Gå til innhold

Helene Drage

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, tunaen skrev:

Hun gjorde det, gikk på en smell - kanskje hun prøver å "cope with it" (huskerikke hva det er på norsk). Så hvorfor i @#$%& skal folk drive å piske opp stemninga og finne fram høygaflene? Det går jo ikke ut over noen! 

Edit: ..bortsett fra henne selv. Som dere driver å legger mer stein til byrden. 

Forutenom delen hvor hun skylte på leserne som var for nazi ihht reglene hun satte selv :)

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, tunaen skrev:

Tja.. Hverken du eller jeg har ingen forutsetninger for å vite hva som er enklest. Men, om man er alkoholiker, så unngår man barer og steder der det konsumeres alkohol. Om man har spiseforstyrrelser, blir det et sykt trasi liv om man skal unngå alle steder der mat konsumeres. Det handler ikke bare om fett og sukker. 

Er man alkoholiker så blir man eksponert for alkohol overalt. I selskaper, restauranter, i butikken etc,etc. Uansett avhengighet man lære å leve med utfordringer tilknyttet den. Man kan ikke leve i en boks. Det ene er ikke noe mindre utforderende enn det andre. Det er ikke noe konkurranse om hvem som har de største problemene. Nå sier HD i sin siste podcast at det ikke er maten som er problemet, men sukker og andre ting. Hun har gang på gang gått på smeller og hun tror fremdeles at hun kan kose seg med sukkerholdige ting. Det er å leve i fornektelse og da vil ikke en operasjon løse problemet når hun vet at løsningen ligger i hodet. Så lenge man ser på seg selv som et offer som kan man heller ikke løse opp i problemene.

Svært mange kan fint få mye bedre livskvalitet dersom man tar tak i problemene og får den riktige hjelpen

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Miranda16 skrev:

Er man alkoholiker så blir man eksponert for alkohol overalt. I selskaper, restauranter, i butikken etc,etc. Uansett avhengighet man lære å leve med utfordringer tilknyttet den. Man kan ikke leve i en boks. Det ene er ikke noe mindre utforderende enn det andre. Det er ikke noe konkurranse om hvem som har de største problemene. Nå sier HD i sin siste podcast at det ikke er maten som er problemet, men sukker og andre ting. Hun har gang på gang gått på smeller og hun tror fremdeles at hun kan kose seg med sukkerholdige ting. Det er å leve i fornektelse og da vil ikke en operasjon løse problemet når hun vet at løsningen ligger i hodet. Så lenge man ser på seg selv som et offer som kan man heller ikke løse opp i problemene.

Svært mange kan fint få mye bedre livskvalitet dersom man tar tak i problemene og får den riktige hjelpen

Jeg er enig i veldig mye av det du sier Miranda16, men mener du at Drage ALDRI skal ha sukkerholdig snacks evver again? Jeg personlig kjenner ingen som lever slik, med eller uten vektproblemer. 

Endret av Sahara_
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Sahara_ skrev:

Jeg er enig i veldig mye av det du sier Miranda16, men mener du at Drage ALDRI skal ha sukkerholdig snacks evver again? Jeg personlig kjenner ingen som lever slik, med eller uten vektproblemer. 

Sukker finnes i mye, så helt er umulig. Når man er avhengig av sukker, som man er til alkohol, narkotika eller røyk for den saks skyld, hva er forskjellen? HD har vist at hun ikke klarer å begrense seg og har gått ned 30 kg to ganger og 60 en gang. Fremdeles så vil hun ikke se at hun må kutte det helt. Det er ikke noe "kult" for mange alkoholikere at de ikke kan drikke igjen heller.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
På 7.7.2018 den 14.41, Miranda16 skrev:

Som influencere og som forbilde, hun har lesere nede i 12-14 års alderen, så er det viktig å diskutere. Hun overhodet fronter en sunn livsstil. HD sier man kan være sunn og overvektig og det er total feilinformasjon og det er trist at mange unge kanskje ikke er klar over dette . HD Fronter hun Sunn Fornuft Plakaten. Om man leser igjennom denne, så er det flere punkter her hvor HD bevisst har sviktet. I tillegg spiller hun også på kropp. Det hadde  uakseptabelt at min datter på 12 hadde lagt ut slike brystbilder. Merkelig det at det er uakseptabelt for andre bloggere å fokusere på kropp, men ikke HD. Kropp er et viktig tema og jeg håper at folk som følger med i diskusjonen begynner å skjønne hvor manipulerende hun er 

Herregud. Total feilinformasjon? Klart man kan være sunn og overvektig på samme tid. Sunn og normalvektig er ikke ensbetydende med hverandre. Nei, det er ikke sunt å være overvektig, men man kan fremdeles være sunn OG overvektig. Sunnhet er så uendelig mange flere ting enn vekt. Det handler om hva man tilfører kroppen av næringsstoffer, hvorvidt man behandler kroppen godt gjennom trening, fysisk aktivitet og søvn, og avstår fra røyk og rusmidler. Sunnhet handler også om å ha det godt med seg selv psykisk, være raus og vennlig mot seg selv. Jeg skulle ønske noen hadde fortalt meg dette for halvannet år siden når jeg var så opptatt med å hate meg selv. At selv da som sykelig overvektig kunne jeg hver dag velge å være sunn, selv om vekten min ikke var sunn. Å tenke slik om sunnhet gjør det enklere å nærme meg normalvekt fordi jeg hver dag vet at jeg kan ta sunne valg for meg selv, selv om vekten min ikke kommer til å være sunn på lenge enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Rainstorm skrev:

Herregud. Total feilinformasjon? Klart man kan være sunn og overvektig på samme tid. Sunn og normalvektig er ikke ensbetydende med hverandre. Nei, det er ikke sunt å være overvektig, men man kan fremdeles være sunn OG overvektig. Sunnhet er så uendelig mange flere ting enn vekt. Det handler om hva man tilfører kroppen av næringsstoffer, hvorvidt man behandler kroppen godt gjennom trening, fysisk aktivitet og søvn, og avstår fra røyk og rusmidler. Sunnhet handler også om å ha det godt med seg selv psykisk, være raus og vennlig mot seg selv. Jeg skulle ønske noen hadde fortalt meg dette for halvannet år siden når jeg var så opptatt med å hate meg selv. At selv da som sykelig overvektig kunne jeg hver dag velge å være sunn, selv om vekten min ikke var sunn. Å tenke slik om sunnhet gjør det enklere å nærme meg normalvekt fordi jeg hver dag vet at jeg kan ta sunne valg for meg selv, selv om vekten min ikke kommer til å være sunn på lenge enda. 

Fint om du kan dokumentere påstandene. 

Endret av Miranda16
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, tunaen skrev:

Det er ingen som kan forstå et annet menneske. 

Hun gjorde det, gikk på en smell - kanskje hun prøver å "cope with it" (huskerikke hva det er på norsk). Så hvorfor i @#$%& skal folk drive å piske opp stemninga og finne fram høygaflene? Det går jo ikke ut over noen! 

Edit: ..bortsett fra henne selv. Som dere driver å legger mer stein til byrden. 

Har jeg funnet fram noen høygaffel? Jeg sier bare at jeg ikke forstår hvorfor hun gjør det så vanskelig for seg selv? Jeg ønsker henne faktisk alt godt, og JEG synes ikke det var verdens undergang det som skjedde med sukkerstoppen.

Jeg tenker bare at for hennes egen del hadde det vært bedre å ikke gå så hardt ut, så ville heller ikke nedturen bli så stor når målet viste seg å være uoppnåelig. Så hun slapp å «cope with it» (dine ord, som jeg er enig i for øvrig), og heller følte mestring. Jeg er ikke på krigsstien her, jeg undres bare.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, ¤flicka¤ skrev:

Har jeg funnet fram noen høygaffel? Jeg sier bare at jeg ikke forstår hvorfor hun gjør det så vanskelig for seg selv? Jeg ønsker henne faktisk alt godt, og JEG synes ikke det var verdens undergang det som skjedde med sukkerstoppen.

Jeg tenker bare at for hennes egen del hadde det vært bedre å ikke gå så hardt ut, så ville heller ikke nedturen bli så stor når målet viste seg å være uoppnåelig. Så hun slapp å «cope with it» (dine ord, som jeg er enig i for øvrig), og heller følte mestring. Jeg er ikke på krigsstien her, jeg undres bare.

Mente ikke at du er det, men andre her. 

Syns forøvrig også at hun burde gjøre det litt enklere for seg selv. Ikke gå så hardt ut.. men hun må nesten velge selv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, tunaen skrev:

Mente ikke at du er det, men andre her. 

Syns forøvrig også at hun burde gjøre det litt enklere for seg selv. Ikke gå så hardt ut.. men hun må nesten velge selv. 

Ja, hun har jo selv sagt at hun har en tendens til å gå «balls to the wall» (for å bruke hennes egne ord). Og det er alltid mye lettere å sitte på sidelinjen og tro man har fasiten, jeg er klar over det...men jeg ønsker faktisk at hun skal lykkes (sikkert vanskelig å tro, all den tid jeg egentlig ikke kjenner henne)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
1 time siden, Miranda16 skrev:

Fint om du kan dokumentere påstandene. 

Dokumentere sunn fornuft? Det må du lenger ut på landet med. Gitt at sunnhet handler om mer enn vekt, og du finner ikke en eneste lege som vil påstå at sunnhet og helse handler utelukkende om vekt, så er det jeg skriver sunn fornuft. For noen som sliter med et rigid forhold til mat og hva man kan spise kan det sunne være nettopp å slippe løs og spise en donut på en tirsdag selv om det ikke var planlagt. For noen som sliter med depresjon er det sunne å gå en tur. Hvis sunnhet er alt som er helsefremmende så er det langt mer enn normalvekt. Om du trenger dokumentasjon på dette kan jeg dessverre ikke hjelpe deg. Dersom du tvert i mot er uenig i meningen at helse og sunnhet handler om mer enn vekt er du velkommen til å være uenig, det handler gjerne mer om verdier og livssyn heller enn dokumetasjon og fakta. Min lege ville sagt at det var et sunnhetstegn at jeg i ferien min spiste hva jeg ville uten å telle og kverne og notere nettopp fordi jeg sliter med tvang. Hva som er sunt for en kan være usunt for en annen, utifra hva denne personen sliter med. For meg var det direkte usunt en periode å telle kaloriene slik noen her f.eks sverger er løsningen.

Overvekt er usunt. Røyking er usunt. Å sove svært lite er usunt. Men det er mulig å være en overvektig røyker som sover lite og fremdeles er sunn. På andre områder. Hadde personen vært enda sunnere om han ikke var overvektig, røykte eller sov lite? Helt klart. Men man må ikke ta bort viktigheten av å gjøre litt. For meg har det vært helt vesentlig: å minne meg på at sunnhet og helse ikke er noe man gjør en gang for alle eller enten har eller ikke har. Det er mye forskjellig. Det er å kjenne at man lever. Det er å ta en fjelltur en dag og drikke seg brisen og synge karoke til 3 på natten og sove minimalt neste dag. Ikke fordi hver enkelt ting er sunt i seg selv, men fordi innvirkningen på den psykiske helsa er positiv. Og alt med måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Rainstorm skrev:

Dokumentere sunn fornuft? Det må du lenger ut på landet med. Gitt at sunnhet handler om mer enn vekt, og du finner ikke en eneste lege som vil påstå at sunnhet og helse handler utelukkende om vekt, så er det jeg skriver sunn fornuft. For noen som sliter med et rigid forhold til mat og hva man kan spise kan det sunne være nettopp å slippe løs og spise en donut på en tirsdag selv om det ikke var planlagt. For noen som sliter med depresjon er det sunne å gå en tur. Hvis sunnhet er alt som er helsefremmende så er det langt mer enn normalvekt. Om du trenger dokumentasjon på dette kan jeg dessverre ikke hjelpe deg. Dersom du tvert i mot er uenig i meningen at helse og sunnhet handler om mer enn vekt er du velkommen til å være uenig, det handler gjerne mer om verdier og livssyn heller enn dokumetasjon og fakta. Min lege ville sagt at det var et sunnhetstegn at jeg i ferien min spiste hva jeg ville uten å telle og kverne og notere nettopp fordi jeg sliter med tvang. Hva som er sunt for en kan være usunt for en annen, utifra hva denne personen sliter med. For meg var det direkte usunt en periode å telle kaloriene slik noen her f.eks sverger er løsningen.

Nå har jeg aldri hevdet at det å være sunn kun avhenger av vekt. Har man det bra/bedre psykisk så vil dette selvfølgelig påvirke hvordan man har det med seg selv og forholdet man har til mat og mange andre ting.Der er jeg enig med deg. Derimot å hevde at det finnes en sunn fysisk overvekt stemmer ikke og det er det nettopp det HD hevder. Derfor bør hun være forsiktig med hvilke signaler hun sender ut. Grunnen til at man vet at overspising ikke er helsebringende er fakta som er et resultat av forskning.

. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eksiltronder
2 minutter siden, Miranda16 skrev:

Nå har jeg aldri hevdet at det å være sunn kun avhenger av vekt. Har man det bra/bedre psykisk så vil dette selvfølgelig påvirke hvordan man har det med seg selv og forholdet man har til mat og mange andre ting.Der er jeg enig med deg. Derimot å hevde at det finnes en sunn fysisk overvekt stemmer ikke og det er det nettopp det HD hevder. Derfor bør hun være forsiktig med hvilke signaler hun sender ut. Grunnen til at man vet at overspising ikke er helsebringende er fakta som er et resultat av forskning.

. 

Vi klarer fint å lese hva du skriver uten utheving og understreking. Hva blir det neste, CAPS LOCK?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Birdo skrev:

Så heldig du er da, som er lite syk!

Det er ikke jeg som er lite syk, det er hun som er unormalt mye syk. Synes ikke du egentlig det er merkelig å skrive at man er frisk og ikke har noen helseplager, men allikavel være syk flere dager i måneden? Det er virkelig noe som skurrer da.

Jeg forstår at du ønsker å forsvare HD på alt mulig, men dette blir for dumt.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, eksiltronder skrev:

Vi klarer fint å lese hva du skriver uten utheving og understreking. Hva blir det neste, CAPS LOCK?

Hvis du ikke klarer å diskutere så kanskje du burde finne på noe annet? Svar på det brukeren skriver om istedenfor å benytte deg av hersketeknikker.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eksiltronder
41 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Hvis du ikke klarer å diskutere så kanskje du burde finne på noe annet? Svar på det brukeren skriver om istedenfor å benytte deg av hersketeknikker.

Jeg har diskutert så mye i denne tråden (og med denne brukeren), at det har jeg mer eller mindre gitt opp. Noen synes det er greit å kritisere i hytt og vær kun fordi HD er overvektig - og så frekk at hun til og med tør å like deg selv - og disse har tydeligvis fripass her.

Vi lever i en verden hvor det er verre å være tjukk enn å være slem. Trist, men sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 timer siden, SunnivaOslo skrev:

Det er ikke jeg som er lite syk, det er hun som er unormalt mye syk. Synes ikke du egentlig det er merkelig å skrive at man er frisk og ikke har noen helseplager, men allikavel være syk flere dager i måneden? Det er virkelig noe som skurrer da.

Syns jeg leste noe om hersketeknikk rett over her?🤔

Helene er ikke unik der skjønner du, det finnes mange der ute som blir ofte syk uten at det trenger å bety at helsen er på bånn.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, SunnivaOslo skrev:

Forskning viser at de sykelig overvekt kan ha et dårligere immunforsvar og at det er vanskeligere for kroppen å "reparere".

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Birdo skrev:

Syns jeg leste noe om hersketeknikk rett over her?🤔

Helene er ikke unik der skjønner du, det finnes mange der ute som blir ofte syk uten at det trenger å bety at helsen er på bånn.

Dette er ikke en hersketeknikk,det er en observasjon.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Miranda16 skrev:

Forskning viser at de sykelig overvekt kan ha et dårligere immunforsvar og at det er vanskeligere for kroppen å "reparere".

Ja det er nettopp det. Man hører mye om "Jeg er overvektig,men er sunn og har 0 plager knyttet til det!" så viser det seg at de er mye syke og etterhvert vil de få andre ledd og muskelplager mest sannsynlig.

Alle vet at overvekt er farlig. Jeg synes det er så trist når vi skal legimitere farlige ting. Skal barna våre få stappe i seg sukker og kake fordi "big is beautiful"? Skal helsevesenet bli overbelastet pga folk får flere sykdommer grunnet usunn livsstil? Jeg synes det er så urimelig trist å se mennesker på 100kg + snakke om at det er generelt greit å være så stor. Nei det er ikke det. Det er usunt,farlig og hemmende.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...