Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fikk litt vondt av henne når hun posta på insta fra poledance-kurset, hun følte seg stor og klumpete😢

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, Sofw skrev:

Fikk litt vondt av henne når hun posta på insta fra poledance-kurset, hun følte seg stor og klumpete😢

Men jaggu er hun tøff som er med på poledance. Det er mye tyngre rent fysisk å håndtere 90+ kg enn 60/70+

• Liker 3
Skrevet

Er litt som Glamour, du kan la være å se på i ett år og det er ca ingen forandring når du kikker på det igjen.

• Liker 6
Skrevet (endret)

Hun legger ikke skjul på at hun sliter både med tunge dager og mange tanker for tiden, dokumentert både på snap, insta og blogg (kanskje ikke så mye på bloggen) og det går vel ut over både kosthold og trivsel. Det er jammen ikke mange dager hun ikke forteller om sykdom, manglende motivasjon, vanskelige avgjørelser og tankekjør.

Endret av Nana
Gjest gundagrynte
Skrevet (endret)
14 minutter siden, Nana skrev:

Hun legger ikke skjul på at hun sliter både med tunge dager og mange tanker for tiden, dokumentert både på snap, insta og blogg (kanskje ikke så mye på bloggen) og det går vel ut over både kosthold og trivsel. Det er jammen ikke mange dager hun ikke forteller om sykdom, manglende motivasjon, vanskelige avgjørelser og tankekjør.

Nå har hun jo fått det som hun ville! Jobb som PT, mediaomtale i stort sett alt av blader osv...Er det sympati-fisking hun driver med mon tro...Men intet er nytt under solen for bloggen har handlet om det samme siden hun begynte slankekuren i januar for 5 år siden...sykdom, manglende motivasjon, tankekjør, sprekker osv osv....

Endret av gundagrynte
Gjest Cartina
Skrevet (endret)
12 timer siden, Nana skrev:

Nei, det er liksom aldri en dag hvor ting er bra. 

Endret av Cartina
Skrevet

Jeg synes synd på henne. Hun sier jo selv at hun prøver alt og har ingen hindringer på ting hun skal teste i forhold til trening. Om det er human flag, pullups, maraton og nå poledansing. Men det sier seg selv med så mange kilo ekstra så blir disse tingene forferdelig tungt etterhvert. Og på de fysiske testene hun utførte i høst der hun ikke greide 20 pushups (på kne??), så mangler hun en del styrke/utholdenhet for å hevde seg i slike øvelser og idretter. Jeg liker at hun viser at alle kan trene og bli "hverdagsmosjonist", men det å gå et steg lengre virker det som om hun aldri kommer til å klare. 

Når man da skal leve og jobbe i den bransjen som hun gjør, så skjønner jeg godt at hun har tunge dager. Jeg håper hun får til poledancingen, og det ser jo ut som spinninga går bra, så kanskje hun kan satse på det.

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor må hun på død og liv gå med hotpants på trening på vinteren? http://www.helenedrage.no/2016/03/10/strong-curves-rumpe-lar-og-mage/

Og dype utringinger der man ser øverste del av puppene?

http://www.helenedrage.no/2016/02/29/moov-et-litt-annerledes-aktivitetsarmband/

http://www.helenedrage.no/2016/03/06/update-uke-1-og-timeplan-uke-2/

Kanskje jeg er for gammeldags men jeg hadde følt meg ille til mote om pt'en min viste så mye hud. Uavhengig av kroppsform og kroppstype, bare for å ha det sagt. En pt tar gjerne i kunden for å hjelpe til med øvelser og sånt. Hadde blitt for intimt for meg.

• Liker 6
Gjest hulderjenta
Skrevet
16 timer siden, Nana skrev:

Men på FB-gruppa si for 5 dager, meldte hun om at hun endelig hadde begynt å få inn en rutine med treningen og ikke minst matinntaket. Karusellen går jammen fort opp og ned. Ikke rart om hun blir sliten om det skifter så fort, hele tiden.

Skrevet
17 minutter siden, hulderjenta skrev:

Men på FB-gruppa si for 5 dager, meldte hun om at hun endelig hadde begynt å få inn en rutine med treningen og ikke minst matinntaket. Karusellen går jammen fort opp og ned. Ikke rart om hun blir sliten om det skifter så fort, hele tiden.

Jeg blir litt forvirret. En dag leser jeg om at hun endelig har begynt å få rutiner inn etter flyttingen (som begynner å bli veldig lenge siden nå forresten!!...) en annen dag har hun en kjempetung dag og ser helt elendig ut (snap) og vil ikke stå opp. Senere på dagen eller neste dag er hun i superform og kommer med diverse quotes og feelgood-skriblerier. Altså, eh? 

I tillegg til alt dette med å unne seg, å kose seg, å ta en sjokoladeplate midt i uka osv. Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg belønner meg selv ikke med mat akkurat, kjøper heller en louis vuitton veske hvis jeg føler meg fortjener noe:tongue:

• Liker 3
Gjest gundagrynte
Skrevet (endret)
18 timer siden, Butternut skrev:

Jeg blir litt forvirret. En dag leser jeg om at hun endelig har begynt å få rutiner inn etter flyttingen (som begynner å bli veldig lenge siden nå forresten!!...) en annen dag har hun en kjempetung dag og ser helt elendig ut (snap) og vil ikke stå opp. Senere på dagen eller neste dag er hun i superform og kommer med diverse quotes og feelgood-skriblerier. Altså, eh? 

I tillegg til alt dette med å unne seg, å kose seg, å ta en sjokoladeplate midt i uka osv. Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg belønner meg selv ikke med mat akkurat, kjøper heller en louis vuitton veske hvis jeg føler meg fortjener noe:tongue:

Hadde jeg fremstått som så ustabil som det hun gjør bare i løpet av 1 dag eller 2, håper jeg noen hadde anbefalt meg en god psykolog....Louis Vuitton belønning er alltid innafor :)

Endret av gundagrynte
Skrevet

Jeg belønner meg selv med vesker. 

Eller hudpleie. :biggrin:

Ser ikke på mat som belønning. Tror ikke det er så smart..

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, loffen skrev:

Jeg belønner meg selv med vesker. 

Eller hudpleie. :biggrin:

Ser ikke på mat som belønning. Tror ikke det er så smart..

Det er endel av spiseforstyrrelsen. Mat kan være avhengig sånn som alkohol etc

• Liker 2
Skrevet
17 timer siden, Nana skrev:

En skyldning for å ty til mat og lignende. Tror alle kan ha det sånn, men andre trøste shopper etc

• Liker 1
Gjest gundagrynte
Skrevet
18 minutter siden, Miranda16 skrev:

En skyldning for å ty til mat og lignende. Tror alle kan ha det sånn, men andre trøste shopper etc

Men når man da har valgt å ha som levebrød å hjelpe andre til å bli glad i kroppen sin, og liksom skulle fronte treningsglede, sunnhet osv osv, da virker det helt merkelig at hun fortsatt ikke tar tak i dette forholdet sitt til mat og faktisk lærer noe av det.

Skrevet
Den 11.3.2016 at 17.20, gundagrynte skrev:

Men når man da har valgt å ha som levebrød å hjelpe andre til å bli glad i kroppen sin, og liksom skulle fronte treningsglede, sunnhet osv osv, da virker det helt merkelig at hun fortsatt ikke tar tak i dette forholdet sitt til mat og faktisk lærer noe av det.

Utrolig vanlig å manipulere, ignorere hva kjernen av problemet når man sliter men den type problematikk. Det er lettere å hjelpe, gi andre råd enn å hjelpe seg selv.

• Liker 2
Gjest gundagrynte
Skrevet
2 timer siden, Miranda16 skrev:

Utrolig vanlig å manipulere, ignorere hva kjernen av problemet når man sliter men den type problematikk. Det er lettere å hjelpe, gi andre råd enn å hjelpe seg selv.

Spesielt når man ikke innser sin egenverdi...for da hadde man hjulpet seg selv først for å kunne gå foran med et godt eksempel. Det bare viser hvor lite selvrespekt hun har.

Skrevet

I løpet av 2 dager poster hun kaker. Hvis jeg snakker for meg selv, hadde jeg holdt igjen nesten helt med sukker om jeg trengte å gå ned i vekt og hva med alle disse frokostene med bla kokosmelk etc, skal de liksom være "sunne"? Det er da sukker i mange av disse ingrediensene hun bruker, fortell meg, er det noe jeg ikke skjønner...?? Det er FULLT mulig for alle å få kontroll på sukkersuget og det er ikke det samme som å få kontroll på annet matinntak som hun kan slite med som nok er den største utfordringen hennes.  Fra meg klarer jeg ikke å få sympati for sukkerbelønning. Det må da være mulig å belønne seg med noe annet en sukker??

• Liker 3
Skrevet
21 minutter siden, Miranda16 skrev:

I løpet av 2 dager poster hun kaker. Hvis jeg snakker for meg selv, hadde jeg holdt igjen nesten helt med sukker om jeg trengte å gå ned i vekt og hva med alle disse frokostene med bla kokosmelk etc, skal de liksom være "sunne"? Det er da sukker i mange av disse ingrediensene hun bruker, fortell meg, er det noe jeg ikke skjønner...?? Det er FULLT mulig for alle å få kontroll på sukkersuget og det er ikke det samme som å få kontroll på annet matinntak som hun kan slite med som nok er den største utfordringen hennes.  Fra meg klarer jeg ikke å få sympati for sukkerbelønning. Det må da være mulig å belønne seg med noe annet en sukker??

Kokosmelk er ikke usunt. Så lenge man ikke heller på med mengder. Og en halv porsjons kake og to makroner? På en lørdag? Er nok ikke sånne bittesmå detaljer som hindrer vekttapet. 

• Liker 3
Skrevet

Ble litt provosert når hun langer ut mot dem som kjøper smågodt nå som det er billig, mens hun selv "hamstrer" når hun er i Sverige! Litt lite selvinnsikt. Har forsvart henne mange ganger her, men merker at jeg mister litt sansen for henne😳

• Liker 13
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...