Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet

Overvekt motiverer bare litt, kan like gjerne føre til resignasjon. Når man vet man kan være på slankekur/diett i over et år og fortsatt være overvektig, frister det lite med salat fremfor pizza som er godt akkurat nå. Utsikt til helseproblemer 20-30 år lenger nede er heller ikke like skremmende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, Cornucopia skrev:

Er det noen som har en liten oversikt over mengden trening bloggeren påberoper seg per uke? Jeg mener sammenlignet med andre bloggere som trener en del (CBE.no og KA.no)  og fitnessbloggere med PT-utdanning eller erfaringskompetanse (fitnessnora, funkygine, fitnessfrue, siljemariela.no osv.)

Disse legger nemlig veldig ofte ut hvilke øvelser med antall reps, evt hvor mye kardio de har trent, så der blir det liten tvil om hva/hvor mye og når de trener. De er heller ikke snaue med å dele kostholdet sitt, komplett med oppskrift. (de er også forholdsvis nøye på å ikke dele individuelle variabler som vekten de trener med og mengden mat de spiser.)

Sammenlignet med de nevnte, er det lite jeg ser på drages sosiale kanaler som tilsier at det gjøres det som gjøres kan for å gå ned til helsemessig vekt verken via kost eller trening. Med noen kurs innen PT og kostholdsveiledning syns jeg dette er rart, da de aller fleste stort sett vet at slanking er 80% kost og 20% trening, mer eller mindre. Derfor er jeg ganske lei av at denne bloggeren fortsatt brukes som ekspertise i media på slanking og kropp, når det virker så åpenbart at hun verken vil eller får det til men likevel tjener penger på det.

Der kom det opp en liten timeplan gitt. Greit nok å trene 6 dager i uka, det har jeg også gjort MEN har du ikke kostholdet i orden skjer det ingenting. Leste også nylig en artikkel om at viljestyrke er en muskel som må trenes opp, tror kansje jeg ville anbefalt den til henne.. 

• Liker 2
Gjest gundagrynte
Skrevet

*..kose seg i helgene...ikke krise om man tar seg en sjokolade midt i uken...* Altså; er det virkelig så vanskelig å holde seg til godis 1 gang pr uke? Klarer hun ikke å følge en kostholdsplan dersom hun ikke får kost seg minst 2 ganger pr uke?? Forslag: legg slankeplanene på hylla og ta tak i hvorfor du har det slik at du alltid bearbeider følelsene dine med mat slik du har sagt selv at du gjør...Hjelper lite med *verdens mest effektive kostholdsplan* dersom man ikke vet hvordan man håndterer disse følelsene når de kommer....for det gjør de!..og da er veien kort til skap og skuffer der go`maten ligger..Been there-done that!

Skrevet
2 timer siden, gundagrynte skrev:

*..kose seg i helgene...ikke krise om man tar seg en sjokolade midt i uken...* Altså; er det virkelig så vanskelig å holde seg til godis 1 gang pr uke? Klarer hun ikke å følge en kostholdsplan dersom hun ikke får kost seg minst 2 ganger pr uke?? Forslag: legg slankeplanene på hylla og ta tak i hvorfor du har det slik at du alltid bearbeider følelsene dine med mat slik du har sagt selv at du gjør...Hjelper lite med *verdens mest effektive kostholdsplan* dersom man ikke vet hvordan man håndterer disse følelsene når de kommer....for det gjør de!..og da er veien kort til skap og skuffer der go`maten ligger..Been there-done that!

Jeg trener hver dag, og jeg pamprer meg med småting. Forskjellen er at det ikke er godteri. Tror det er vanskelig å kutte ut med belønninger a la sukker om man har et annet forhold, anstrengt forhold til mat. Jeg holder meg stort sett til sjokolade en gang i uka. Det fungerer ikke for meg å ha sjokolade i huset, da forsvinner det på mystisk vis....:fnise:

• Liker 1
Gjest gundagrynte
Skrevet
2 minutter siden, Miranda16 skrev:

Jeg trener hver dag, og jeg pamprer meg med småting. Forskjellen er at det ikke er godteri. Tror det er vanskelig å kutte ut med belønninger a la sukker om man har et annet forhold, anstrengt forhold til mat. Jeg holder meg stort sett til sjokolade en gang i uka. Det fungerer ikke for meg å ha sjokolade i huset, da forsvinner det på mystisk vis....:fnise:

:fnise: Vi er flere som har slike merkelige dyr som spiser opp godiset i skapet ja...hmmm :) Spøk til side; vet man om at man har et anstrengt forhold til mat bør man ikke ha godis i huset, jeg klarer å ha det og har stålkontroll på at det er lørdag som er min godisdag. Men ikke alle har den kontrollen og da bør man ikke ha slike ting tilgjengelig heller. Det er noe med å ta disse forhåndsreglene for å lykkes og å lære seg at belønninger trenger ikke inneholde sukker. Ei heller trenger man belønninger for hver lille ting man mestrer.

Skrevet
17 minutter siden, gundagrynte skrev:

:fnise: Vi er flere som har slike merkelige dyr som spiser opp godiset i skapet ja...hmmm :) Spøk til side; vet man om at man har et anstrengt forhold til mat bør man ikke ha godis i huset, jeg klarer å ha det og har stålkontroll på at det er lørdag som er min godisdag. Men ikke alle har den kontrollen og da bør man ikke ha slike ting tilgjengelig heller. Det er noe med å ta disse forhåndsreglene for å lykkes og å lære seg at belønninger trenger ikke inneholde sukker. Ei heller trenger man belønninger for hver lille ting man mestrer.

Regel nummer 1 for de fleste, er ikke å ha noe i skapen. Skjønner at hun kjøper i SWE. Jeg er den første til å innrømme at jeg mister noe kontroll i de godtebutikkene og da kan jeg tenke meg hvordan det er når man er der jevnlig!

• Liker 2
Gjest gundagrynte
Skrevet (endret)
27 minutter siden, Miranda16 skrev:

Regel nummer 1 for de fleste, er ikke å ha noe i skapen. Skjønner at hun kjøper i SWE. Jeg er den første til å innrømme at jeg mister noe kontroll i de godtebutikkene og da kan jeg tenke meg hvordan det er når man er der jevnlig!

Som noen har sagt før; disse smoothiene hun drikker er rene kaloribombene. Må da være sunnere og bedre å drikke vann og spise frukt og grønt? Ser forøvrig at hun svarer i en kommentar at *man kan da gå opp selv om man har gått ned. Joda det er klart, men hvorfor biter hun da hodet av de som har påpekt det? Eller svarer at hun ikke har lagt på seg men er flink til å posere??

Endret av gundagrynte
Skrevet

Hva betyr den nye retningslinjen i praksis for for eksempel diskusjon rundt en treningssblogg? For meg så tenker jeg at man omtrent er utelukket fra å diskutere noe? 

• Liker 1
Skrevet

Ser på snap at hun har blitt syk igjen. Må være slitsomt å bli syk flere ganger i mnd

• Liker 2
Skrevet

Hvem er det hun prøver å overbevise i innlegget og selvfølelse og selvtillit egentlig? Når man hele tiden klager på at mål ikke nås og skylder på ditten og datten. Det gjør ikke noe for selvtilliten. Hun skriver når hun sprekker og det er ofte,- kose seg litt....

Mener hun nok en gang baker inn problemene sine. Hun kan smile så mye på bildene hun legger ut, men jeg kjøper den ikke lenger.

Hvordan kan man jobbe aktivt med den, når man stikker hue i jorda og ikke kommer opp igjen? Hun skriver aldri et ord om denne coachen. Snakker hun ikke jevnlig med henne, da hadde vi vel hørt om det tenker jeg

Det er ganske kleint hvordan hun undervurderer intelligensen til oss lesere. Vil vel tro at snittalderen på leserne hennes er en helt annen enn en typisk rosablogg lese?.. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg mistenker også at hun trener mer enn kroppen tåler. Sammen med stress og hvis hun i tillegg får lite søvn så stuper immunforsvaret. Skjer akkurat det samme med meg når jeg trener hver dag og sover for lite. Kommer seg aldri ovenpå hvis hun fortsetter sånn.

Skal hun klare å ha flere gruppetimer hver dag så må hun gjøre en opprenskning i kostholdet og sikre at hun får alle næringsstoffene og vitaminene hun trenger. Ikke bare tenke kalorier vs kos. Det hjelper ikke å telle kalorier hvis inntaket består av kunstige energidrikker (hva skjedde med vann?) og masseproduserte smoothies uten nok protein, grove karbs, sunt fett og ikke minst grønnsaker.

Ok, nå rotet jeg meg litt bort her..men jeg har vært der selv og det tar lang tid å hente seg inn igjen hvis man har trent "på tomgang" over en lengre periode. Håper hun lytter til kroppen og skjønner at hun må roe ned litt.

Innlegg redigert for ryddet sitat

Nordvesta, mod.

Endret av Nordvesta
  • Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, Nana skrev:

Jeg mistenker også at hun trener mer enn kroppen tåler. Sammen med stress og hvis hun i tillegg får lite søvn så stuper immunforsvaret. Skjer akkurat det samme med meg når jeg trener hver dag og sover for lite. Kommer seg aldri ovenpå hvis hun fortsetter sånn.

Skal hun klare å ha flere gruppetimer hver dag så må hun gjøre en opprenskning i kostholdet og sikre at hun får alle næringsstoffene og vitaminene hun trenger. Ikke bare tenke kalorier vs kos. Det hjelper ikke å telle kalorier hvis inntaket består av kunstige energidrikker (hva skjedde med vann?) og masseproduserte smoothies uten nok protein, grove karbs, sunt fett og ikke minst grønnsaker.

Ok, nå rotet jeg meg litt bort her..men jeg har vært der selv og det tar lang tid å hente seg inn igjen hvis man har trent "på tomgang" over en lengre periode. Håper hun lytter til kroppen og skjønner at hun må roe ned litt.

Beklager, men tror ikke en tøddel på at hun trener så mye som hun vil ha oss til å tro!!

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Miranda16 skrev:

Beklager, men tror ikke en tøddel på at hun trener så mye som hun vil ha oss til å tro!!

Er ikke det bare til å sjekke timeplanen på Spenst?

Gjest Endaen
Skrevet
3 minutter siden, Miranda16 skrev:

Får inntrykk at det er mye bildetaking/skravling og lite trening som har nok høy nok intensitet til at det får noen effekt. For det har det jo åpenbart ikke. Og hvis hun trener seks ganger i uka, selv med ræva kosthold, så vil det synes, tross alt.

Gjest Endaen
Skrevet
15 minutter siden, neiognei skrev:

Er ikke det bare til å sjekke timeplanen på Spenst?

Men det er ikke det som utgjør hovedvekten av treningen hennes, sa hun akkurat selv på bloggen. Når hun er instruktør tilpasser hun intensiteten slik at hun kan snakke og instruere de andre.

Skrevet

Men si at hun har 2-3-4 (?) spinningtimer i løpet av uken, da. Der får hun i alle fall trent selv om hun er instruktør. Har aldri sett en instruktør som ikke tråkker i takt og som tar i ? De må jo det for å motivere og inspirere. Hvis hun legger til et par halvslappe økter på egenhånd så vil det med godt kosthold uansett være godt nok til både å gå ned i vekt og til å få overskudd.

Sitter igjen med et inntrykk av at er det en ting hun trenger så er det overskudd

Men altså, jeg aner selvfølgelig ikke om hun trener som hun sier. Hører bare at hun ofte snakker om spinning på snap så noen timer i løpet av uken har hun i hvert fall.

• Liker 1
Skrevet

Noen som har vært på timene hennes? Vurderer å melde meg på for å se hvor mye hun pusher seg selv i løpet av timen. Aldri opplevd en instruktør som ikke gir maks.

• Liker 4
Skrevet

Tråden ryddet for spekulasjon og avsporing

Nordvesta, mod.

Skrevet
16 minutter siden, Nana skrev:

Men si at hun har 2-3-4 (?) spinningtimer i løpet av uken, da. Der får hun i alle fall trent selv om hun er instruktør. Har aldri sett en instruktør som ikke tråkker i takt og som tar i ? De må jo det for å motivere og inspirere. Hvis hun legger til et par halvslappe økter på egenhånd så vil det med godt kosthold uansett være godt nok til både å gå ned i vekt og til å få overskudd.

Sitter igjen med et inntrykk av at er det en ting hun trenger så er det overskudd

Men altså, jeg aner selvfølgelig ikke om hun trener som hun sier. Hører bare at hun ofte snakker om spinning på snap så noen timer i løpet a

24 minutter siden, Endaen skrev:

Men det er ikke det som utgjør hovedvekten av treningen hennes, sa hun akkurat selv på bloggen. Når hun er instruktør tilpasser hun intensiteten slik at hun kan snakke og instruere de andre.

Er det definert som trening når er instruktør?  Da skal man ikke komme å skryte på seg at man trener flere intensive timer i uka!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvor mye kardio trener egentlig Helene? Ser henne bare på styrkeapparatene og aldri på mølle..

Endret av toothfairy
  • Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...