Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
16 timer siden, duplexx skrev:

«Åååh Mads vil at jeg skal streame på twitch. I litt utringing. Så kan man tjene masse penger. Bør jeg gjøre det?»

Herregud, Helene, hva tror du selv!?

Wtf? 

Endret av Miranda16
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Skjønner ikke hvorfor hun føler hun må dele "alt", for så samtidig å overse spørsmål fra leserne ang. det hun skriver om. To enkle spørsmål. Men de som spør om hvor plaggene hennes er kjøpt får svar i løpet av noen minutter. Legger heller ut et nytt bilde av seg selv, og samtidig takker for alle fine kommentarer. 

Endret av Halloi
  • Liker 3
Skrevet
2 timer siden, Prinsesse788 skrev:

Det er ikke så strengt å få en operasjon, så lenge man ikke er i «faresonen» mtp anestesi så trenger man egentlig ikke å gå ned i vekt. 

Jo, man må faktisk gå ned en viss prosentandel for å vise at man er villig til å gjøre en endring. Det er ikke snakk om mye, men nok å til vise at man vil endre seg! Og jobben er ikke gjort selv om hun tar en operasjon, hun må faktisk spise mindre og trene for å klare å gå ned i vekt :) Jeg synes det er bra at hun har takket ja til en operasjon, rett og slett fordi hun har prøvd mye forskjellig og det har tydeligvis ikke holdt seg.. Jeg kjenner flere som har gått ned masse etter en slik operasjon og holdt seg der 

• Liker 6
Skrevet

Det er 5% av vekta og det er under 10 kg for de fleste vil jeg tro. Hvis man har inaktiv og plutselig trår til, så burde ikke det være utenfor rekkevidde.

Grunnen til at det er vilkår operasjon om vektnedgang, er at man skal kunne bevise at man er motivert for livsstilsendring

Man kan være synes at det er opp til hver enkelt om man velger å legge ut sexy bilder for oppmerksomhet på SOME. Like gjerne, som folk skal få mene at det er tacky. Dette gjelder ikke bare HD.

HD sier til stadighet at hun er så lei av at mange dømmer henne for hvordan hun ser ut og ikke klarer å se forbi at hun at hun har så mange andre kvaliteter.

Hva er det dama gjør?  Hun legger ut sexy og lettere avkledde bilder i alle SOME kanaler og det har bare ekskalert de siste månedene. 

• Liker 10
Skrevet
38 minutter siden, Silje92 skrev:

Jo, man må faktisk gå ned en viss prosentandel for å vise at man er villig til å gjøre en endring. Det er ikke snakk om mye, men nok å til vise at man vil endre seg! Og jobben er ikke gjort selv om hun tar en operasjon, hun må faktisk spise mindre og trene for å klare å gå ned i vekt :) Jeg synes det er bra at hun har takket ja til en operasjon, rett og slett fordi hun har prøvd mye forskjellig og det har tydeligvis ikke holdt seg.. Jeg kjenner flere som har gått ned masse etter en slik operasjon og holdt seg der 

Alle må faktisk ikke gå ned før en operasjon. 

Men dei største må pga fett som ligger rundt leveren, da det blir vanskeligere å utføre operasjon på dei ☺️

• Liker 4
Skrevet

Korrekt @Sjøblåse

Kurset skal være «motivasjon» i seg selv. Det betyr ikke at man ikke burde gå ned, eller at praksisen er ulik avhengig av hvor man utfører operasjon. 

Vi er mange som har tatt operasjon, med mange forskjellige erfaringer.

• Liker 1
Gjest Gillians
Skrevet

Helene må gjerne få legge ut alle de lettkleddbildene hun vil, mitt poeng er at det er kontraproduktivt for den målgruppen hun i utgangspunket hadde for bloggen. Det skaffer henne kanskje likes og positiv oppmerksomhet, men det gjør jo samtidig at mange kvinner som følger henne slutter med det. Det er derfor jeg mener det er lite lurt. Det er veldig schizofrent å reklamere for et treningsopplegg for overvektige (kvinner) den ene dagen for deretter å vise seg selv i lett våvede posisjoner dagen etter. 
Det jeg ikke skjønner er altså hvorfor hun ikke skiller dette i to ulike kontoer, nå blir det jo bare en smørje.
Ingen tvil om at hun har et ekstremt eksponerings- og bekreftelsesbehov, det tror jeg er en medvirkende grunn til at hun sliter også.

Skrevet
8 timer siden, Sjøblåse skrev:

Alle må faktisk ikke gå ned før en operasjon. 

Men dei største må pga fett som ligger rundt leveren, da det blir vanskeligere å utføre operasjon på dei ☺️

De jeg kjenner og flere kilder tilsier det. Drage selv nevner også det i podcasten (= Hvordan det enkelte sykehuset gjør det vet jeg ikke, men jeg har ikke hørt noe annet. 

Skrevet
9 timer siden, Gillians skrev:

Helene må gjerne få legge ut alle de lettkleddbildene hun vil, mitt poeng er at det er kontraproduktivt for den målgruppen hun i utgangspunket hadde for bloggen. Det skaffer henne kanskje likes og positiv oppmerksomhet, men det gjør jo samtidig at mange kvinner som følger henne slutter med det. Det er derfor jeg mener det er lite lurt. Det er veldig schizofrent å reklamere for et treningsopplegg for overvektige (kvinner) den ene dagen for deretter å vise seg selv i lett våvede posisjoner dagen etter. 
Det jeg ikke skjønner er altså hvorfor hun ikke skiller dette i to ulike kontoer, nå blir det jo bare en smørje.
Ingen tvil om at hun har et ekstremt eksponerings- og bekreftelsesbehov, det tror jeg er en medvirkende grunn til at hun sliter også.

Denne trangen til eksponering og seksualisering virker til å være helt vanlig blant rosabloggere. Slike "Se så deilig jeg er"-bilder er dagligdags hos rosabloggere og akkurat som deg undrer jeg meg over hva bloggeren egentlig vil fram til med dette. Hva er strategien?Jeg tror ikke at kvinner flest, hvilket vel er hovedmålgruppen hos de fleste rosa- og mammabloggere, syns (halv)nakenbilder av andre kvinner er så fantastisk inspirerende. Jeg vil se klær, sminke, interiør og trening. Nakne damer kan jeg se annetsteds om jeg ønsker. 

Min helt egne hjemmestrikket hypotese er at denne seksualiseringen disse bloggerne driver med henger tett sammen med eksponeringstrangen. De er så desperate for å bli sett og likt at de gjør hva som helst inkludert devaluerer seg selv.

Det jeg vil fram til med dette er at jeg tror bloggerne skyver mange av leserne fra seg når de velger naken-strategien. Trangen til å eksponere seg selv overstiger ønsket om lesere og vellykket blogg. Kanskje ikke lurt i lengden?

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, Inocybe skrev:

Denne trangen til eksponering og seksualisering virker til å være helt vanlig blant rosabloggere. Slike "Se så deilig jeg er"-bilder er dagligdags hos rosabloggere og akkurat som deg undrer jeg meg over hva bloggeren egentlig vil fram til med dette. Hva er strategien?Jeg tror ikke at kvinner flest, hvilket vel er hovedmålgruppen hos de fleste rosa- og mammabloggere, syns (halv)nakenbilder av andre kvinner er så fantastisk inspirerende. Jeg vil se klær, sminke, interiør og trening. Nakne damer kan jeg se annetsteds om jeg ønsker. 

Min helt egne hjemmestrikket hypotese er at denne seksualiseringen disse bloggerne driver med henger tett sammen med eksponeringstrangen. De er så desperate for å bli sett og likt at de gjør hva som helst inkludert devaluerer seg selv.

Det jeg vil fram til med dette er at jeg tror bloggerne skyver mange av leserne fra seg når de velger naken-strategien. Trangen til å eksponere seg selv overstiger ønsket om lesere og vellykket blogg. Kanskje ikke lurt i lengden?

Vel, nå har hun helt sikkert lest her inne, og tar selvkritikk (på en måte) selv om hun ikke ser noe galt i å vise seg i BH siden hun er ambassadør for Change 🙄

Skrevet (endret)

Jeg synes faktisk det siste innlegget hennes var bra👍 

Endret av Hei_og_hei
  • Liker 5
Skrevet
41 minutter siden, Hei_og_hei skrev:

Jeg synes faktisk det siste innlegget hennes var bra👍 

Jeg synes også det var bra, men jeg har lest lignende fra henne før - og hun er ikke blitt flinkere til å ta konstruktiv kritikk for å si det sånn.

• Liker 8
Skrevet (endret)
20 timer siden, Prinsesse788 skrev:

Det er ikke så strengt å få en operasjon, så lenge man ikke er i «faresonen» mtp anestesi så trenger man egentlig ikke å gå ned i vekt.

Endret av Avialarm17
Så noen skrev det samme
Skrevet

Alle som får operasjon dekket av det offentlige her i Norge må ned i vekt før operasjon. Noen må gå ned x-antall kilo før operasjon. I tillegg til det må ALLE gå tre uker på 1,000 kcal diett før operasjonen uavhengig av startvekt. Dette er for å sjokkslanke leveren. Klarer du det ikke så stopper de operasjonen og stifter deg sammen igjen. Det er farlig å operere en med fettlever. Større risk for blødninger og komplikasjoner. 

• Liker 9
Skrevet
4 timer siden, Trollmora skrev:

Vel, nå har hun helt sikkert lest her inne, og tar selvkritikk (på en måte) selv om hun ikke ser noe galt i å vise seg i BH siden hun er ambassadør for Change 🙄

Jeg ser faktisk ikke noe galt i det når hun er ambassadør for Change jeg heller... Hun viser bilde av en bh. Det er sjelden hun poserer seksuelt når hun viser dem. Hun har jo som oftest klær på og viser deler av bhen. Hvordan skal man ellers reklamere for en bh? Hun kan legge den på sofaen, men mange store jenter vil nok se hvordan den er på for å kunne se for seg passformen. 

Jeg kommer nok aldri til å forstå denne evige bhklagingen. Hun reklamerer for undertøy og vil da naturligvis vise frem undertøyet. 

• Liker 9
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.
/lillesky (mod)

Skrevet
40 minutter siden, Ryuk skrev:

Jeg ser faktisk ikke noe galt i det når hun er ambassadør for Change jeg heller... Hun viser bilde av en bh. Det er sjelden hun poserer seksuelt når hun viser dem. Hun har jo som oftest klær på og viser deler av bhen. Hvordan skal man ellers reklamere for en bh? Hun kan legge den på sofaen, men mange store jenter vil nok se hvordan den er på for å kunne se for seg passformen. 

Jeg kommer nok aldri til å forstå denne evige bhklagingen. Hun reklamerer for undertøy og vil da naturligvis vise frem undertøyet. 

Da ser vi nok på bildene med litt forskjellige øyne, jeg finner nemlig sensuelle/seksuelle undertoninger I de fleste av BH bildene hun legger ut.

• Liker 10
Skrevet

Det er egentlig ikke de bildene der hun reklamerer for change som er så ille. Det er mer de snappene der hun snakker om hverdagen osv med DYP kløft/puppene på vift, merkelige vinkler mot puppene helt "tilfeldig, såkallte puppe/nakenglipper har skjedd tidligere. Alle de ekle (?) kommentarene på insta ++ altså seff kan hun holde på sånn, men hva med å lage en egen kanal for det? 

• Liker 10
Skrevet (endret)
2 timer siden, Ryuk skrev:

Dersom det er change hun reklamerer for hver gang hun viser frem undertøy, da bør hun jammen jobbe bedre med reklamemerking :)

Endret av BeverTramp
  • Liker 14
Skrevet
1 hour ago, BeverTramp said:

Dersom det er change hun reklamerer for hver gang hun viser frem undertøy, da bør hun jammen jobbe bedre med reklamemerking :)

Hmm ja true det har jeg faktisk aldri tenkt på, alle bilder hvor Change BH viser, skal merkes - selv om det ikke fremstilles som reklame-bilde. 

Ang innlegget hennes syntes jeg også det var bra! Men mer spent på om hun faktisk følger opp, før det er den delen hun vanligvis feiler på. Dette med å ta til seg kritikk, ikke ha seksuelt innhold (det innlegget har hun hatt før og blitt tatt på i ettertid - uten og korrigere seg) osv osv. Vi har hørt historien mange ganger før liksom. 

• Liker 5
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...