Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
20 timer siden, pøbelsara skrev:

Dette er jo bare tull. Kaloriregnskspet ditt er ikke universelt. Folk som for eksempel har pcos  eller ulike stoffskiftesykdommer eller insulinresistens vil legge på seg på mye lavere kaloriinntak enn det du setter opp i regnskapet ditt. Hvis du ikke har peil, burde du rett og slett la være  å uttale deg. 

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 minutter siden, veggteppe skrev:

Nei, dere representerer en "overklasse" i dette tilfellet. De hvite priviligerte som møter en "black lives matter" kampanje, med å belære fattige sorte, at man skal bare jobbe hardere og oppføre seg lovlydig. Ha litt selvdisiplin og innsatsvilje. Fordi da løser det seg for snille piker og gutter..

Det er en ubeskrivelig arroganse og uvitenhet.

Er flere som kommenterer som overvektige selv, så er ikke helt enig med deg her. Det virker ikke som at dere forstår at vi er ikke fatshamer kropssstørrelsen hennes, men kritiserer fremgangsmåten hennes på sosiale medier som influencer. 

• Liker 8
Skrevet
13 minutter siden, Levina skrev:

Vi får være enige om å være uenige. Jeg har fulgt henne i en lengre tid nå og hun har skrevet mye om dette, uten at jeg kan gå gjennom hennes mange innlegg. Nest siste podcast kom hun med ytringer om sin sexy kropp b.l.a. Jeg synes ikke man skal bruke ord som at man er sexy eller hylle en kropp som er veldig overvektig som noe positivt. På samme måte skal man ikke hylle en veldig undervektig kropp som noe positivt når man er på So-Me. 

Det betyr ikke at man skal hate seg selv. Det er det jeg prøver å formidle. Et kropp som som har fedme er ikke noe positivt, uansett hvordan man ser det. Les om tidlig død og helseproblemer knytter til overvekt. 

Det er pinlig at du ber meg lese meg opp om dette. Tror du virkelig ikke at jeg vet noe om dette? 

Informasjnen du viser til er så basic at det blir som å be en urmaker om å lære seg klokka. Les litt mer om fedme, depresjon, sosial isolasjon, sosioøkomisk påvirkning på helse (overvekt) og genetisk betinget misbruk. 

Reflekter litt rundt hvorfor USA har "superfete" mennesker og disse store forskjellene mellom vekt, og økonomiske samfunnsklasser, og norge som et sosialdemokratisk land bestående av en stor middelklasse, har en langt jevnere fordeling også av befolkningas vektproblematikk. Reflekter litt rundt hvordan du kan bidra til å minimere dette, fremfor å gulpe opp barneskole informasjon og servere det som om dette skulle være noe banebrytende.

Du henger langt etter, i debatten her. 

• Liker 13
Skrevet
1 minutt siden, Sahara_ skrev:

Er flere som kommenterer som overvektige selv, så er ikke helt enig med deg her. Det virker ikke som at dere forstår at vi er ikke fatshamer kropssstørrelsen hennes, men kritiserer fremgangsmåten hennes på sosiale medier som influencer. 

Jeg er ikke så glad i kommentere et udefinert "vi" og "dere" i en mangfoldig forumdiskusjon, men siden du presenterer et vi antar jeg at du tenker på de som må si noe om HDs vekt i postene sine. Når kritikken av "framgangsmåten hennes på sosiale medier som influencer" stort sett går i varianter av "Hun fremmer fedme fordi hun er feit og legger ut bilde av seg selv", "Hvordan kan hun si at hun liker kroppen sin når hun bare legger ut flatterende bilder av seg selv" og "Hun fremmer fedme ved å si at hun liker seg selv når hun er feit" så minner dette mer om hets enn kritikk. Kan du kritisere uten å si noe som handler om vekt /utseende? 

• Liker 9
Skrevet
6 minutter siden, Sahara_ skrev:

Og hva er det med fremgangsmåten hennes dere kritiserer? Så langt har jeg lest det samme over hele fjøla fra dere alle; at hun "forherliger fedme", enda ikke en eneste en av dere kan vise til noe slikt.

Så vennligst kom med konkrete eksempler på HVA det er dere kritiserer.

• Liker 10
Skrevet
14 timer siden, veggteppe skrev:

@Rainstorm

med mere...

- jeg må bare si TAKK for at dere tar et oppgjør med alle fatshamerne i denne tråden. Det er grusomt å lese  hvordan HD sin største synd er å være overvektig, hetses dag inn og dag ut, i denne tråden. Enkelte brukere er jo nærmest «dedikerte hatere» av HD, det er innlegg på innlegg som utelukkende har til hensikt å rakke henne ned. Karakterdrap over en lav sko.

HD sin kroppsfigur og vekt er så underrepresentert i bloggverden og av andre «influencere» som kan bli. Hun er det totale avviket, til idealet. Så jo, da er det faktisk fint å lese, at også hun kan ha bra selvtillit, føle seg sexy og ha et godt liv. Ikke pga overvekt, men til tross for overvekt.

Hadde HD manglet et bryst, hatt stomi, eller manglet et lem, ville dette vært åpenlyst for alle å se, at hun ikke hadde «forherliget» det manglende brystet, lem’et eller stomien, men forsøkte å heller gi mangfold og motvekt (pun intended ;) ) - til en ganske ensartet og homogen gruppe med bloggere og influencere. 

@Miranda16 det du skriver her inne bryter kanskje ikke med forumreglene, men for meg bryter det med all form for folkeskikk, medmenneskelighet og empati. De kontante innleggene med kritikk og hets av HD, spesifikk hennes kropp, er for meg gode eksempler på systematisk mobbing og undertrykking av andre mennesker. Kanskje er det innafor forumreglene, men avskyelig fra et medmenneskelig perspektiv. 

Applaus ❤

• Liker 11
Gjest shalott
Skrevet

Når lesere kommenterer bildene til Helene Drage skriver de ofte at de ønsker seg hennes mot, de beundrer at hun tør å legge ut bilder av seg selv i bikini, de synes hun har kul klesstil. Hjelp meg til å bli like tøff som deg!  Kommentarene på slanke/trente bloggeres bilder er gjerne #goals, skulle ønske jeg hadde lik mage som deg, hvordan får du denne kroppen, hjelp meg til å se ut som deg!

Skrevet
42 minutter siden, veggteppe skrev:

Enkelte hvite, føler seg altså truffet, over "black lives matter" kampanjen. De ser ut til å tro, at en slik kampanje tråkker på deres "white pride" (Fordi den må de såklart få ha) og "forherliger" svarte sine rettigheter, med ønske om å undertrykke hvite sine.

Så mange av dere i tråden, bygger påstandene deres mot HD på nøyaktig samme prinsipper som "white pride", folkene gjør: Premissen deres er, at via å fremme en ting,(Black lives/ å leve med overvekt) - så ønsker man å trykke ned noe annet, (Whte lives/normalvekt) -  eller sier det ene er bedre enn det andre.

Det dere også har til felles med "white pride" folka, er at dere ser ut til å glemme historien. Og fakta. Og forskning..

Historisk sett vet vi at farvede mennesker har levd undertrykket av hvite, i mange hundreår. Og det skjer enda i flere steder av verden, at de lider sosioøkonomisk, på grunn av den arva de har fått, fra at deres forfedre var slaver for den hvite mann. Så selv om en farget per se skal kunne oppnå "the american dream" på lik linje med en hvit, ut ifra hva deres velferdssamfunn tilbyr, er det jo åpenlyst at de som er generasjoner etter slaver, vil ha dårligere odds enn de som er arvinger etter slavedrivere.

vi vet at overvekt er mer vanlig i fattigere strøk, i den vestlige verden. Fedme er dermed endel av et sosioøkonomisk klasseskille. Det samme kan sies om alkoholisme.. 

Er det noen i denne tråden som har sagt at fete mennesker ikke er like verdifulle, skal ha de samme rettigheter som normalvektige? Den sammenligningen tror jeg de menneskene du retter dette mot er forkastelig.  

Nå rammer fedme,overvekt,rusmisbruk, alkoholisme alle samfunnslag. 

• Liker 6
Skrevet
50 minutter siden, Levina skrev:

Vi får være enige om å være uenige. Jeg har fulgt henne i en lengre tid nå og hun har skrevet mye om dette, uten at jeg kan gå gjennom hennes mange innlegg. Nest siste podcast kom hun med ytringer om sin sexy kropp b.l.a. Jeg synes ikke man skal bruke ord som at man er sexy eller hylle en kropp som er veldig overvektig som noe positivt. På samme måte skal man ikke hylle en veldig undervektig kropp som noe positivt når man er på So-Me. 

Det betyr ikke at man skal hate seg selv. Det er det jeg prøver å formidle. Et kropp som som har fedme er ikke noe positivt, uansett hvordan man ser det. Les om tidlig død og helseproblemer knytter til overvekt. 

Alle kropper kan være sexy! Sexy er ikke subjektivt! Og for noen er det naturlig å være tynn, andre har noen kilo ekstra, men det betyr ikke at man ikke kan vise fram kroppen sin for det, bare fordi man ikke faller innafor "normalen"! Kropp er kropp og kommer i alle former, og alle har like mye rett til å være stolt av kroppen sin og vise den frem, om de ønsker det!

• Liker 8
Gjest supernova_87
Skrevet
1 time siden, Levina skrev:

Det har jo ikke hjulpet Helene Drage med en livsstilsendring at hun hyller sin egen kropp, så jeg forstår ikke helt argumentet at det skal hjelpe. Jeg sier derimot ikke at man skal hate kroppen sin, men det finnes en middelvei. En tilnærming til sin egen selvfølese og kropp, ved at man skal være glad i seg selv, men at man ikke er fornøyd med tilstanden slik den er i dag. Ser du forskjellen? 

Jeg tror ikke bildene Helene Drage legger ut som ofte er lettkledde og ytringer om at hun er så veldig fornøyd med sin egen kropp, vil hjepe andre med sin overvekt. Det som kan skje, at man ikke tar tak i sin situasjon og sin helse, fordi Helene Drage legitimerer at det er flott med en veldig overvektig kropp. Jeg forstår at mange overvektige sliter psykisk. Noen har blitt ekstremt overvektig fordi de sliter psysisk, mens andre har fått dårligere pykisk helse grunnet sin fedme. Hvis du synes at Helene Drage har hjulpet deg til å føle deg bedre, så er det positivt, men har hun hjulpet deg til en livstilsendring og en bedre fysisk helse, det tviler jeg på.

Jeg synes også det blir feil at du nå skylder på mine meninger for at du ikke går ned i vekt. Du må selv ta et ansvar for å få hjelp og jobbe med deg selv. Det kalles tough love.  Fedme er et samfunnsproblem, så jeg synes man skal ta det alvorlig. Håper du får hjelp av helsevesenet med dine utfordringen, og håper ikke denne bloggeren bidrar til at det blir en hvilepute med tanke på en vektnedgang. 

Du leser ikke det folk skriver. Jeg går ned i vekt. Ved å være glad i meg selv. Helsen har på alle måter blitt bedre etter at jeg begynte å jobbe med å bli glad i meg selv, i stedet for å fokusere utelukkende på vekten. Og ja, jeg skylder på stigma og meninger som dine, å ikke skulle få være fornøyd med kroppen man lever i, for at folk sliter enda mer med å få til en vektnedgang. For det å stigmatisere en gruppe, å hetse kroppen deres, å påføre dem skam, det er skadelig. Det handler ikke om ansvarsfraskrivelse, det handler om at omgivelser påvirker. Disse meningene som florerer i samfunnet er hindringer for sunn helse. Det er ikke sunn helse å være misfornøyd. Å være glad i seg selv er nettopp å ta ansvar. 

Jeg mener man er helt blåst hvis man kan fortsette å forfekte at noen er "fornøyd med tilstanden slik den er i dag" når vedkommende velger en stor inngripen i kroppen som sleeve/bypass jo er. "Åh, jeg elsker fedmen min derfor velger jeg å operere meg selv fordi jeg elsker å være feit!" ... det er jo ikke sånn. HD tar tak i fedmen samtidig som hun er glad i kroppen sin. Ser DU forskjellen... 

Gjest supernova_87
Skrevet

@Levina

La meg spørre et enkelt spørsmål (det ser ut som du overså det i forrige svar): 

Tror du det er enklest å la være

• å kaste opp etter overspisinga 
  • å sulte seg i tre dager
  • å proppe i seg 3000 kalorier på rappen

hvis man føler seg sexy og awesome, eller hvis man hører på ansiktsløse fremmede på nett som sier at man ikke har lov til å føle seg sexy og awesome fordi man er så sykelig overvektig og burde fokusere på å gå ned i vekt? 

Gjest supernova_87
Skrevet

Prøver du overhodet å ta inn det andre skriver? Jeg kom med en sammenligning med sinnet til folk:

Vi kan være enige om at det er ingenting positivt med fedme, ei heller med tvangstanker. Men ikke faen om du hadde vært frekk nok til å si at det var ingenting positivt med et sinn som hadde tvangstanker. Tvangstanker er ikke alt det sinnet er. Det er mer. Fedme er ikke ALT det kroppen er, det er så mye mer! Dét er det man sier er sexy! Ikke fedmen. 

Tror du virkelig at når HD sier hun føler seg sexy og awesome så sier hun "tidlig død og livsstilssykdommer deilig!"? Jeg tviler ikke på at det finnes chubby chasers og fedme-fetisjister, men man er ikke nødvendigvis fetisjist selv om man våger seg å føle seg sexy i en kropp som er usunn. Røykere føler seg sexy. Undervektige føler seg sexy. Folk med psoriasis føler seg sexy. Men ikke FORDI de røyker/er undervektig/har psoriasis! 

Skrevet
5 timer siden, Levina skrev:

Det er flott at du synes du er sexy og fornøyd med kroppen din. Men du er antakeligvis ingen blogger som legger ut bilder av deg selv hver dag. Hvis en person som er 169 cm og veier 45 kg, altså altfor tynn og har en spiseforstyrrelse, men synes selv at hun ser flott og føler seg sexy. Jeg synes også det hadde vært feil å legge ut bilder og ytre dette på sosiale medier. Noen menn liker også veldig tynne jenter, som andre menn like store damer. Ingen av kroppene er sunne og jeg vet mange reagerer på bilder av de som legger ut bilder hvor man ser ribbena. På samme måte synes jeg at man kan reagere på at veldig overvektige legger ut lettkledde bilder hvor hyller kroppen sin med ytringer at man er så fornøyd med seg selv. Hvis man er så glad i seg selv så er det naturlig å tenke at man tar vare på kroppen sin...

Det høres ut som om Helene Drage kunne tenkt seg å vært overvektig hvis det ikke var for risikoen til helseproblemer. Det tror jeg ikke noe på, da denne personene i så lang tid har fokusert på vektnedgang og trening som blogger. At hun helt klart har ønsket en slank kropp. Nå som hun ikke kan fokusere lenger på dette, fordi hun ikke klarer en livstilsendring,  så har hun nå vendt seg mot et annet publikum om at hun elsker sin store kropp. Det virker ikke troverdig for meg. 

Det å være 50-60 kilo overvektig er helseskadelig, kanskje hun ikke merket så mye til det i dag, men på lang sikt. Bare det at hun påpeker at hun er så sunn i dag, legitimerer at det ikke er så farlig å være så stor. Men, det sier seg selv at det å bære på så mange kilo vil merkes på kroppen. Alt blir tyngre og man blir mer sliten. Men ser jo dette på bloggen, hvor ofte sliten hun er. 

Istedenfor å  fokusere på hvor fornøyd hun er, så burde hun fokusere på hva hun kan gjøre for å gå ned ivekt. I en periode viste hun også snap av hva hun spiste. Det var mye pizza og burgere som mannen serverte. Andre overvektige kan bli inspirert til  å fortsette sin usunne livsstil fordi denne bloggeren gjør det. Man identifiserer seg med henne. Fedme er faktisk et alvorlig samfunnsproblem. Det har ikke hjulpet henne fysisk med å fortelle bloggleserne hvor sexy og fornøyd hun er med sin kropp og former. Hun skal nå gjennom en slankeoperasjon fordi hun ikke har klart å holde vekten nede med en livsstilsendring. 

Det siste jeg skrev har vel egentlig ikke noe med ditt innlegg å gjøre, men jeg synes du burde klare å se dette fra flere sider. Jeg mener at man overhode ikke man skal forakte seg selv, men heller ikke hylle kroppen sin som fantastisk, når det ikke er en sunn kropp.

Poenget mitt er altså at: 

*Flott at hun viser seg seg i moteklær som kan inspirere andre overvektig til å kle seg flott med farger, 

*flott at hun inspirere andre overvektige til å gå i bikini på stranden. 

* flott at hun mener man ikke skal forakte kroppen sin. 

Men, jeg reagere på virkemidlene hun bruker som er å hylle kroppen sin med ofte seksualisert bilder  hvor hun viser bryst og rompe, med teksten at hun er sexy og det er så flott med former og er så fornøyd med kroppen sin. Det er ikke en sunn kropp og fokuset hennes burde være et helt annet sted, spesielt hun som er utdannet PT og kostholdsveileder. 

Det er heldigvis ikke du som bestemmer om hun får lov til å føle seg sexy eller ikke. 

• Liker 14
Skrevet
34 minutter siden, Miranda16 skrev:

Er det noen i denne tråden som har sagt at fete mennesker ikke er like verdifulle, skal ha de samme rettigheter som normalvektige? Den sammenligningen tror jeg de menneskene du retter dette mot er forkastelig.  

Nå rammer fedme,overvekt,rusmisbruk, alkoholisme alle samfunnslag. 

Den kommentaren er åpenlyst så uvitende at det er pinlig.

Fedme, overvekt, rusmisbruk og alkoholisme er mer utbredt i lavere samfunnslag, spesielt lavere sosioøkonomiske samfunn. LES DEG OPP! Bli voksen for f.....  Les litt forskning, samfunnsfag og sammfunslære.Historie. Les en AVIS! Finn andre kilder til informasjon enn blogger!

Å HETSE allerede SVAKE grupper som er åpenlyst primærmotivet for dere særdeles aktive brukere her inne i denne tråden, er SÅKLART å gjøre disse menneskene mindre verdt. Du kritiserer jo HD på ukentlig (daglig??) basis. Og nærmest alt du skriver er jo for å undergrave og minimere henne som person. Bare kommentaren din idag, noe om "er hun ikke på sukkerstopp" eller hva faen (Ieser bare oppgulpet med et halvt øye) er jo bare for å begå et nytt karakterdrap på henne, en ny påpekning på at hun på en eller annen måte har begått feil, sviktet, lever ikke opp til, er en taper. De fleste bidrag i denne tråden (Du er jo en av hovedaktørene) er jo for å understreke alt HD gjør FEIL. Å hele tiden påpeke hva noen gjør FEIL er jo for å rive dem ned. Det er værtfall ikke for å bygge dem OPP. 

• Liker 11
Skrevet
35 minutter siden, Rainstorm skrev:

Du leser ikke det folk skriver. Jeg går ned i vekt. Ved å være glad i meg selv. Helsen har på alle måter blitt bedre etter at jeg begynte å jobbe med å bli glad i meg selv, i stedet for å fokusere utelukkende på vekten. Og ja, jeg skylder på stigma og meninger som dine, å ikke skulle få være fornøyd med kroppen man lever i, for at folk sliter enda mer med å få til en vektnedgang. For det å stigmatisere en gruppe, å hetse kroppen deres, å påføre dem skam, det er skadelig. Det handler ikke om ansvarsfraskrivelse, det handler om at omgivelser påvirker. Disse meningene som florerer i samfunnet er hindringer for sunn helse. Det er ikke sunn helse å være misfornøyd. Å være glad i seg selv er nettopp å ta ansvar. 

Jeg mener man er helt blåst hvis man kan fortsette å forfekte at noen er "fornøyd med tilstanden slik den er i dag" når vedkommende velger en stor inngripen i kroppen som sleeve/bypass jo er. "Åh, jeg elsker fedmen min derfor velger jeg å operere meg selv fordi jeg elsker å være feit!" ... det er jo ikke sånn. HD tar tak i fedmen samtidig som hun er glad i kroppen sin. Ser DU forskjellen... 

Rainstorm, jeg synes du er en fantastisk bruker. Ikke skriv om degselv eller utlever deg selv, til HYENENE i denne tråden. De vil KUN bruke det imot deg.

Det er "pure evil" og fullstendig mangel på sympati og forståelse fra disse brukerne. Når de sitter på daglig basis for å hetse ei overvektig dame som skriver om at hun er glad i livet, for å henge ut åssen puppene hennes ser ut, hva hun spiser, når hun spiser det, når hun trener, hvor mye hun trener, klærne hun har på seg, altså, dette er bygdedyret i sin fulle prakt. Ikke gi dem så mye som en cm av degselv. De vil fråtse i det, fordi det er vel det eneste de tillater seg å fråtse i: ondskap. 

• Liker 13
Skrevet
2 hours ago, veggteppe said:

Det er høyst sannsynlig at det HAR hjulpet HD å «hylle» sin egen kropp. Hun har trosset fordommer (slik som dine) og «våget» seg ut av huset, på trening og shopping. Frekk nok til å vise det frem til resten av verden er hun også. Makan. 

Det er stor korrelasjon mellom fedme, depresjon og isolasjon. Så jo, DU og holdninger som DINE er absolutt med på å BIDRA til et NEGATIVT STIGMA av overvektige som FREMMER ytterligere isolasjon og depresjon og igjen fedme. 

HD gjør nøyaktig det samme som slanke bloggere men blir anklaget for å «forherlige» fedme. Når FAEN har hun sagt at overvekt er BEDRE enn normalvekt???

Mange som sliter med vekt vil ikke vise seg frem, de trener ikke, de shopper ikke nye klær, og de er VERTFALL IKKE freidig nok til å lage en blogg. Da må de isåfall takle at besserwissere som deg kommer å kakker dem i hodet med at de skal slutte å være så jævlig fedme-forherligende. 

DU og holdinger som dine er årsaken til at vi VIRKELIG trenger folk som HD. Som viser at JODA, feite folk kan tørre å både gå på trening, i svømmehallen, føle seg sexy, og til og med si det høyt.

Beklager at feite folk ikke bare sitter å gjemmer seg innendørs og skammer seg, men det er NØYAKTIG hva som fremmer fedme. Å LEVE og være livsglad er hva som FORHINDRER fedme.

Tror du en 16åring som veier 120kilo, og har begynt å sosialt isolere seg og gå inn i depresjon finner støtte og motivasjon til Å LEVE, får den fra Caroline Berg Eriksen, - eller Helene Drage? 

Våkn opp fra de forbanna fordommene deres altså! 

Ingen blir feite over natta. 16 år og 120 kg, I say...

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, filifjonka skrev:

Var det alt du klarte å skrive ut ifra det innlegget? 🙄

• Liker 12
Skrevet
Akkurat nå, filifjonka skrev:

Nettopp. Ingen blir feite over natta. Det tar lang tid å utvikle sykdom.

Misbruk.

En 16åring har ikke utviklet dette av seg selv. Men skal likevel måtte leve med det resten av livet, mest sannsynlig. Og trenger da å møtes med medmenneskeliget. Ikke forakt.

• Liker 7
Skrevet

Her avslører du ditt sanne deg.

DU mener at de som ikke har den kroppen DU anser passende, ikke skal vise seg.... fysj på deg. Hadde mine døtrer ytret dette om venner og venninnene sine (eller andre folk), så hadde jeg i tydelige ordelag forklart at det der er mobbing.

Merkelig er jo at i CBE-tråden så er du jo SÅÅÅÅÅ for sexypose, med barna på hoften, puppefremvisning, rumpa stikkes ut som man ellers ser i porno, to hundre kilo sminke, fillers her og der, silikon samt ørten timer arbeid i PS. Men i CBE-tråden er det bare flott, vakkert, hun er seg selv, bla bla bla.

Dobbelmoralisten Levina Deluxe. Glad du ikke er min venn. 

• Liker 19
Skrevet
2 timer siden, Miranda16 skrev:

Ref Teamlivsstil? Har hun ikke sukkerstopp? 

Hva skjer på Teamlivsstil?

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...