Hollie Skrevet 13. desember 2018 #9861 Del Skrevet 13. desember 2018 5 timer siden, Måndagsbarn skrev: Jeg er selv operert og har gått ned 60 kg, etter mange år med sykdom, lavt stoffskifte og PCOS. Det er ikke så rart HD har synes det er et tøft valg, det ER det uavhengig av om man får veiledning og hjelp eller ikke. Du er slankeoperert resten av livet med alt det medfører; b12-sprøyter og blodprøver flere ganger i året (annenhver mnd for min del), masse kosttilskudd, du er faktisk på "diett" resten av livet også da du må passe på å ikke spise for fett, for søtt osv og skeier du ut aldri så lite så dumper du og blir kvalm/syk,kaster opp, varm/hetetokter og må evt bare gå og legge deg. Det passer jo dårlig i en travel hverdag. Konsekvensene er store, selvfølgelig vurderer man operasjonen frem til man ligger på bordet hos kirurgen, og når man våkner og begynner livet så lurer man lenge på hva man har gjort, selv når ting går ganske fint og man får et bedre, tynnere liv. Man MÅ og skal sette seg inn i ernæring og man må dokumentere for legen hvilke forsøk man har gjort på å gå ned i vekt før man får gå gjennom operasjonen. Jeg har selv studert ernæring og gikk ned 20 kg på egenhånd før jeg opererte. HD har også tidligere gått ned en hel masse, har vanskelig for å tro at hun ikke har den nødvendige kunnskapen om ernæring og slankeforsøk til å få godkjent dette og følger legenes krav:) Jeg har mistet masse av håret mitt. Det er vondt, når man er ung jente og er opptatt av å ta vare på seg selv. Trolig vil håret mitt være tynt og pistrete resten av livet; jeg hadde tykt langt hår ned til midjen, nå kan jeg så vidt få det opp i en hestehale og det gror aldri lenger enn til skuldrene. Jeg har slitt med nyrestein, galleblære og dårlige tenner (mange, mange tusen kr) siden operasjonen min. Smertefulle og plagsomme tilstander jeg ikke unner noen. Gallestein og gallesteinsanfall er så vondt at dere vil ikke tro det. Dette er også helt vanlig etter slankeoperasjon. Jeg hadde likevel operert igjen, men tro ikke at det er den lette veien ut å operere. Når vi sier det er siste utvei så er det også det, nettopp fordi alle disse tingene jeg nevner og flere (tarmslyng, hudoperasjoner, arrdannelse på magesekken som gir varige smerter, forhøyet risiko for benskjørhet, manglende vitaminer selv når du tar ekstra kosttilskudd ++) er ting du nesten kan regne med at du vil oppleve i en eller annen grad etter operasjon. Tro ikke at de fleste tar lett på dette, de som gjør det får sin "straff". Dette virker jo helt grusomt. Jeg har selv vært overvektig, men ellers ved god helse, og har gått ned 30kg på egen hånd. Spise mindre og kutte ned på raske karbohydrater var det som skulle til for meg. Er så glad for at jeg ikke har noen av de plagene du nevner. Skjønner at operasjon er siste løsning for mange, og jeg tror absolutt ikke at det er en lett løsning. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måndagsbarn Skrevet 13. desember 2018 #9862 Del Skrevet 13. desember 2018 5 timer siden, Hollie skrev: Dette virker jo helt grusomt. Jeg har selv vært overvektig, men ellers ved god helse, og har gått ned 30kg på egen hånd. Spise mindre og kutte ned på raske karbohydrater var det som skulle til for meg. Er så glad for at jeg ikke har noen av de plagene du nevner. Skjønner at operasjon er siste løsning for mange, og jeg tror absolutt ikke at det er en lett løsning. Det -kan- være grusomt, noen sliter med plager og feil etter operasjon resten av livet. Jeg synes det har vært absolutt verdt det, og håper HD også får godt utbytte av operasjonen sin. Kroppen skal man jo ha med seg hele livet, så det er viktig at man tar vare på den og forstår konsekvensene av valgene man tar rundt egen fysisk helse:) Så bra jobbet av deg å gå ned så mye på egenhånd! Nå etter operasjonen kan jeg også regulere vekten min mye lettere enn før, slik som du sier med inntak av karbohydrater og mengde. Det er så deilig at det endelig fungerer slik (som det jo skal!) Misforstå meg rett, jeg klager ikke over de helseproblemene jeg har/har hatt i ettertid av operasjon, dette visste jeg og jeg jobber kontinuerlig med å rette opp i vitaminmangler og skal opereres for gallestein i løpet av kort tid og blir forhåpentligvis relativt frisk igjen. Men det er uendelig mye bedre å ha noen "levbare" plager enn å ha fedme og leve i risiko for hjerteproblemer, diabetes og med elendig selvtillit og nedsatt fysisk form. Håper jeg ikke skremte folk for mye, jeg ville bare påpeke at slankeoperasjon ikke er en quick fix og at det ikke er noe som blir tatt lett på verken av leger eller pasienter:) 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 13. desember 2018 #9863 Del Skrevet 13. desember 2018 11 timer siden, Måndagsbarn skrev: Jeg er selv operert og har gått ned 60 kg, etter mange år med sykdom, lavt stoffskifte og PCOS. Det er ikke så rart HD har synes det er et tøft valg, det ER det uavhengig av om man får veiledning og hjelp eller ikke. Du er slankeoperert resten av livet med alt det medfører; b12-sprøyter og blodprøver flere ganger i året (annenhver mnd for min del), masse kosttilskudd, du er faktisk på "diett" resten av livet også da du må passe på å ikke spise for fett, for søtt osv og skeier du ut aldri så lite så dumper du og blir kvalm/syk,kaster opp, varm/hetetokter og må evt bare gå og legge deg. Det passer jo dårlig i en travel hverdag. Konsekvensene er store, selvfølgelig vurderer man operasjonen frem til man ligger på bordet hos kirurgen, og når man våkner og begynner livet så lurer man lenge på hva man har gjort, selv når ting går ganske fint og man får et bedre, tynnere liv. Man MÅ og skal sette seg inn i ernæring og man må dokumentere for legen hvilke forsøk man har gjort på å gå ned i vekt før man får gå gjennom operasjonen. Jeg har selv studert ernæring og gikk ned 20 kg på egenhånd før jeg opererte. HD har også tidligere gått ned en hel masse, har vanskelig for å tro at hun ikke har den nødvendige kunnskapen om ernæring og slankeforsøk til å få godkjent dette og følger legenes krav:) Jeg har mistet masse av håret mitt. Det er vondt, når man er ung jente og er opptatt av å ta vare på seg selv. Trolig vil håret mitt være tynt og pistrete resten av livet; jeg hadde tykt langt hår ned til midjen, nå kan jeg så vidt få det opp i en hestehale og det gror aldri lenger enn til skuldrene. Jeg har slitt med nyrestein, galleblære og dårlige tenner (mange, mange tusen kr) siden operasjonen min. Smertefulle og plagsomme tilstander jeg ikke unner noen. Gallestein og gallesteinsanfall er så vondt at dere vil ikke tro det. Dette er også helt vanlig etter slankeoperasjon. Jeg hadde likevel operert igjen, men tro ikke at det er den lette veien ut å operere. Når vi sier det er siste utvei så er det også det, nettopp fordi alle disse tingene jeg nevner og flere (tarmslyng, hudoperasjoner, arrdannelse på magesekken som gir varige smerter, forhøyet risiko for benskjørhet, manglende vitaminer selv når du tar ekstra kosttilskudd ++) er ting du nesten kan regne med at du vil oppleve i en eller annen grad etter operasjon. Tro ikke at de fleste tar lett på dette, de som gjør det får sin "straff". ❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binnie Skrevet 15. desember 2018 #9864 Del Skrevet 15. desember 2018 På 12.12.2018 den 16.00, Finnwife skrev: Men hun går fremdeles for den raske, men (nokså) usunne varianten? Fjordland og Toro? Hun er 100% sykemeldt, og har all verdens tid å lage ordentlig næringsrik mat hjemme? (Jada, hun får sikkert veiledning fra sykehuset, men det er iallefall uforholdsmessig mye salt i de ferdigpakkene). Hun snakker om livstilssendring, men spiser helt likt som før, bare mindre porsjoner.. Hun spiser noen få skjeer mat, så skjønner godt om hun ikke gidder bruke tid og energi på matlaging fra bunnen, bare for noen få skjeer, liksom. Dessuten er det en livsstilsendring om hun spiser "likt som før, bare mindre porsjoner". Man kan overspise på sunn og næringsrik mat også, ikke bare chips og smågodt! 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finnwife Skrevet 15. desember 2018 #9865 Del Skrevet 15. desember 2018 Nå har hun jo selv sagt at hun hele tiden har spist for lite.. ikke akkurat overspist på fisk, kjøtt og grønnsaker.. Når hun selv er så opptatt av begrepet livstilssendring, tenker jeg det er mer hensiktsmessig å lage"normal" mat fremfor de evige lettvinte løsningene.. men hvis det er søtsaker som utelukkende har vært problemet, håper jeg at hun får hjelp med trøstespisinga.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 15. desember 2018 #9866 Del Skrevet 15. desember 2018 7 minutter siden, Finnwife skrev: Nå har hun jo selv sagt at hun hele tiden har spist for lite.. ikke akkurat overspist på fisk, kjøtt og grønnsaker.. Når hun selv er så opptatt av begrepet livstilssendring, tenker jeg det er mer hensiktsmessig å lage"normal" mat fremfor de evige lettvinte løsningene.. men hvis det er søtsaker som utelukkende har vært problemet, håper jeg at hun får hjelp med trøstespisinga.. Jeg kjenner 3 som har tatt samme operasjon som Helene Drage og Helene Drage gjør nøyaktig som hun har fått beskjed om. Fjordland inneholder nærings stoffene hun trenger. Dem jeg kjenner moste også mat fra fjordland og det handler om små posjoner og ikke vide ut magesekken sin. Hun skal mose maten nå. Sårene i magen skal gro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SansaS Skrevet 15. desember 2018 #9867 Del Skrevet 15. desember 2018 Skal ikke drikke brus etter denne operasjonen.. ref dagens handletur i Sverige på snap. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 15. desember 2018 #9868 Del Skrevet 15. desember 2018 1 minutt siden, SansaS skrev: Skal ikke drikke brus etter denne operasjonen.. ref dagens handletur i Sverige på snap. Hva er greia og henge seg opp i alt det Hele Drage gjør? Stakkars. Det virker på meg som at mange på denne tråden tar henne for det minste lille ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 15. desember 2018 #9869 Del Skrevet 15. desember 2018 51 minutter siden, SansaS skrev: Skal ikke drikke brus etter denne operasjonen.. ref dagens handletur i Sverige på snap. Hun bor jo ikke alene, mannen hennes spiser vel og drikker som vanlig. Jeg drikker ikke brus lengre, etter at jeg kuttet ut pepsimax for noen år siden så fikk jeg avsmak for brus. Men jeg kjøper jo brus, mannen min og jentene drikker brus av og til. Dessuten er det fint å ha noe annet enn vann og saft å tilby folk som tar seg en tur innom. Mannen min snuser ikke, men han shopper alltid snus på taxfree til meg 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 15. desember 2018 #9870 Del Skrevet 15. desember 2018 53 minutter siden, SansaS skrev: Skal ikke drikke brus etter denne operasjonen.. ref dagens handletur i Sverige på snap. Nå er det for det første to personer i huset der da, og for det andre så er det ikke farlig å drikke brus. Noen kan få litt glassplager, men dette har Helene skrevet at hun ikke får. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 15. desember 2018 #9871 Del Skrevet 15. desember 2018 23 minutter siden, Birdo skrev: Nå er det for det første to personer i huset der da, og for det andre så er det ikke farlig å drikke brus. Noen kan få litt glassplager, men dette har Helene skrevet at hun ikke får. Det er jo også jul snart og jeg ser ikke ikke noe rart på at de vil handle billigere brus i Sverige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosasko Skrevet 15. desember 2018 #9872 Del Skrevet 15. desember 2018 1 time siden, SansaS skrev: Skal ikke drikke brus etter denne operasjonen.. ref dagens handletur i Sverige på snap. Hun kan fint drikke brus etter en slik operasjon jo. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
panzerpølsa Skrevet 2. januar 2019 #9873 Del Skrevet 2. januar 2019 For ett sykelig fokus på kropp, pupper og lettkledde bilder i alle sosiale medier! Blir helt matt! Hennes til tider gode poeng, drukner i pupper. Og det virker i alle fall på meg som en desperat jakt på bekreftelser og oppmerksomhet. Ønsker henne lykke til på veien videre, men her ble det unfollow på alle platformer, da det rett og slett ble så mye bryst, at jeg skjemmes litt på hennes vegne. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Walterwhite Skrevet 2. januar 2019 #9874 Del Skrevet 2. januar 2019 5 timer siden, panzerpølsa skrev: For ett sykelig fokus på kropp, pupper og lettkledde bilder i alle sosiale medier! Blir helt matt! Hennes til tider gode poeng, drukner i pupper. Og det virker i alle fall på meg som en desperat jakt på bekreftelser og oppmerksomhet. Ønsker henne lykke til på veien videre, men her ble det unfollow på alle platformer, da det rett og slett ble så mye bryst, at jeg skjemmes litt på hennes vegne. Etter hun startet med livestreaming på twitch har det tatt helt av med pupper på snapchat. Jeg synes det er flaut, hun har tidenes kløft hver gang hun proklamerer at hun skal streame, var innom og kikka, det er blafring med øyevipper, kløft og mer sminke enn de fleste har på fest. Det tydelig at jeg ikke er publikummet hun er ute etter, da jeg ikke tenner på sånt, og er mer interessert i gaming enn pupper. JA, du får mange følgere på twitch når man holder på slik, men det er bare flaut å måtte spille på sex på den måten. Det er gaming, og det er alt fra 60 år gamle griser til 13 år gamle barn som ser på. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 2. januar 2019 #9875 Del Skrevet 2. januar 2019 Jeg har reagert på det samme. Hun har jo mye mer å fare med enn pupper. Synd hun føler det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 2. januar 2019 #9876 Del Skrevet 2. januar 2019 Er vi tilbake til dette igjen?🙄 Herregud, om man blir fornærmet av litt kløft så må man logge av livet en stund tror jeg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosasko Skrevet 2. januar 2019 #9877 Del Skrevet 2. januar 2019 Blir nok bare mer og mer no når vekta går ned 🙈 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kartoffel Skrevet 2. januar 2019 #9878 Del Skrevet 2. januar 2019 Syns det var litt sjokkerende at hun har slutta i zizzi jeg. Hun skrev at hun hele tiden har følt hun har vært på feil plass, men frem til nå har hun jo bare skrevet om hvor riktig det har vært for henne.. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 2. januar 2019 #9879 Del Skrevet 2. januar 2019 27 minutter siden, Kartoffel skrev: Syns det var litt sjokkerende at hun har slutta i zizzi jeg. Hun skrev at hun hele tiden har følt hun har vært på feil plass, men frem til nå har hun jo bare skrevet om hvor riktig det har vært for henne.. Hvor har hun annonsert dette? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Halloi Skrevet 2. januar 2019 #9880 Del Skrevet 2. januar 2019 42 minutter siden, Kartoffel skrev: Syns det var litt sjokkerende at hun har slutta i zizzi jeg. Hun skrev at hun hele tiden har følt hun har vært på feil plass, men frem til nå har hun jo bare skrevet om hvor riktig det har vært for henne.. Er sånne eksempler som gjør at jeg ikke synes hun fremstår så ekte og troverdig som andre synes. Dette har hun gjort MANGE ganger i løpet av de siste årene. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg