Gå til innhold

Helene Drage

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, veggteppe skrev:

Jeg vil også si at jeg føler jeg nå har bidratt til «spekulering» rundt HD sin personlige økonomi.

Det har ikke vært min hensikt. Og jeg beklager om det fremstår slik. 

Det jeg dog har forsøkt, å få frem er at argumentet til @Miranda16 om at HD bare blogger for moro skyld, så all kritikk, hets og mobbing kan ikke være så ille, siden hun likevel fortsetter, er en forenkling av virkeligheten. Bloggen har generert både inntekt og frynsegoder. Det er ikke usannsynlig at hun er villig til å holde liv i den pga det, og dermed «finner seg i «/ utsettes for - mer enn hva hun egentlig burde.

Jeg sa ikke at HD blogger for moro skyld, men fordi hun mener hun har noen viktige budskap og komme med. Hoveddrivkraften er ikke penger. Hun er ikke en toppblogger. Nå mener ikke HD at hun blir utsatt for mobbing.

"Hun har helt andre motiv enn penger. Hun ønsker å inspirere folk til å bli glad i kroppen sin, til klær  og god helse.  Aktiviteten hennes på some er ganske høy og influencere lever også for anerkjennelse og likes"s" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Sahara_ skrev:

HD sine innlegg om kritikk vs mobbing var ganske klare, du selv hopper jo over delene hvor hun sier at hun ikke føler seg utsatt for akkurat dette. 

Hvor er det hun tar fra at hun blir kritisert? Random folk hun møter på gata? Hun er på Instagram, blogg og har et par kontoer på Snapchat og noen hun er delaktig i. Når man er aktiv på some så er det umulig å bare sile ut det skryt. Endel av å være menneske og endel av samfunnet er å få feedback. Det betyr ikke at folk vil deg vondt fordet. Hun sier selv hun får kritiske spørsmål og tar om mange konkrete tilbakemeldinger på some

Endret av Miranda16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, CecilieX skrev:

Det uthevde skulle jeg gjerne sett at du utdypet. 

Personlig liker jeg ikke å bruke mobbebegrepet fordi det står i fare for å bli utvannet og fordi det ville bære respektløst ovenfor de som virkelig blir mobbet.

Jeg liker heller ikke å bruke mobbebegrepet uten at jeg føler jeg har 100% dekning for det. 

Jeg synes ikke Helene Drage blir mobbet på KG. Men det tør jeg neste ikke skrive, for jeg kommer til å bli sitert, bedt om å begrunne, utrede og dokumentere meningen min. Sånn har andre som mener det samme, blitt behandlet i denne tråden. 

At voksne mennesker skal måtte forsvare meningene sine ned til hver minste detalj synes ikke jeg er greit. Folk må få mene hva de vil, uavhegig av mitt eget synspunkt. 

Ja, det har vært både flåsete, ufine og unødvendige kommentarer i denne tråden. De tar moderatorene seg av. Personlig bare overser jeg det. 

Å beskylde andre for mobbing og hetsing synes jeg er veldig hardt. Å peke ut en person som en mobber, blir for meg å mobbe mobberen. Gir det mening? 

Bare for å presisere: jeg synes ikke HD blir mobbet, og JEG vil ikke kalle diskusjonen mellom brukere i denne tråden, for mobbing. Men for de som mener HD blir mobbet, så vil jeg påstå at noen av brukerne her også mobbes for meningene sine om HD. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Marthe75 skrev:

Jeg liker heller ikke å bruke mobbebegrepet uten at jeg føler jeg har 100% dekning for det. 

Jeg synes ikke Helene Drage blir mobbet på KG. Men det tør jeg neste ikke skrive, for jeg kommer til å bli sitert, bedt om å begrunne, utrede og dokumentere meningen min. Sånn har andre som mener det samme, blitt behandlet i denne tråden. 

At voksne mennesker skal måtte forsvare meningene sine ned til hver minste detalj synes ikke jeg er greit. Folk må få mene hva de vil, uavhegig av mitt eget synspunkt. 

Ja, det har vært både flåsete, ufine og unødvendige kommentarer i denne tråden. De tar moderatorene seg av. Personlig bare overser jeg det. 

Å beskylde andre for mobbing og hetsing synes jeg er veldig hardt. Å peke ut en person som en mobber, blir for meg å mobbe mobberen. Gir det mening? 

Bare for å presisere: jeg synes ikke HD blir mobbet, og JEG vil ikke kalle diskusjonen mellom brukere i denne tråden, for mobbing. Men for de som mener HD blir mobbet, så vil jeg påstå at noen av brukerne her også mobbes for meningene sine om HD. 

Les igjennom hele denne tråden her, fra start til slutt, og kom så og fortell meg at dette ikke er mobbing og hetsing, fatshaming og lite konstruktiv kritikk! 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Marthe75 skrev:

Jeg overser ikke mobbing og hets. Det klarer jeg bare ikke. Mobbing og hets blir sauset med under «kritikk». Det er ikke «konstruktiv kritikk» å påstå at HD hyller og fremmer fedme, når det åpenlyst er LØGN. 

23 minutter siden, Binnie skrev:

Som om jeg skulle sagt det selv😊👍 

Og siden mange her er så flinke til å trekke frem ting HD har sagt, så husker dere sikkert da hun og flere bloggere gikk hardt ut mot KG pga all DRITTEN som spyes utover her!! Så det er rimelig å anta at hun ville følt dette som mobbing og hets, hvilket det også er.

Mange her er sååå bekymret for den forferdelige, negative påvirkningen HD må ha på unge lesere. JEG bekymrer meg mer for hvordan det påvirker dem om de leser her inne! Voksne mennesker mobber og hetser andre!

Nettop derfor er det viktig å bidra til litt motvekt og gi litt kritikk til «kritikerne» 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Binnie skrev:

Les igjennom hele denne tråden her, fra start til slutt, og kom så og fortell meg at dette ikke er mobbing og hetsing, fatshaming og lite konstruktiv kritikk! 

Som jeg allerede har skrevet, så har jeg fulgt HELE tråden, og den forrige. Jeg har fulgt med lenge. 

Som sagt, for meg er det ikke mobbing. Jeg har sett ufine, unødvendige kommentarer, men de er moderert bort. 

De fleste trådene på Rampelys er bygd på kritikk, om det er konstruktivt eller ikke, er ikke opp til meg å avgjøre.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Marthe75 skrev:

Nei. Hvis dette er en reell mening,  er det noe av det tåpeligste jeg har lest. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Marthe75 skrev:

Takk!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
32 minutter siden, Marthe75 skrev:

Du vil ikke bli bedt om å dokumentere meningen din, det er påstander som postuleres som sannheter der det ikke understrekes at det er egen mening man blir bedt om å dokumentere. Dokumentasjon handler om å vise hvor bloggeren har sagt sånn eller slik. 

KG er et diskusjonsforum, så at du blir bedt om å begrunne meningene dine er helt i tråd med hvordan en diskusjon foregår. Deler du meningen din på KG så må du nesten forvente å få tilsvar, dog ikke sv typen personangrep. Om du synes det er ubehagelig, så er det jo greit å kaste en kort tanke til hvordan HD opplever å få sin personlige situasjon    anslysert og avkrevd forklaring. 

Nei, det gir ikke mening at en som kaller noen en mobber, selv en mobber. Skal man definere noen som mobber så finner man frem definisjonen og vurderer opp mot den hvorvidt noen er en mobber. 

Blant annet sier definisjonen at det er mobbing hvis det foregår over tid og det er et ujevnt styrkeforhold. Gitt dette vil nok dette ikke tilsi at en forumbruker som kaller en annen  forumbruker mobber, bli en mobber. Det vil forsåvidt heller ikke være slik at HD blir mobbet, da styrkeforholdet ikke er ujevnt. 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Marthe75 skrev:

Så en mobber som mobber, kan man kalle for «kritikk», men å kritisere mobberen for mobbing - er ikke kritikk. Det, er mobbing? 

Nei, det gir ingen mening. Da åpner du døra for rasisme, homofobi osv, og sier at disse skal få si sin mening, men de som er uenige med dem, de mobber.

Det henger ikke på greip. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Levina skrev:

Nei, jeg har ikke helt fått med meg at hun lider/sliter med overspising, satt som en diagnose,  da hun ofte sier hun får i seg for lite mat.. men så har hun snakket om at hun kun spiser ett måltid og da mye. Det er ikke lett å få med seg hva det egentlig handler om fordi hun er så vag rundt dette og tvetydig.  Hun snakker ofte om at hun ikke klarer å holde vekten nede etter store vekttap. Hva er årsaken...det snakker hun egentlige ikke noe om, helt konkret.

Tilføyelse: men det kan selvfølgelig være overspising av sjokolade, uten at jeg ønsker å spekulerer rundt det. Hun deler veldig lite rundt det. Annet enn at hun har beskrevet seg selv som sjokoliker. Overspiser man sjokolade gjennom dagen og blir mett på det, så trenger man ikke overspise mat for å blir overvektig. 

F.eks her(lenke til bloggen) kan du lese litt om det hun selv skriver. Ikke at det egentlig hjelper, for du leser jo bare mellom linjene og konkluderer med det uansett.

7 timer siden, Levina skrev:

Hun skriver i dag at hun tar denne operasjonen kun av helsemessige årsaker og ikke grunnet en forandring av utseende. Lite troverdig, da hun ved siste vektnedgang  på 60 kilo var så fornøyd med sin nye kropp og hvor positivt det var for hennes selvfølelse. 

Etter at hun nå i lengre tid har gått ut med at hun elsker sin kropp og synes hun er sexy med alle sine kilo, så kan hun ikke nå si til sine følgere/lesere, mange av de helt sikkert veldig overvektige, at hun ønsker en operasjon fordi hun egentlig ønsker å være  slank og vil ha det bedre med det, ikke bare av helsemessige årsaker. 

Hun forandrer sitt budskap og mening  etter hvor hun er i livet. For meg blir ikke det ekte og ærlig. 

Hvordan kan du sitte der dag etter dag og være så bastant på hva andre mennesker tenker og føler?

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, veggteppe skrev:

Det er ikke «konstruktiv kritikk» å påstå at HD hyller og fremmer fedme, når det åpenlyst er LØGN. 

Det er ikke LØGN, det er andres mening og oppfatning VS din mening og oppfatning.

Du har rett på din mening om saken, men ingen peker på deg og skriker at dine meninger og følelser om saken er LØGN. 

Alle har rett på sin versjon av hvordan de oppfatter noe (som er mye av roten til å bruke et diskusjonsforum), som du må respektere på lik linje som andre. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Sahara_ skrev:

Det er ikke LØGN, det er andres mening og oppfatning VS din mening og oppfatning.

Du har rett på din mening om saken, men ingen peker på deg og skriker at dine meninger og følelser om saken er LØGN. 

Alle har rett på sin versjon av hvordan de oppfatter noe (som er mye av roten til å bruke et diskusjonsforum), som du må respektere på lik linje som andre. 

Du kan ikke legge ord i munnen på andre og kalle det for «din tolkning». 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, å «operere fordi man ikke gidder trene» er ikke mer passende på overvektige enn på folk som opererer seg for å passe inn i et ideal av en kvinnekropp som nesten ikke er mulig å oppnå uten operasjoner (smal og trent mage, smale og trente lår, store bryster og svær bakdel.)

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å få innvilget operasjon mot overvekt er dessuten også en avgjørelse fattet av en lege på medisinsk grunnlag, ikke noe man kjøper privat og uten henvisning etter eget forgodtbefinnende.

Så nei, operasjon er så definitivt ikke operasjon.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene Drage har uttalt at hun redigerer ikke kroppen sin mindre, men hun er flink å posere sånn at hun ser mindre ut på bilder. Hun hadde et eget innlegg om det der hun viste ulike måter å posere på, der hun også poserte i «ugunstige» stillinger 

http://www.helenedrage.no/tag/bilder/ (link til bloggen)

Så, når noen påstår her at HD redigerer seg slankere så bør de hoste opp dokumentasjon på påstanden sin 

Og; når man ender opp med å dra misunnelseskortet og stakkars-barna-deres-kortet så har man vel egentlig ikke så mye mere å komme med.. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 minutter siden, Inocybe skrev:

Men jeg glemmer at CBE er slank så da er det greit å få seg selv til å framstå som tynnere enn man er og insistere på at vekten er uforandret siden ungdomstiden 😂😂😂, mens at HD er overvektig og er per def. misfornøyd og lyver over for seg selv og leserne 🙄 Du ser vel selv for utrolig teit argumentasjonen din er?

Hvem har sagt at det er greit at CBE prøver å fremstå som tynnere enn hva hun faktisk er, her i denne tråden? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de som kritiserer HD er misunnelig. Hun har en mann som fremstår koselig og som genuint bryr seg om sin kjæreste. HD har flere strenger å spille på, er reflektert og gjør jobben sin bedre enn mange andre (ex merking). HD har varierte bilder og tør variere hår, klær, sminke. HUn fremstår rett og slett som mer menneskelig og "likandes".

Det er sikkert hardt og se/lese for de som er usikre på seg selv. :) Å unne andre glede klarer ikke alle, spesielt om de faller utenfor den normen de har satt for seg selv.

Vær deg selv, vær ærlig, vær snill mot deg selv - så blir du snillere mot andre.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, shalott skrev:

Når du kritiserer Helene Drage,  betyr det da at du er misunnelig på henne?

Nope.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

Jeg tror de som kritiserer HD er misunnelig. Hun har en mann som fremstår koselig og som genuint bryr seg om sin kjæreste. HD har flere strenger å spille på, er reflektert og gjør jobben sin bedre enn mange andre (ex merking). HD har varierte bilder og tør variere hår, klær, sminke. HUn fremstår rett og slett som mer menneskelig og "likandes".

Det er sikkert hardt og se/lese for de som er usikre på seg selv. :) Å unne andre glede klarer ikke alle, spesielt om de faller utenfor den normen de har satt for seg selv.

Vær deg selv, vær ærlig, vær snill mot deg selv - så blir du snillere mot andre.

Mats 😍

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...