pøbelsara Skrevet 7. august 2018 #8641 Skrevet 7. august 2018 det er INGEN som synser og analyserer hva CBE egentlig mener med ting hun sier eller gjør i tråden om henne. 8
Kollontaj Skrevet 7. august 2018 #8642 Skrevet 7. august 2018 Ala: C sier hun har flyskrekk, men jeg tror at hun egentlig elsker å fly. C skriver at hun liker å trene på morgenen, men jeg føler at hun liker best å trene om kvelden. C skriver at hun liker å holde seg i form og være sprek, men jeg tror det betyr at hun helst vil sitte i sofaen og spise potetgull. Eh. (Noe slikt ser man i grunnen stort sett i denne tråden.) 19
Miranda16 Skrevet 7. august 2018 #8643 Skrevet 7. august 2018 5 minutter siden, pøbelsara skrev: det er INGEN som synser og analyserer hva CBE egentlig mener med ting hun sier eller gjør i tråden om henne. Vel, da får vi være enig om å være uenig. 2
pøbelsara Skrevet 7. august 2018 #8644 Skrevet 7. august 2018 11 minutter siden, Miranda16 skrev: Vel, da får vi være enig om å være uenig. Se innlegget til Kollontaj over. 7
Binnie Skrevet 7. august 2018 #8645 Skrevet 7. august 2018 2 timer siden, Levina skrev: Selv fortalt på siste podcast at hun ikke har gått ned siden hun var hos legen. Da måtte hun gå ned 5 % av høyeste vekt målt på forkurset. Hun har ikke klart noe etter det, siden hun jobber så mye.. det er ihverfall den forklaringen hun har. Så den livsstilsendringer var kun en lynslankekur i et par uker for å nå vektkravet for å få operasjon. Hvorfor maser du om denne livsstilendringa? Det er ikke forventet eller et krav at man skal klare og legge om livsstilen FØR operasjonen! Grunnen til at det er ønskelig at man skal gå ned før operasjonen, er for å få bort noe av fettet rundt organene, slik at man kommer til under selve operasjonen. Hvor mye man trenger gå ned er individuelt. Kjenner noen som ikke måtte gå ned noe, og noen som måtte gå ned en god del (men de var veldig overvektige). Tipper HD ikke trenger gå ned så veldig mye, for SÅ stor er hun faktisk ikke! Synes hun er flink, jeg: hun har bein i nesa og tar tak i problemene sine! Det er lov å prøve og feile, noen ganger skifter man faktisk mening om ting også: veien blir til mens man går. 16
Miranda16 Skrevet 7. august 2018 #8646 Skrevet 7. august 2018 53 minutter siden, pøbelsara skrev: det er INGEN som synser og analyserer hva CBE egentlig mener med ting hun sier eller gjør i tråden om henne. Hvis du l har fulgt med på bloggen og denne tråden over lang tid så er det ikke så vanskelig å legge to og to sammen. Det er ikke engang per def synsing etter min mening. Troverdigheten er noe som er et tema som foregår daglig i alle disse trådene. Det kan være brukere som har kunnskap faglig kunnskap psykologi.
Aricia Skrevet 7. august 2018 #8647 Skrevet 7. august 2018 32 minutter siden, Binnie skrev: Synes hun er flink, jeg: hun har bein i nesa og tar tak i problemene sine! Det er lov å prøve og feile, noen ganger skifter man faktisk mening om ting også: veien blir til mens man går. Greia med diskusjonen her i tråden slik jeg oppfatter den er at det ikke er lov for Helene å prøve og feile. I hvert fall ikke hvis hun ikke ber om nåde og unnskyldning underveis, samt uttrykker tilstrekkelig selvforakt. Prøving og feiling for denne bloggeren = lyve og lure. At prøvingen og feilingen kun går utover henne selv (dvs ikke utover omsorg for barn eller skaper kroppspress feks) synes ikke å ha noe å bety for den massive fordømmelsen. I stedet gir den en anledning til å gå løs på personligheten hennes og kroppen hennes, samt gi seg hen til litt hemningsløs fråsting i klassiske fordommer mot overvektige sånn i sin alminnelighet. 33
Ellevill Skrevet 7. august 2018 #8648 Skrevet 7. august 2018 31 minutter siden, Aricia skrev: Greia med diskusjonen her i tråden slik jeg oppfatter den er at det ikke er lov for Helene å prøve og feile. I hvert fall ikke hvis hun ikke ber om nåde og unnskyldning underveis, samt uttrykker tilstrekkelig selvforakt. Prøving og feiling for denne bloggeren = lyve og lure. At prøvingen og feilingen kun går utover henne selv (dvs ikke utover omsorg for barn eller skaper kroppspress feks) synes ikke å ha noe å bety for den massive fordømmelsen. I stedet gir den en anledning til å gå løs på personligheten hennes og kroppen hennes, samt gi seg hen til litt hemningsløs fråsting i klassiske fordommer mot overvektige sånn i sin alminnelighet. Så enig! Denne tråden gjør meg så innmari trist. 18
Gjest Asti Skrevet 7. august 2018 #8649 Skrevet 7. august 2018 48 minutter siden, Aricia skrev: Greia med diskusjonen her i tråden slik jeg oppfatter den er at det ikke er lov for Helene å prøve og feile. I hvert fall ikke hvis hun ikke ber om nåde og unnskyldning underveis, samt uttrykker tilstrekkelig selvforakt. Prøving og feiling for denne bloggeren = lyve og lure. At prøvingen og feilingen kun går utover henne selv (dvs ikke utover omsorg for barn eller skaper kroppspress feks) synes ikke å ha noe å bety for den massive fordømmelsen. I stedet gir den en anledning til å gå løs på personligheten hennes og kroppen hennes, samt gi seg hen til litt hemningsløs fråsting i klassiske fordommer mot overvektige sånn i sin alminnelighet. Takk for at du orker
Levina Skrevet 8. august 2018 #8650 Skrevet 8. august 2018 (endret) 6 timer siden, Binnie skrev: Hvorfor maser du om denne livsstilendringa? Det er ikke forventet eller et krav at man skal klare og legge om livsstilen FØR operasjonen! Grunnen til at det er ønskelig at man skal gå ned før operasjonen, er for å få bort noe av fettet rundt organene, slik at man kommer til under selve operasjonen. Hvor mye man trenger gå ned er individuelt. Kjenner noen som ikke måtte gå ned noe, og noen som måtte gå ned en god del (men de var veldig overvektige). Tipper HD ikke trenger gå ned så veldig mye, for SÅ stor er hun faktisk ikke! Synes hun er flink, jeg: hun har bein i nesa og tar tak i problemene sine! Det er lov å prøve og feile, noen ganger skifter man faktisk mening om ting også: veien blir til mens man går. Jeg maser ikke om noen livsstilsendring. Det er hun som ønsker en forandring og komme igang med å spise regelmessig og mer balansert og sunt. Gjentar ofte det på bloggen, men man ser at det kun blir er med praten. Det er det jeg påpeker. Det er så mye planer og jeg forstår ikke at hun nok engang skal veldig hardt ut med sukkestopp, når man vet hvordan det pleier å gå med slike planer. Ja, enig at hun prøver og feiler mye. Når man ser bakover på bloggen så er det planer som hun ikke klarer å gjennomfører. Hadde vært fint for hennes egen del og de hun ønsker å inspirer at det ikke bare ble med praten. Endret 8. august 2018 av Levina 6
Binnie Skrevet 8. august 2018 #8651 Skrevet 8. august 2018 Egentlig burde hele denne tråden slettes! Styggeste tråden på hele KG, reinspikka mobbing! Trist lesing... 24
Gjest Grønnbris Skrevet 8. august 2018 #8652 Skrevet 8. august 2018 (endret) i Endret 12. september 2018 av Grønnbris
Butternut Skrevet 8. august 2018 #8653 Skrevet 8. august 2018 Hun er 169 (det har hun skrevet mange ganger) og med en vekt på 80 kg = BMI 28.. 4
Frøken Scott Skrevet 8. august 2018 #8654 Skrevet 8. august 2018 12 timer siden, Miranda16 skrev: Det som i følge noen av dere er sladder og synsing i denne tråden er per deres definisjon akkurat det samme som skjer i andre topp tråder Ramepelys. Persondebatt er det de fleste kritikerne av kritikerne gjør i denne tråden som går på å slenge med leppa til andre. Hvis dette er så viktig for dere så så hvorfor er det ingen som kjemper for det samme i disse andre trådene? Que? 1
Frøken Scott Skrevet 8. august 2018 #8655 Skrevet 8. august 2018 3 timer siden, Binnie skrev: Egentlig burde hele denne tråden slettes! Styggeste tråden på hele KG, reinspikka mobbing! Trist lesing... Helt enig. I stedet for å heie et menneske framover, støtte og inspirere, så er det som om skadefryden oser her innimellom. Det er et menneske bak den bloggen, ikke en hoggestabbe for uoppdragne empatiløse kjerringer. 13
Gjest Grønnbris Skrevet 8. august 2018 #8656 Skrevet 8. august 2018 (endret) Egentlig burde hele denne tråden slettes! Styggeste tråden på hele KG, reinspikka mobbing! Trist lesing... Kan du vise noen eksempler på ren mobbing? Har sett mye kritikk, men ikke merket meg noe som mobbing... Mulig jeg tar feil, vis meg gjerne! Endret 8. august 2018 av Grønnbris
virkelig Skrevet 8. august 2018 #8657 Skrevet 8. august 2018 13 timer siden, pøbelsara skrev: det er INGEN som synser og analyserer hva CBE egentlig mener med ting hun sier eller gjør i tråden om henne. senest igår i tråden om CBE... Det inntrykket jeg sitter igjen med er at CBE først og fremst trener for å holde seg slank. Som andre påpeker synes hun å ha liten progresjon i f.eks. styrke. Ikke at man nødvendigvis må ha bulende muskler og blodårer som rep rundt armer og bein, men CBE er først og fremst slank. Den definerte magen jobber hun nok med, og det virker som om akkurat dette er svært viktig for henne. Ref. magebilder post partum og utallige poseringer med dette området i fokus. Resten not so much.. i hvert fall ikke sammenlignet med magen. 3
Miranda16 Skrevet 8. august 2018 #8658 Skrevet 8. august 2018 13 timer siden, Kollontaj skrev: Ala: C sier hun har flyskrekk, men jeg tror at hun egentlig elsker å fly. C skriver at hun liker å trene på morgenen, men jeg føler at hun liker best å trene om kvelden. C skriver at hun liker å holde seg i form og være sprek, men jeg tror det betyr at hun helst vil sitte i sofaen og spise potetgull. Eh. (Noe slikt ser man i grunnen stort sett i denne tråden.) For å ta CBE så sier hun at hun elsker å trene, men enkelte brukere mener hun ikke gjør det. Hun gjør det for å holde seg slank. Hun sier hun er selvsikker, men det blir diskutert om hun virkelig er det. CBE mener hun elsker jobben sin og noen uttrykker at hun ikke gjør det da de mener at hun gjør en slett jobb. 5
Miranda16 Skrevet 8. august 2018 #8659 Skrevet 8. august 2018 39 minutter siden, virkelig skrev: senest igår i tråden om CBE... Det inntrykket jeg sitter igjen med er at CBE først og fremst trener for å holde seg slank. Som andre påpeker synes hun å ha liten progresjon i f.eks. styrke. Ikke at man nødvendigvis må ha bulende muskler og blodårer som rep rundt armer og bein, men CBE er først og fremst slank. Den definerte magen jobber hun nok med, og det virker som om akkurat dette er svært viktig for henne. Ref. magebilder post partum og utallige poseringer med dette området i fokus. Resten not so much.. i hvert fall ikke sammenlignet med magen. Dette 2
Levina Skrevet 8. august 2018 #8660 Skrevet 8. august 2018 (endret) 3 timer siden, Grønnbris skrev: Hun sier i podcasten i dag at hun så syk ut og var "for slank" på sitt letteste (80kg) og er redd for å bli "så slank"... Tror ikke du skal være redd for det Helene, på 80 kg hadde du litt ekstra og var superflott. Du så sunn, glad og frisk ut i ansiktet og normal i kroppen. Du ser langt mer syk ut i ansiktet og kroppen nå, som sykelig overvektig. Ikke lur deg selv! Dette har jeg sett at hun har skrevet tidligere også, etter at hun hadde gått opp mange kilo igjen, at hun var altfor tynn. Hvis hun er vant med å være veldig overvektig, så kan forstå at hun kan se det slik. Men, når man ser jo på bildene så er hun ikke altfor tynn. Hun er 169 cm og var 80 kilo, og det går faktisk under overvekt, selv om hun hun så sunn og flott ut. Det er mye rart hun har skrevet som ikke kan været riktig. Hun har tidligere skrevet at hun begynte å gå opp endel kilo etter at hun slutter å leve på 800 kalorier per dag. Det kan ikke medfører riktighet. Man må ikke leve på 800 kcal for å ha en stabil vekt. Hun kunne fint holdt vekten ved å leve på 2500 klc. hver dag og med regelmessig trening, eller 2000 kcal . Man vet at det må 7000 ekstra kalorier for å gå opp 1 kilo, så det viser jo hva som har skjedd. Jeg synes det blir så feil at hun kommer med slike utsagn som åpenbart ikke stemmer på en blogg. Det er enten alt eller ingenting med denne bloggern. En periode Strengt kostholds regime og trening og så er det slutt med det og trøstespising og lite energi til trening. Jo- jo slanking til de grader. Jeg mener at det å være PT som hun er utdannet til handler om noe mer en et papir fra et kurs. Hun kommer ofte med at hun har så mye kunnskap og ikke er i samme bås som andre overvektig som ønske slankeoperasjon. Men, som PT handler det om en genuin interesse for trening og aktivitet. Ikke minst interesse for et balansert sunt kosthold. Dessverre så klarer ikke Helene Drage å ha en slik livsstil. Jeg tror faktisk det ikke er mange PT som står i køen for en slankeoperasjon. Endret 8. august 2018 av Levina 12
Fremhevede innlegg