Gå til innhold

Helene Drage

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

55 minutter siden, MiniMjau skrev:

Jeg mener ikke at en operasjon er en snarvei, men jeg tenker at mange som velger den utvei kanskje ikke har prøvd hardt nok, eller ikke har prøvd å gå ned i vekt på riktig måte.  Altså ikke spesielt for HD, men hva må de legge fram av "dokumentasjon" på gjentatte forsøk på vektnedgang for å få innvilget operasjon?  Og hva må de forsøkene bestå i? 

Om du er oppriktig nysgjerrig på dette, så er det ikke vanskelig å lese seg opp😊

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

32 minutter siden, Birdo skrev:

Om du er oppriktig nysgjerrig på dette, så er det ikke vanskelig å lese seg opp😊

Er ikke oppriktig nysgjerrig nok. Tenkte noen av dere som er belest og fordomsfri hadde svaret på stående fot.  😊

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MiniMjau skrev:

Er ikke oppriktig nysgjerrig nok. Tenkte noen av dere som er belest og fordomsfri hadde svaret på stående fot.  😊

Det er mange krav som må fylles, og det er veldig individuelt hvordan man går frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker Helene alt godt. Hun er nok smertelig klar over hva alle vil tenke om henne og dette er trolig siste utvei hvis hun skal fortsette med blogg/bedrift i den retningen hun har hatt de siste årene. Det må være litt av et press.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MiniMjau skrev:

Jeg mener ikke at en operasjon er en snarvei, men jeg tenker at mange som velger den utvei kanskje ikke har prøvd hardt nok, eller ikke har prøvd å gå ned i vekt på riktig måte.  Altså ikke spesielt for HD, men hva må de legge fram av "dokumentasjon" på gjentatte forsøk på vektnedgang for å få innvilget operasjon?  Og hva må de forsøkene bestå i? 

Ja, som vanlig før staten bruker ressurser på en operasjon med alt det innebærer av risiko, kostnader og oppfølging, ligger det nok en grundig prosess bak. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Aricia skrev:

Fy søren så mye fordomsfull moralisme overvektige må finne seg i. Vanligvis tenker folk bare sitt, vil jeg tro, eller baksnakker, men i denne tråden får man det hele servert uten filter. Det er virkelig ikke pent å bivåne.

Å være overvektig, eller å ha latt seg selv bli overvektig, det er tydeligvis selve kardinalsynden i dag - særlig om man er kvinne, og i særdeleshet dersom man har ytret offentlig at man samtidig tar valget om å la være å hate og forakte seg selv. Da nytter det tydeligvis ikke hva slags valg man i fortsettelsen tar for å endre på situasjonen, for da har man tydeligvis omfavnet selve Synden én gang for alle, og ingenting kan noensinne bøte på det igjen.

👏👏👏👏👏

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ms. Daisy

Velger å tro at helsevesenet har en del mer kompetanse enn oss på et forum her. De har samtaler med de som skal gjennomgå en slik operasjon og det er jo ikke slik at et par ganger og vipps så får man operasjonen. Er nok en hel del pasienten skal gjennom før de blir vurdert og akseptert fit nok til å ha en operasjon som dette. Anser ikke en slik operasjon å være en enkel utvei. Jeg håper det går veien for HD og at hun får den vekten og det livet hun selv ønsker. Synes det er bra hun deler oppturer og nedturer........føler ikke at hun maler ting rosenrødt og sier det som det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.12.2018 den 21.55, Aricia skrev:

Fy søren så mye fordomsfull moralisme overvektige må finne seg i. Vanligvis tenker folk bare sitt, vil jeg tro, eller baksnakker, men i denne tråden får man det hele servert uten filter. Det er virkelig ikke pent å bivåne.

Å være overvektig, eller å ha latt seg selv bli overvektig, det er tydeligvis selve kardinalsynden i dag - særlig om man er kvinne, og i særdeleshet dersom man har ytret offentlig at man samtidig tar valget om å la være å hate og forakte seg selv. Da nytter det tydeligvis ikke hva slags valg man i fortsettelsen tar for å endre på situasjonen, for da har man tydeligvis omfavnet selve Synden én gang for alle, og ingenting kan noensinne bøte på det igjen.

Synes du virkelig det.Etter mitt syn har det vel aldri vært så stor aksept for overvektige som det nettopp er i dag.Jeg bryr meg i hvert fall ikke om vekta til andre mennesker.Er den for høy, er det jo deres problem og ikke mitt. Klær finnes i de fleste størrelser ,og normalen er jo å være overvektig eller å ha fedme.Jeg tror personlig at overvektige mennesker graver seg ned i offerrollen som en slags trøst og en av forklaringene på hvorfor de ikke kommer seg ut av den onde sirkelen som de føler de er i.Ikke mangler vi opplysninger heller, om kostholdsråd ,varedeklarasjon på det vi kjøper osv. Så kan man velge å følge de råd som passer deres helsesituasjon og livsstil om man ønsker forandring , eller la være . Ingen jeg kjenner ville i hvertfall dømme noen pga av vekta.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, tutsi123 skrev:

Synes du virkelig det.Etter mitt syn har det vel aldri vært så stor aksept for overvektige som det nettopp er i dag.Jeg bryr meg i hvert fall ikke om vekta til andre mennesker.Er den for høy, er det jo deres problem og ikke mitt. Klær finnes i de fleste størrelser ,og normalen er jo å være overvektig eller å ha fedme.Jeg tror personlig at overvektige mennesker graver seg ned i offerrollen som en slags trøst og en av forklaringene på hvorfor de ikke kommer seg ut av den onde sirkelen som de føler de er i.Ikke mangler vi opplysninger heller, om kostholdsråd ,varedeklarasjon på det vi kjøper osv. Så kan man velge å følge de råd som passer deres helsesituasjon og livsstil om man ønsker forandring , eller la være . Ingen jeg kjenner ville i hvertfall dømme noen pga av vekta.

Aksept = fordommer og stigmatisering? 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, tutsi123 skrev:

Spikern på hodet! 👏

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, tutsi123 skrev:

Jeg er så uenig. Hvor er alle de overvektige menneskene egentlig? Jeg ser de så sjeldent, blir trist bare ved tanken på at de kanskje isolerer seg. Det oppleves som at det er blir mer åpent for å hetse og mene noe om andres kropp, bare fordi de har noen kilo ekstra. Og dette fordi myndighetene er på fra barn er små, de starter allerede med kroppspress og skam på helsestasjonen. Det er legitimt å mene noe om andres kropper, rett og slett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Emmy_H skrev:

Jeg er så uenig. Hvor er alle de overvektige menneskene egentlig? Jeg ser de så sjeldent, blir trist bare ved tanken på at de kanskje isolerer seg. Det oppleves som at det er blir mer åpent for å hetse og mene noe om andres kropp, bare fordi de har noen kilo ekstra. Og dette fordi myndighetene er på fra barn er små, de starter allerede med kroppspress og skam på helsestasjonen. Det er legitimt å mene noe om andres kropper, rett og slett. 

Synes det er flott at Helsestasjonene følger opp med veiing og måling.Slik var det mye mer av for mange år tilbake.Og da var det ikke mange overvektige folk.De spiste sunnere og beveget seg mer til hverdags slik at de fleste slapp å tenke på trening.I dag hvor mange er stillesittende og maten billigere ,så er jo bare det grobunn for overvekt og fedme.Og da er det bare rett og riktig at myndighetene prøver å forebygge ved å veie og måle på Helsestasjonen med god veiledning til de som trenger det.Eller er det galt også???

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, tutsi123 skrev:

Forsking (ja, ordentlig utført realibel og valid forskning) viser at overvektige dømmes, diskrimineres og stigmatiseres pga vekta. Dine venner er nok ikke noe unntak og ikke du heller. 

Her kan du kose deg med et utall artikler som omhandler emnet. Noen basert på synsing og noen på forskning. 

Les, lær og kom med antakelsene og synsingen din siden. 

Du sier da litt imot deg selv. Det er så enkelt, man har jo så mye kunnskap i dag. Hvorfor er det så mange kraftig overvektige da? Fordi at de som er overvektige graver seg ned i selvmedlidenhet? Her har du noen hull i ekspertuttalelsen din. 

Endret av neiognei
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, tutsi123 skrev:

Synes det er flott at Helsestasjonene følger opp med veiing og måling.Slik var det mye mer av for mange år tilbake.Og da var det ikke mange overvektige folk.De spiste sunnere og beveget seg mer til hverdags slik at de fleste slapp å tenke på trening.I dag hvor mange er stillesittende og maten billigere ,så er jo bare det grobunn for overvekt og fedme.Og da er det bare rett og riktig at myndighetene prøver å forebygge ved å veie og måle på Helsestasjonen med god veiledning til de som trenger det.Eller er det galt også???

Nei, det er overhodet ikke positivt at det er blitt så overfokus på vekt fra man er baby. Statistikken tilsier at dette ikke har hjulpet. Når det gjelder mat og trening så er det en lettvint tilnærming til overvektsproblematikk. Det er mange grunner til at man er overvektig og det har ikke folk noe med! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Butternut skrev:

Virker ikke som leserne syntes det mtp kommentarfeltet 😮

Wow den dama eier ikke egenskapen med å legge seg flat og si "sorry folkens her bomma jeg". Neida isteden er det 35 kommentarer med hvordan alle leserne misforstår og ikke fatter greia... 😛

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, tutsi123 skrev:

Jeg syns vel de to første utheva bolkene her slår den siste i hjel. Du dømmer ikke, men du skriver og overvektige tar en offerrolle - og insinuerer vel også at iom at dette ikke skyldes manglende informasjon må det skyldes noe annet. Stigmaet da er ofte latskap, evt kombinert med at overvektige er dumme. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...