Birdo Skrevet 21. juli 2018 #8521 Skrevet 21. juli 2018 4 timer siden, Ovnsbakt Paprika skrev: Og for det tredje,- betyr det at samtlige bloggere som pynter på sannheten der de redigerer bilder, poserer i vinkler så de fremstår som smalere, bruker filtre, trekker inn magen, går på tærne, osv. ikke er fornøyde med kroppen sin? 🤔 Joda, de er tynne så da er de såklart fornøyd! Det er jo det å være tynn som er livet🙌🏼 * insert irony* 15
Edie Skrevet 21. juli 2018 #8523 Skrevet 21. juli 2018 Ryddet for brukerdebatt, spekulasjoner og avsporinger. Edie, adm.
Viljaa Skrevet 21. juli 2018 #8524 Skrevet 21. juli 2018 Jeg synes det blir så smålig å skulle henge seg opp i hvordan hun poserer og insistere på at dette har med hennes selvbilde å gjøre. Når man blar gjennom bloggen og insta så er det ganske tydelig at hun ikke prøver å legge skjul på at hun er stor. Da hadde hun ikke lagt ut bilder i bikini eller veldig tettsittende klær som tydelig viser at hun har mage, som hun har gjort mange ganger både i sommer og tidligere. På meg så ser det ut som om hun først og fremst poserer slik for å vise frem midje (og dermed også fremheve andre former). Hvis man må ha et dårlig forhold til kroppen sin for å gjøre det, så er det ganske mange andre bloggere som er mye mer skyldig i dårlig selvbilde uten at de skriver noe særlig om det, så hvorfor skal man på død og liv forvente dette av Helene Drage? Det virker dobbeltmoralsk på meg. Det er jo ikke som om hun skriver at alt er helt perfekt heller, senest på for noen dager siden skrev hun et innlegg der hun forteller om noen av de kjipe følelsene som kommer når man er stor, så jeg føler ikke akkurat at hun legger skjul på at det kan være vanskelig å være glad i kroppen sin heller. Vet ikke hvorfor jeg engasjerer meg sånn i dette (🙈), men som pårørende til en med sykelig overvekt så synes jeg det er flott at det finnes en blogger som forteller hvordan det er å slite med vekta, men som samtidig tør å by på bilder av seg selv og vise selvtillit, selv om det ikke alltid er sånn. Det handler ikke om å reklamere for fordelene med å være tjukk (noe jeg heller ikke synes at HD gjør), men at mange som har blitt så store også får sosial angst som følge av å vise kroppen sin og være ute blant folk, noe som kan være spesielt vanskelig om sommeren. 35
Frøken Scott Skrevet 21. juli 2018 #8525 Skrevet 21. juli 2018 På 20.7.2018 den 8.45, Aricia skrev: Breaking news! En BLOGGER liker oppmerksomhet!! Hvis vi heller går på influencer-biten her, som er mer hensiktsmessig å diskutere gitt at man kritiserer bloggere med annet enn sin egen krenkede subjektive smak som referanseverdi: Er det en potensiell epidemi av hårfarging blant fjortiser som er scenariet som fryktes, da eller? Horder av udelikate unge jenter som ikke slanker seg nok, og i tillegg har selvlysende rosa hår hele hurven, uten å be om unnskydning engang? ❤️👌😘 5
Frøken Scott Skrevet 21. juli 2018 #8526 Skrevet 21. juli 2018 7 minutter siden, Viljaa skrev: Jeg synes det blir så smålig å skulle henge seg opp i hvordan hun poserer og insistere på at dette har med hennes selvbilde å gjøre. Når man blar gjennom bloggen og insta så er det ganske tydelig at hun ikke prøver å legge skjul på at hun er stor. Da hadde hun ikke lagt ut bilder i bikini eller veldig tettsittende klær som tydelig viser at hun har mage, som hun har gjort mange ganger både i sommer og tidligere. På meg så ser det ut som om hun først og fremst poserer slik for å vise frem midje (og dermed også fremheve andre former). Hvis man må ha et dårlig forhold til kroppen sin for å gjøre det, så er det ganske mange andre bloggere som er mye mer skyldig i dårlig selvbilde uten at de skriver noe særlig om det, så hvorfor skal man på død og liv forvente dette av Helene Drage? Det virker dobbeltmoralsk på meg. Det er jo ikke som om hun skriver at alt er helt perfekt heller, senest på for noen dager siden skrev hun et innlegg der hun forteller om noen av de kjipe følelsene som kommer når man er stor, så jeg føler ikke akkurat at hun legger skjul på at det kan være vanskelig å være glad i kroppen sin heller. Vet ikke hvorfor jeg engasjerer meg sånn i dette (🙈), men som pårørende til en med sykelig overvekt så synes jeg det er flott at det finnes en blogger som forteller hvordan det er å slite med vekta, men som samtidig tør å by på bilder av seg selv og vise selvtillit, selv om det ikke alltid er sånn. Det handler ikke om å reklamere for fordelene med å være tjukk (noe jeg heller ikke synes at HD gjør), men at mange som har blitt så store også får sosial angst som følge av å vise kroppen sin og være ute blant folk, noe som kan være spesielt vanskelig om sommeren. ❤🤗 7
Aricia Skrevet 21. juli 2018 #8527 Skrevet 21. juli 2018 (endret) 8 timer siden, Levina skrev: Du har dessverre ikke ikke helt forstått det. Det er ingen andre bloggere som fokuserer så mye på hvor godt hun har det med seg selv som overvektig (eller med litt kurver som hun liker å kalle det )og hvor bra selvtillit hun har, men samtidig ønsker å gjøre seg smalere på bilder. Som flere her har påpekt (og det burde jo være helt unødvendig å si): ALLE bloggere i denne genren poserer på samme måte. Man finner til og med poseringene som brukes i navngitte kategorier på nett, det er samme greia globalt, eller i hvert fall i den vestlige verden. Hvorfor skulle det å posere slik akkurat for Drage bety at hun "lyver" om at hun er fornøyd med seg selv, men ikke bety tilsvarende for noen av alle de andre som veier mindre enn henne? Kan man virkelig utlede hvilken selvoppfatning som er sunnest rent mentalt sett bare ved å se på forholdet mellom det man sier om seg selv, og kroppens størrelse og vekt?? Kan man det? Nei du, virkeligheten er dessverre og heldigvis mer kompleks enn som så. Og videre: Hva er greia med denne ekstremindividualiseringen og -psykologiseringen som skal legges til grunn for å "forstå" Helene Drage? Om en overvektig blogger må kjempe mer med seg selv for å komme selvforakt og usikkerhet til livs enn det en sylslank og operert blogger må, skyldes det bare den overvektige bloggerens egen psyke, altså? Har det ingen verdens ting å bety at den overvektige har en kropp som hånes av samfunnet og kulturen, mens den sylslanke har en kropp som hylles i kulturen vår, uansett hvor usunt og manisk den enkelte slanke blogger evt lever (mentalt og fysisk) for å kunne oppnå det vi ser på utsiden? Når bloggere som Drage erklærer at hun er fornøyd med kroppen sin får hun ingenting gratis av samfunnet rundt, og det hun sier er ikke lett å si. Den slanke bloggeren får ALT gratis sånn sett. Derfor er ikke Drages uttalelser om dette dobbeltkommunikasjon, men statements som går imot allment vedtatte og godtatte normer for hva kulturen vår sanksjonerer som normalt, akseptabelt og/eller vakkert. Kom trekkende med alt du vil av overvekt og diabetes og kreftrisiko og hva som helst - det vet vi selvsagt alle sammen såre vel - men kom ikke og påstå at gjengse skjønnhetsidealer i samfunnet og kulturen ikke har noe med argumentasjonen din å gjøre her. Endret 21. juli 2018 av Aricia 30
Inocybe Skrevet 21. juli 2018 #8528 Skrevet 21. juli 2018 10 minutter siden, Aricia skrev: Som flere her har påpekt (og det burde jo være helt unødvendig å si): ALLE bloggere i denne genren poserer på samme måte. Man finner til og med poseringene som brukes i navngitte kategorier på nett, det er samme greia globalt, eller i hvert fall i den vestlige verden. Hvorfor skulle det å posere slik akkurat for Drage bety at hun "lyver" om at hun er fornøyd med seg selv, men ikke bety tilsvarende for noen av alle de andre som veier mindre enn henne? Kan man virkelig utlede hvilken selvoppfatning som er sunnest rent mentalt sett bare ved å se på forholdet mellom det man sier om seg selv, og kroppens størrelse og vekt?? Kan man det? Nei du, virkeligheten er dessverre og heldigvis mer kompleks enn som så. Og videre: Hva er greia med denne ekstremindividualiseringen og -psykologiseringen som skal legges til grunn for å "forstå" Helene Drage? Om en overvektig blogger må kjempe mer med seg selv for å komme selvforakt og usikkerhet til livs enn det en sylslank og operert blogger må, skyldes det bare den overvektige bloggerens egen psyke, altså? Har det ingen verdens ting å bety at den overvektige har en kropp som hånes av samfunnet og kulturen, mens den sylslanke har en kropp som hylles i kulturen vår, uansett hvor usunt og manisk den enkelte slanke blogger evt lever (mentalt og fysisk) for å kunne oppnå det vi ser på utsiden? Når bloggere som Drage erklærer at hun er fornøyd med kroppen sin får hun ingenting gratis av samfunnet rundt, og det hun sier er ikke lett å si. Den slanke bloggeren får ALT gratis sånn sett. Derfor er ikke Drages uttalelser om dette dobbeltkommunikasjon, men statements som går imot allment vedtatte og godtatte normer for hva kulturen vår sanksjonerer som normalt, akseptabelt og/eller vakkert. Kom trekkende med alt du vil av overvekt og diabetes og kreftrisiko og hva som helst - det vet vi selvsagt alle sammen såre vel - men kom ikke og påstå at gjengse skjønnhetsidealer i samfunnet og kulturen ikke har noe med argumentasjonen din å gjøre her. 👏 6
Miranda16 Skrevet 21. juli 2018 #8529 Skrevet 21. juli 2018 (endret) Ganske ironisk at en som påsto hardnakket i flere år at hun ikke tok bilder i flatterende posisjoner, plutselig innrømmer at hun gjør nettopp dette. Lenge leve troverdigheten Endret 21. juli 2018 av Miranda16 9
Skogspike Skrevet 21. juli 2018 #8530 Skrevet 21. juli 2018 Jeg tror det handler mye om å være glad i seg selv. Ikke nødvendigvis at man er hundre prosent fornøyd med kroppen sin. Det må alltid uansett begynne innenfra. Det absolutt grunnleggende er at man er glad i seg selv. Og kanskje spesielt i en livstilsendringsfase. Veldig mange overvektige hater seg selv og kroppen sin. Og det er bare destruktivt. Og det er det jeg føler Helene Drage prøver å fronte. At selv om man ønsker en forandring kan man være glad i seg selv. Ikke bare kan, det er noe man skal være. Det er der man må starte. Det er ikke likestilt med at man ikke ønsker å gå ned i vekt, f.eks. - eller det å ikke gjøre det beste ut av situasjonen der man er. 20
Infinity Skrevet 21. juli 2018 #8531 Skrevet 21. juli 2018 8 timer siden, Miranda16 skrev: Ganske ironisk at en som påsto hardnakket i flere år at hun ikke tok bilder i flatterende posisjoner, plutselig innrømmer at hun gjør nettopp dette. Lenge leve troverdigheten Vis meg den bloggeren som ikke gjør det. 10
Miranda16 Skrevet 21. juli 2018 #8532 Skrevet 21. juli 2018 (endret) 1 time siden, Infinity skrev: Vis meg den bloggeren som ikke gjør det. Hva andre gjør er ikke relevant i denne tråden. Å påpeke at hun lyver så hun tror det selv, er relevant for diskusjonen Endret 21. juli 2018 av Miranda16 4
Kollontaj Skrevet 21. juli 2018 #8533 Skrevet 21. juli 2018 50 minutter siden, Miranda16 skrev: Hva andre gjør er ikke relevant i denne tråden. Å påpeke at hun lyver så hun tror det selv, er relevant for diskusjonen Hvordan vet du at hun lyver så hun tror det selv? 14
Infinity Skrevet 21. juli 2018 #8534 Skrevet 21. juli 2018 1 time siden, Miranda16 skrev: Hva andre gjør er ikke relevant i denne tråden. Å påpeke at hun lyver så hun tror det selv, er relevant for diskusjonen Hvordan bør hun ta bilder ? Uflatterende og fremheve alle skavanker ? Jeg er ikke noe blogger, men selv jeg trekker inn magen og løfter haken litt hvis noen tar bilde av meg. Er jeg en juksemaker ? 20
Birdo Skrevet 21. juli 2018 #8535 Skrevet 21. juli 2018 46 minutter siden, Infinity skrev: Hvordan bør hun ta bilder ? Uflatterende og fremheve alle skavanker ? Jeg er ikke noe blogger, men selv jeg trekker inn magen og løfter haken litt hvis noen tar bilde av meg. Er jeg en juksemaker ? Er du overvektig? Om nei, så er du ikke juksemaker😊 Det er visst bare overvektige som gjør feil. 25
Edie Skrevet 23. juli 2018 #8536 Skrevet 23. juli 2018 Ryddet for spekulasjoner, brukerdebatt og svar til dette. Edie, adm.
Trollmora Skrevet 23. juli 2018 #8537 Skrevet 23. juli 2018 Å der var det sykdom igjen.... Aldri opplevd noen som er så mye syk som HD altså, selv ikke småbarnsmødre hvor barna tar med seg basselusker hjem fra barnehagen.... 9
Gjest Ms. Daisy Skrevet 23. juli 2018 #8538 Skrevet 23. juli 2018 24 minutter siden, Trollmora skrev: Å der var det sykdom igjen.... Aldri opplevd noen som er så mye syk som HD altså, selv ikke småbarnsmødre hvor barna tar med seg basselusker hjem fra barnehagen.... Jammen godt at du ikke kjenner allverdens folk da........
Wenda Skrevet 23. juli 2018 #8539 Skrevet 23. juli 2018 28 minutter siden, Trollmora skrev: Å der var det sykdom igjen.... Aldri opplevd noen som er så mye syk som HD altså, selv ikke småbarnsmødre hvor barna tar med seg basselusker hjem fra barnehagen.... Og så? Skal hun bare slutte å bli syk da eller? Er da vel ikke noe å henge seg opp i dette 10
Birdo Skrevet 23. juli 2018 #8540 Skrevet 23. juli 2018 Mange jeg kjenner som blir ofte syk, gjerne oss som jobber i butikk og har nærkontakt med kunder hele dagen. 14
Fremhevede innlegg