Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bra at hun tok til fornuften, får håpe det går litt lettere for henne nå som skuldrene kan senkes litt :) Mye kulere med poledancing enn marathon spør du meg :)

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Gjest Cartina
Skrevet

Jeg synes det blir mer og mer "vær fornøyd med den du er" (det er jo en god tanke, men det holder dessverre ikke om man er farlig overvektig. Det høres mer ut som en unnskyldning for å slippe og gjøre noe med det), "tren for god helse, ikke utseende (i utgangspunktet også bra, men igjen mer enn unnskyldning for at hun ikke får det til), "jeg er ikke motivert nok og vil ikke ofre det som skal til (en annen måte å si at hun egentlig er litt lat, trives best i komfortsonen og fortsatt vil kose seg med mat). 

Det blir liksom bare litt for dumt.. Jeg skjønner heller ikke hvorfor hun har peilet seg inn på en livsstil og et yrke som helt tydelig ikke er noe for henne. Det er ganske merkelig at hun vil være PT og kostholdsveileder når hun i det store og hele ikke er så interessert selv. De fleste med slike yrker har det som livsstil og jobber med det nettopp fordi de er genuint interesserte. Jeg fatter heller ikke at hun har kunder, jeg skjønner ikke noe av dette..

Skrevet

Tråden ryddet for latterliggjøring, spekulasjoner, avsporing og hets, samt svar til alt dette

Nordvesta, mod.

• Liker 1
Skrevet
Den Wednesday, February 17, 2016 at 20.47, Cartina skrev:

Jeg synes det blir mer og mer "vær fornøyd med den du er" (det er jo en god tanke, men det holder dessverre ikke om man er farlig overvektig. Det høres mer ut som en unnskyldning for å slippe og gjøre noe med det), "tren for god helse, ikke utseende (i utgangspunktet også bra, men igjen mer enn unnskyldning for at hun ikke får det til), "jeg er ikke motivert nok og vil ikke ofre det som skal til (en annen måte å si at hun egentlig er litt lat, trives best i komfortsonen og fortsatt vil kose seg med mat). 

Det blir liksom bare litt for dumt.. Jeg skjønner heller ikke hvorfor hun har peilet seg inn på en livsstil og et yrke som helt tydelig ikke er noe for henne. Det er ganske merkelig at hun vil være PT og kostholdsveileder når hun i det store og hele ikke er så interessert selv. De fleste med slike yrker har det som livsstil og jobber med det nettopp fordi de er genuint interesserte. Jeg fatter heller ikke at hun har kunder, jeg skjønner ikke noe av dette..

Hvorfor mener du at PT-yrket ikke er noe for henne? Og hvordan mener du at hun Ikke er interessert selv?

• Liker 2
Skrevet

Det var litt av en frokost i dag gitt🙈

Skrevet
2 minutter siden, Hildefur skrev:

Det var litt av en frokost i dag gitt🙈

Det var sikkert til begge to - minst? Syns det er litt forfriskende at hun ikke føler for å spesifisere "jeg lagde fire vafler men jeg spiste bare en halv før jeg ble stappmett" sånn som enkelte andre bloggere føler de må

• Liker 7
Skrevet
Den 16. oktober 2014 at 21.21, Gjest paramount skrev:

Spesielt hvis hun nå som ferdig utdannet PT får kunder med spiseforstyrrelser f.eks...eller kunder med et ekstremt dårlig selvbilde. Da er det viktig at hun gjør det eneste riktige; å gi råd om at dette er en sak for psykologer f.eks...

4 vafler + en skyr er jo ganske så mye. 3 måltider. 

Skrevet
11 timer siden, Nana skrev:

Det var sikkert til begge to - minst? Syns det er litt forfriskende at hun ikke føler for å spesifisere "jeg lagde fire vafler men jeg spiste bare en halv før jeg ble stappmett" sånn som enkelte andre bloggere føler de må

Tja, hun er da minst like ille på sånne ting. Da hun spiste smågodt og atkinsbar og sukkerbrus for et par uker siden følte hun at hun ikke bare måtte skrive en vegg av tekst om det på instagram, men også ha sitt eget blogginnlegg om det. Hun er akkurat likens, bare omvendt, der hun hele tiden skal rettferdiggjøre at egentlig det hun gjør er ganske sunt og balansert.

Skrevet

Hadde vært interessant med et ærlig innlegg om hennes daglige kosthold ☺️

• Liker 4
Skrevet

Dagens innlegg oppsummert, Ikke sette for høye mål-ikke fokusere på vekt, men treningsgledet, som hun sier er ukonkrete mål- mistet seg selv etter flytting til Fredrikstad-gå for KK mila. Hm.... Trodde det var viktig å sette seg delmål, om de nå er små?

Hun har mistet treningsgleden og det er jo synd. Alt det hun formidler på bloggen projikteres på leserne  som dermed mister både treningsglede og motivasjon. Glad jeg ikke er avhengig av en blogger som.motivasjon.....!

Skrevet
7 minutter siden, Miranda16 skrev:

Dagens innlegg oppsummert, Ikke sette for høye mål-ikke fokusere på vekt, men treningsgledet, som hun sier er ukonkrete mål- mistet seg selv etter flytting til Fredrikstad-gå for KK mila. Hm.... Trodde det var viktig å sette seg delmål, om de nå er små?

Hun har mistet treningsgleden og det er jo synd. Alt det hun formidler på bloggen projikteres på leserne  som dermed mister både treningsglede og motivasjon. Glad jeg ikke er avhengig av en blogger som.motivasjon.....!

Jeg har sagt det før, men jeg sier det igjen: jeg tror veldig mye hadde falt på plass for henne hvis hun ikke hadde tenkt så mye og heller bare gjort.

Det er ikke lenge siden sist hun mistet treningsgleden og fant den igjen når hun kom til Fredrikstad - og nå er den mistet igjen. Kan bare snakke for meg selv men hvis jeg skulle gått etter treningsgleden så hadde jeg vært periodetrener de luxe. Trening må være på lik linje med jobb og tannpuss - koble ut hjernen og gjør det. Tren variert, så går du ikke lei. Akkurat den innstillingen mener jeg at en PT bør ha også

• Liker 3
Skrevet

Hun har i det minste fått vektoppgangen under kontroll og antageligvis gått ned litt igjen fra "toppen". 

Kanskje litt senkede skuldre er akkurat det hun trenger

http://m.imgur.com/TM55HQV

Skrevet
1 time siden, Nana skrev:

Jeg har sagt det før, men jeg sier det igjen: jeg tror veldig mye hadde falt på plass for henne hvis hun ikke hadde tenkt så mye og heller bare gjort.

Det er ikke lenge siden sist hun mistet treningsgleden og fant den igjen når hun kom til Fredrikstad - og nå er den mistet igjen. Kan bare snakke for meg selv men hvis jeg skulle gått etter treningsgleden så hadde jeg vært periodetrener de luxe. Trening må være på lik linje med jobb og tannpuss - koble ut hjernen og gjør det. Tren variert, så går du ikke lei. Akkurat den innstillingen mener jeg at en PT bør ha også

Enig, de fleste som trener fast, gleder seg ikke hele tiden, just DO IT. Personlig skjønner jeg ikke hvordan man kan jobbe på et treningssenter når man mistrives mer enn man elsker å være der. Jeg har alltig hatt den holdningen, da jeg jobber med mennesker, når man er mer lei enn fornøyd med jobben, da bør man seriøst vurdere jobbskifte. Pasienter, klienter, folk som er i en sårbar situasjon skal ikke lide for at jeg mistrives, det går jo i det  store og hele utover dem.

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, Tapet skrev:

Hun har i det minste fått vektoppgangen under kontroll og antageligvis gått ned litt igjen fra "toppen". 

Beklager, men jeg stoler ikke på noe av det hun sier. Utfra på imgur så kan man ikke trekke konklusjoner da bildene er tatt i ulik positurer

• Liker 1
Gjest gundagrynte
Skrevet
13 minutter siden, Tapet skrev:

Jeg syns hun ser like stor ut på begge bildene..sorry men det er slik jeg ser det. Og enhver vektnedgang hun påberoper seg tar jeg med klype salt..eller to...

Skrevet (endret)
12 minutter siden, gundagrynte skrev:

Jeg syns hun ser like stor ut på begge bildene..sorry men det er slik jeg ser det. Og enhver vektnedgang hun påberoper seg tar jeg med klype salt..eller to...

Når hun var på det tynneste og ikke opp X-antall kg, så tror jeg motivasjon, må være forferdelig å få den tilbake? Når hun i tillegg sliter sånn med tankene og følelsene, som hun tar opp fra tid til annen. Vet ikke hun går til coach jevnlig, men tror det er lurt. Hjelper ikke å huke tak i en coach fra tid til annen, når problemene er der konstant i hverdagen. Den avhengigheten hun sliter med blir ikke bare borte. De fleste må jobbe med denne over flere år.

Endret av Miranda16
Skrevet

Det med at hun ikke skal ha fokus på vekt er kun en unnskyldning da hun ikke går ned i vekt. Helt utrolig at noen som trener så mye som hun gjør, ikke går ned i vekt.

• Liker 6
Skrevet
15 minutter siden, Hildefur skrev:

Det med at hun ikke skal ha fokus på vekt er kun en unnskyldning da hun ikke går ned i vekt. Helt utrolig at noen som trener så mye som hun gjør, ikke går ned i vekt.

Sier meg enig der!

• Liker 1
Skrevet

Men trener hun egentlig så mye? Det lurer jeg virkelig på... Det virker jo ikke som hun er særlig glad i kardio, og kan si masse bra om styrketrening, men hvis man spiser mye og bare driver med styrketrening er det ikke akkurat oppskriften på å bli mindre. Kan være hun har veldig høy muskelmasse, som gjør at hun ser større ut enn det hun er? Selvom det helt klart er overvekt inne i bildet og. Jeg tror virkelig hun hadde fått fremgang hvis hun hadde fått opp pulsen litt (mer), gått raske turer osv i starten for deretter å jogge, som hun jo skal nå, heldigvis. Poledancing og styrketrening får ikke opp pulsen så mye, og med så mye å få bort tror jeg det ville vært mye lettere med mer kardio. Jeg håper hun får det til! Men det virker ikke som hun er så skitegna til å være PT, det må jeg ærlig si. En PT uten treningsglede??

Skrevet

Hvem er det som tar de bildene av hun mens hun løp der?

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...