Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fordi det settes spørsmålstegn om hvor dedikert denne dama er...... De menneskene jeg kjenner som er langt over "normal" IBM blir fort varme ja.Hun legger jo ut bilder hele tiden av seg selv halvnaken, så da skjønner jeg ikke hva som er så big deal med å legge ut et bilde av seg selv svett, men..

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden ryddet for spekulasjoner, latterliggjøring og avsporing, samt samtlige svar til dette

Nordvesta, mod.

Skrevet (endret)
Den 3. februar 2016 at 21.14, Uskyldenselv skrev:

Hvorfor står hun med det ene benet opp på tå på nesten ALLE bilder i helfigur? Det ser veldig unaturlig ut i mine øyne.

Fordi hun mener at det er mest flatterende. Og i følge seg selv er hun veldig flink å vise seg fra de beste vinkler..

Endret av Butternut
  • Liker 3
Skrevet

Ironisk nok er en av artikkeloverskriftene på forsiden av magasinet på bildet av lørdagsgodtet "20 vanlige grunner til at du ikke går ned i vekt". 

Det er underlig at hun ikke ser selv hvor mye fokus hun har på kos=mat. Jeg skjønner at det hun prøver å vise, antagelig er at man ikke trenger å leve som en asket for å leve sunt. Men det er utrolig mye snakk om kos og belønning, og det innebærer alltid kaloritunge mellommåltider. Denne kosen framstår mer som regelen enn unntaket for tiden.

Og, om man har "balanse" i livet og kostholdet, er det da virkelig behov for all denne belønningen? I dag har jeg lidd meg gjennom trening og sunne måltider, nå fortjener jeg virkelig å kose meg litt? Er ikke store deler av poenget at man skal finne en livsstil der man ikke føler at man ofrer noe hele tiden? 

• Liker 8
Skrevet
20 minutter siden, WalkerTexas skrev:

Ironisk nok er en av artikkeloverskriftene på forsiden av magasinet på bildet av lørdagsgodtet "20 vanlige grunner til at du ikke går ned i vekt". 

Det er underlig at hun ikke ser selv hvor mye fokus hun har på kos=mat. Jeg skjønner at det hun prøver å vise, antagelig er at man ikke trenger å leve som en asket for å leve sunt. Men det er utrolig mye snakk om kos og belønning, og det innebærer alltid kaloritunge mellommåltider. Denne kosen framstår mer som regelen enn unntaket for tiden.

Og, om man har "balanse" i livet og kostholdet, er det da virkelig behov for all denne belønningen? I dag har jeg lidd meg gjennom trening og sunne måltider, nå fortjener jeg virkelig å kose meg litt? Er ikke store deler av poenget at man skal finne en livsstil der man ikke føler at man ofrer noe hele tiden? 

Skriver under på den!  Og så så alle disse såkalte energibarene hun døtter i seg, akkurat som det ikke er kalorier i dem

• Liker 4
Gjest gundagrynte
Skrevet (endret)

..og hvem er disse som tar imot eller ber henne om kostholdsråd? Er det folk som har samme tankegang mon tro? At hvis man har lidd seg gjennom en hel dag uten sukker så bør man belønne seg selv med en energibar..eller 2...Slik jeg ser det er  kostholdet hennes utifra det hun legger ut ganske så ubalansert og lite gjennomtenkt...mtp at hun er kostholdsveileder og reklamerer for sunnhet og balanse.

Endret av gundagrynte
Skrevet

Jeg har aldri forstått hvorfor godteri og sukkerbrus nødvendigvis skal være en del av et balansert kosthold i utgangspunktet. Det er 100% tomme kalorier helt uten næringsstoffer, man kan om man er litt ivrig nærmest inhalere 700-1000 kcal uten å merke det, og en viktig grunn til at man havner i uføret (overvektig) i utgangspunktet.

Jeg drikker kun sukkerbrus om jeg er ute og kjøper en drink, jeg kan ikke fatte og begripe at sukkerbrus skal være noe ekstra kos i forhold til sukkerfri. Men men. Ser for øvrig at hun er på ny tankekjørsrunde med "vanskelige avgjørelser, tøffe valg og mye tanker". Igjen. Det må være slitsomt å være henne.

Hun har jo rett. Det er ikke denne ene boksen med sukkerbrus som gjør utslaget. Det er derimot det faktum at det er mange sånne små ting, igjen og igjen, som gjør at hun ikke klarer å holde vekten og at den kryper videre oppover. Å tviholde på tjukkasvaner og likevel påstå at du lærer folk noe nyttig om vektnedgang er ganske provoserende. 

Gjest gundagrynte
Skrevet
7 minutter siden, Tapet skrev:

Jeg har aldri forstått hvorfor godteri og sukkerbrus nødvendigvis skal være en del av et balansert kosthold i utgangspunktet. Det er 100% tomme kalorier helt uten næringsstoffer, man kan om man er litt ivrig nærmest inhalere 700-1000 kcal uten å merke det, og en viktig grunn til at man havner i uføret (overvektig) i utgangspunktet.

Jeg drikker kun sukkerbrus om jeg er ute og kjøper en drink, jeg kan ikke fatte og begripe at sukkerbrus skal være noe ekstra kos i forhold til sukkerfri. Men men. Ser for øvrig at hun er på ny tankekjørsrunde med "vanskelige avgjørelser, tøffe valg og mye tanker". Igjen. Det må være slitsomt å være henne.

Hun har jo rett. Det er ikke denne ene boksen med sukkerbrus som gjør utslaget. Det er derimot det faktum at det er mange sånne små ting, igjen og igjen, som gjør at hun ikke klarer å holde vekten og at den kryper videre oppover. Å tviholde på tjukkasvaner og likevel påstå at du lærer folk noe nyttig om vektnedgang er ganske provoserende. 

Det er jo nettopp gjennom dette tankekjøret hun ubevisst tillater seg selv å sprekke og trøstespise. Tankekjør= følelser=bearbeide følelser med mat=spise...Klart det er slitsomt men så er det det med å sette grenser og ikke si JA til absolutt alt og dermed for `nte gang måtte ta disse vanskelige avgjørelsene som vi gjentatte ganger har hørt/lest om...

Skrevet

Kjempebalanse å trøste seg med mat. Å gå rundt med følelsen av at man "fortjener" usunne ting fordi man "80%" av tiden er så flink med både mat og 5 dager trening uka, virker lite givende. Og kom ååån,  om en gjennomsnittlig overvektig person hadde kun spist litt lørdagsgodt, trent fem dager i uken og spist sunt 80% av tiden, hadde en det vært snakk om en synlig vektnedgang hver måned. Noen som har sett secret eaters på tlc?

• Liker 11
Gjest gundagrynte
Skrevet (endret)
56 minutter siden, Pissmaur skrev:

Kjempebalanse å trøste seg med mat. Å gå rundt med følelsen av at man "fortjener" usunne ting fordi man "80%" av tiden er så flink med både mat og 5 dager trening uka, virker lite givende. Og kom ååån,  om en gjennomsnittlig overvektig person hadde kun spist litt lørdagsgodt, trent fem dager i uken og spist sunt 80% av tiden, hadde en det vært snakk om en synlig vektnedgang hver måned. Noen som har sett secret eaters på tlc?

Jepp :) Tankevekkende for de fleste deltagerne som  er av oppfattelsen av at de spiser jo ikke såå mye da*...men det er jo nettopp det de gjør! ...........*strutsementaliteten lenge leve*..

Endret av gundagrynte
Skrevet
31 minutter siden, Pissmaur skrev:

Nettopp. Resultatene, eller nærmere bestemt fraværet av dem, forteller historien godt om hvor "balansert" dette er.

Skrevet

For øvrig biter jeg meg merke i hva slags mennesker som gjør et poeng av godterispisingen.

1) Dritortorektiske undervektige fitnessbloggere som skal bevise for andre at "joda jeg kan skeie ut i blant jeg og" der de skriver to blogginnlegg og tar 20 bilder dersom de spiser tre sjokoladebiter en kveld.  

2) Bloggere som Helene Drage som helt åpenbart ikke har funnet den "sunne balansen" som skal gjøre et poeng av at en livsstilsendring også innebærer at man skal kunne spise litt (mye) godteri av og til (ganske ofte).

Andre spiser godteri når de føler for (eller ikke) og holder kjeft om det. 

Skrevet
24 minutter siden, Tapet skrev:

For øvrig biter jeg meg merke i hva slags mennesker som gjør et poeng av godterispisingen.

1) Dritortorektiske undervektige fitnessbloggere som skal bevise for andre at "joda jeg kan skeie ut i blant jeg og" der de skriver to blogginnlegg og tar 20 bilder dersom de spiser tre sjokoladebiter en kveld.  

2) Bloggere som Helene Drage som helt åpenbart ikke har funnet den "sunne balansen" som skal gjøre et poeng av at en livsstilsendring også innebærer at man skal kunne spise litt (mye) godteri av og til (ganske ofte).

Jeg kjenner meg igjen i stilen hun kjører, for jeg gjør det selv dessverre. Virker som hun har dårlig samvittighet for å spise det, og dermed må rettferdiggjøre det! Finner grunner som gir inntrykk av at dette er fortjent osv.. som du sier, de som ikke har noe problem med å spise for mye osv gjør ikke et nummer at alt de foretar seg! 

• Liker 11
Gjest gundagrynte
Skrevet
59 minutter siden, Tapet skrev:

Selvfølgelig gjør hun et poeng ut av det...mest effektive måten å få oppmerksomhet på...noe hun som de fleste bloggere elsker å få..

Gjest Cartina
Skrevet
19 timer siden, Lileep skrev:

IG innlegg idag bekrefter jo litt det at hun ikke tenker over hvor mye hun dytter i seg. Lørdagskosen inneholder nok rundt 1000 kalorier, om ikke mer! Sunn balanse kaller hun det visstnok.. jaja! 

Hvis man spise sunt og balansert hele uken og trener jevnlig er det ikke noe problem å drikke en brus og spise litt smågodt på lørdag. 

Jeg har f.eks selv akkurat gått ned endel kg på akkurat denne måten.

Jeg er helt enig i at hun har et problematisk forhold til mat og at hun gjør noe feil, ellers hadde hun gått ned, men på generelt grunnlag er det feil å si at det ikke er en sunn balanse.

Skrevet
17 minutter siden, Cartina skrev:

Hvis man spise sunt og balansert hele uken og trener jevnlig er det ikke noe problem å drikke en brus og spise litt smågodt på lørdag. 

Jeg har f.eks selv akkurat gått ned endel kg på akkurat denne måten.

Jeg er helt enig i at hun har et problematisk forhold til mat og at hun gjør noe feil, ellers hadde hun gått ned, men på generelt grunnlag er det feil å si at det ikke er en sunn balanse.

Helt enig med deg. Selv har jeg fridag på lørdag og spiser gjerne det jeg liker best av middag, litt godt på kvelden osv. Men det gjelder KUN lørdag. Jeg unner meg ikke belønninger flere ganger i uka slik som HD gjør, det er der det skurrer litt. Hadde jeg hatt de belønningene hver dag så kunne jeg ikke spist godteri og drukket brus til 1000 kalorier på lørdagskvelden og samtidig gå ned i vekt. Og utifra fremdriften hennes så går hun jo heller opp i vekt enn ned..

Greia var at hun mener hun har en sunn balanse.. noe jeg har en helt annen oppfatning av utifra bloggen, IG og snap.. men nå er ikke jeg utdanna kostholdsveileder heller som hun såfint svarer meg ;)

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, Lileep skrev:

Helt enig med deg. Selv har jeg fridag på lørdag og spiser gjerne det jeg liker best av middag, litt godt på kvelden osv. Men det gjelder KUN lørdag. Jeg unner meg ikke belønninger flere ganger i uka slik som HD gjør, det er der det skurrer litt. Hadde jeg hatt de belønningene hver dag så kunne jeg ikke spist godteri og drukket brus til 1000 kalorier på lørdagskvelden og samtidig gå ned i vekt. Og utifra fremdriften hennes så går hun jo heller opp i vekt enn ned..

Greia var at hun mener hun har en sunn balanse.. noe jeg har en helt annen oppfatning av utifra bloggen, IG og snap.. men nå er ikke jeg utdanna kostholdsveileder heller som hun såfint svarer meg ;)

Man drar liksom ikke til SWE for å kjøpe 100 gr med godteri selv om det ikke er langt til grensen....(kjøpte sikkert litt mat også, men du skjønner hva jeg mener?)

• Liker 2
Skrevet

Synes hun er flott og fornuftig.

Dagens blogginnlegg er veldig bra, og viser at hun faktisk vet hva hun holder på med, i motsetning til hva mange her mener. 

Skrevet
13 timer siden, Cartina skrev:

Jeg synes generelt at dersom målet ditt er en livsstilsendring og resultatene du får er at du går sakte men sikkert oppover i vekt, så har man anledning til å si at man ikke er i "balanse".

Skrevet
38 minutter siden, Sofw skrev:

Synes hun er flott og fornuftig.

Dagens blogginnlegg er veldig bra, og viser at hun faktisk vet hva hun holder på med, i motsetning til hva mange her mener. 

Det er en stor forskjell mellom å vite hva man skal og faktisk gjøre det. Hadde fokuset vært på å faktisk bare gjøre forandringene og ikke alt dette "tankekaoset" og all den planleggingen så hadde nok målet vært mye nærmere.  

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...