Ellevill Skrevet 11. august 2018 #9021 Del Skrevet 11. august 2018 21 minutter siden, Levina skrev: Viljestyrke, kosthold, slanking og livstilendring er veldig interessante tema, men denne tråden handler om Helene Drage. Det finnes helt sikkert egne tråder man kan debattere disse temaene på et generelt grunnlag, slik det gjøres her. Jeg er mer interessert i hvordan det går med sukkestoppen og treningsøktene hver dag. Har vært stille på den fronten. Du høres rett og slett ganske ond ut. 😔 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FotbaIlflua Skrevet 11. august 2018 #9022 Del Skrevet 11. august 2018 30 minutter siden, pøbelsara skrev: Leste du den siste artikkelen? Det handler om litt mer enn vaner. https://forskning.no/overvekt-mobbing/2014/07/tjukke-mennesker-er-late-og-dumme Den burde @SunnivaOslo, @Levina @Miranda16 lese, Ja, leste den. Skremmende lesning! Det er mange aspekter som er dekket i artikkelen; både livsstil, tilgang på mat og gener spiller inn. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 11. august 2018 #9023 Del Skrevet 11. august 2018 5 minutter siden, FotbaIlflua skrev: Ja, leste den. Skremmende lesning! Det er mange aspekter som er dekket i artikkelen; både livsstil, tilgang på mat og gener spiller inn. Vil tilføye: Stigmatisering kan også spille inn, fra https://forskning.no/overvekt-mobbing/2014/07/tjukke-mennesker-er-late-og-dumme ".... Dersom det faktisk ikke er så enkelt at de tykke bare kan bli slanke, kan de heller ikke klandres for å ta opp plass, belaste helsesystemet eller ha behov for tilpasset utstyr på hos legen, på offentlige kontorer og i det offentlige rom. Tvert imot er det grunn til å tro at stigmatisering faktisk kan være med på å opprettholde problemet, mener Brewis Slade ved CAS". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 11. august 2018 #9024 Del Skrevet 11. august 2018 39 minutter siden, Levina skrev: Viljestyrke, kosthold, slanking og livstilendring er veldig interessante tema, men denne tråden handler om Helene Drage. Det finnes helt sikkert egne tråder man kan debattere disse temaene på et generelt grunnlag, slik det gjøres her. Jeg er mer interessert i hvordan det går med sukkestoppen og treningsøktene hver dag. Har vært stille på den fronten. Innholdet i dette innlegget er rett og slett ignorant og stygt. Skjønner ikke hvorfor flere her gidder å ta innleggene dine på alvor. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 11. august 2018 #9025 Del Skrevet 11. august 2018 (endret) 44 minutter siden, pøbelsara skrev: Leste du den siste artikkelen? Det handler om litt mer enn vaner. https://forskning.no/overvekt-mobbing/2014/07/tjukke-mennesker-er-late-og-dumme Den burde @SunnivaOslo, @Levina @Miranda16 lese, Jeg diskriminer hverken HD eller andre overvektige, men velger heller ikke å unnlate å ta opp kritikkverdige forhold ved en blogg hun frivillig utleverer seg selv, fordi hun har fedme. Omtrent hver eneste kritikk som har kommet her inne, blir møtt med påstander om hets og fatshaming. Det blir for enkelt å rope ut det. Det var en som skrev at Helene Drage strever med så mye i livet sitt, og det var da ille at hun ble kritisert. Jeg ønsker ikke å diskriminere henne ved at man derfor ikke kan ta opp kritikkverdige forhold som selvmotsigelser og dobbeltkommunikasjon. Jmf, ytringer om at hun elsker sin store kropp og er så sexy, samtdig som hun legger ut bilder tatt i vinkler eller i poseringer som gjør at hun virker mye mindre enn det hun egentlig er. Er det en ting jeg har forstått, så er det at hun har HD har et stort behov for å ha en stemme i bloggverden. Hun hadde det lenge når hun var PT og hadde en blogg basert på trening og sunn balanse. Når det ikke lenger fungerte, har hun funnet en nytt nisjeområde : som å elske seg selv slik man er...Problemet er at det hun legger ut ikke stemmer bestandig med det hun ønsker å formidle. B.l.a beautyfilter som glatter ut hud og gir den en delikat hudtone. Sminke er en ting for å føle seg freshere, men dette er redigering. Jeg håper Helene Drage tar til seg kritikken hvis hun leser her inne. Det å være ærlig mot seg selv er bare positivt. Ved å unnlate å gi henne kritikk basert på at hun er overvektig, anser jeg som diskriminering. Endret 11. august 2018 av Levina 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 11. august 2018 #9026 Del Skrevet 11. august 2018 1 minutt siden, Asti skrev: Vil tilføye: Stigmatisering kan også spille inn, fra https://forskning.no/overvekt-mobbing/2014/07/tjukke-mennesker-er-late-og-dumme ".... Dersom det faktisk ikke er så enkelt at de tykke bare kan bli slanke, kan de heller ikke klandres for å ta opp plass, belaste helsesystemet eller ha behov for tilpasset utstyr på hos legen, på offentlige kontorer og i det offentlige rom. Tvert imot er det grunn til å tro at stigmatisering faktisk kan være med på å opprettholde problemet, mener Brewis Slade ved CAS". OG DET HAR VÆRT MITT ARGUMENT HELE TRÅDEN!! TUSEN TUSEN TAKK FOR AT DU POSTET DENNE LINKEN!!! Da håper jeg alle fatshamere begynner å skjønne at DE BIDRAR TIL OVERVEKT I ET SAMFUNNSPERSPEKTIV! TAKK!!!!!! 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 11. august 2018 #9027 Del Skrevet 11. august 2018 (endret) 5 minutter siden, Levina skrev: Jeg diskriminer hverken HD eller andre overvektige, men velger heller ikke å unnlate å ta opp kritikkverdige forhold ved en blogg hun frivillig utleverer seg selv, fordi hun har fedme. Omtrent hver eneste kritikk som har kommet her inne, blir møtt med påstander om hets og fatshaming. Det blir for enkelt å rope ut det. Det var en som skrev at Helene Drage strever med så mye i livet sitt, og det var da ille at hun ble kritisert. Jeg ønsker ikke å diskriminerer henne ved at man derfor ikke kan ta opp kritikkverdige forhold som selvmotsigelser og dobbeltkommunikasjon. Jmf, ytringer om at hun elsker sin store kropp og er så sexy, samtdig som hun legger ut bilder tatt i vinkler eller i poseringer som gjør at hun virker mye mindre enn det hun egentlig er. Er det en ting jeg har forstått, så er det at hun har HD har et stort behov for å ha en stemme i bloggverden. Hun hadde det lenge når hun var PT og hadde en blogg basert på trening og sunn balanse. Når det ikke lenger fungerte, har hun funnet en nytt nisjeområde : som å elske seg selv slik man er...Problemet er at det hun legger ut ikke stemmer bestandig med det hun ønsker å formidle. B.l.a beautyfilter som glatter ut hud og gir den en delikat hudtone. Sminke er en ting for å føle seg freshere, men dette er redigering. Jeg håper Helene Drage tar til seg kritikken hvis hun leser her inne. Det å være ærlig mot seg selv er bare positivt. Ved å unnlate å gi henne kritikk basert på at hun er overvektig, anser jeg som diskriminering. Du er noe helt for deg selv, du. Diskriminering, ja? : Endret 11. august 2018 av pøbelsara 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 11. august 2018 #9028 Del Skrevet 11. august 2018 4 minutter siden, veggteppe skrev: OG DET HAR VÆRT MITT ARGUMENT HELE TRÅDEN!! TUSEN TUSEN TAKK FOR AT DU POSTET DENNE LINKEN!!! Da håper jeg alle fatshamere begynner å skjønne at DE BIDRAR TIL OVERVEKT I ET SAMFUNNSPERSPEKTIV! TAKK!!!!!! Æren for lenken skal @pøbelsara ha. Vil tilføye - fra https://forskning.no/overvekt-mobbing/2014/07/tjukke-mennesker-er-late-og-dumme "Kanskje kan folk lære å vise medfølelse overfor mennesker med for mange kilo på kroppen, sier Brewis Slade. Vi har jo klart det før. Når det gjelder synet vårt på homofile har samfunnet modnet de siste tiåra, og vi har lært å vise både empati og forståelse. - Men så lenge folk tror at de med fedme bare kan fikse problemet ved å bli tynne, er det vanskelig å tenke annerledes...". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 11. august 2018 #9029 Del Skrevet 11. august 2018 5 minutter siden, Asti skrev: Æren for lenken skal @pøbelsara ha. Vil tilføye - fra https://forskning.no/overvekt-mobbing/2014/07/tjukke-mennesker-er-late-og-dumme "Kanskje kan folk lære å vise medfølelse overfor mennesker med for mange kilo på kroppen, sier Brewis Slade. Vi har jo klart det før. Når det gjelder synet vårt på homofile har samfunnet modnet de siste tiåra, og vi har lært å vise både empati og forståelse. - Men så lenge folk tror at de med fedme bare kan fikse problemet ved å bli tynne, er det vanskelig å tenke annerledes...". ❤️ 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 11. august 2018 #9030 Del Skrevet 11. august 2018 4 minutter siden, Asti skrev: Æren for lenken skal @pøbelsara ha. Vil tilføye - fra https://forskning.no/overvekt-mobbing/2014/07/tjukke-mennesker-er-late-og-dumme "Kanskje kan folk lære å vise medfølelse overfor mennesker med for mange kilo på kroppen, sier Brewis Slade. Vi har jo klart det før. Når det gjelder synet vårt på homofile har samfunnet modnet de siste tiåra, og vi har lært å vise både empati og forståelse. - Men så lenge folk tror at de med fedme bare kan fikse problemet ved å bli tynne, er det vanskelig å tenke annerledes...". Det har @BlendaSensitive som postet den. Jeg bare gjentok en god ting. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 11. august 2018 #9031 Del Skrevet 11. august 2018 1 minutt siden, pøbelsara skrev: Det har @BlendaSensitive som postet den. Jeg bare gjentok en god ting. Takk for korrigeringen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 11. august 2018 #9032 Del Skrevet 11. august 2018 18 minutter siden, Levina skrev: Jeg diskriminer hverken HD eller andre overvektige, men velger heller ikke å unnlate å ta opp kritikkverdige forhold ved en blogg hun frivillig utleverer seg selv, fordi hun har fedme. Omtrent hver eneste kritikk som har kommet her inne, blir møtt med påstander om hets og fatshaming. Det blir for enkelt å rope ut det. Det var en som skrev at Helene Drage strever med så mye i livet sitt, og det var da ille at hun ble kritisert. Jeg ønsker ikke å diskriminere henne ved at man derfor ikke kan ta opp kritikkverdige forhold som selvmotsigelser og dobbeltkommunikasjon. Jmf, ytringer om at hun elsker sin store kropp og er så sexy, samtdig som hun legger ut bilder tatt i vinkler eller i poseringer som gjør at hun virker mye mindre enn det hun egentlig er. Er det en ting jeg har forstått, så er det at hun har HD har et stort behov for å ha en stemme i bloggverden. Hun hadde det lenge når hun var PT og hadde en blogg basert på trening og sunn balanse. Når det ikke lenger fungerte, har hun funnet en nytt nisjeområde : som å elske seg selv slik man er...Problemet er at det hun legger ut ikke stemmer bestandig med det hun ønsker å formidle. B.l.a beautyfilter som glatter ut hud og gir den en delikat hudtone. Sminke er en ting for å føle seg freshere, men dette er redigering. Jeg håper Helene Drage tar til seg kritikken hvis hun leser her inne. Det å være ærlig mot seg selv er bare positivt. Ved å unnlate å gi henne kritikk basert på at hun er overvektig, anser jeg som diskriminering. Jeg har tatt til ordet for at man ikke sparker nedover. Pr gårsdagens dato viser Blogglisten at HD ligger på 55. plass med 1719 lesere. Hun kan knappest defineres som noen toppblogger. Hvorfor noen har valgt seg henne som problemblogger nummer en, verdt å bruke mye tid på er mer enn jeg kan forstå, nettopp fordi skadepotensialet hennes ikke er særlig stort. Jeg har sett flerfoldige ganger at fagfolk har problematisert bloggere som viser frem tynne kropper, blant annet Finn Skårderud som forteller om pasienter som lar seg påvirke negativt. Ikke sett noen av dem gå ut å problematisere HD sin blogging. At du plutselig trekker inn hudredigering som kritikkverdig er jo nokså pussig, det har ikke akkurat vært en fremtredende del av kritikken din hittil. Men jeg skal gi deg den, redigering er ikke bra. (Men hun sneier i alle fall ikke av seg halve ryggen med Photoshop). Om det var slik at hun reklamerte for hudpiller, og samtidig redigerte huden, da begynner vi å snakke om legitim kritikk, men heller ikke det er noe som diskuteres eller kritiseres. Det som derimot har vært fokus er at HD mangler viljestyrke, noe jeg ikke skjønner (dersom det skulle være sant) er noe som går ut over andre enn henne selv. Hva så om hun mislykkes med sukkerstopp, hvem går det utover? Ingen vil bli inspirert til å bli tjukk av HD, nettopp fordi hun ikke er representant for det kroppsidealet som herjer verden i dag. Hun har fokus på vektnedgang, og sier med det at overvekt ikke er bra. Hvorfor er det din business at «hun ikke er ærlig med seg selv?» Jeg har sett vitnesbyrd om folk som har følt seg mindre alene om å være overvektig, jeg har sett vitnesbyrd om at hun har gitt dem mot til å gå på stranda. Det ligger mye god helse i å føle seg i samme båt som noen. Etter min mening må det være hundrede ganger mer inspirerende å følge en blogger som viser frem både det som er vellykket og det som ikke er det, enn å følge rosabloggere som ikke gjør annet enn å vise frem et glanset magasin uten en eneste lyte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 11. august 2018 #9033 Del Skrevet 11. august 2018 19 minutter siden, CecilieX skrev: Jeg har tatt til ordet for at man ikke sparker nedover. Pr gårsdagens dato viser Blogglisten at HD ligger på 55. plass med 1719 lesere. Hun kan knappest defineres som noen toppblogger. Hvorfor noen har valgt seg henne som problemblogger nummer en, verdt å bruke mye tid på er mer enn jeg kan forstå, nettopp fordi skadepotensialet hennes ikke er særlig stort. Jeg har sett flerfoldige ganger at fagfolk har problematisert bloggere som viser frem tynne kropper, blant annet Finn Skårderud som forteller om pasienter som lar seg påvirke negativt. Ikke sett noen av dem gå ut å problematisere HD sin blogging. At du plutselig trekker inn hudredigering som kritikkverdig er jo nokså pussig, det har ikke akkurat vært en fremtredende del av kritikken din hittil. Men jeg skal gi deg den, redigering er ikke bra. (Men hun sneier i alle fall ikke av seg halve ryggen med Photoshop). Om det var slik at hun reklamerte for hudpiller, og samtidig redigerte huden, da begynner vi å snakke om legitim kritikk, men heller ikke det er noe som diskuteres eller kritiseres. Det som derimot har vært fokus er at HD mangler viljestyrke, noe jeg ikke skjønner (dersom det skulle være sant) er noe som går ut over andre enn henne selv. Hva så om hun mislykkes med sukkerstopp, hvem går det utover? Ingen vil bli inspirert til å bli tjukk av HD, nettopp fordi hun ikke er representant for det kroppsidealet som herjer verden i dag. Hun har fokus på vektnedgang, og sier med det at overvekt ikke er bra. Hvorfor er det din business at «hun ikke er ærlig med seg selv?» Jeg har sett vitnesbyrd om folk som har følt seg mindre alene om å være overvektig, jeg har sett vitnesbyrd om at hun har gitt dem mot til å gå på stranda. Det ligger mye god helse i å føle seg i samme båt som noen. Etter min mening må det være hundrede ganger mer inspirerende å følge en blogger som viser frem både det som er vellykket og det som ikke er det, enn å følge rosabloggere som ikke gjør annet enn å vise frem et glanset magasin uten en eneste lyte. Takk for at du bringer dette på bane, det er nettopp noe jeg også har ønsket å belyse og diskutere. Så vidt jeg vet er det ikke så mange bloggere som lever av bloggen som hovedkilde, men den første jeg tenker på må være CBE. Hun har vel egen manager og hennes bedrift basert rundt bloggen genererer noen millioner hvert år(..?) HD har hatt diverse «løsjobber» så vidt jeg har forstått, og jobber nå i butikk. Det er en ganske lang veg mellom det å være toppblogger med millioninntekt og ha egen manager, og jobbe i kassa på den lokale klesbutikken for store damer. HD velger selv å eksponere seg og med det kommer såklart risikoen for kritikk. Men som du så godt påpeker, så er mye av kritikken rettet mot henne, fokusert og spekulert i hennes private psykiske og fysiske «fallitt». Det er denne «fråtsinga» i hennes personlige fiasko, som fremstår som nærmest underholdning for enkelte. For meg går ikke det under «konstruktiv kritikk», men mobbing. HD har selv valgt å dele det hun gjør, og såklart medfører det en risiko for nettopp denne type hets. Likevel er det noe særdeles inhumant, uempatisk, lite medmenneskelig eller sympatisk, å meske seg i noen andre sine personlige problemer. HD må gjerne kritiseres, men å kalle det «konstruktivt», når den retter seg mot brystene hennes, størrelsen på belter hun bruker, hvor lenge hun går uten å spise sukker, er vel å dra strikken langt. Da er det ikke kritikk lenger heller. Samlet sett er det mobbing og hets. Jeg har en kritikk jeg ønsker å rette mot HD selv. Så vidt jeg har forstått det, har hun selv kritisert overvektige når hun hadde slanket seg. Jeg håper for Guds skyld at hun ikke gjør det, om hun opererer seg, og går ned i vekt igjen. Jeg håper hun på samme måte som sine kritikere i denne tråden leser den vitenskapen og forskningen flere her har bidratt med, som viser kompleksiteten og nyansene med overvekt. Og at hun, om hun skulle få noe økt status og «influence» som normalvektig blogger, tar til ordet for å stoppe fordommer og stigmatisering som rammer overvektige. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 11. august 2018 #9034 Del Skrevet 11. august 2018 3 minutter siden, CecilieX skrev: Jeg har tatt til ordet for at man ikke sparker nedover. Pr gårsdagens dato viser Blogglisten at HD ligger på 55. plass med 1719 lesere. Hun kan knappest defineres som noen toppblogger. Hvorfor noen har valgt seg henne som problemblogger nummer en, verdt å bruke mye tid på er mer enn jeg kan forstå, nettopp fordi skadepotensialet hennes ikke er særlig stort. Jeg har sett flerfoldige ganger at fagfolk har problematisert bloggere som viser frem tynne kropper, blant annet Finn Skårderud som forteller om pasienter som lar seg påvirke negativt. Ikke sett noen av dem gå ut å problematisere HD sin blogging. At du plutselig trekker inn hudredigering som kritikkverdig er jo nokså pussig, det har ikke akkurat vært en fremtredende del av kritikken din hittil. Men jeg skal gi deg den, redigering er ikke bra. (Men hun sneier i alle fall ikke av seg halve ryggen med Photoshop). Om det var slik at hun reklamerte for hudpiller, og samtidig redigerte huden, da begynner vi å snakke om legitim kritikk, men heller ikke det er noe som diskuteres eller kritiseres. Det som derimot har vært fokus er at HD mangler viljestyrke, noe jeg ikke skjønner (dersom det skulle være sant) er noe som går ut over andre enn henne selv. Hva så om hun mislykkes med sukkerstopp, hvem går det utover? Ingen vil bli inspirert til å bli tjukk av HD, nettopp fordi hun ikke er representant for det kroppsidealet som herjer verden i dag. Hun har fokus på vektnedgang, og sier med det at overvekt ikke er bra. Hvorfor er det din business at «hun ikke er ærlig med seg selv?» Jeg har sett vitnesbyrd om folk som har følt seg mindre alene om å være overvektig, jeg har sett vitnesbyrd om at hun har gitt dem mot til å gå på stranda. Det ligger mye god helse i å føle seg i samme båt som noen. Etter min mening må det være hundrede ganger mer inspirerende å følge en blogger som viser frem både det som er vellykket og det som ikke er det, enn å følge rosabloggere som ikke gjør annet enn å vise frem et glanset magasin uten en eneste lyte. Jeg velger å kritiserer HD på lik linje som du velger å kritisere en annen blogger, dog da en toppblogger med et annet utganspunkt, nemlig CBE. Det er vel i utgangspunktet heller ikke din business hva denne bloggeren gjør og fremstiller seg, selv om hun når frem til flere lesere og har en større stemme i So-Me verden. Men, du velger å engasjere deg og ta for deg det du synes er kritikkverdig. Er det mer legitimt å kritisere noen som er for « perfekt» for mange..Men, den diskusjonen skal man ikke ta her inne.. Det er ikke bare de store bloggerne som skal blir kritisert, og de mindre skal bli utelatt, når det er noe man reagerer på. Men, jeg kommer ikke til å bruke mye tid på dette fremover, så mye betyr det ikke. Jeg tror faktisk mange av dere ikke har fulgt denne bloggeren, slik som jeg har gjort. Dette handler ikke om at jeg ser ned på at Helene Drage er overvektig, men at hun er full av selvmotsigelser. Nei, jeg trenger ikke å kritisere henne, men jeg har fulgt henne lenge og håpet at hun skulle lykkes, men blitt litt oppgitt av hva hun skriver og så handler hun på en helt annen måte. Hun ønsker å fremme at hun har det så bra med seg selv og sin overvekt, men er ofte mye sliten, lei, lite energi og syk. Jeg opplever dessverre at ikke alt er slik som hun ønsker å fremstille, men kanskje dette er noe man ikke skal snakke om. Selvfølgelig gjør Helene Drage mye positivt også ved at hun har den stemmen hun har også, og det har jeg tatt opp. Dette med at hun viser klær fra Zissi og viser at overvektige personer kan kle seg i klær med farger og flatterende snitt og at hun viser at det er flott at overvektig kan gå i bikini b.l.a. Dette tror jeg absolutt er til inspirasjon for andre overvektige. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 11. august 2018 #9035 Del Skrevet 11. august 2018 6 minutter siden, Levina skrev: Jeg velger å kritiserer HD på lik linje som du velger å kritisere en annen blogger, dog da en toppblogger med et annet utganspunkt, nemlig CBE. Det er vel i utgangspunktet heller ikke din business hva denne bloggeren gjør og fremstiller seg, selv om hun når frem til flere lesere og har en større stemme i So-Me verden. Men, du velger å engasjere deg og ta for deg det du synes er kritikkverdig. Er det mer legitimt å kritisere noen som er for « perfekt» for mange..Men, den diskusjonen skal man ikke ta her inne.. Det er ikke bare de store bloggerne som skal blir kritisert, og de mindre skal bli utelatt, når det er noe man reagerer på. Men, jeg kommer ikke til å bruke mye tid på dette fremover, så mye betyr det ikke. Jeg tror faktisk mange av dere ikke har fulgt denne bloggeren, slik som jeg har gjort. Dette handler ikke om at jeg ser ned på at Helene Drage er overvektig, men at hun er full av selvmotsigelser. Nei, jeg trenger ikke å kritisere henne, men jeg har fulgt henne lenge og håpet at hun skulle lykkes, men blitt litt oppgitt av hva hun skriver og så handler hun på en helt annen måte. Hun ønsker å fremme at hun har det så bra med seg selv og sin overvekt, men er ofte mye sliten, lei, lite energi og syk. Jeg opplever dessverre at ikke alt er slik som hun ønsker å fremstille, men kanskje dette er noe man ikke skal snakke om. Selvfølgelig gjør Helene Drage mye positivt også ved at hun har den stemmen hun har også, og det har jeg tatt opp. Dette med at hun viser klær fra Zissi og viser at overvektige personer kan kle seg i klær med farger og flatterende snitt og at hun viser at det er flott at overvektig kan gå i bikini b.l.a. Dette tror jeg absolutt er til inspirasjon for andre overvektige. Jeg tror du har misforstått noe grunnleggende om du troe CBE kritiseres fordi hun er «for perfekt». 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 11. august 2018 #9036 Del Skrevet 11. august 2018 1 minutt siden, veggteppe skrev: Jeg tror du har misforstått noe grunnleggende om du troe CBE kritiseres fordi hun er «for perfekt». Jeg tror ikke du ønsker å forstå meg uansett hva jeg skriver, så dette kan vi legge død. Jeg skrev _for perfekt_ i anførselstegn fordi mange kritiserer henne for å fremstille alt så perfekt, i tillegg til andre ting. Men CBE skal vi ikke diskutere her inne. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 11. august 2018 #9037 Del Skrevet 11. august 2018 Akkurat nå, Levina skrev: Jeg tror ikke du ønsker å forstå meg uansett hva jeg skriver, så dette kan vi legge død. Jeg skrev _for perfekt_ i anførselstegn fordi mange kritiserer henne for å fremstille alt så perfekt, i tillegg til andre ting. Men CBE skal vi ikke diskutere her inne. Det flere reagerer på og kritikk du blant annet er møtt med, er at HD angripes primært pga utseende og kropp, samt «manglende viljestyrke» og andre fordommer rettet mot overvekt. Hovedargumentet ditt var innledningsvis, om jeg husker korrekt, at HD er en dårlig rollemodell, fremmer usunt kropps»ideal», glorifiserte og «fremmet» fedme og overvekt. Disse påstandene har blitt plukket fra hverandre bit for bit. Totalt sett utgjør denne uberettige kritikken mot henne, en mobb, som angriper henne for særdeles banale og usaklige ting. Om hun får kritikk for å ikke merke reklamene sine godt nok, for å bedrive med villedende reklame, for å eksponere barn, utgi seg for å være noen andre, for eksempel helsepersonell, og fremme usunne/feilaktig helseråd, - så er det berettighet kritikk, fordi det kan skade og skader, langt flere enn kun henne selv. Kritikk er greit. Hets og mobbing - er ikke greit. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 11. august 2018 #9038 Del Skrevet 11. august 2018 (endret) 16 minutter siden, veggteppe skrev: Det flere reagerer på og kritikk du blant annet er møtt med, er at HD angripes primært pga utseende og kropp, samt «manglende viljestyrke» og andre fordommer rettet mot overvekt. Hovedargumentet ditt var innledningsvis, om jeg husker korrekt, at HD er en dårlig rollemodell, fremmer usunt kropps»ideal», glorifiserte og «fremmet» fedme og overvekt. Disse påstandene har blitt plukket fra hverandre bit for bit. Totalt sett utgjør denne uberettige kritikken mot henne, en mobb, som angriper henne for særdeles banale og usaklige ting. Om hun får kritikk for å ikke merke reklamene sine godt nok, for å bedrive med villedende reklame, for å eksponere barn, utgi seg for å være noen andre, for eksempel helsepersonell, og fremme usunne/feilaktig helseråd, - så er det berettighet kritikk, fordi det kan skade og skader, langt flere enn kun henne selv. Kritikk er greit. Hets og mobbing - er ikke greit. Du har tolket det jeg har skrevet slik og ikke sett hva jeg egentlig skriver. Når du har bestemt deg for at kritikken er fatshaming og hets, så blir det slik. Jeg vet hva jeg står for og hvilke verdier jeg har, så den kritikken som har kommet takler jeg helt fint. Jeg synes mange av dere har vært veldig ufine. Jeg har valgt å kritisere denne bloggeren, men det kan hende at det beste hadde vært å tie det kritikkverdige, av flere årsaker relatert til denne bloggeren. Endret 11. august 2018 av Levina 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 11. august 2018 #9039 Del Skrevet 11. august 2018 2 timer siden, veggteppe skrev: OG DET HAR VÆRT MITT ARGUMENT HELE TRÅDEN!! TUSEN TUSEN TAKK FOR AT DU POSTET DENNE LINKEN!!! Da håper jeg alle fatshamere begynner å skjønne at DE BIDRAR TIL OVERVEKT I ET SAMFUNNSPERSPEKTIV! TAKK!!!!!! Står litt om det her også https://forskning.no/2015/10/skadelig-diskriminering-av-alvorlig-overvektige Sitat "– Det er en gjennomgående oppfatning om at det å gjøre individer skamfull for vekten sin motiverer til vekttap. Konsekvensen av denne misoppfatningen er nå klar: Stadig mer dokumentasjon peker mot at vektdiskriminering ikke hjelper, det fører til mer sykelighet og større dødelighet." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 11. august 2018 #9040 Del Skrevet 11. august 2018 (endret) Fra https://www.bt.no/100Sport/sprek/Vil-ha-slutt-pa-ordbruk-som-fet_-overvektig-og-diabetiker-195693b.html "...Det er blitt et tilnærmet likhetstegn mellom å være fet og syk, fet og viljesvak, fet og lat, og en rekke andre lite hyggelige egenskaper, sier leder i Landsforeningen for overvektige, Mari-Mette Graff. - Hjelper det å si personer med fedme eller overvekt? — Godt spørsmål. Det jeg synes er enda viktigere, er at en persons overvekt ofte blir trukket frem når den egentlig ikke burde bli det. Når vi snakker om mennesker, så bør vi ikke snakke om sykdommen eller kroppen de har, men hvem de er som mennesker, sier Graff.". Endret 11. august 2018 av Asti Endret på teksten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg