Gå til innhold

Helene Drage

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, eksiltronder skrev:

Har sett flere slike ledige stillinger i Østfold (Fredrikstad /Særp) de siste månedene. Hvorfor skulle hun ikke kunne få jobb her?

Jeg har en kollega som har søkt i over et år. På alt som er. Arbeidsgiverene vil ha folk med erfaring fra den slags arbeid. Kun noen få i klassen hennes har fått jobb. Ingen fast, men noen få vikariater.

Det er ganske kjent at det å få jobb som medisinsk sekretær er veldig vanskelig.

Dessuten skiller det veldig lite i lønn på medisinsk sekretær og autorisert helsesekretær, men det er et hav av forskjell på praksiserfaring, så arbeidsgiverene velger heller de med fagbrev foran de som bare har gått skole i noen måneder. Naturlig nok. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du går inn på Nav og søker på medisinsk sekretær i Østfold, så er det en ledig stilling i hele Østfold per nå. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva så? Om hun ønsker å utdanne seg innenfor det så er det vel hennes valg. Om hun får jobb eller ikke får jo bare tiden vise. Og får hun ikke jobb så regner jeg med at hun klarer seg uansett

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wenda skrev:

Men hva så? Om hun ønsker å utdanne seg innenfor det så er det vel hennes valg. Om hun får jobb eller ikke får jo bare tiden vise. Og får hun ikke jobb så regner jeg med at hun klarer seg uansett

Hva så? Ro deg helt ned. Bare nevnte at det å si opp en fast stilling for å gå på skole og slite med å få jobb i etterkant er på bærtur. Men er jo ikke sikkert det skjedde i den rekkefølgen da. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang hun slanket seg, fikk hun vel hjelp via trening og PT? Da tok hun PT utdanning.

Denne gangen slanker hun seg ved hjelp av operasjon, og har nok støtt på en del sekretærer underveis. Og nå vil hun bli medisinsk sekretær :) 

Er det et mønster?

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Det finnes en million mulige grunner til at hun ikke ønsker å jobbe på Zizzi lenger, og de er det som kjent bare Helene som kjenner til. 

Det kan handle om alt fra hvordan en får hverdagskabalen til å gå opp, hvor mye man må pendle og hvor mye det koster til hva slags arbeidsmiljø og oppgaver det er til noe så enkelt som hvordan man trives. Hun er fortsatt ung. Har enn så lenge ingen store økonomiske forpliktelser og har en mann som jobber også. Forstår ikke hvorfor folk blåser seg sånn opp over dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Bolledeig skrev:

Det finnes en million mulige grunner til at hun ikke ønsker å jobbe på Zizzi lenger, og de er det som kjent bare Helene som kjenner til. 

Det kan handle om alt fra hvordan en får hverdagskabalen til å gå opp, hvor mye man må pendle og hvor mye det koster til hva slags arbeidsmiljø og oppgaver det er til noe så enkelt som hvordan man trives. Hun er fortsatt ung. Har enn så lenge ingen store økonomiske forpliktelser og har en mann som jobber også. Forstår ikke hvorfor folk blåser seg sånn opp over dette.

Skjønner ikke hvor du får det ifra at noen har blåst seg opp. Skjønner du har gått inn for å forsvare Helene, noe jeg også pleier å gjøre, for det er mye usaklig mæl om samme tema her. Men det går an å reflektere over valg hun tar, uten at det betyr at man blåser seg opp. Ser ut som at du er den som blåser deg opp her. 

Hun er 30 år, straks 31, har begynt å snakke om barn osv, og da er det lurt å begynne å tenke litt langsiktig, ikke bare hoppe hit og dit etter hva man har lyst til der og da. Nå skal hun nok en gang bruke 6 måneder av livet på en utdannelse som gjør det vanskelig for henne å få en stabil inntekt, det er ikke å blåse seg opp å snakke litt rundt det. Først var det trikkeførerutdannelsen, så var det PTutdannelse, nå er det medisinsk sekretær. Her er det snakk om en periode på maks 5 år. 

Hun står så klart fritt til å gjøre akkurat hva hun selv måtte ønske, om enn det blir mye kortsiktige løsninger. Må bare være slitsomt å heie tiden hige etter noe nyttnyttnytt. Menmen. Hun har i det minste mye å falle tilbake på da. 

Men må si jeg undrer meg over at voksne folk velger å ta utdannelse som gir så få arbeidsmuligheter ift hvor man bor. De fleste voksne folk jeg kjenner tar utdannelse for å øke muligheten for fast arbeid. 

Endret av neiognei
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
35 minutter siden, neiognei skrev:

Skjønner ikke hvor du får det ifra at noen har blåst seg opp. Skjønner du har gått inn for å forsvare Helene, noe jeg også pleier å gjøre, for det er mye usaklig mæl om samme tema her. Men det går an å reflektere over valg hun tar, uten at det betyr at man blåser seg opp. Ser ut som at du er den som blåser deg opp her. 

Noe av tingene folk har omtalt karriereendringen med så langt

• Sjokkerende
  • Gjør at hun fremstår lite troverdig (???)
  • At hun rister det av seg fordi "tiden som tjukk er ferdig"
  • At hun har sett seg ut et marked for "fat admirers"

Altså WTF.

Jeg forstår jo at på en hverdagsblogg blir man jo gjerne å diskutere de tingene som dukker opp, men dette handler jo mer om å dissekere og psykologisere personlige prioriteringer. Og bak plutselige karrierebytter kan det også ligge personlige (og vonde) årsaker bak, og da kunne det kanskje vært triveligere å omtalt det i litt hyggeligere ordelag.

Jeg kan når som helst ta en diskusjon om hvilket forferdelig arbeidsmiljø PTer har i forhold til andre arbeidstakere, både når det gjelder inntjeningsmuligheter, arbeidstider og risiko på arbeidstager kontra giver jeg altså. Men hvordan det at noen slutter i en butikkjobb gjør at de "mister all troverdighet" det klarer jeg altså ikke skjønne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, neiognei skrev:

100% true story. Andre kan fyke rundt i hotpants og BH og det er ingen som reagerer, men er det ei med mer fett på kroppen er det vulgært. 

Nå synes jeg hun er vel fiksert på å vise eget stell, men. Dobbeltmoralen er absolutt der. 

Alle toppbloggerne får pes for å vise for mye hud. På tide å slutte å dra fatshamingskortet for alltid

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bolledeig skrev:

Noe av tingene folk har omtalt karriereendringen med så langt

• Sjokkerende
  • Gjør at hun fremstår lite troverdig (???)
  • At hun rister det av seg fordi "tiden som tjukk er ferdig"
  • At hun har sett seg ut et marked for "fat admirers"

Altså WTF.

Jeg forstår jo at på en hverdagsblogg blir man jo gjerne å diskutere de tingene som dukker opp, men dette handler jo mer om å dissekere og psykologisere personlige prioriteringer. Og bak plutselige karrierebytter kan det også ligge personlige (og vonde) årsaker bak, og da kunne det kanskje vært triveligere å omtalt det i litt hyggeligere ordelag.

Jeg kan når som helst ta en diskusjon om hvilket forferdelig arbeidsmiljø PTer har i forhold til andre arbeidstakere, både når det gjelder inntjeningsmuligheter, arbeidstider og risiko på arbeidstager kontra giver jeg altså. Men hvordan det at noen slutter i en butikkjobb gjør at de "mister all troverdighet" det klarer jeg altså ikke skjønne. 

Jeg skrev ikke at hun virker lite troverdig fordi hun slutter i jobben sin. Men fordi hun hele tiden har skrevet at hun elsker jobben sin, og nå har det visst ikke vært sånn likevel. Dette har hun gjort mange ganger.

Skrevet hvor mye hun elsket å være stor, følte seg sexy osv. Da hun gikk mye ned i vekt sist sa hun at det ikke var sant. Hun hatet det og hadde det dårlig med seg selv, men nå som hun var slank har hun det virkelig bra. Så la hun på seg igjen og sa på nytt at hun elsket formene sine, og hadde det ikke noe bra da hun var normalvektig og sa at hun var ulykkelig, spiste aaaaltfor lite og hadde ikke hodet på rett plass. Nå skal hun nedover i vekt igjen og jeg må innrømme at jeg er spent på hva hun sier nå..

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Halloi skrev:

Jeg skrev ikke at hun virker lite troverdig fordi hun slutter i jobben sin. Men fordi hun hele tiden har skrevet at hun elsker jobben sin, og nå har det visst ikke vært sånn likevel. Dette har hun gjort mange ganger.

Skrevet hvor mye hun elsket å være stor, følte seg sexy osv. Da hun gikk mye ned i vekt sist sa hun at det ikke var sant. Hun hatet det og hadde det dårlig med seg selv, men nå som hun var slank har hun det virkelig bra. Så la hun på seg igjen og sa på nytt at hun elsket formene sine, og hadde det ikke noe bra da hun var normalvektig og sa at hun var ulykkelig, spiste aaaaltfor lite og hadde ikke hodet på rett plass. Nå skal hun nedover i vekt igjen og jeg må innrømme at jeg er spent på hva hun sier nå..

Dette er akkurat slik jeg har oppfattet det også. På alle måter. Og dette "jeg er så fantastisk, og awesome" virker på meg som en maske. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det utdannes helsesekretærer i fleng på videregående skoler rundt om, de har praksis og får erfaring på den måten. De som tar helsesekretær via voksenopplæring eller privatist har i de aller fleste tilfeller mye vanskeligere for å få jobb pga manglende erfaring. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, Lin10 skrev:

Jeg er enig med deg der. Var innom bloggen hennes og det blir for vulgært for min del. Helt greit med litt sexy bilder som viser hud, men hun klarer ikke det etter min menig. Det handler ikke om størrelse og at det er kun slanke som kan gjøre det. For meg virker som hun ønsker å henvender seg til de mannlige leserne hun eventuelt har, eller sin tilfredsstillelse for å vise seg frem. Hun skriver i sitt siste blogginnlegg at hun liker oppmerksomhet for det hun står for, men da er det jo en selvmotsigelse ved å ofte fokusere på pupper og kropp. Det er jo også en selvmotsigelse at hun mener at vi mennesker er mer enn kropp, samtidighet som hun fokuserer mye på dette.  En som er flink til å ta litt classy bildet er Caroline Berg Eriksen. Nyttårsbildene med sort kjole viser litt hud og bryster uten å være vulgært. 

Herregud! Really? Helt merkelig at du innbiller deg at du sitter på sannheten. Enkelte folk har visst litt tungt for det. Noen vil visst bare leve i sin egen verden med negativiteten sin. 

Fritt fra hukommelsen.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det som naturlig at hun slutter i jobben som Zissi nå som hun har tatt en slankeoperasjon. Det handler jo også der om troverdighet som selger. Argumentet hennes for å slutte var at hun de siste året ikke følte det var den rette plassen å jobbe. Dette skriver hun nå, samtidig  som jeg ser at hun i flere innlegg det siste året skriver at hun bare elsker jobben sin og funnet sin plass.

Bloggen er full av selvmotsigelser hvis man går gjennom å leser litt. Jeg ser at hun har blogget i noen år. Bloggens hovedfokuset og budskap har variert mye. Fokus på slanking og PT jobben. Deretter vektoppgang og hun slutter som PT. Så fokus på å elske seg selv og  sin store kropp, fokus på selvtillit. At kroppen ikke skal definerer deg som person. Nå slankeoperasjon og det som følger med det.

I alle disse årene så har behovet for å legge ut lettkledde bilder vært stort. Gjerne bilder med en seksualisert vinkling og  fokus på pupper og rompe. Ekstra mye bilder av det nå som hun har gått ned i vekt.. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macimba
6 timer siden, slipset skrev:

Noen burde gi henne litt sminketips. Those brows... 

Jeg reageer ikke på brynene hennes, jeg synes jenta er flott. Skal hun få sminketips med brynene, så kan ta med seg Tone Damlie også, kansksje. 

Endret av Macimba
Feil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
20 timer siden, neiognei skrev:

100% true story. Andre kan fyke rundt i hotpants og BH og det er ingen som reagerer, men er det ei med mer fett på kroppen er det vulgært. 

Nå synes jeg hun er vel fiksert på å vise eget stell, men. Dobbeltmoralen er absolutt der. 

Når en tynn person løper rundt halvnaken, så kaller man det ofte kroppspress. Reagerer man på en overvektig gjør det samme, er det fatshaming. For vi må jo forstå at dette bare er "kroppspositivisme"... Eller hva det kalles nå. 

Dobbeltmoralen går begge veier kanskje?

Eller så er de fleste leserne av slike blogger mest interessert i andre ting enn pupper og rumper. Mens slike bilder tiltrekker seg ofte helt annet publikum.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Chase skrev:

Når en tynn person løper rundt halvnaken, så kaller man det ofte kroppspress. Reagerer man på en overvektig gjør det samme, er det fatshaming. For vi må jo forstå at dette bare er "kroppspositivisme"... Eller hva det kalles nå. 

Dobbeltmoralen går begge veier kanskje?

Eller så er de fleste leserne av slike blogger mest interessert i andre ting enn pupper og rumper. Mens slike bilder tiltrekker seg ofte helt annet publikum.

👍

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
4 timer siden, Chase skrev:

Nå må du huske å lese de siste 20 sidene 😄 Det var bare før at Helene glorifiserte overvekt da hun kledde av seg. Nå går hun ned i vekt, så nå skaper hun kroppspress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bolledeig skrev:

Nå må du huske å lese de siste 20 sidene 😄 Det var bare før at Helene glorifiserte overvekt da hun kledde av seg. Nå går hun ned i vekt, så nå skaper hun kroppspress.

Når hun har påpekt flere ganger hvor mye hun har gått ned i vekt. Rød linje gjennom det hun poster på some er jo vektnedgangsrelatert.  Hadde CBE gjort det samme.....Fatshaming kaller mange det uansett. 

Endret av Miranda16
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...