Levina Skrevet 15. august 2018 #9241 Del Skrevet 15. august 2018 (endret) Man trenger ikke gå lenger enn til hennes innlegg fra 13 august, hvor hun velger å skrive annonse øverst før et reklameinnlegg. Det riktige er å skriver reklame øverst og deretter skrive hvem hun reklamerer for. I dette tilfellet BARA sportswear. Hun utfører ikke sin merking av reklame konsekvent riktig. Noen ganger riktig, men ikke alltid. Er jo litt interessant å se siden hun har vært irritert på andre bloggere som hun mener ikke har merker riktig, og ikke kan forstå det er så vanskelig. Men, der ser man hvor lett det er å trå feil selv. Endret 15. august 2018 av Levina 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest shalott Skrevet 15. august 2018 #9242 Del Skrevet 15. august 2018 27 minutter siden, SunnivaOslo skrev: Nope. Hvorfor mener du da at folk som kritiserer andre bloggere, er misunnelige? Er det virkelig noe å misunne at de for eksempel har dokumentert sine barns liv, omtrent fra unnfangelsen, til hundretusenvis av lesere. Åh, nei, de er jo pene. My bad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eksiltronder Skrevet 15. august 2018 #9243 Del Skrevet 15. august 2018 9 minutter siden, Levina skrev: Man trenger ikke gå lenger enn til hennes innlegg fra 13 august, hvor hun velger å skrive annonse øverst før et reklameinnlegg. Det riktige er å skriver reklame øverst og deretter skrive hvem hun reklamerer for. I dette tilfellet BARA sportswear. Hun utfører ikke sin merking av reklame konsekvent riktig. Noen ganger riktig, men ikke alltid. Er jo litt interessant å se siden hun har vært irritert på andre bloggere som hun mener ikke har merker riktig, og ikke kan forstå det er så vanskelig. Men, der ser man hvor lett det er å trå feil selv. Så vidt meg bekjent er det frivillig hvilket ord man bruker (annonse/reklame), så lenge det er tydelig merket at det er et betalt innlegg? Eller har de endret veilederen? Enig i at det skal fremgå hvem som er annonsør da. Jeg synes dog ikke det er vanskelig å se av teksten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 15. august 2018 #9244 Del Skrevet 15. august 2018 Annonse er innafor å skrive. (Jmf https://www.forbrukertilsynet.no/veiledning-reklame-some#chapter-3-2) 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlendaSensitive Skrevet 15. august 2018 #9245 Del Skrevet 15. august 2018 @Levina, Levina… du er ikkje til å tru! (som min pappa ville sagt). Skulle ønske DU var konsekvent i kritikken, for akkurat dette synes du jo andre bloggere er såååå flinke til/eller ikke behøver. Men det var det med å kaste sten i glasshus.. I innlegget fra 13. august: http://www.helenedrage.no/2018/08/13/perfekte-treningstights-rabattkode-til-deg/ 1. Merkingen er i større skrift og uthevet, med - annonse- CHECK. 2. Tydlig ord som reklame eller annonse CHECK 3. Hvem det reklameres for: Ja det fremgår vel tydelig? CHECK rabattkoden er med navnet Helene, hele innlegget handler om ETT merke og en type treningstights. Ikke noe annet dill er blandet inn, verken alkohol eller "late som at innlegget er treningsinnlegg", eller "på bytur med heeelt tilfeldigvis disse tightsene". Navnet på tightsene og lenke er i uthevet stor skrift. Punk 4. Om merking i andre medier vet jeg ikke, for jeg følger ikke HD andre steder. VET IKKE https://www.forbrukertilsynet.no/veiledning-reklame-some-kort 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 15. august 2018 #9246 Del Skrevet 15. august 2018 24 minutter siden, BlendaSensitive skrev: Jeg tror de som kritiserer HD er misunnelig. Hun har en mann som fremstår koselig og som genuint bryr seg om sin kjæreste. HD har flere strenger å spille på, er reflektert og gjør jobben sin bedre enn mange andre (ex merking). HD har varierte bilder og tør variere hår, klær, sminke. HUn fremstår rett og slett som mer menneskelig og "likandes". Det er sikkert hardt og se/lese for de som er usikre på seg selv. Å unne andre glede klarer ikke alle, spesielt om de faller utenfor den normen de har satt for seg selv. Vær deg selv, vær ærlig, vær snill mot deg selv - så blir du snillere mot andre. Alle ønsker å ha en god helse som er grunnleggende for livsskvaliten og ha et meningsfullt liv på alle mulige områder. tror du man misunner dem som ha dårligere helse? Nei, man trenger ikke en partner for å være lykkelig. Å ha folk rundt seg som støtter kan for de aller fleste dekke de samme behovene 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sahara_ Skrevet 15. august 2018 #9247 Del Skrevet 15. august 2018 43 minutter siden, BlendaSensitive skrev: Jeg tror de som kritiserer HD er misunnelig. Det er sikkert hardt og se/lese for de som er usikre på seg selv. Å unne andre glede klarer ikke alle, spesielt om de faller utenfor den normen de har satt for seg selv. Å være sikker / ha det bra med seg selv er ikke ensbetydende at man ikke kan stille kritikk til andre personer. Så det blir bare dårlig spekulasjon fra din side. Drage gjør mye bra, og hun gjør mye dumt. Det er lov å påpeke begge deler. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 15. august 2018 #9248 Del Skrevet 15. august 2018 8 minutter siden, BlendaSensitive skrev: @Levina, Levina… du er ikkje til å tru! (som min pappa ville sagt). Skulle ønske DU var konsekvent i kritikken, for akkurat dette synes du jo andre bloggere er såååå flinke til/eller ikke behøver. Men det var det med å kaste sten i glasshus.. I innlegget fra 13. august: http://www.helenedrage.no/2018/08/13/perfekte-treningstights-rabattkode-til-deg/ 1. Merkingen er i større skrift og uthevet, med - annonse- CHECK. 2. Tydlig ord som reklame eller annonse CHECK 3. Hvem det reklameres for: Ja det fremgår vel tydelig? CHECK rabattkoden er med navnet Helene, hele innlegget handler om ETT merke og en type treningstights. Ikke noe annet dill er blandet inn, verken alkohol eller "late som at innlegget er treningsinnlegg", eller "på bytur med heeelt tilfeldigvis disse tightsene". Navnet på tightsene og lenke er i uthevet stor skrift. Punk 4. Om merking i andre medier vet jeg ikke, for jeg følger ikke HD andre steder. VET IKKE https://www.forbrukertilsynet.no/veiledning-reklame-some-kort Du tar virkelig ikke poenget. Det riktige er å merke med ordet reklame øverst og ikke godt nok med at det står annonse. Det skal alltid stå øverst hvem man reklamere for, ikke bare i teksten. I innlegget fra 13 august har hun ikke gjort det, og man kan se feilmerking innimellom både på instsgram og i bloggen ellers. Men, jeg gidder ikke å terpe videre på det, bare en observasjon etter at et par her inne påpekte at hun merket sin reklame så riktig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eksiltronder Skrevet 15. august 2018 #9249 Del Skrevet 15. august 2018 Akkurat nå, Levina skrev: Du tar virkelig ikke poenget. Det riktige er å merke med ordet reklame øverst og ikke godt nok med at det står annonse. Det skal alltid stå øverst hvem man reklamere for, ikke bare i teksten. I innlegget fra 13 august har hun ikke gjort det, og man kan se feilmerking innimellom både på instsgram og i bloggen ellers. Men, jeg gidder ikke å terpe videre på det, bare en observasjon etter at et par her inne påpekte at hun merket sin reklame så riktig. Det kan jo være greit om du leser veilederen før du så bastant påstår at hun gjør feil tenker jeg. Du har fått flere svar (også med dokumentasjon) her, men det er tydeligvis vanskelig å ta til seg så lenge det ikke støtter oppunder hva du tror? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlendaSensitive Skrevet 15. august 2018 #9250 Del Skrevet 15. august 2018 Akkurat nå, Levina skrev: Du tar virkelig ikke poenget. Det riktige er å merke med ordet reklame øverst og ikke godt nok med at det står annonse. Det skal alltid stå øverst hvem man reklamere for, ikke bare i teksten. I innlegget fra 13 august har hun ikke gjort det, og man kan se feilmerking innimellom både på instsgram og i bloggen ellers. Men, jeg gidder ikke å terpe videre på det, bare en observasjon etter at et par her inne påpekte at hun merket sin reklame så riktig. Jeg henviste til Forbrukerombudets egne retningslinjer. Står da tydelig att reklame eller annonse er bra. Står ikke at navnet på annonsøren skal stå øverst? (kanskje i den lange versjonen, ikke i den korte). Det står at det skal framgå tydelig i innlegget. Du får gjerne lenke til kilde, om jeg tar feil. Jeg lenket i mitt innlegg. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sahara_ Skrevet 15. august 2018 #9251 Del Skrevet 15. august 2018 (endret) Jeg har aldri satt meg veldig inn i lovverket ihht merking, men på generelt grunnlag syntes jeg Drage gjør en bra jobb der. Eneste jeg kan nevne er at jeg selv har sett henne gjøre feil og ha mangler ihht merking, så det er litt synd at hun går så hardt ut mot andre bloggere som gjør det samme (da hennes påstand er vel mer da at de gjør dette med vilje, hvor hun selv bare forglemmer seg. Argumentet var "hun blogger bare deltid, mens de andre gjør det fulltid, ergo de må kunne det bedre enn henne selv"). Husker hun diskuterte dette veldig hardt både via blogginnlegg og på SoMe tråden på FB. Men jeg syntes ikke Drage på noen måte villeder ihht feilmerkingen eller mangel på merking der det skulle oppstå, så personlig ser jeg ikke det som noe big deal. It happens. Endret 15. august 2018 av Sahara_ 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 15. august 2018 #9252 Del Skrevet 15. august 2018 (endret) 7 minutter siden, BlendaSensitive skrev: Jeg henviste til Forbrukerombudets egne retningslinjer. Står da tydelig att reklame eller annonse er bra. Står ikke at navnet på annonsøren skal stå øverst? (kanskje i den lange versjonen, ikke i den korte). Det står at det skal framgå tydelig i innlegget. Du får gjerne lenke til kilde, om jeg tar feil. Jeg lenket i mitt innlegg. Forbrukerombudet skiftet navn til forbrukertilsynet fra 1.januar 2018, da kom det nye og mer klare retningslinjer ifht. merking av reklame. Du får lese deg opp hvis du er interessert🙂 Endret 15. august 2018 av Levina 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eksiltronder Skrevet 15. august 2018 #9253 Del Skrevet 15. august 2018 34 minutter siden, Levina skrev: Forbrukerombudet skiftet navn til forbrukertilsynet fra 1.januar 2018, da kom det nye og mer klare retningslinjer ifht. merking av reklame. Du får lese deg opp hvis du er interessert🙂 Om det heter Forbrukerombudet eller Forbrukertilsynet spiller faktisk ingen rolle så lenge regelverket er det samme. HD har ikke gjort noe feil her. Utdrag fra veilederen: Det er viktig at du bruker tydelige formuleringer som alle kan forstå. Disse ordene er tydelige nok: reklame annonse Det skal alltid fremgå av innlegget ditt hvem du reklamerer for. Det er tilstrekkelig at dette blir omtalt i innlegget eller at det går tydelig frem ut fra sammenhengen, f. eks. i tilfeller hvor det er åpenbart hvilken annonsør som omtales i reklamen. https://www.forbrukertilsynet.no/veiledning-reklame-some#chapter-3 Så... Hvor var feilen her mener du? Du kan jo lese deg opp om du er interessert 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 15. august 2018 #9254 Del Skrevet 15. august 2018 20 minutter siden, Levina skrev: Forbrukerombudet skiftet navn til forbrukertilsynet fra 1.januar 2018, da kom det nye og mer klare retningslinjer ifht. merking av reklame. Du får lese deg opp hvis du er interessert🙂 Du burde lære deg hvordan en debatt fungerer. Kan ikke bare be folk lese om ditt og datt, det er din oppgave å vise til kilder som støtter oppunder dine påstander. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 15. august 2018 #9255 Del Skrevet 15. august 2018 4 timer siden, Levina skrev: Man kan jo gå inn på nettstedet Lillefrekke, hvor det ligger bilder av henne tatt på en fotoshoot for en liten stund siden. Jeg ser i hverfall tydelig forskjell på de bildene andre har lagt ut der, og de bildene hun legger ut selv på bloggen. Hun ser mye større ut på de bildene. Ja, og? Det er ingen her som nekter for (aller minst HD selv) at hun poserer i mest mulig flatterende vinkler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sahara_ Skrevet 15. august 2018 #9256 Del Skrevet 15. august 2018 (endret) 26 minutter siden, Rainstorm skrev: Ja, og? Det er ingen her som nekter for (aller minst HD selv) at hun poserer i mest mulig flatterende vinkler. Jeg tror poenget til Levina er at Drage er så ekstrem på måten hun poserer og vinkler på for å fremtre ikke bare litt slankere, men flere kroppsstørrelser slankere ut enn hva som er realiteten faktisk er. Og om hun er komfortabel med sin størrelse, er det besynderlig at man har behov for såpass oppstilt posering som fokuserer på å visuelt redusere figuren sin (og ikke bare litt, men ganske mye.) Jeg syntes hun tar hele greia hakket lengre enn den der standard "ups bare holde inn magen pittelitt her til bildet - sånn ja *pust ut igjen* " That being said, hun redigerer seg ikke tynnere - så det er strengt tatt ikke noe å arrestere henne på her. Bildet viser sannheten selv om en hånd eller ei veske er strategisk plassert for å bi bedre timeglassfigur illusjon. Hun har bare mestra kunsten med å se 4 størrelser slankere ut, men bruker det til den grad hvor det ser ofte unaturlig stivt ut. Endret 15. august 2018 av Sahara_ 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 15. august 2018 #9257 Del Skrevet 15. august 2018 4 minutter siden, Sahara_ skrev: Jeg tror poenget til Levina er at Drage er så ekstrem på måten hun poserer og vinkler på for å fremtre ikke bare litt slankere, men flere kroppsstørrelser slankere ut enn hva som er realiteten faktisk er. Og om hun er komfortabel med sin størrelse, er det besynderlig at man har behov for såpass oppstilt posering som fokuserer på å visuelt redusere figuren sin (og ikke bare litt, men ganske mye.) Jeg syntes hun tar hele greia hakket lengre enn den der standard "ups bare holde inn magen pittelitt her til bildet - sånn ja *pust ut igjen* " That being said, hun redigerer seg ikke tynnere - så det er strengt tatt ikke noe å arrestere henne på her. Bildet viser sannheten selv om en hånd eller ei veske er strategisk plassert for å bi bedre timeglassfigur illusjon. Hun har bare mestra kunsten med å se 4 størrelser slankere ut, men bruker det til den grad hvor det ser ofte unaturlig stivt ut. Syns det blir feil å arrestere HD for å posere på nøyaktig samme vis som "alle" andre rosabloggere og i samme åndedrag tillegge henne motiver som "HD kan umulig like kroppen sin når hun poserer slik". En slik slutning må vel bety at en blogger som CBE hater kroppen sin intenst og synes den er skikkelig horribelt usexy. CBE gikk tross alt til det skrittet å fotomanipulere den tynnere og det er er tross alt betydelig mer drastisk enn en løftet fot og en hånd på hoften. Det er konklusjonen posering = ukomfortabel med kroppen sin jeg mener er feilaktig (i tillegg til spekulativ). Legger man så dette sammen med de andre forskjellene ved hvordan HDs kropp omtales (ikke nødvendigvis av deg) kontra andre tynnere bloggere, så blir argumentene fatshaming. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 15. august 2018 #9258 Del Skrevet 15. august 2018 (endret) Jeg vil gjerne ha et ja eller nei svar på spørsmålene: 1) Er det slik at tynne bloggere som poserer i sine beste vinkler er mindre kritikkverdige enn tjukke bloggere som poserer i sine beste vinkler. 2) Elsker man ikke kroppen sin hvis man poserer i sine beste vinkler? Ja eller nei? Endret 15. august 2018 av CecilieX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Papirfly Skrevet 15. august 2018 #9259 Del Skrevet 15. august 2018 (endret) Tråden er ryddet for spekulasjoner, brukerdebatt, krenkelser og personangrep og svar til dette. Papirfly, mod. Endret 15. august 2018 av Papirfly 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlendaSensitive Skrevet 16. august 2018 #9260 Del Skrevet 16. august 2018 20 timer siden, Levina skrev: Forbrukerombudet skiftet navn til forbrukertilsynet fra 1.januar 2018, da kom det nye og mer klare retningslinjer ifht. merking av reklame. Du får lese deg opp hvis du er interessert🙂 Det var det eneste motargumentet du hadde? Jeg beklaaaager sååå mye for jag jeg skrev feil, burde nok halshugges på nærmeste torg. Eller, hvem bryr seg. ---- Spør fortsatt etter kilder på dine påstander. Det er jo ikke sånn at du lager egne regler, akkurat. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg