i form. Tyder ikke det nettopp på som Helene prøver å motbevise - at det må være litt mindre kunnskap om hvordan mat og trening faktisk henger sammen?
Fremhevede innlegg