Dråpe Skrevet 8. juli 2018 #8361 Del Skrevet 8. juli 2018 7 timer siden, Miranda16 skrev: Det er mange som ikke vil se eller skjønne hvor selvmotsigende og manipulerende hun er fordi det er det hun er. Det er viktig å diskutere uærligheten hennes, fordi hun er et forbilde for svært mange, sier hun selv Det siste avsnittet ditt er jeg enig i, og jeg opplever henne heller ikke som troverdig. Men hennes budskap om å ha en positiv holdning til eget utseende uavhengig av hvordan man ser ut, er både viktig og verdifullt. Å diskutere den manglende troverdigheten hennes ender dessverre i litt for mange tilfeller opp som negativt oppgulp om kropp og utseende. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tunaen Skrevet 9. juli 2018 #8362 Del Skrevet 9. juli 2018 (endret) På 8.7.2018 den 9.48, Dråpe skrev: Jeg oppfatter det ikke som at HD forherliger overvekt og ufarliggjør dette. Jeg oppfatter det som at hun fronter retten hun og andre med vektutfordringer har til å respektere seg selv og kroppen sin til tross for overvekt - ikke pga. overvekt. Det er et vesentlig poeng som mange synes å gå glipp av. Dette! Men.. Persepsjon gjør dessverre at disse folka aldri vil forstå dette.. På 8.7.2018 den 17.11, Miranda16 skrev: Hun fører folk bak lyset. Hahaha. Som om hun er en jævla statsminister eller forhenværende statsråd.... Hun er en blogger. Hva slags følger får det for noen om hun har skiftet syn og holdning til saker og ting? Niks nada ingenting. Endret 9. juli 2018 av tunaen 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 10. juli 2018 #8363 Del Skrevet 10. juli 2018 9 timer siden, tunaen skrev: Dette! Men.. Persepsjon gjør dessverre at disse folka aldri vil forstå dette.. Hahaha. Som om hun er en jævla statsminister eller forhenværende statsråd.... Hun er en blogger. Hva slags følger får det for noen om hun har skiftet syn og holdning til saker og ting? Niks nada ingenting. Hun har ikke noen troverdighet. Hun kaller seg selv en influencer og da bør man være forsiktig med hva man legger ut i some. Nå er det lik at hun endrer meninger og holdninger og definisjoner flere ganger i måneden i forhold til det som passer henne akkurat der og da. Hun reflekterer ofte ikke over hva hun legger ut om hvordan dette vil påvirke. Det er ikke det minste rart at folk setter spørsmålstegn. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tunaen Skrevet 10. juli 2018 #8364 Del Skrevet 10. juli 2018 53 minutter siden, Miranda16 skrev: Hun har ikke noen troverdighet. Hun kaller seg selv en influencer og da bør man være forsiktig med hva man legger ut i some. Nå er det lik at hun endrer meninger og holdninger og definisjoner flere ganger i måneden i forhold til det som passer henne akkurat der og da. Hun reflekterer ofte ikke over hva hun legger ut om hvordan dette vil påvirke. Det er ikke det minste rart at folk setter spørsmålstegn. Det er ditt perspektiv. Det blir ikke sannhet om du så streker aldri så mye under de setningene dine. Nå nileser jeg ikke bloggen og SoMe-kanalene hennes, men mennesker er mennesker. Ingen er ufeilbarlige. Og jo, angående sukkerstoppgreia. Så om man går på en smell, så kan man ikke fortsette å prøve? Et feilsteg, så kan man bare drite i alt? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sahara_ Skrevet 10. juli 2018 #8365 Del Skrevet 10. juli 2018 7 minutter siden, tunaen skrev: og jo, angående sukkerstoppgreia. Så om man går på en smell, så kan man ikke fortsette å prøve? Et feilsteg, så kan man bare drite i alt? Hun fremstiller det ikke som en smell da, men at alle andre er overdrevent strenge. Det ironiske er at hun selv satte disse reglene. Så når hun feiler skylder hun på leserne som holder henne til sine egne satte rammer. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 10. juli 2018 #8366 Del Skrevet 10. juli 2018 (endret) 54 minutter siden, tunaen skrev: Og jo, angående sukkerstoppgreia. Så om man går på en smell, så kan man ikke fortsette å prøve? Et feilsteg, så kan man bare drite i alt? Ikke bare en smell, men flere, men da fortsatte hun ikke å ha som mål å ha sukkerstopp. Hun endret plutselig definisjonen av sukkerstopp til sukkereduksjon og skyldte på leserne for å ha misforstått. Vi er ikke dumme. Hun visste hele veien at hun ikke ville klare å gjennomføre, så hvorfor skaper hun falske utfordringer ovenfor leserne som hun oppfordrer til å være med? Er dette troverdighet og riktig? Hun har vist gang på gang at det nytter ikke å kose seg av og til. Da hadde hun ikke vært i denne situasjonen så mange ganger. En alkoholiker kan ikke unne seg ikke en øl av og til. Endret 10. juli 2018 av Miranda16 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tunaen Skrevet 10. juli 2018 #8367 Del Skrevet 10. juli 2018 1 minutt siden, Miranda16 skrev: Ikke bare en smell, men flere, men da fortsatte hun ikke å ha som mål å ha sukkerstopp. Hun endret plutselig definisjonen av sukkereduksjon og skyldte på leserne for å ha misforstått. Vi er ikke dumme. Hun visste hele veien at hun ikke ville klare å gjennomføre, så hvorfor skaper hun falske utfordringer ovenfor leserne som hun oppfordrer til å være med? Er dette troverdighet? Hun har vist gang på gang at det nytter ikke å kose seg av og til. Da hadde hun ikke vært i denne situasjonen så mange ganger. En alkoholiker kan ikke unne seg ikke en øl av og til. Men en som har problemer med mat, må jo spise! Du kan ikke sammenligne med en alkoholiker. Man dør uten mat, vet du. Hvorfor så lynsjestemning pga en utfordring? Hvis noen påstår at de ikke er dumme, men likevel fortsetter å lese noe som man blir så personlig fornærma av, da har man nok tatt feil - da ER man ganske tett i pappen. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 10. juli 2018 #8368 Del Skrevet 10. juli 2018 1 minutt siden, tunaen skrev: Men en som har problemer med mat, må jo spise! Du kan ikke sammenligne med en alkoholiker. Man dør uten mat, vet du. Hvorfor så lynsjestemning pga en utfordring? Hvis noen påstår at de ikke er dumme, men likevel fortsetter å lese noe som man blir så personlig fornærma av, da har man nok tatt feil - da ER man ganske tett i pappen. Selvfølgelig må man ha mat, men man må legge om matvanene, spise sunnere og mindre. Man dør ikke om man ikke spiser sjokolade, kaker og chips. En som er overspisere må legge om livsstilen akkurat som andre avhengige. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tunaen Skrevet 10. juli 2018 #8369 Del Skrevet 10. juli 2018 56 minutter siden, Miranda16 skrev: Selvfølgelig må man ha mat, men man må legge om matvanene, spise sunnere og mindre. Man dør ikke om man ikke spiser sjokolade, kaker og chips. En som er overspisere må legge om livsstilen akkurat som andre avhengige. Selvfølgelig. Men en som har et problematisk forhold til mat, kan ikke holde seg unna mat slik en alkoholiker kan holde seg unna alkohol. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Butternut Skrevet 10. juli 2018 #8370 Del Skrevet 10. juli 2018 Skrev hun egentlig mer om beastmodeprogrammet sitt som hun skulle følge? Føler det er evigheter siden hun skrev det. Savner også oppdageringer på prosjekt Ned i vekt & sommerkos. Hadde vært gøy og sett foreks sunne oppskrifter med grill😕 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsesse788 Skrevet 10. juli 2018 #8371 Del Skrevet 10. juli 2018 24 minutter siden, Butternut skrev: Skrev hun egentlig mer om beastmodeprogrammet sitt som hun skulle følge? Føler det er evigheter siden hun skrev det. Savner også oppdageringer på prosjekt Ned i vekt & sommerkos. Hadde vært gøy og sett foreks sunne oppskrifter med grill😕 Sånn, så slipper du å vente:-) https://www.vektklubb.no/artikkel/vektklubbs-sunne-grillguide-20076917 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 10. juli 2018 #8372 Del Skrevet 10. juli 2018 (endret) 1 time siden, tunaen skrev: Selvfølgelig. Men en som har et problematisk forhold til mat, kan ikke holde seg unna mat slik en alkoholiker kan holde seg unna alkohol. Nå er det ikke noe enklere for en for en alkoholiker og narkoman å legge om livsstilen enn det er for en overspiser. Man dør ikke om man ikke spiser fett og sukker. For det mentale er det også bra å trene Endret 10. juli 2018 av Miranda16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 10. juli 2018 #8373 Del Skrevet 10. juli 2018 3 timer siden, tunaen skrev: Selvfølgelig. Men en som har et problematisk forhold til mat, kan ikke holde seg unna mat slik en alkoholiker kan holde seg unna alkohol. Enig i dette. Samtidig er jeg enig i at det var Helene selv som gikk hardt ut med «sukkerstopp» når hun egentlig kunne startet mer overkommelig med «sukkerkutt», fordi det nettopp er sånn du sier - det er umulig for en matavhengig å holde seg unna mat. Jeg har all mulig sympati med henne, men det er ikke lett å forstå hvorfor hun gjør det så vanskelig for seg selv. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsesse788 Skrevet 10. juli 2018 #8374 Del Skrevet 10. juli 2018 Akkurat nå, Miranda16 skrev: Hun sa det var anbefalt å ta sleeve dersom hun ikke har fått barn ennå. Ser ikke helt sammenhengen, men legen vet vel best. Jeg har selv tatt Sleeve, og mislyktes fordi jeg ikke var mentalt forberedt. Gikk opp nesten halvparten av overvekten igjen, og kan i dag spise like store porsjoner som før operasjonen (5 år siden). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 10. juli 2018 #8375 Del Skrevet 10. juli 2018 1 minutt siden, Prinsesse788 skrev: Ser ikke helt sammenhengen, men legen vet vel best. Jeg har selv tatt Sleeve, og mislyktes fordi jeg ikke var mentalt forberedt. Gikk opp nesten halvparten av overvekten igjen, og kan i dag spise like store porsjoner som før operasjonen (5 år siden). Fy søren så leit. Er det slik at det ikke fokuserer nok på det mentale pre op mener du? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sahara_ Skrevet 10. juli 2018 #8376 Del Skrevet 10. juli 2018 40 minutter siden, Prinsesse788 skrev: Ser ikke helt sammenhengen, men legen vet vel best. Jeg har selv tatt Sleeve, og mislyktes fordi jeg ikke var mentalt forberedt. Gikk opp nesten halvparten av overvekten igjen, og kan i dag spise like store porsjoner som før operasjonen (5 år siden). Jeg tror det er noe i hva som ble skrevet tidligere, at ved å ta bypass så nullstiller man mer cravingslyser enn ved sleeve pga at hele magesekken og noe tarmer kobled ut. Kjenner 5 slankeopererte, kun de som tok sleeve sliter i ettetid med å gå ned og holde vekten. Kan være tilfeldig seff, men 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsesse788 Skrevet 10. juli 2018 #8377 Del Skrevet 10. juli 2018 1 time siden, Miranda16 skrev: Fy søren så leit. Er det slik at det ikke fokuserer nok på det mentale pre op mener du? Absolutt ikke, det er derfor jeg engasjerer med i saken. Jeg tok privat, og det blir «reklamert» med vanvittig god oppfølging og krav til pasientene. Vel, jeg kom - fikk operasjon - og har ikke hørt noe siden... ikke at jeg ønsket det der og da heller. Det funket! Så ble jeg deprimert, fordi å være tynn ikke «fikset» alt. Så gikk jeg oppover i vekt og følte meg enda mer mislykket osv osv. Har derfor lært at man MÅ jobbe må hodet, uansett vekt. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SunnivaOslo Skrevet 10. juli 2018 #8378 Del Skrevet 10. juli 2018 8 timer siden, tunaen skrev: Det er ditt perspektiv. Det blir ikke sannhet om du så streker aldri så mye under de setningene dine. Nå nileser jeg ikke bloggen og SoMe-kanalene hennes, men mennesker er mennesker. Ingen er ufeilbarlige. Og jo, angående sukkerstoppgreia. Så om man går på en smell, så kan man ikke fortsette å prøve? Et feilsteg, så kan man bare drite i alt? Det er også mitt og mange andre sitt perspektiv. Hvis du har fulgt henne litt så ser du at hver ENESTE utfordring eller nye påfunn hun har kommet med har hun avbrutt. Hun sier hun stadig er så syk, men samtidig er hun i følge seg selv frisk og har ingen helseproblemer? Hvordan kan du være syk 3-4 dager hver måned da? Sist jeg var syk var i Februar eller noe og før der var noen dager på høsten. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 10. juli 2018 #8379 Del Skrevet 10. juli 2018 58 minutter siden, SunnivaOslo skrev: Det er også mitt og mange andre sitt perspektiv. Hvis du har fulgt henne litt så ser du at hver ENESTE utfordring eller nye påfunn hun har kommet med har hun avbrutt. Hun sier hun stadig er så syk, men samtidig er hun i følge seg selv frisk og har ingen helseproblemer? Hvordan kan du være syk 3-4 dager hver måned da? Sist jeg var syk var i Februar eller noe og før der var noen dager på høsten. Så heldig du er da, som er lite syk! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tunaen Skrevet 10. juli 2018 #8380 Del Skrevet 10. juli 2018 (endret) 7 timer siden, Miranda16 skrev: Nå er det ikke noe enklere for en for en alkoholiker og narkoman å legge om livsstilen enn det er for en overspiser. Man dør ikke om man ikke spiser fett og sukker. For det mentale er det også bra å trene Tja.. Hverken du eller jeg har ingen forutsetninger for å vite hva som er enklest. Men, om man er alkoholiker, så unngår man barer og steder der det konsumeres alkohol. Om man har spiseforstyrrelser, blir det et sykt trasi liv om man skal unngå alle steder der mat konsumeres. Det handler ikke bare om fett og sukker. 5 timer siden, ¤flicka¤ skrev: Enig i dette. Samtidig er jeg enig i at det var Helene selv som gikk hardt ut med «sukkerstopp» når hun egentlig kunne startet mer overkommelig med «sukkerkutt», fordi det nettopp er sånn du sier - det er umulig for en matavhengig å holde seg unna mat. Jeg har all mulig sympati med henne, men det er ikke lett å forstå hvorfor hun gjør det så vanskelig for seg selv. Det er ingen som kan forstå et annet menneske. Hun gjorde det, gikk på en smell - kanskje hun prøver å "cope with it" (huskerikke hva det er på norsk). Så hvorfor i @#$%& skal folk drive å piske opp stemninga og finne fram høygaflene? Det går jo ikke ut over noen! Edit: ..bortsett fra henne selv. Som dere driver å legger mer stein til byrden. Endret 10. juli 2018 av tunaen 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg