Gjest Beatbox Skrevet 31. mai 2018 #7861 Skrevet 31. mai 2018 27 minutter siden, Miranda16 skrev: De fleste mennesker, inkludert HD vet veldig godt hvordan man skal gå ned i vekt. Ja, det er kunnskap man har fått i barndommen. Råd fra myndighetene. Sliter man med avhengighet er det vanlig å ha sprekker, det har jeg ingen problemer med å forstå. Greia er det at på et visst tidspunkt må man bestemme seg for å lykkes. Ikke engang en operasjon motiverer henne. Siden hun som hun selv sier ikke har fått følgesykdommer og ikke føler seg fysisk hemmed, så er det ganske tydelig at hun virkelig ikke ønsker å skifte livsstil. Nyttesløst å endre seg når man gjør det for andre og ikke seg selv. Hun burde kanskje legge hele prosjekt gå-ned-i-vekt på hylla når hun trives med tingenes tilstand. Det er ingen som setter en pistol mot tinningen hennes. Word! Hun som faktisk er utdannet PT og kostholdsveileder burde ihvertfall ha kunnskapen, men når det ikke finnes vilje..eller at man anser seg selv som viktig nok...les: dette bør jeg gjøre for meg selv...da har man tapt på startstreken. Beste hun kan gjøre nå er å bare erkjenne at hun er ikke interessert i å gå ned i vekt eller gjøre noe for det.
Gjest Beatbox Skrevet 31. mai 2018 #7862 Skrevet 31. mai 2018 27 minutter siden, Trollmora skrev: Uff - hun skriver / sier noe og gjør det motsatte. I denne ferieuken skulle hun ha 2 økter for dag, jeg har kun sett 1 økt dokumentert. Å ja - jeg tror hun dokumenterer ALLE øktene sine, så ikke kom med at hun godt kunne ha trent selv om vi ikke får "se" det. Jeg håper hun får endret tankegangen sin, og at man ikke trenger å gå all inn mandag for så å sprekke tirsdag! Hun dokumenterer tankegangen sin veldig godt...det går i puppebilder og * la meg vise frem mitt årlige sommerkroppenbilde*...Det syns jeg viser veldig godt hva hun syns er viktig å fokusere på...same as it ever as....
Sahara_ Skrevet 31. mai 2018 #7863 Skrevet 31. mai 2018 3 minutter siden, duplexx skrev: Ingenting funker? Har hun en terapeut hun går til jevnlig? I mange mnd? Det har jeg faktisk nevnt til henne ved flere anledninger (terapeut/psykolog) hvor hun da hinter til at hun allerede har prøvd det, og gått jevnlig til psykolog. Men ut i fra hvordan hun formulerer seg får jeg inntrykk av at det ikke jevnlig allikevel og at hun ikke har helt "troen" på den type behandling. Jeg har personlig hatt den beste suksess med terapeut og vektnedgang - faktisk den mest effektive av alt jeg har prøvd. Jeg mener det burde vært obligatorisk tilbud før operasjon, men tror vi enda er langt unna det 😮 2
Sahara_ Skrevet 31. mai 2018 #7864 Skrevet 31. mai 2018 6 minutter siden, duplexx skrev: Ingenting funker? Har hun en terapeut hun går til jevnlig? I mange mnd? Helene Drage says: February 4, 2017 Psykolog går jeg til allerede så jeg håper det skal løsne opp i litt tankemønstre og lignende, og på mange måter er det viktigere enn antall skritt. 03. mars 2018: Så som dere kanskje skjønner er det uendelig mange tanker om dagen, og jeg håper time med psykolog neste uke kan hjelpe meg litt på vei. Jeg trenger hjelp av noen som står litt utenfor til å ta tak i en del saker og ting. 1
duplexx Skrevet 31. mai 2018 #7865 Skrevet 31. mai 2018 Jeg har ikke inntrykk av at dette er jevnt og langvarig nei. I stedet for å prøve tusen måter å slanke seg og elske seg og hate seg selv på bør hun bruke tid på å finne en terapeut som kan hjelpe henne. En time her og en time det gir ingenting. Hun må forplikte seg til å ta tak i ting. Hun vil ikke bli mer glad i seg selv ved en fedmeoperasjon. Det er en illusjon. 4
Butternut Skrevet 31. mai 2018 #7866 Skrevet 31. mai 2018 Legger merke til at folk på IG kommenterer at hun må ha gått ned mye i vekt. Men hun er jo ekspert på vinkler som gjør henne veldig mye mindre. Jeg fikk nesten sjokk på lillefrekkebildene vs bilder på bloggen. Hun ser jo 20-30 kg mindre ut. 10
tutsi123 Skrevet 31. mai 2018 #7867 Skrevet 31. mai 2018 (endret) 7 minutter siden, Butternut skrev: Legger merke til at folk på IG kommenterer at hun må ha gått ned mye i vekt. Men hun er jo ekspert på vinkler som gjør henne veldig mye mindre. Jeg fikk nesten sjokk på lillefrekkebildene vs bilder på bloggen. Hun ser jo 20-30 kg mindre ut. Nettopp.Og de som "elsker seg slik de er uansett" burde ikke ha behov for å forandre alle bilder vedkommende poster i SOME. Endret 31. mai 2018 av tutsi123 5
Kartoffel Skrevet 31. mai 2018 #7868 Skrevet 31. mai 2018 2 timer siden, Trollmora skrev: Uff - hun skriver / sier noe og gjør det motsatte. I denne ferieuken skulle hun ha 2 økter for dag, jeg har kun sett 1 økt dokumentert. Å ja - jeg tror hun dokumenterer ALLE øktene sine, så ikke kom med at hun godt kunne ha trent selv om vi ikke får "se" det. Jeg håper hun får endret tankegangen sin, og at man ikke trenger å gå all inn mandag for så å sprekke tirsdag! Hun skulle vel ikke begynne før 1 juli?
Sahara_ Skrevet 31. mai 2018 #7869 Skrevet 31. mai 2018 (endret) 3 timer siden, Kartoffel skrev: Hun skulle vel ikke begynne før 1 juli? Det er ikke mitt inntrykk ut i fra de to siste innlegg, men jeg kan ta feil: "Dermed tenkte jeg å se hvor mye som kan skje på 16 dager om jeg virkelig går inn for det med trening og kosthold.""Jeg merker imidlertid at det er litt typisk at alt havner samtidig, med både ferie, ny hund, hetebølge og 16 dager (nei 15 dager) til legetime. Er det lov å bli bittelitt oppgitt? " Ryddet for innhold med opphavsrett. Edie, mod. Endret 31. mai 2018 av Edie 2
Trollmora Skrevet 31. mai 2018 #7870 Skrevet 31. mai 2018 2 minutter siden, Kartoffel skrev: Hun skulle vel ikke begynne før 1 juli? Hun hadde - da hun la innlegget 16 dager med den "all in" holdningen etter som jeg forsto. Ikke noe startdato som jeg kunne finne, bare at hun skulle ha 2 økter pr dag nå mens hun hadde miniferie og 3-4 økter I uka når hun jobba.
Trollmora Skrevet 31. mai 2018 #7871 Skrevet 31. mai 2018 (endret) 3 timer siden, Sahara_ skrev: Det er ikke mitt inntrykk ut i fra de to siste innlegg, men jeg kan ta feil: "Dermed tenkte jeg å se hvor mye som kan skje på 16 dager om jeg virkelig går inn for det med trening og kosthold.""Jeg merker imidlertid at det er litt typisk at alt havner samtidig, med både ferie, ny hund, hetebølge og 16 dager (nei 15 dager) til legetime. Er det lov å bli bittelitt oppgitt? ." JEG blir bittelitt oppgitt. Av holdningen hennes og at hun faktisk deler at hun skal gå all inn ene dagen og ikke klarer neste dag. Det har vel vært varmt I det området en stund nå. Hun kunne jo dratt I svømmehallen? Ryddet for slettet innhold i sitat. Edie, mod. Endret 31. mai 2018 av Edie 5
Gjest BordetErSnudd Skrevet 31. mai 2018 #7872 Skrevet 31. mai 2018 (endret) Jeg syns det er så merkelig at de som tar fedmeoperasjon ikke rådes til/tilbys matskole. Jeg kjenner to stk som selv har betalt for denne operasjonen. Begges familier er fremdeles tjukke med elendige kosthold (inkl barn) så de har jo ikke gjort noen endringer i heimen hva gjelder dårlig mat.. Han ene spesielt har null peil på kosthold og raser opp og ned 3-5 kg annenhver uke ut i fra om han sulter seg eller spiser godteri for å gå opp igjen en kilo eller to. De hadde ikke sultfølelse første året men siden det virker det som om kampen er akkurat like stor som før, bare at de nå har noen kilo mindre å dra på. Hun ene har gått opp igjen sikkert 30 % av vekten hun mistet (opr for 5 år siden) mens han kollegaen min fremdeles har et stort vekttap. Men sunt kosthold har ingen av dem fått og de spiser fremdeles med følelsene. Og de har ikke klart å gjøre kostholdet til familiene sine noe sunnere heller. Endret 31. mai 2018 av BordetErSnudd
Miranda16 Skrevet 31. mai 2018 #7873 Skrevet 31. mai 2018 8 minutter siden, BordetErSnudd skrev: Jeg syns det er så merkelig at de som tar fedmeoperasjon ikke rådes til/tilbys matskole. Jeg kjenner to stk som selv har betalt for denne operasjonen. Begges familier er fremdeles tjukke med elendige kosthold (inkl barn) så de har jo ikke gjort noen endringer i heimen hva gjelder dårlig mat.. Han ene spesielt har null peil på kosthold og raser opp og ned 3-5 kg annenhver uke ut i fra om han sulter seg eller spiser godteri for å gå opp igjen en kilo eller to. De hadde ikke sultfølelse første året men siden det virker det som om kampen er akkurat like stor som før, bare at de nå har noen kilo mindre å dra på. Hun ene har gått opp igjen sikkert 30 % av vekten hun mistet (opr for 5 år siden) mens han kollegaen min fremdeles har et stort vekttap. Men sunt kosthold har ingen av dem fått og de spiser fremdeles med følelsene. Og de har ikke klart å gjøre kostholdet til familiene sine noe sunnere heller. Nå er et av kriteriene for å bli vurdert for operasjon at man er med på start kurs. Der lærer man om kosthold og jeg tror de aller fleste skjønner hva sunn mat er og at trening er viktig. Det som er problemet er viljen til å endre livsstil. Å jobbe med psyken er noe av hovednøkkelen til å lykkes. Man har ikke sjans til i det lange løp hvis de ikke tar tak i det. Dessverre er det vanskelig å få hjelp til dette, men man kan ikke si at man har prøvd alt dersom man ikke har prøvd terapi 1
Kartoffel Skrevet 31. mai 2018 #7875 Skrevet 31. mai 2018 1 time siden, Trollmora skrev: Hun hadde - da hun la innlegget 16 dager med den "all in" holdningen etter som jeg forsto. Ikke noe startdato som jeg kunne finne, bare at hun skulle ha 2 økter pr dag nå mens hun hadde miniferie og 3-4 økter I uka når hun jobba. 16 dager, tenkte det var fra 1 juni siden legetimen er 16 juni. Men den var kanskje før?
Sahara_ Skrevet 31. mai 2018 #7876 Skrevet 31. mai 2018 2 minutter siden, Kartoffel skrev: 16 dager, tenkte det var fra 1 juni siden legetimen er 16 juni. Men den var kanskje før? Legetimen er 13. juni 1
Trollmora Skrevet 31. mai 2018 #7877 Skrevet 31. mai 2018 2 minutter siden, Kartoffel skrev: 16 dager, tenkte det var fra 1 juni siden legetimen er 16 juni. Men den var kanskje før? Vet du - jeg tror ikke noen av oss vet, kanskje ikke henne heller når det "all in" faktisk skulle starte. Hun er jo pittelitt oppgit allerede på #dag2 så.... 3
Kartoffel Skrevet 31. mai 2018 #7878 Skrevet 31. mai 2018 2 minutter siden, Trollmora skrev: Vet du - jeg tror ikke noen av oss vet, kanskje ikke henne heller når det "all in" faktisk skulle starte. Hun er jo pittelitt oppgit allerede på #dag2 så.... Da stemmer det vel at hun skulle begynt for 2 dager siden. Hun skulle jo se hvor mye som kunne skje på 16 dager (altså før legetimen) 3
Trollmora Skrevet 31. mai 2018 #7879 Skrevet 31. mai 2018 9 minutter siden, Kartoffel skrev: Da stemmer det vel at hun skulle begynt for 2 dager siden. Hun skulle jo se hvor mye som kunne skje på 16 dager (altså før legetimen) Ja, men samtidig så sier hun at vektmålet er nådd - så alt blir så sabla halvhjertet. Bare glad hun har sluttet som PT, for slike ting legges merke til av både kunder og samarbeidspartnere. 2
Levina Skrevet 31. mai 2018 #7880 Skrevet 31. mai 2018 Denne bloggeren er absolutt ikke ærlig. Alt dette med å elske seg selv og at hun har det så bra med seg selv og sin store kropp...På siste snap der hun viser frem sin nye hårfarge, så ha hun tydelig brukt et beautyfilter som forandrer huden og øyne og fjerne dobbelthaken! Så nå har det begynt å gå den veien, for å vise seg frem må hun for enhver pris. Forstår ikke at dette kan gi henne noe, når det ikke viser henne som hun er. Ser at flere bilder hun legger ut kan også være redigert slankere, det er ikke bare tatt i en flaterende vinkel. Jeg reagerer ihverfall på dette, spesielt med å fjerne dobbelthaken og gjøre kroppen mindre. Jeg har sett henne i virkeligheten for et par uker siden og bildene lyver. 9
Fremhevede innlegg