Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Gjest gundagrynte
Skrevet (endret)
13 minutter siden, neiognei skrev:

Utdyp. 

Er man kostholdsveileder og sånn sett burde ha en viss innsikt i hva slags mat som er bra for kroppen bør man vel gå foran med et godt eksempel..?

Endret av gundagrynte
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg veier mer enn Drage og har nå meldt meg inn på treningssenter og skal benytte meg av en PT. Ville jeg benyttet meg av Drage for trening og kosthold? Jeg tror ikke det, en del av meg -den delen som hvisker at jeg heller burde bli på sofaen med sjokoladen- kunne kanskje hyret Drage fordi hun er stor og da kanskje letter presset på meg- at hun lar meg slippe "billigere" unna på en måte. 

Men resten av meg tenker aldri i verden. Hvorfor skal jeg ha en PT som ikke ser ut til å klare å veilede seg selv først? Hun mister troverdighet I mine øyne. 

• Liker 10
Skrevet

Jeg hadde sansen for HD tidligere, virkelig. Men nå begynner jeg få litt avsmak. Jeg kommenterte blogginnlegget vedr. hvordan hun kunne være kostholdsveileder uten å være intr. i mat. Ja, jeg stusser på det. Hun skrev jo det selv... I det siste blogginnlegget ser jeg hun refererer til kommentaren min, ordrett også. Litt rart hvordan lesere skal få kommentarene sine slengt tilbake når hun selv ikke godtar å få spm hun ikke liker. Må være fryktelig slitsomt å måtte forsvare hver eneste kommentar.

• Liker 5
Gjest gundagrynte
Skrevet
9 minutter siden, lilla_orkide skrev:

Jeg hadde sansen for HD tidligere, virkelig. Men nå begynner jeg få litt avsmak. Jeg kommenterte blogginnlegget vedr. hvordan hun kunne være kostholdsveileder uten å være intr. i mat. Ja, jeg stusser på det. Hun skrev jo det selv... I det siste blogginnlegget ser jeg hun refererer til kommentaren min, ordrett også. Litt rart hvordan lesere skal få kommentarene sine slengt tilbake når hun selv ikke godtar å få spm hun ikke liker. Må være fryktelig slitsomt å måtte forsvare hver eneste kommentar.

Du er ikke den første som opplever det...Virker som hun gjør det for å få den som kommenterer til å fremstå som *slem og ekkel*..les : et nettroll.....

Skrevet

Spiser hun ikke slike Atkinsbarer? 

På dagbladet.no idag er det en artikkel om at slike barer er skjulte kaloribomber. Nå har jeg ikke lest artikkelen veldig nøye, men mener Drage sverger til disse som et mellommåltid?

• Liker 2
Skrevet

Skal være enig med dere i at hun bomma stygt med den "mat =nødvendig onde".:rodme:

De fleste som tenker sånn er veldig tynne, og spiser for å leve, i motsetning til overvektige som lever for å spise:fnise:

Så får man finne balansen da, for å holde normalvekt.

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, lilla_orkide skrev:

Hvordan var det hun forsvarte på kommentaren din?

Skrevet (endret)
12 minutter siden, Miranda16 skrev:

Hvordan var det hun forsvarte på kommentaren din?

Mente hun gikk til angrep på den. Når kommentaren blir brukt et nytt blogginnlegg så er det tydelig at hun tar seg nær av det hun ikke er enig i. Selvfølgelig, hun står fritt til å skrive og mene akkurat hva hun vil. Akkurat som jeg lurer på hvordan man kan være kostholdsveileder og selge planer når man ikke er så intr. i mat selv. I det siste innlegget forklarer hun at det ikke var det hun mente osv, men da bør man kanskje lære seg å formulere teksten litt bedre.

Endret av lilla_orkide
formulering
  • Liker 2
Skrevet
1 time siden, MarianneE skrev:

Spiser hun ikke slike Atkinsbarer? 

På dagbladet.no idag er det en artikkel om at slike barer er skjulte kaloribomber. Nå har jeg ikke lest artikkelen veldig nøye, men mener Drage sverger til disse som et mellommåltid?

Det er mye kalorier ja, de er jo for de som går på lavkarbo og de teller ikke kalorier.

Skrevet
Den 9.2.2016 at 0.24, Nana skrev:

Jeg la inn en kommentar på bloggen hennes her en dag der jeg skrev at jeg tror hun ville fått mindre tankekjør hvis hun begynte å prioritere knallhardt sånn at valgmulighetene minsket og hun kunne konsentrere seg om færre ting. Da ville hun slippe å hele tiden ta standpunkt til nye avtaler og samerbeid og heller gå mer inn for de tingene hun valgte å konsentrere seg om og så evaluere etter en gikk tidsperiode hvor vidt det funket. Det ble aldri godkjent...Overrasket meg litt siden jeg faktisk ga meg tid til å gi henne en konstruktiv tilbakemelding ut fra min egen erfaring og for at hun skulle få det enklere i hverdagen.    

Kommentaren ligger der, den. Du har fått svar på den også.

Skrevet
3 minutter siden, Birdo skrev:

Det er mye kalorier ja, de er jo for de som går på lavkarbo og de teller ikke kalorier.

Folk som "går på lavkarbo" driver jo med kalorirestriksjoner de også, de gjør det bare mer indirekte enn de som teller og regner. Ved å eliminere alle høykarbomatvarer blir det så lite igjen å velge mellom ( i tillegg til at fet mat regulerer apetitten og til og med kan gjøre deg litt småkvalm ) så da blir kalorimengden mindre uten å telle. Det går jo helt fint å gå opp i vekt på lavkarbo også, om du bare prøver hardt nok. 

Uansett står jeg på mitt med at jeg synes det er kjempemerkelig at Atkins har valgt henne som en talsperson. Hun legger ut bilder av atkinsbarer med frukt ved siden av og midt i en godteskål. Om man kunne valgt et bilde mindre i Atkins' ånd hadde det nesten ikke gått an. 

Skrevet
21 minutter siden, lilla_orkide skrev:

Mente hun gikk til angrep på den. Når kommentaren blir brukt et nytt blogginnlegg så er det tydelig at hun tar seg nær av det hun ikke er enig i. Selvfølgelig, hun står fritt til å skrive og mene akkurat hva hun vil. Akkurat som jeg lurer på hvordan man kan være kostholdsveileder og selge planer når man ikke er så intr. i mat selv. I det siste innlegget forklarer hun at det ikke var det hun mente osv, men da bør man kanskje lære seg å formulere teksten litt bedre.

Dette er problemet med bloggere generelt. De bryr seg veldig mye mer om hver enkelt kommentar og hver enkelt tilbakemelding enn det de tilsynelatende sier de gjør, og det skinner gjennom når de i innlegg etter innlegg kommer med lange tekster med direkte tilsvar til folk som de er uenige med. De klarer rett og slett ikke å ta et skritt tilbake og håndtere kritikk profesjonelt. Det ser man med bloggere som Fotballfrue, Helene Drage m.fl. og den usaklige tilnærmingen til all kritikk gjør også at de kommer enda mer i kritikeres søkelys senere.

Skrevet
44 minutter siden, Tapet skrev:

Folk som "går på lavkarbo" driver jo med kalorirestriksjoner de også, de gjør det bare mer indirekte enn de som teller og regner. Ved å eliminere alle høykarbomatvarer blir det så lite igjen å velge mellom ( i tillegg til at fet mat regulerer apetitten og til og med kan gjøre deg litt småkvalm ) så da blir kalorimengden mindre uten å telle. Det går jo helt fint å gå opp i vekt på lavkarbo også, om du bare prøver hardt nok. 

Uansett står jeg på mitt med at jeg synes det er kjempemerkelig at Atkins har valgt henne som en talsperson. Hun legger ut bilder av atkinsbarer med frukt ved siden av og midt i en godteskål. Om man kunne valgt et bilde mindre i Atkins' ånd hadde det nesten ikke gått an. 

Blir det så lite å velge mellom? Jeg går på lavkarbo, og jeg har aldri spist mer variert før enn jeg gjør nå, aldri følt meg bedre heller :) Og alle jeg vet om spiser over 1600-2000 kcal om dagen på lk. 

Men er enig med deg i at Atkins ikke burde samarbeide med henne, for hun spiser jo ikke LK i det hele tatt.

Skrevet
1 minutt siden, Birdo skrev:

Blir det så lite å velge mellom? Jeg går på lavkarbo, og jeg har aldri spist mer variert før enn jeg gjør nå, aldri følt meg bedre heller :) Og alle jeg vet om spiser over 1600-2000 kcal om dagen på lk. 

Men er enig med deg i at Atkins ikke burde samarbeide med henne, for hun spiser jo ikke LK i det hele tatt.

Tja, spørs litt hvordan du ser på det. Nå tenkte jeg kanskje først og fremst på "mindre å velge mellom i ekstremt energitette matvarer som man kan spise store mengder av uten problemer" (les: Godterier, potetgull osv osv). Min erfaring med lavkarbo, og min observasjon av andre på lavkarbokosthold er jo at det blir mindre småspising, mindre kaloribomber, og mindre impulsspising fordi veldig mye på lavkarbo krever en eller annen form for tilberedning, og er ikke bare å stappe rett i munnen. Mange synes dette er en mer behagelig form for kostholdsrestriksjon, jeg har ingen problemer med det :) Kun en observasjon. Selv om man ikke teller kalorier på lavkarbo er det jo derfor man går ned i vekt. Man kan jo gå ned i vekt på godt over 2000 kcal også om man er overvektig nok/aktiv nok.  

Skrevet
1 time siden, Tapet skrev:

Tja, spørs litt hvordan du ser på det. Nå tenkte jeg kanskje først og fremst på "mindre å velge mellom i ekstremt energitette matvarer som man kan spise store mengder av uten problemer" (les: Godterier, potetgull osv osv). Min erfaring med lavkarbo, og min observasjon av andre på lavkarbokosthold er jo at det blir mindre småspising, mindre kaloribomber, og mindre impulsspising fordi veldig mye på lavkarbo krever en eller annen form for tilberedning, og er ikke bare å stappe rett i munnen. Mange synes dette er en mer behagelig form for kostholdsrestriksjon, jeg har ingen problemer med det :) Kun en observasjon. Selv om man ikke teller kalorier på lavkarbo er det jo derfor man går ned i vekt. Man kan jo gå ned i vekt på godt over 2000 kcal også om man er overvektig nok/aktiv nok.  

Da forstår jeg :)

Skrevet
5 timer siden, Tapet skrev:

Kommentaren ligger der, den. Du har fått svar på den også.

Haha, den lå som "venter på moderering" lenge og så var den borte :-) Og etter at jeg la ut posten her på KG så var den plutselig tilbake. Go figure :-)

• Liker 6
Skrevet

Havrebrød... Med VANILJESUKKER?? Hva er poenget? Sikkert den søte smaken, men det finnes vaniljeessens og kunstig søtning :P At hun prakker på kundene sine skjulte kalorier og sukker synes jeg er rart. Det virker som det er de "små" forskjellene som faktisk stagnerer henne, for ALT teller jo.. Min lille utblåsning på morran ;) 

• Liker 5
Skrevet

Voldsomt så oppstyr det ble over litt mager skinkeost på Instagram :fnise:

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, toothfairy skrev:

Voldsomt så oppstyr det ble over litt mager skinkeost på Instagram :fnise:

Ja, det hadde jo gått noen uker siden sist runde med "langt innlegg med tilbakevising av urimelig kritikk som ikke står noe sted og som ingen vet hvem er" :) Synd at disse kritikerne hennes alltid velger et eller annet sted hun ikke kan dokumentere noe av det!

Skrevet (endret)
4 timer siden, Uskyldenselv skrev:

Havrebrød... Med VANILJESUKKER?? Hva er poenget? Sikkert den søte smaken, men det finnes vaniljeessens og kunstig søtning :P At hun prakker på kundene sine skjulte kalorier og sukker synes jeg er rart. Det virker som det er de "små" forskjellene som faktisk stagnerer henne, for ALT teller jo.. Min lille utblåsning på morran ;) 

Det reagerte jeg litt på også. Man vil jo gjerne prøve å avvenne seg med alt det søte når man skal ned i vekt? Det er triggendes og alltid måtte tilsette noe søtt i alt, og man blir liksom aldri helt kvitt det der suget. Folk som har kontroll over sukkeret må gjerne spise det, men folk som ikke har det bør nesten holde seg unna. Men hun skriver jo at hun har et sunt kosthold så hva vet vel jeg.

Endret av Butternut
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...