Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hun må være utrolig usikker på seg selv og misfornøyd med tingenes tilstand.På den ene siden så skriver hun at om noen ser på henne så tenker hun at det er fordi hun er så kul osv.... Jeg kan ikke si at jeg ofrer en eneste tanke på hvorfor noen ser på meg.Hvorfor skulle jeg det liksom. Og ingen jeg kjenner driver og styrer så mye med utseende,sminke,negler,hår og vipper.For meg vitner det om usikkerhet,og bortkastet tid.Om hun vil ned i vekt,så ville jeg i hvertfall brukt all fokus på trening og kosthold først som siste.For det er vel sent å begynne etter operasjonen (om det blir det hun velger)

Hun må selvsagt leve sitt liv som hun vil for meg.Men jeg blir skremt om dette er et forbilde for unge jenter...  Det hun viser er jo en selvopptatthet helt uten grenser som bidrar til det å bli usikker på seg selv.Ungdom trenger da vitterligen andre forbilder enn dette.Forbilder som er opptatt av litt andre ting enn sitt eget ego.

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, tutsi123 skrev:

Hun må være utrolig usikker på seg selv og misfornøyd med tingenes tilstand.På den ene siden så skriver hun at om noen ser på henne så tenker hun at det er fordi hun er så kul osv.... Jeg kan ikke si at jeg ofrer en eneste tanke på hvorfor noen ser på meg.Hvorfor skulle jeg det liksom. Og ingen jeg kjenner driver og styrer så mye med utseende,sminke,negler,hår og vipper.For meg vitner det om usikkerhet,og bortkastet tid.Om hun vil ned i vekt,så ville jeg i hvertfall brukt all fokus på trening og kosthold først som siste.For det er vel sent å begynne etter operasjonen (om det blir det hun velger)

Hun må selvsagt leve sitt liv som hun vil for meg.Men jeg blir skremt om dette er et forbilde for unge jenter...  Det hun viser er jo en selvopptatthet helt uten grenser som bidrar til det å bli usikker på seg selv.Ungdom trenger da vitterligen andre forbilder enn dette.Forbilder som er opptatt av litt andre ting enn sitt eget ego.

Helt enig.. Av siste 30 bilder på Instagram er kun 6 av noe annet enn henne selv. Hun legger ofte ut selfies av seg selv i alle kanaler, gjerne 3-4 på rad, uten tekst eller mening. Aldri forstått hvorfor man har et slikt behov for å vise «her er jeg, hallo sånn ser jeg ut, se hvor awesome jeg er da» _hver_ dag. 

• Liker 9
Skrevet

Har lest mye i hennes gamle blogg i det siste (når hun drev mer seriøst med trening, kosthold og vektnedgang) Nå om dagen er den nye desverre litt..deprimerendes.

• Liker 9
Skrevet

Jeg er sikkert teit som ikke forstår hva hun snakker om,når hun snakker om/skriver blant annet i dag å markere midjen sin.Definisjonen på midje er "magepartiet rett over hoften" og hvorfor skal man markere det partiet hvor man har mest overskuddsfett.Hun gjør selvsagt akkurat som hun vil for meg, men jeg lurer virkelig på om de som virkelig er flinke til å kle opp folk etter form og fasong er enig i hennes budskap.

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, tutsi123 skrev:

Jeg er sikkert teit som ikke forstår hva hun snakker om,når hun snakker om/skriver blant annet i dag å markere midjen sin.Definisjonen på midje er "magepartiet rett over hoften" og hvorfor skal man markere det partiet hvor man har mest overskuddsfett.Hun gjør selvsagt akkurat som hun vil for meg, men jeg lurer virkelig på om de som virkelig er flinke til å kle opp folk etter form og fasong er enig i hennes budskap.

Hun markerer "midjen" sin sånn ca midt mellom hofter og bryst - ikke rett over hoften. Jeg har heller ikke tenkt over at midje defineres som "magepartiet rett over hoften" - men heller der jeg er smalest. Rett over hoften har jeg (og flere overvektige kvinner med meg) det jeg kaller "fettforkle" som er Ganske skjemmende og jeg aldri ville ha fremhevet på lik linje med HD

• Liker 8
Skrevet

Har du store bryster, bør man unngå brede belter Helene 🤫 

• Liker 6
Skrevet

Jeg synes det er et tankekors at nærmest alle innlegg i denne tråden ville blitt slettet som regelbrudd iht forbudet mot omtale av kropp, dvs regelen som gjaldt for Rampelyset inntil ganske nylig, og som ble utrolig strengt håndhevet (i hvert fall i tråder der jeg er mest aktiv).

Denne regelen førte kuriøst nok blant annet til at det var strengt forbudt å omtale forholdet mellom Caroline Berg Eriksens sko og føtter i Fotballfruetråden. 

Men nå, og særlig her inne, er det åpenbart nye tider og nye skikker. Spesielt å bivåne (jada, jeg vet selvsagt at regelen er fjernet - men likevel. Likevel).

• Liker 33
Skrevet

Enig med deg @Aricia. Jeg synes egentlig det er trist å bivåne. 

• Liker 12
Skrevet (endret)

Jepp. Hva er dette for noe?rennig skjær fatshaming. ☹️

Endret av pøbelsara
  • Liker 22
Skrevet
29 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jepp. Hva er dette for noe? Ikke lov å påpeke at en viss blogger bør velge sko som tærne ikke stikker utenfor, men OK å  si at HD ikke bør ha belte fordi hun har for store pupper? 

Det blir diskutert pupper og kropp i CBE tråden. Ta det opp med moderatorene. Det er ikke brukerne som setter reglene.

• Liker 4
Skrevet (endret)
28 minutter siden, Miranda16 skrev:

Det blir diskutert pupper og kropp i CBE tråden. Ta det opp med moderatorene. Det er ikke brukerne som setter reglene.

Alt om pupper blir også slettet der - som spekulasjoner. ;) Men ja, det diskuteres også kropp der nå, fordi regelen er opphevet. Likevel er det ikke eneste tema, som her. Hele denne tråden er en eneste lang bodyshaming slik jeg ser det, og det av en type kropp som får nok pes som det er i kulturen og samfunnet vårt, fordi den er så langt utenfor idealet for vestlige kvinnekropper.

Jeg dro fram eksempelet med Fotballfrueføttene for å sette ting litt i perspektiv. Jeg var ikke ute etter å diskutere eller klage på forumsregler, men å komme med et hjertesukk over siktemålet med denne tråden, som jeg ikke klarer å fatte. Den handler ikke om dårlig reklamemerking, kroppspress eller bruk av barn i blogg, men om en blogger som ikke skammer seg nok over sin overvektige kropp. Jeg blir litt satt ut av at det er nødvendig å diskutere, og at det er lov - her hvor så mye slettes, ofte med uforståelige begrunnelser.

Endret av Aricia
  • Liker 27
Skrevet (endret)

Sitater fra CBE tråd 24/7

"Er kanskje ikke så rart om de velger å blurre ut tærne hennes heller, mtp all kritikken hun har fått for disse tærne og føttene sine." 

"Nei, det ser jeg ikke? Hun har da vel ikke så store ben? For meg ser det ut som tærne er 'blurret' ut. Men egentlig betyr det ingenting, det føyer seg bare inn i st man faktisk får seg til å tro på det mest utrolige i denne bloggen. 

Nå er ikke brystforstørrelsen noen spekulasjon lenger og er ikke slettet.

Det er vel noen som mener CBE tråden er bodyshamming og dette gjelder flere andre rosabloggere. 

Det er ikke brukerne som lager reglene, og i stedet for å poste kommentarer til brukerne her, så er det moderatorne som er ansvarlige og  dit kommentarer må rettes 

Endret av Miranda16
  • Liker 5
Skrevet

Det må være mange sultne bitre kvinner der ute. 

• Liker 9
Gjest supernova_87
Skrevet
11 timer siden, Miranda16 skrev:

Sitater fra CBE tråd 24/7

"Er kanskje ikke så rart om de velger å blurre ut tærne hennes heller, mtp all kritikken hun har fått for disse tærne og føttene sine." 

"Nei, det ser jeg ikke? Hun har da vel ikke så store ben? For meg ser det ut som tærne er 'blurret' ut. Men egentlig betyr det ingenting, det føyer seg bare inn i st man faktisk får seg til å tro på det mest utrolige i denne bloggen. 

Nå er ikke brystforstørrelsen noen spekulasjon lenger og er ikke slettet.

Det er vel noen som mener CBE tråden er bodyshamming og dette gjelder flere andre rosabloggere. 

Det er ikke brukerne som lager reglene, og i stedet for å poste kommentarer til brukerne her, så er det moderatorne som er ansvarlige og  dit kommentarer må rettes 

Alvorlig talt: moderatorene er ikke ansvarlig for dine og andres ytringer, dere er selv ansvarlig for dem. Nei, de bryter ikke regler og ergo får de stå. Hjertesukk, undring, fortvilelse og regelrett kvalme over hva noen får seg til å skrive og mene må man likevel tåle, for du er ansvarlig for dine ytringer selv om de er både lovlige og absolutt innenfor normalspekteret av meninger. Jeg forstår det i alle fall ikke bare som hjertesukk over reglene her, @Aricia presiserer jo at det er undring over tråden og de som stadig holder den i gang med kommentarer om andres kropp. 

Du vet at dette er et diskusjonsforum og jeg personlig er lei av at når andre diskuterer på dine og andres meninger om nettopp Drages vekt og kropp, og er kritiske til meningene dere selv er ansvarlig for å ytre på et diskusjonsforum så er det "det må du si til noen andre". Nei, vi sier det til dere, eller jeg får snakke for meg selv: jeg synes det er både flaut og skammelig å føle seg berettiget til å kritisere opp og ned i mente kroppen og vekten og privatlivet til noen hvis største feil syns å være deres overvekt. (Og nå tar jeg høyde for at en del kritikk som går på hennes inkonsekvens og bloggliv må være greit, å skyte på mål, men det er jaggu ikke alt her som handler om hennes VIRKE som blogger). 

Skrevet
15 timer siden, Rosasko skrev:

Har du store bryster, bør man unngå brede belter Helene 🤫 

For noe forbanna tull!

• Liker 12
Skrevet (endret)

....

Endret av Miranda16
  • Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Rainstorm skrev:

Alvorlig talt: moderatorene er ikke ansvarlig for dine og andres ytringer, dere er selv ansvarlig for dem. Nei, de bryter ikke regler og ergo får de stå. Hjertesukk, undring, fortvilelse og regelrett kvalme over hva noen får seg til å skrive og mene må man likevel tåle, for du er ansvarlig for dine ytringer selv om de er både lovlige og absolutt innenfor normalspekteret av meninger. Jeg forstår det i alle fall ikke bare som hjertesukk over reglene her, @Aricia presiserer jo at det er undring over tråden og de som stadig holder den i gang med kommentarer om andres kropp. 

Du vet at dette er et diskusjonsforum og jeg personlig er lei av at når andre diskuterer på dine og andres meninger om nettopp Drages vekt og kropp, og er kritiske til meningene dere selv er ansvarlig for å ytre på et diskusjonsforum så er det "det må du si til noen andre". Nei, vi sier det til dere, eller jeg får snakke for meg selv: jeg synes det er både flaut og skammelig å føle seg berettiget til å kritisere opp og ned i mente kroppen og vekten og privatlivet til noen hvis største feil syns å være deres overvekt. (Og nå tar jeg høyde for at en del kritikk som går på hennes inkonsekvens og bloggliv må være greit, å skyte på mål, men det er jaggu ikke alt her som handler om hennes VIRKE som blogger). 

• Liker 6
Skrevet (endret)
3 timer siden, Rainstorm skrev:

Alvorlig talt: moderatorene er ikke ansvarlig for dine og andres ytringer, dere er selv ansvarlig for dem. Nei, de bryter ikke regler og ergo får de stå.

Nå har ingen sagt at de ikke står ansvarlig for sine egne meninger. Det er oderatorene som vurderer om noen bryter reglene Regelverket er de ikke oss som setter.  Hvorfor ikke ta det opp med moderatorene om noen er misfornøyd med noe som blir sagt i stedet for å gå til angrep på debattantene?

Endret av Miranda16
  • Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, Miranda16 skrev:

Nå har ingen sagt at de ikke står ansvarlig for sine egne meninger. Det er oderatorene som vurderer om noen bryter reglene Regelverket er de ikke oss som setter.  Hvorfor ikke ta det opp med moderatorene om noen er misfornøyd med noe som blir sagt i stedet for å gå til angrep på debattantene?

Det er forskjell på å gå til angrep på debattanter, og å stille spørsmål ved berettigelsen av debatten. Jeg har gjort det siste.

• Liker 14
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...