Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 timer siden, toothfairy skrev:

Voldsomt så oppstyr det ble over litt mager skinkeost på Instagram :fnise:

Hva var dette? Jeg har ikke insta (ennå) :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, MissMa skrev:

Hva var dette? Jeg har ikke insta (ennå) :)

En eller annen hadde visstnok kommenter til henne på snap at det ikke var lurt å spise mager skinkeost (eller noe sånt) når man skulle gå ned i vekt. 

Og kommentarfeltet handlet bare om at alle var veldig enige med Helene at denne personen ingen vet hvem er er skikkelig skikkelig teit :) Hun legger opp til masse kontakt med leserne sine, men skulle noen våge seg å mene noe annet enn henne, er det rett i forsvarsposisjon, og gjerne å henge ut disse personene mest mulig etterpå.

Skrevet (endret)
Den 12. februar 2016 at 16.40, Tapet skrev:

En eller annen hadde visstnok kommenter til henne på snap at det ikke var lurt å spise mager skinkeost (eller noe sånt) når man skulle gå ned i vekt. 

Og kommentarfeltet handlet bare om at alle var veldig enige med Helene at denne personen ingen vet hvem er er skikkelig skikkelig teit :) Hun legger opp til masse kontakt med leserne sine, men skulle noen våge seg å mene noe annet enn henne, er det rett i forsvarsposisjon, og gjerne å henge ut disse personene mest mulig etterpå.

For ikke å snakke om at HD går rett i forsvarsposisjon ved nesten hvert eneste matbilde hun legger ut. Og før reelle følgere har rukket å si et ord :P det er lange tirader om hvor viktig det er å unne seg det man har lyst på. Det er jo ikke magerost som er problemet overhodet, jeg tror hun begynner å blande kritikken hun får for sukkerinntaket sitt inn med et helt kurant, sunt hverdagsprodukt.

du kan forresten sjekke profilen hennes uten insta, den ligger åpen, er bare å Google 

Endret av toothfairy
  • Liker 3
Skrevet
27 minutter siden, toothfairy skrev:

For ikke å snakke om at HD går rett i forsvarsposisjon ved nesten hvert eneste matbilde hun legger ut. Og før reelle følgere har rukket å si et ord :P det er lange tirader om hvor viktig det er å unne seg det man har lyst på. Det er jo ikke mageost som er problemet overhodet, jeg tror hun begynner å blande kritikken hun får for sukkerinntaket sitt inn med et helt kurant, sunt hverdagsprodukt.

du kan forresten sjekke profilen hennes uten insta, den ligger åpen, er bare å Google 

Jepp. Når du føler du må bruke et avsnitt eller to på å rettferdiggjøre alt du spiser og legger ut, så er det antageligvis ikke helt bra, enten i den ene eller andre retningen. 

Skrevet

At hun innrømmer at hun ikke er interessert i mat forklarer i grunn det meste. Ut i fra alle ferdigproduktene hun spiser og anbefaler er det tydelig at hun har null interesse for matlagingsprosessen og vil at alt skal gå kjempefort. Vel, det er ikke den sunneste tilnærmingen til mat. De jeg kjenner som er lidenskapelig opptatt av mat er nesten konsekvent tynne, faktisk. For det å lage gode måltider tar tid, og man må kanskje dra i en spesialbutikk osv. Hvis mat bare er funksjon og det er om å gjøre å bare stappe noe i munn fortest mulig så tyr man fort til usunne løsninger, samtidig som man fort overspiser. 
Det er godt mulig Helene er en morsom instruktør som sprer humør og treningsglede i timene sine, men at noen vil følge en kostplan fra henne kan jeg ikke fatte. Blir som å gå til en frisør med stygt hår eller til en stylist du misliker stilen til. Jeg ønsker henne hell å lykke med målene, men ut i fra hva jeg ser på bloggen er det ikke overraskende at hun ikke kommer noen vei. Sunne, rene råvarer og mat laget fra bunnen, følger man det konsekvent og trener er det faktisk ikke noe hokus pokus å gå ned i vekt eller å holde seg slank. 

Skrevet

Smoothie, frozen yoghurt og et LASS sushi på snap. Altså......

• Liker 3
Skrevet

Hin argumenterer stadig med at de dårlige kostholdsvalgene hennes er  kun 1 av 2000 måltid i året. Hadde det enda bare vært 1...!

I tillegg. Det at hun spiser sunt 80% av tiden.

Dersom hun spiser 5 måltid i døgnet, så er det altså 4 skikkelig måltider, og et måltid bestående av dårlig kostholdsvalg - også kalt balanse...

• Liker 4
Gjest Cartina
Skrevet (endret)
21 minutter siden, BeverTramp skrev:

Hin argumenterer stadig med at de dårlige kostholdsvalgene hennes er  kun 1 av 2000 måltid i året. Hadde det enda bare vært 1...!

I tillegg. Det at hun spiser sunt 80% av tiden.

Dersom hun spiser 5 måltid i døgnet, så er det altså 4 skikkelig måltider, og et måltid bestående av dårlig kostholdsvalg - også kalt balanse...

Jeg har lest bloggen sporadisk i mange år men ikke fast før de siste månedene. En stund tenkte jeg at av og til gjør jo ikke noe. Men jeg det jo nå at HVER gang hun legger ut mat/snacks så er det forklaring om at det er litt usunt men det er jo bare av og til og det går fint. Men når det blir hvert måltid/daglig så har det jo mye og si og grunnen til at hun ikke går ned et gram. Også tror jeg ikke hun skjønner dette med kalorier. Hun spiser mye som er sunt, ja, men det inneholder ekstremt mye kalorier. Skal man ha en sunn livsstil er det én ting men det funket ikke om man skal ned i vekt. 

Endret av Cartina
Skrevet
1 time siden, Cartina skrev:

Jeg har lest bloggen sporadisk i mange år men ikke fast før de siste månedene. En stund tenkte jeg at av og til gjør jo ikke noe. Men jeg det jo nå at HVER gang hun legger ut mat/snacks så er det forklaring om at det er litt usunt men det er jo bare av og til og det går fint. Men når det blir hvert måltid/daglig så har det jo mye og si og grunnen til at hun ikke går ned et gram. Også tror jeg ikke hun skjønner dette med kalorier. Hun spiser mye som er sunt, ja, men det inneholder ekstremt mye kalorier. Skal man ha en sunn livsstil er det én ting men det funket ikke om man skal ned i vekt. 

Hun sier nå selv at hun går ned i vekt fra uke til uke. Så, da er jo alt i sin skjønneste orden da?

Nei, hadde nok IKKE kjøpt noen kostholdsplan av henne.

• Liker 1
Gjest gundagrynte
Skrevet
13 timer siden, Butternut skrev:

Hun sier nå selv at hun går ned i vekt fra uke til uke. Så, da er jo alt i sin skjønneste orden da?

Nei, hadde nok IKKE kjøpt noen kostholdsplan av henne.

Hva hun sier kontra hva folk ser på bilder/videoer kan man jo diskutere *herfra til evigheten*...

Skrevet

Tråden ryddet for innlegg som inneholdt affiliatelenke

Nordvesta, mod.

Skrevet

Men i det siste innlegget hennes må jeg bare bøye meg i støvet og si meg 120% enig.

Skrevet
3 timer siden, Belsebub skrev:

Men i det siste innlegget hennes må jeg bare bøye meg i støvet og si meg 120% enig.

Synes det var like endimensjonalt og lite reflektert som de fleste "sterke meninger" fra den kanten, som i 9 av 10 tilfeller ender i "oppklaringsinnlegg til alle som misforsto" og spydige svar til alle som ikke er 100% enig.

• Liker 5
Skrevet

Jeg lot meg rive med og skrev et innlegg under nicket Trulte om hvorfor jeg mener at feminisme og såkalt kvinnekamp fremdeles er viktige temaer å få på dagsorden.

Jeg elsker å debattere, lære nye vinklinger og gjennom meningsmotstander gjerne til og med klare å revurdere eget standpunkt. Det forutsetter selvsagt en faktabasert debatt. Dere som gidder - gå gjerne inn og les og kom med tilbakemeldinger. http://www.helenedrage.no/2016/02/13/jeg-er-ikke-feminist-fordi/#comment-341

Jeg har full forståelse for at man kan ha ulike meninger, men tilsvaret hennes gikk i stor grad på meg som person, at jeg hadde misforstått "med vilje"... Likestilling og feminisme er et tema jeg debatterer ukentlig - og det er ofte høy temperatur og ulike syn - men jeg har hatt til gode å oppleve et tilsvar som i så liten grad er faktabasert. 

• Liker 7
Gjest bruker83924
Skrevet
24 minutter siden, Nana skrev:

Jeg lot meg rive med og skrev et innlegg under nicket Trulte om hvorfor jeg mener at feminisme og såkalt kvinnekamp fremdeles er viktige temaer å få på dagsorden.

Jeg elsker å debattere, lære nye vinklinger og gjennom meningsmotstander gjerne til og med klare å revurdere eget standpunkt. Det forutsetter selvsagt en faktabasert debatt. Dere som gidder - gå gjerne inn og les og kom med tilbakemeldinger. http://www.helenedrage.no/2016/02/13/jeg-er-ikke-feminist-fordi/#comment-341

Jeg har full forståelse for at man kan ha ulike meninger, men tilsvaret hennes gikk i stor grad på meg som person, at jeg hadde misforstått "med vilje"... Likestilling og feminisme er et tema jeg debatterer ukentlig - og det er ofte høy temperatur og ulike syn - men jeg har hatt til gode å oppleve et tilsvar som i så liten grad er faktabasert. 

For et svar du fikk tilbake. Er trist at så mange kvinner i dag ikke forstår at feminisme er like viktig i dag som på 70-tallet. Kanskje enda viktigere. Vi er så nærme mål, men det blir vanskeligere og vanskeligere å nå det.

Skrevet
Et øyeblikk siden, Nana skrev:

Klassisk Dunning Kruger. Jo mindre evne til å forstå og kunnskap en har, så mer skråsikker og selvsikker i sine uttalelser. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg fikk kanskje ikke helt med meg at Helene Drage noensinne har vært feminist, jeg da. Er det noe nytt? Hun hopper jo bare på enhver bandwagon hun kan finne og skriver høyt og lavt og usammenhengende om det. Hun har jo tydeligvis allmennkunnskaper på linje med noen som har sovet seg gjennom hele videregående skole, for argumentasjonsrekkene er jo hullete som bare juling. Nei, hun baserer seg på en avisartikkel eller to, noe hun har lest (og misforstått) og tar det derfra. Om noen arresterer henne på at hun er på viddene i etterkant kommer hun bare med et sutrete "ingen forstår meg"-innlegg etterpå. Ukvalifisert og høylytt synsing. 

Skrevet

Når det er sagt så har hun vel kanskje vært litt på dette kroppspositivisme-toget som har vært populært blant enkelte feminister der det er ekstremt viktig å kle mye av seg når man er overvektig for da er man tøff og modig, og om noen sier at det er sunnere å ikke være sykelig overvektig, så diskriminerer de deg. Men det har jo vært ganske lite Drage mot kroppspresset i det siste så... Ganske lite av det meste egentlig. Bloggen hennes består jo bare av reklameinnlegg og en oppramsing av planer hun aldri gjennomfører om dagen. 

Skrevet

Bare jeg som ble skikkelig flau av å se snappene hennes fra senga i går kveld? :ler:

• Liker 11
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...