Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Gjest hulderjenta
Skrevet
22 minutter siden, missdior skrev:

Bare jeg som ble skikkelig flau av å se snappene hennes fra senga i går kveld? :ler:

Sjeldent jeg orker å se/høre gjennom de lange videomonologene hennes, men nå måtte jeg jo inn og se :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Får nesten lyst til å hjelpe henne med det kostholdet, kjenner all fornuft i meg vrenger seg da jeg leser bloggen 😖 Jeg veide 90 kilo selv for 7 år siden, nå er jeg stabil på 55 og VET hva sunn balanse er. Da jeg prøver å gi henne råd på bloggen får jeg streng beskjed om at det jeg påpeker ikke spiller noen rolle i det store bilde... Jeg er ikke fanatisk i hverdagen da jeg ikke har behov for det lenger, men hun spiser jo som jeg gjorde da jeg skulle opp i vekt og ikke ned. Trist om noen biter på de rådene

Endret av Uskyldenselv
  • Liker 4
Skrevet

Når jeg har lest bloggen hennes så har jeg forstått at det er den profesjonelle Helene som er utdannet PT og kostholdsveileder som tilsynelatende er interessert i sunt kosthold. Innlegg om dette legger hun ut i ukedagene, med sunne frokoster og frukt drikker. Vil at folk skal tenke at man kan jo være veldig sunn selv om man er veldig overvektig. Så er det den private Helene som  ikke er så interessert i kosthold i følge henne, og man kan se og lese i helgene er det pizza, hamburgere, smågodis, sushi toppet med et lass av majones, bacon og Pepsi Max som gjelder. Det siste innelegget med 3 fine rundstykker, en pakke bacon og flere egg til bursdagsfrokost var jo ganske kaloriemektig. Det er selvfølgelig greit å unne seg litt av dette også, men er man opptatt av å gå ned må man greie å begrense seg. Hun går jo ikke ned i vekt og man forstår jo hvorfor. 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Basilen skrev:

Hva heter hun på snap?

helenedrage

Skrevet
2 timer siden, missdior skrev:

Bare jeg som ble skikkelig flau av å se snappene hennes fra senga i går kveld? :ler:

Jeg.ble.skikkelig.flau. Jeg kunne aldri ha ligget så synlig naken og snakket mykt til kamera på den måten. Jeiks!

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Nana skrev:

Syns hun kledde antrekket i dagens innlegg: http://www.helenedrage.no/2016/02/15/a-new-year-begins/

Sjelden å se henne uten treningstøy og hun ser mye mindre ut i størrelse også. Klær kan jammen gjøre masse (+ at hun gjerne har gått ned også, da)

Enig! Det var fint. Nysgjerrige, halvgjennomsiktige klær i knallfarger krever sin kvinne å få til. Og det har vel ikke alltid funket like bra.

Skrevet

Hun tar veldig mange powernaps??! 

• Liker 4
Skrevet

Tråden ryddet for spekulasjon og hets, og svar til dette

Nordvesta, mod.

Skrevet

Altså... det er helt ok at dere diskuterer budskapet og metodene hennes, men jeg syns kanskje det går litt over stokk og stein når hun skal angripes for å drikke Pepsi Max, eller hvordan hun ser ut i tights (som det er diskutert lengre bak i tråden).  Det tror jeg ikke at mange hadde dratt fram når det gjelder noen andre..

Men i forhold til dette maratonet; skriver hun noe sted om hvilke tilbakemeldinger hun får fra de som har laget opplegget til henne? Det er jo lovlig snaut med tid, og særlig når hun ikke egentlig har begynt løpetrningen enda. Jeg ville jo trodd at de som lager opplegget før eller siden må ta en prat om realismen i dette.

• Liker 10
Skrevet
25 minutter siden, Grønn Frosk skrev:

Altså... det er helt ok at dere diskuterer budskapet og metodene hennes, men jeg syns kanskje det går litt over stokk og stein når hun skal angripes for å drikke Pepsi Max, eller hvordan hun ser ut i tights (som det er diskutert lengre bak i tråden).  Det tror jeg ikke at mange hadde dratt fram når det gjelder noen andre..

Men i forhold til dette maratonet; skriver hun noe sted om hvilke tilbakemeldinger hun får fra de som har laget opplegget til henne? Det er jo lovlig snaut med tid, og særlig når hun ikke egentlig har begynt løpetrningen enda. Jeg ville jo trodd at de som lager opplegget før eller siden må ta en prat om realismen i dette.

Jeg har løpt flere maraton og kjenner jeg blir lett provosert/oppgitt over dette målet. Jeg er helt normalvektig, men har likevel måttet avstå noen ganger pga skader, det er kjempelett å skade beina når man trener til maraton! Og med så mye overvekt er risikoen særdeles høy! Jeg skjønner ikke hvem som foreslår et slikt mål til en som Helene Drage, det er uansvarlig og useriøst. Klart, hadde det vært et mål to år frem i tid så hadde det jo vært noe, men i år?? Selv om man løper fast bør man ha minst et halvt år på å løpe seg opp til å takle distansen, og da snakker jeg om folk som allerede kan løpe 20K. Nei, jeg kan virkelig ikke fatte hvorfor hun skal ha det som mål og får null tillitt til hennes PT som kan godkjenne noe så idiotisk. 

Skrevet

53 minutter siden, Endaen skrev:

Jeg har løpt flere maraton og kjenner jeg blir lett provosert/oppgitt over dette målet. Jeg er helt normalvektig, men har likevel måttet avstå noen ganger pga skader, det er kjempelett å skade beina når man trener til maraton! Og med så mye overvekt er risikoen særdeles høy! Jeg skjønner ikke hvem som foreslår et slikt mål til en som Helene Drage, det er uansvarlig og useriøst. Klart, hadde det vært et mål to år frem i tid så hadde det jo vært noe, men i år?? Selv om man løper fast bør man ha minst et halvt år på å løpe seg opp til å takle distansen, og da snakker jeg om folk som allerede kan løpe 20K. Nei, jeg kan virkelig ikke fatte hvorfor hun skal ha det som mål og får null tillitt til hennes PT som kan godkjenne noe så idiotisk. 

Mulig hun har som mål kvitte seg med x antall kg før dette maratonløpet. MEN, jeg har løpt mye, og har vært i veldig bra form , men maraton hadde jeg nok ikke deltatt på før jeg visste med 100% at dette var noe jeg ville og kunne gjennomføre. Å delta fordi at "nå skal jeg jammen vise andre" er jeg litt skeptisk til. Da er jo man nesten dømt til å komme sist, halvdau og gående i mål. Ikke at det er galt, men det hadde ikke gitt meg så mye å rope hurra over. Jeg kan heller kke se at hun legger inn mye langdistanseløping i treningen sin, og aller helst skulle hun ha løpt utendørs. Ofte. Den eneste bloggeren jeg tror hadde kanskje kunnet gjennomført et maraton, er fotballfrue..

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, Butternut skrev:

Mulig hun har som mål kvitte seg med x antall kg før dette maratonløpet. MEN, jeg har løpt mye, og har vært i veldig bra form , men maraton hadde jeg nok ikke deltatt på før jeg visste med 100% at dette var noe jeg ville og kunne gjennomføre. Å delta fordi at "nå skal jeg jammen vise andre" er jeg litt skeptisk til. Da er jo man nesten dømt til å komme sist, halvdau og gående i mål. Ikke at det er galt, men det hadde ikke gitt meg så mye å rope hurra over. Jeg kan heller kke se at hun legger inn mye langdistanseløping i treningen sin, og aller helst skulle hun ha løpt utendørs. Ofte. Den eneste bloggeren jeg tror hadde kanskje kunnet gjennomført et maraton, er fotballfrue..

Fotballfrues løpetrening stusser jeg også over, er ikke det omtrent kun 10K på mølle? Syns ikke akkurat det lyser løpeglede av det opplegget hennes. Men jo, hun hadde hatt et bedre utgangspunkt, absolutt, selv om hun også hadde måttet løpe mye mer og det lenge i forveien. Godt mulig Helene vil kvitte seg med kilo først, man da ser jeg ikke helt hvordan hun skal rekke det til september eller når det var. Om to år, ja klart, med dedikert og smart trening, noe jeg ikke ser tegn til i det hele tatt på bloggen, i år: Nesten garantert oppskrift på skade.
Jeg håper virkelig hun innser hvor dumt dette er, for å skade seg er skikkelig, skikkelig kjipt. Dumt å sette seg totalt urealistiske mål, ødeleggende både for selvfølelse og treningsprogresjon.

Skrevet

Men er det ikke Thomas Stordalen som er "coachen" hennes på løping nå? Han er vel ikke så erfaren annet enn at han selv har gått mye ned i vekt og begynt å løpe selv. Leste om han i fjor ifbm at han skulle delta i maraton el ultraløp. 

Gjest Ms. Daisy
Skrevet

Hun har nå droppa målet om Marathon. Kanskje like greit når man ikke er motivert. Men huff å hause ting slik opp for så å mått trekke seg gang på gang....synd hun ikke får det til å fungere for seg selv.

Gjest gundagrynte
Skrevet (endret)
1 time siden, Ms. Daisy skrev:

Hun har nå droppa målet om Marathon. Kanskje like greit når man ikke er motivert. Men huff å hause ting slik opp for så å mått trekke seg gang på gang....synd hun ikke får det til å fungere for seg selv.

Et smart valg hun har tatt. Kanskje hun forsto at det ikke handler om å bevise for å stoppe kjeften på andre men at man gjør ting for å bevise for den viktigste personen...seg selv!

Endret av gundagrynte
Gjest Ms. Daisy
Skrevet
1 minutt siden, gundagrynte skrev:

Et smart valg hun har tatt. Kanskje hun forsto at det ikke handler om å bevise for å stoppe kjeften på andre men at man gjør ting for å bevise den viktigste personen...seg selv!

Så sant. Er vel det største problemet til de fleste bloggerne. De gjør ikke tingene for seg selv, men for mest mulig likes og klikk. Det blir bare en fasade alt sammen.

Skrevet

Dette må jo sies å være et skikkelig gjennombrudd for henne! 

Maratonmålet var aldri gjennomtenkt, og helt åpenbart et mål hun hadde satt seg for å gi seg selv "et nytt hårete mål". Det var lite passende for hennes livssituasjon, og lite passende til hennes fysiske utgangspunkt. Hun tok til seg denne informasjonen, og tok inn over seg det faktum at hun faktisk ikke er villig til å gjøre jobben som kreves, og valgte en annen vei.

Jeg synes helt ærlig at man ikke skal hive seg på "nok et mål hun ikke klarer å holde"-toget, her har hun helt åpenbart kjempet mot ryggmargsrefleksen om å gjennomføre på trass og på grunn av likes og sosial anerkjennelse, og satt helsen og psyken først.

Dritbra! :) 

Gjest gundagrynte
Skrevet
1 time siden, Ms. Daisy skrev:

Så sant. Er vel det største problemet til de fleste bloggerne. De gjør ikke tingene for seg selv, men for mest mulig likes og klikk. Det blir bare en fasade alt sammen.

Derfor er det på sin plass med spørsmålet; hvem og hva er disse bloggerne uten klikk og likes.....

Gjest gundagrynte
Skrevet
48 minutter siden, Tapet skrev:

Dette må jo sies å være et skikkelig gjennombrudd for henne! 

Maratonmålet var aldri gjennomtenkt, og helt åpenbart et mål hun hadde satt seg for å gi seg selv "et nytt hårete mål". Det var lite passende for hennes livssituasjon, og lite passende til hennes fysiske utgangspunkt. Hun tok til seg denne informasjonen, og tok inn over seg det faktum at hun faktisk ikke er villig til å gjøre jobben som kreves, og valgte en annen vei.

Jeg synes helt ærlig at man ikke skal hive seg på "nok et mål hun ikke klarer å holde"-toget, her har hun helt åpenbart kjempet mot ryggmargsrefleksen om å gjennomføre på trass og på grunn av likes og sosial anerkjennelse, og satt helsen og psyken først.

Dritbra! :) 

Helt enig! Hun fortjener applaus for å ha tatt et veldig fornuftig valg..:klappe:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...