Marimekkoen Skrevet 19. juni 2018 #8241 Del Skrevet 19. juni 2018 (endret) . Endret 20. juni 2018 av Marimekkoen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 19. juni 2018 #8242 Del Skrevet 19. juni 2018 Tenker nok at legene har sagt riktig til Helene og ei heller lagt henne inn uten grunn. Syns det er unødvendig å begynne en spekulasjon rundt hennes helse nå. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 19. juni 2018 #8243 Del Skrevet 19. juni 2018 37 minutter siden, Wenda skrev: Tenker nok at legene har sagt riktig til Helene og ei heller lagt henne inn uten grunn. Syns det er unødvendig å begynne en spekulasjon rundt hennes helse nå. KG på sitt beste det😊 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Beatbox Skrevet 19. juni 2018 #8244 Del Skrevet 19. juni 2018 Nesten litt morsomt at dere som misliker denne tråden så sterkt er på KG og holder liv i den..og er aktive i andre bloggertråder..med relativt mye drittslenging.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 19. juni 2018 #8245 Del Skrevet 19. juni 2018 13 minutter siden, Beatbox skrev: Nesten litt morsomt at dere som misliker denne tråden så sterkt er på KG og holder liv i den..og er aktive i andre bloggertråder..med relativt mye drittslenging.. Nå er det forskjell på folk også da. Som jeg har skrevet mange ganger før, så er denne tråden den verste fordi Helene blir tråkket på kun fordi hun er overvektig. Andre bloggere, hvert fall de jeg har skrevet om her inne, misbruker barna sine sitt personvern på deg groveste og selger faktisk sine egne avkom for penger i kassa. De jukser og bedrar leserne sine, og det er ikke greit. Om folk ikke ser forskjell på disse bloggerne og Helene, vel.. da er det ikke noe mer å snakke om. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms. Daisy Skrevet 20. juni 2018 #8246 Del Skrevet 20. juni 2018 Hvem er vi til å kommentere på hennes helsesituasjon her? Det er kvalifisert personell som har lagt henne inn og de har neppe gjort det uten det er grunn. Får holde seg for god å kommentere på noe annet her og heller ønske HD god bedring. Makan til hva folk kan lire seg seg da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sahara_ Skrevet 20. juni 2018 #8247 Del Skrevet 20. juni 2018 10 timer siden, cerruti skrev: Synes han sammenlikner ekstremt syklig overvekt med overvekt. Men personen han svarte til er jo ekstremt sykelig overvektig. Både Carina og Drage er to eksempler på ekstremt overvektige som bruker mye tid og energi i media for å få denne tilstanden mer "godkjent og normalisert", energi jeg mener de kunne brukt bedre på andre områder for sin egen del, slik som han Rune prøvde å ordlegge selv. Drage prøver jo hele tiden å overbevise seg selv at hun trenger bloggen og oppmerksomheten for å oppnå suksess med helsen sin, men jeg personlig ser det stikk motsatte. Jeg ser en altoppslukende platform som tapper henne for energi ved flere anledninger, energi jeg mener hun ikke burde være foruten ihht for å komme til bunns i sine helseproblemer (mentalt eller/og fysisk). 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trollmora Skrevet 20. juni 2018 #8248 Del Skrevet 20. juni 2018 14 minutter siden, Sahara_ skrev: Men personen han svarte til er jo ekstremt sykelig overvektig. Både Carina og Drage er to eksempler på ekstremt overvektige som bruker mye tid og energi i media for å få denne tilstanden mer "godkjent og normalisert", energi jeg mener de kunne brukt bedre på andre områder for sin egen del, slik som han Rune prøvde å ordlegge selv. Drage prøver jo hele tiden å overbevise seg selv at hun trenger bloggen og oppmerksomheten for å oppnå suksess med helsen sin, men jeg personlig ser det stikk motsatte. Jeg ser en altoppslukende platform som tapper henne for energi ved flere anledninger, energi jeg mener hun ikke burde være foruten ihht for å komme til bunns i sine helseproblemer (mentalt eller/og fysisk). Ekstremt overvektig er vel litt å ta I? Ja, de begge er overvektige - men jeg synes det ekstreme er det du får se på TMC og andre søppelkanaler på TV. (Og forsåvidt Rune Glørsen aka tjukkasbloggen) 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tutsi123 Skrevet 20. juni 2018 #8249 Del Skrevet 20. juni 2018 8 timer siden, Birdo skrev: Nå er det forskjell på folk også da. Som jeg har skrevet mange ganger før, så er denne tråden den verste fordi Helene blir tråkket på kun fordi hun er overvektig. Andre bloggere, hvert fall de jeg har skrevet om her inne, misbruker barna sine sitt personvern på deg groveste og selger faktisk sine egne avkom for penger i kassa. De jukser og bedrar leserne sine, og det er ikke greit. Om folk ikke ser forskjell på disse bloggerne og Helene, vel.. da er det ikke noe mer å snakke om. "... kun fordi hun er overvektig.. "??? Jaja,det er også en måte å fremstille denne tråden på 😄 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sahara_ Skrevet 20. juni 2018 #8250 Del Skrevet 20. juni 2018 6 minutter siden, Trollmora skrev: Ekstremt overvektig er vel litt å ta I? Ja, de begge er overvektige - men jeg synes det ekstreme er det du får se på TMC og andre søppelkanaler på TV. (Og forsåvidt Rune Glørsen aka tjukkasbloggen) Sykelig overvekt er ekstrem overvekt - du kan faktisk dø av tilstanden kroppen din er i pga plager som kan komme. Enough said? Kanskje ikke idag, men gjerne om 5 til 10 år. Man har kommet til en ekstrem tilstand når staten ønsker å dekke 80 000 NOK for deg for å gjennomføre en operasjon selv om man per dags dato enda er frisk. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hege1980 Skrevet 20. juni 2018 #8251 Del Skrevet 20. juni 2018 30 minutter siden, Sahara_ skrev: Jeg ser en altoppslukende platform som tapper henne for energi ved flere anledninger, energi jeg mener hun ikke burde være foruten ihht for å komme til bunns i sine helseproblemer (mentalt eller/og fysisk). Enig i akkurat dette. Det som skjer nå er et prakteksempel på dette. Hun blir lagt inn på sykehus (ganske alvorlig vil jeg påstå, ikke som en uskyldig forkjølelse) og hun prioriterer å poste innlegg på innlegg, både bilder og video, om dette på både snap, Instagram, instastory OG FB.. Glad i oppmerksomhet og medlidenhet ja. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Beatbox Skrevet 20. juni 2018 #8252 Del Skrevet 20. juni 2018 9 minutter siden, Hege1980 skrev: Enig i akkurat dette. Det som skjer nå er et prakteksempel på dette. Hun blir lagt inn på sykehus (ganske alvorlig vil jeg påstå, ikke som en uskyldig forkjølelse) og hun prioriterer å poste innlegg på innlegg, både bilder og video, om dette på både snap, Instagram, instastory OG FB.. Glad i oppmerksomhet og medlidenhet ja. Ikke første gangen hun gjør det... http://www.helenedrage.no/archiveposts/blind-vold/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 20. juni 2018 #8253 Del Skrevet 20. juni 2018 4 minutter siden, Hege1980 skrev: Enig i akkurat dette. Det som skjer nå er et prakteksempel på dette. Hun blir lagt inn på sykehus (ganske alvorlig vil jeg påstå, ikke som en uskyldig forkjølelse) og hun prioriterer å poste innlegg på innlegg, både bilder og video, om dette på både snap, Instagram, instastory OG FB.. Glad i oppmerksomhet og medlidenhet ja. Altså, hun prioriterer å poste innlegg på innlegg? Det er ikke akkurat så mye å finne på når man ligger på sykehuset på et enerom. Ikke har hun postet innlegg på innlegg heller. Før hun la ut oppdatering på hva skjer så fikk hun kritikk her inne på at hun ikke gjorde det. Og nå når hun legger ut innlegg på hva som feiler henne så er jaggu det en kilde til kritikk også.. Dessuten, selv om man er innlagt på sykehus så er man nødvendigvis ikke så utslått at man ikke klarer å oppdatere SoMe. Var selv innlagt med alvorlig sepsis/blodforgiftning for ikke så lenge siden. Etter de to første døgnene med behandling så begynte medisinene å kicke inn og jeg klarte helt fint å være på SoMe. Kjedet meg noe forferdelig, men ble ikke utskrevet før etter ei uke. Helene er innlagt med en infeksjon, det er legen som har lagt henne inn, og legen ville ikke ha gjort det hadde det ikke vært grunnlag for det. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacon2015 Skrevet 20. juni 2018 #8254 Del Skrevet 20. juni 2018 8 timer siden, Birdo skrev: Nå er det forskjell på folk også da. Som jeg har skrevet mange ganger før, så er denne tråden den verste fordi Helene blir tråkket på kun fordi hun er overvektig. Andre bloggere, hvert fall de jeg har skrevet om her inne, misbruker barna sine sitt personvern på deg groveste og selger faktisk sine egne avkom for penger i kassa. De jukser og bedrar leserne sine, og det er ikke greit. Om folk ikke ser forskjell på disse bloggerne og Helene, vel.. da er det ikke noe mer å snakke om. Jeg skal si meg enig i at det er mye unødvendig som blir kritisert her, men... Helene fronter en livsstil som ikke er forenlig med det å være sunn. Hun skriker høyere enn høyest om hvor mye hun elsker seg selv og hvor bra hun har det hele tiden. Sannheten er at hun har det ikke bra med seg selv, gleden hun fronter fremstår som et tappert forsøk på å overbevise seg selv og ikke minst resten av verden om at det er fantastisk å være stor. Hun har et enormt eksponeringsbehov og når ting går nedover klmmer det flere og flere «se så lykkelig jeg er innlegg». Hadde hun enda vært ærlig med at hun ikke gidder å slanke seg fordi hun vil spise digg mat (les usunn mat), fordi hun ikke liker trening og fordi hun egentlig ikke har det det kreves av selvdisiplin for å lykkes med vektnedgang så hadde det ikke vært mye å kritisere. Hun er så selvmotsigende at det blir for enkelt å ta henne på det - det er det som er essensen i mye av kritikken her. Hun kan fronte overvekt og frotsing nå da hun enda ikke har opplevd problemene tilknyttet overvekt. Jeg har en jobb hvor jeg ser effektene av overvekt HVER dag. Ikke bare er det belastning på enkeltindivider, men for en belastning det er på helsevesenet vårt. Flere kollegaer har måttet slutte i yrket etter for mye belastning - les flytte disse menneskene med x antall kilo for mye. Flere titalls millioner av kroner går med til oppfølging, tilrettelegging osv av disse menneskene (og da er vi ikke en gang inne på det med operasjon). Hadde hun tatt tak i problemene, som i 99 av 100 tilfeller sitter i hodet så hadde hun verdt på god vei. I stedet for spiser hun kylling og ris, drar på treningsstudio to ganger ila en uke samtidig som hun sier at sånn går det ikke ann å leve i lengden. Hun opererer med alt eller ingenting mentaliteten som går igjen hos veldig mange overvektige. Enten bare grønnsaker eller fem sjokoladeplater. Enten trene hver dag eller aldri osv. Hadde hun lært seg at nøkkelen er moderasjon og det å begrense seg litt i forhold til evner og situasjon ville mye vært gjort, men i stedet er det elsker meg selv bilder med puppene ute for å få bekreftelse på at hun gjør noe bra. *skrevet på mobil - blir nok noen skriveleifer 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms. Daisy Skrevet 20. juni 2018 #8255 Del Skrevet 20. juni 2018 30 minutter siden, Hege1980 skrev: Enig i akkurat dette. Det som skjer nå er et prakteksempel på dette. Hun blir lagt inn på sykehus (ganske alvorlig vil jeg påstå, ikke som en uskyldig forkjølelse) og hun prioriterer å poste innlegg på innlegg, både bilder og video, om dette på både snap, Instagram, instastory OG FB.. Glad i oppmerksomhet og medlidenhet ja. Seriøst hun ligger på sykehus ja, men hun er ikke dødssyk. De fleste jeg kjenner som ligger på sykehus har sine sosiale medier som holder dem igang - er jo dørgende kjedelig. Hva skal hun prioritere da mener dere? Ligge flatt og glo i taket? Blir bare for tåpelig dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Beatbox Skrevet 20. juni 2018 #8256 Del Skrevet 20. juni 2018 9 minutter siden, Bacon2015 skrev: Jeg skal si meg enig i at det er mye unødvendig som blir kritisert her, men... Helene fronter en livsstil som ikke er forenlig med det å være sunn. Hun skriker høyere enn høyest om hvor mye hun elsker seg selv og hvor bra hun har det hele tiden. Sannheten er at hun har det ikke bra med seg selv, gleden hun fronter fremstår som et tappert forsøk på å overbevise seg selv og ikke minst resten av verden om at det er fantastisk å være stor. Hun har et enormt eksponeringsbehov og når ting går nedover klmmer det flere og flere «se så lykkelig jeg er innlegg». Hadde hun enda vært ærlig med at hun ikke gidder å slanke seg fordi hun vil spise digg mat (les usunn mat), fordi hun ikke liker trening og fordi hun egentlig ikke har det det kreves av selvdisiplin for å lykkes med vektnedgang så hadde det ikke vært mye å kritisere. Hun er så selvmotsigende at det blir for enkelt å ta henne på det - det er det som er essensen i mye av kritikken her. Hun kan fronte overvekt og frotsing nå da hun enda ikke har opplevd problemene tilknyttet overvekt. Jeg har en jobb hvor jeg ser effektene av overvekt HVER dag. Ikke bare er det belastning på enkeltindivider, men for en belastning det er på helsevesenet vårt. Flere kollegaer har måttet slutte i yrket etter for mye belastning - les flytte disse menneskene med x antall kilo for mye. Flere titalls millioner av kroner går med til oppfølging, tilrettelegging osv av disse menneskene (og da er vi ikke en gang inne på det med operasjon). Hadde hun tatt tak i problemene, som i 99 av 100 tilfeller sitter i hodet så hadde hun verdt på god vei. I stedet for spiser hun kylling og ris, drar på treningsstudio to ganger ila en uke samtidig som hun sier at sånn går det ikke ann å leve i lengden. Hun opererer med alt eller ingenting mentaliteten som går igjen hos veldig mange overvektige. Enten bare grønnsaker eller fem sjokoladeplater. Enten trene hver dag eller aldri osv. Hadde hun lært seg at nøkkelen er moderasjon og det å begrense seg litt i forhold til evner og situasjon ville mye vært gjort, men i stedet er det elsker meg selv bilder med puppene ute for å få bekreftelse på at hun gjør noe bra. *skrevet på mobil - blir nok noen skriveleifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kartoffel Skrevet 20. juni 2018 #8257 Del Skrevet 20. juni 2018 13 minutter siden, Bacon2015 skrev: Jeg skal si meg enig i at det er mye unødvendig som blir kritisert her, men... Helene fronter en livsstil som ikke er forenlig med det å være sunn. Hun skriker høyere enn høyest om hvor mye hun elsker seg selv og hvor bra hun har det hele tiden. Sannheten er at hun har det ikke bra med seg selv, gleden hun fronter fremstår som et tappert forsøk på å overbevise seg selv og ikke minst resten av verden om at det er fantastisk å være stor. Hun har et enormt eksponeringsbehov og når ting går nedover klmmer det flere og flere «se så lykkelig jeg er innlegg». Hadde hun enda vært ærlig med at hun ikke gidder å slanke seg fordi hun vil spise digg mat (les usunn mat), fordi hun ikke liker trening og fordi hun egentlig ikke har det det kreves av selvdisiplin for å lykkes med vektnedgang så hadde det ikke vært mye å kritisere. Hun er så selvmotsigende at det blir for enkelt å ta henne på det - det er det som er essensen i mye av kritikken her. Hun kan fronte overvekt og frotsing nå da hun enda ikke har opplevd problemene tilknyttet overvekt. Jeg har en jobb hvor jeg ser effektene av overvekt HVER dag. Ikke bare er det belastning på enkeltindivider, men for en belastning det er på helsevesenet vårt. Flere kollegaer har måttet slutte i yrket etter for mye belastning - les flytte disse menneskene med x antall kilo for mye. Flere titalls millioner av kroner går med til oppfølging, tilrettelegging osv av disse menneskene (og da er vi ikke en gang inne på det med operasjon). Hadde hun tatt tak i problemene, som i 99 av 100 tilfeller sitter i hodet så hadde hun verdt på god vei. I stedet for spiser hun kylling og ris, drar på treningsstudio to ganger ila en uke samtidig som hun sier at sånn går det ikke ann å leve i lengden. Hun opererer med alt eller ingenting mentaliteten som går igjen hos veldig mange overvektige. Enten bare grønnsaker eller fem sjokoladeplater. Enten trene hver dag eller aldri osv. Hadde hun lært seg at nøkkelen er moderasjon og det å begrense seg litt i forhold til evner og situasjon ville mye vært gjort, men i stedet er det elsker meg selv bilder med puppene ute for å få bekreftelse på at hun gjør noe bra. *skrevet på mobil - blir nok noen skriveleifer Enig med deg! Hun har en mentalitet mange som blir overvektige og prøver å gå ned har, meg selv inkludert. Hele essensen slik jeg ser det, til at folk kritiserer, er at hun ikke er ærlig om hvordan det egentlig er. Hadde hun vært det - og vi kunne fulgt DEN reisen, ja da hadde hun vært inspirerende. Nå er det bare strebersk,og de fleste gjennomskuer at det er et spill. Kanskje ikke for å lure andre,men seg selv. Er vel en blanding, og man vet ikk om høna eller egget kom først. Man trenger faktisk ikke ha en doktorgrad i psykologi for å se at denne elsk deg selv, jeg er awesome greia egentlig ikke er sann. Dessuten tror jeg de fleste som veier 140 kg er misfornøyde, det er usunt, og ikke pent, og jeg forstår ikke at det skal være tabu å si det! Kan hun ikke bare si det som det er? Jeg veier alt for mye og føler meg derfor ikke vel i egen kropp? Det er vel hel legitimt det! 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sahara_ Skrevet 20. juni 2018 #8258 Del Skrevet 20. juni 2018 (endret) 3 timer siden, Kartoffel skrev: Enig med deg! Hun har en mentalitet mange som blir overvektige og prøver å gå ned har, meg selv inkludert. Hele essensen slik jeg ser det, til at folk kritiserer, er at hun ikke er ærlig om hvordan det egentlig er. Hadde hun vært det - og vi kunne fulgt DEN reisen, ja da hadde hun vært inspirerende. Nå er det bare strebersk,og de fleste gjennomskuer at det er et spill. Kanskje ikke for å lure andre,men seg selv. Er vel en blanding, og man vet ikk om høna eller egget kom først. Man trenger faktisk ikke ha en doktorgrad i psykologi for å se at denne elsk deg selv, jeg er awesome greia egentlig ikke er sann. Dessuten tror jeg de fleste som veier 140 kg er misfornøyde, det er usunt, og ikke pent, og jeg forstår ikke at det skal være tabu å si det! Kan hun ikke bare si det som det er? Jeg veier alt for mye og føler meg derfor ikke vel i egen kropp? Det er vel hel legitimt det! Jeg har vært i samme situasjon selv - eneste jeg kan si for i forsvar er at man tror ofte selv at man har kontroll og er ærlig om situasjonen sin. Men etter mange år med overvekt så er det nesten skummelt hva underbevisstheten prøver å overbevise deg om, slik at du skal lettere klare å akseptere livsstilen du selv er i. "jammen jeg spiser ikke så store porsjoner så er jo ikke der problemet ligger" kunne jeg si med 40 kg overvekt. Mens når jeg endelig klarte å ta tak i problemet, og gikk ned i vekt ble jeg nesten sjokkert over å se at middagsporsjonene faktisk var blitt halvvert og jeg ble fortsatt mett... Jeg tror man over tid nesten blir litt blind av sin egen livsstil og man kan lett bli kritisert da av de rundt som har kontroll over vekten sin - for de ser faktisk lettere hva realiteten er, hvor vi da oppfatter dette som fordommer og mangel på aksept. Mens den dagen jeg endelig innså at "hmm ups jeg har tydeligvis et problem her på mange områder" så har jeg aldri mottatt en eneste kritisk kommentar til min overvekt - for de ser at jeg endelig er forstått med problemet mitt. Det er kanskje ikke løst, men jeg har ikke hodet nedi sanden lengre. Og det er vel her mye av kritikken mot Helene Drage kommer, at hun forspeiler noe som ikke er sannheten. Ref eksempel fra et blogginnlegg: http://www.helenedrage.no/2016/09/17/hvorfor-gar-du-ikke-ned-i-vekt/ Kommentar no5 viser to forskjellige realitets oppfatninger. Hvis en person går oppover i vektskala ser èn person på det som at man ikke går ned i vekt. Mens Helene mener at om man går ned 2 kg og legger på seg 4 kg, så er dette allikevel vektnedgang for forspeiler det som en suksesshistorie i gjentatte blogginnlegg med setningen "jeg går jevnt og trutt ned" (og utelater at hun jevnt og trutt legger på seg deg dobbelte imellom). Ryddet for innhold med opphavsrett. Edie, mod. Endret 20. juni 2018 av Sahara_ 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BordetErSnudd Skrevet 20. juni 2018 #8259 Del Skrevet 20. juni 2018 (endret) 2 timer siden, Sahara_ skrev: Men personen han svarte til er jo ekstremt sykelig overvektig. Både Carina og Drage er to eksempler på ekstremt overvektige som bruker mye tid og energi i media for å få denne tilstanden mer "godkjent og normalisert", energi jeg mener de kunne brukt bedre på andre områder for sin egen del, slik som han Rune prøvde å ordlegge selv. Drage prøver jo hele tiden å overbevise seg selv at hun trenger bloggen og oppmerksomheten for å oppnå suksess med helsen sin, men jeg personlig ser det stikk motsatte. Jeg ser en altoppslukende platform som tapper henne for energi ved flere anledninger, energi jeg mener hun ikke burde være foruten ihht for å komme til bunns i sine helseproblemer (mentalt eller/og fysisk). Dette er noe av det som er så himla skummelt med sosiale medier. Hvem som helst kan dele sine meninger/kropper og bli populær, uansett hvor farlige og usunne disse meningene/kroppene er. To andre eksempler er jo Isabel Raad og Sophie Elise som romantiserer og normaliserer overdreven plastikkirurgi blant unge folk, noe som er langt mer skremmende enn å lese om en overvektig dame som sliter med å slanke seg. Endret 20. juni 2018 av BordetErSnudd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Beatbox Skrevet 20. juni 2018 #8260 Del Skrevet 20. juni 2018 12 minutter siden, BordetErSnudd skrev: Dette er noe av det som er så himla skummelt med sosiale medier. Hvem som helst kan dele sine meninger/kropper og bli populær, uansett hvor farlige og usunne disse meningene/kroppene er. To andre eksempler er jo Isabel Raad og Sophie Elise som romantiserer og normaliserer overdreven plastikkirurgi blant unge folk, noe som er langt mer skremmende enn å lese om en overvektig dame som sliter med å slanke seg. Sliter med å slanke seg er feil...A: hun har akkurat gått ned 7.6 kg i løpet av 16 dager...B: flere ganger gått ned 20-30 kg..60 kg...Hun har problemer med å holde på vekten ETTER slankekurene.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg