Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis hun absolutt ikke har brukt for dette kurset, og er så mye bedre rustet enn alle de andre som er der så forstår jeg ikke hvorfor hun skal ta en slankeoperasjon. Virker jo som at hun har alle midlene for å lykkes med å gå ned i vekt selv. Hun klager over absolutt alt med dette kurset, men operasjon skal hun ha. Sjarmerende. 

• Liker 19
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så den nyeste «ranten» Helene nettopp la ut på Snapchat. Jeg lurer litt på hva hun egentlig mener et slikt startkurs burde inneholde? Altså, det er et kurs for folk som er sykelig overvektige og hun klager over at treningen ikke var tøff nok. Dette kurset består vel av folk som har vært inaktive i mange år og er svært overvektige 🙈 Når hun da i tillegg klager over at hun ble svett før jobb blir det for dumt! Hun er jo full av selvmotsigelser. Hun må jo forstå at et slikt kurs er lagt opp for å fange et bredt spekter av folk med sykelig overvekt. Hadde de introdusert de for trening som var altfor hard første gangen hadde de jo tatt motet fra de! Helene er nok et unikum i gruppa som både er sykelig overvektig og PT. Og ikke representativ for gjennomsnittet i gruppa. Til og med hun må jo forstå at de prøver å legge det opp så det passer for de fleste.

• Liker 36
Skrevet
2 timer siden, Butternut skrev:

Hun er jo negativ til omtrent alt ang dette kurset jo... (ref siste snaps og forøvrig nesten alt det hun har sagt om det hittil...) Hun MÅ vel strengt tatt ikke være med hvis det er så forferdelig? 

Hun MÅ ta kurset hvis hun skal få gjennomført slankeoperasjon dekket av det offentlige så det er nok grunnen til at hun fortsetter. Har sluttet å følge henne på snap for lenge siden pga de lange monologene med humørsvingninger, men kan ikke skjønne at hun tør å uttale seg så negativt offentlig på SoMe om et kurs der både kursholdere og deltakere kan følge. Forøvrig veldig enig med de som skriver at bør skifte innstilling.

Håper virkelig hun snart skjønner at hun har ting å ta tak i og at hvis hun hadde vært ekspert på dette så hadde hun ikke vært i dagens situasjon. Det kan jo være at kurset fokuserer på helt andre områder enn det Helene trenger hjelp med (tipper jeg) og at hun derfor er negativt innstilt.

Jeg var på et foredrag for helsepersonell ang overvektsoperasjon og tilbakefall/vektøkning. Det var gjort en undersøkelse og de aller fleste som hadde blitt operert og gått opp igjen i vekt (eller hadde skiftet ut mat-avhengighet med andre avhengigheter som resultat av at de nå ikke kunne spise pga mindre magesekk) sa at det var altfor lite - eller ikke i et hele tatt - fokus på det mentale på disse kursene. Aner ikke om det er sånn fremdeles, men i så fall kan det være det Helene reagerer på? Hun vet jo det meste om kosthold så det er ikke der hun trenger å fokusere. Det er på tankegangen - og den er ikke lett å endre uten hjelp

• Liker 7
Skrevet

Herregud. Så totalt usmakelig. «Har jobba som PT i x antall år». Dvs 2 år eller?

Du er akkurat i samme bås som de andre der Helene. Sykelig overvektig uten å klare å gjøre noe med det. 

• Liker 35
Skrevet

Jeg synes synd i de andre kursdeltakerne. Det er en stor prosess de alle skal gjennom, og det kan fort bli ekstra slitsomt når en er så negativ, og kritiserer både opplegget og de andre deltagerne. Hun er bedre trent enn de, og har prøvd mer enn de.

Come on Helene! Du er der på samme grunnlag som de andre! Ta ansvar i en gruppesituasjon, og endre innstillingen din. På den måten vil både du OG de andre ha bedre utbytte av kurset!

• Liker 28
Skrevet (endret)

Mulig målet faktisk er operasjon, siden hun ikke har sluttet enda. Men ikke kritiser alt og alle da HD, det er både arrogant og respektløst ovenfor hele opplegget. Man er der for en grunn sant..

Tilføyelse: etter å ha sett dagens (hånlige) snap-rant, synes ikke jeg hun trenger noe startkurs eller operasjon. Hun trenger en tilpasset psykolog og terapeut med ekspertise innen følelsesmessig overspising rett og slett. 

Endret av Butternut
  • Liker 23
Skrevet

Virker som hun fortsetter som før med dårlig kosthold osv, bare uten å være deppa for hun vet quik fixen er rett rundt hjørnet. 

Hun tror det er så lett, nå er løsningen klar og hun skal bli superslank og fit med operasjon! 

• Liker 14
Skrevet

Først klager hun på at det ikke er god nok trening, og får inn litt skryt om at hun gjorde øvelsene 'til noe mer' selv, men deretter sier hun at hun ikke ville bli svett likevel, for sjukehuset har ikke dusj til henne. Hun er butikksjef (tipper flesteparten av de andre deltakerne har jobber også), og kan da derfor ikke ta dagen som sykmelding. 

Er så tydelig at hun føler at hun er bedre enn alle de andre deltakerne på kurset. Jeg hadde blitt så lei meg og demotivert dersom jeg hadde vært deltaker og fulgt hennes (åpne) snap og hørt alt hun lirer av seg i dag. Greit at Helene vil være ærlig, men hva med å være skånsom? 

• Liker 33
Gjest Beatbox
Skrevet
25 minutter siden, lille_mai skrev:

Først klager hun på at det ikke er god nok trening, og får inn litt skryt om at hun gjorde øvelsene 'til noe mer' selv, men deretter sier hun at hun ikke ville bli svett likevel, for sjukehuset har ikke dusj til henne. Hun er butikksjef (tipper flesteparten av de andre deltakerne har jobber også), og kan da derfor ikke ta dagen som sykmelding. 

Er så tydelig at hun føler at hun er bedre enn alle de andre deltakerne på kurset. Jeg hadde blitt så lei meg og demotivert dersom jeg hadde vært deltaker og fulgt hennes (åpne) snap og hørt alt hun lirer av seg i dag. Greit at Helene vil være ærlig, men hva med å være skånsom? 

..og derfor burde hun blitt ekskludert fra kurset....Greit å ha selvtillit...eller late som man har det..men slik arrogant oppførsel er bare ikke akseptabelt...Hun viser sitt sanne jeg...and it ain`t pretty!

Skrevet

Jeg synes at hun i enda større grad enn de andre trenger dette kurset! Hun skal ifølge seg selv ha all kunnskapen fra før, men har tydeligvis ikke klart å omsette den i praksis. Hun er sykelig overvektig til tross for all kunnskap hun visstnok innehar, de andre er det fordi de ikke har kunnskapen. Hun mister all kred i mine øyne. 

• Liker 22
Skrevet

Se på foreks hun lavkarbotips, som også har gått ned 60kg, og litt opp pga graviditet, og nå er hun på vei ned igjen med samme kosthold. Det finnes andre i samme bås som HD men som gjør det så mye enklere for seg selv. 

• Liker 5
Skrevet

Måtte se den siste snapperanten nå. Og jeg heier virkelig på Helene og synes det er veldig tydelig at hun ikke har det så greit. MEN fy søren så usympatisk hun fremstiller seg! Ser hun det ikke selv? :(

Skrevet

Men snälla nån?! Ja, d är back to basic! D är ju tydligen d som behövs! D är ju basicen som saknas! Hon som är så himla uptagen av vad andra får (och inte får!!) saga och tycka. Hämskt d hon sager för dom andra på kurset. Varför måste hon påpeka att hon är bättre enn dom? Summan är ju att dom är för stora och måste gå ned. 

• Liker 16
Gjest Beatbox
Skrevet
33 minutter siden, Dorey skrev:

Måtte se den siste snapperanten nå. Og jeg heier virkelig på Helene og synes det er veldig tydelig at hun ikke har det så greit. MEN fy søren så usympatisk hun fremstiller seg! Ser hun det ikke selv? :(

Når man har overbevist seg selv om hvor awesome man er....da ser man ikke lenger sin egen oppførsel, nettopp fordi man er så awesome......Tunnelsyn??

Skrevet

Måtte bare slutte å følge henne i dag. Er så lei de eviglange monologene. Tar til og med kjempelang tid å spole forbi de 🤭

• Liker 5
Skrevet

Avfølger henne som resultat av den selvgode, pinlige oppførselen hennes. På tide å ta en grundig kikk på deg selv, frue? 

• Liker 14
Skrevet

Jeg har også dessverre kommet dit at hun avfølges. Jeg. Orker. Ikke. Mer. SUTRING OG SYTING!

• Liker 16
Skrevet

Snakk om å ha lite selvinnsikt. Helene legger ut snapper hvor hun prøver å holde inn dobbelthaken med fingeren, samtidig som hun forteller at dette kurset egentlig bare var som en oppvarming for hennes del, da hun har mye mer erfaring fra før av. Siste snappen hennes gjorde meg provosert. Hun forklarer nedlatende at «Jaja, da har jeg gjennomført første trening - eller oppvarming da, for andre». Unner Helene alt godt, men det er på tide å stikke fingeren i jorden. Hadde hun hatt så god effekt av PTkursene sine, hadde hun ikke trengt å være på et kurs for sykelig overvektige i påvente av slankeoperasjon nå. Å faktisk få plass på et av disse kursene er ganske vanskelig, og hun kunne tjent mye på å være litt mer ydmyk. Tror hun har levd såpass lenge på «PT-Helene» at hun føler hun må forsvare der hun har havnet med nebb og klør og unnskyldninger. 

• Liker 34
Skrevet

«Det er ikke lett å være ærlig i Norge». Haha! 

• Liker 21
Gjest Beatbox
Skrevet (endret)
18 minutter siden, hippyskippy skrev:

«Det er ikke lett å være ærlig i Norge». Haha! 

Hun tar offerrollen med glans!! Men nei...det blir ingen Oscar på deg HD......

Endret av Beatbox
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...