Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, MissCortado skrev:

Det er visst galt samme hva hun gjør? 

Hvem har sagt det? Jeg bare sier at hun først skriver det ikke er noen medisinske plager med hennes overvekt, men nå er det helsemessige årsaker til Start-kurset. Har jeg gått glipp av noe?

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Trollmora skrev:

Hvem har sagt det? Jeg bare sier at hun først skriver det ikke er noen medisinske plager med hennes overvekt, men nå er det helsemessige årsaker til Start-kurset. Har jeg gått glipp av noe?

Her om dagen sa hun at hun gjør det fordi andre snakker nedsettende om helsen og utseende sitt

Når man motsier seg selv konstant, mister hun totalt troverdigheten. Skjønner heller ikke hvorfor hun kaller episoder i podcasten -Helt ærlig?

Nå ligger bilder fra photoshooten ute. :sjokkert:

• Liker 7
Skrevet
44 minutter siden, Miranda16 skrev:

Her om dagen sa hun at hun gjør det fordi andre snakker nedsettende om helsen og utseende sitt

Når man motsier seg selv konstant, mister hun totalt troverdigheten. Skjønner heller ikke hvorfor hun kaller episoder i podcasten -Helt ærlig?

Ja, nettopp derfor blir man forvirret 😅

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Miranda16 skrev:

Ja, ble forvirret selv. Først var det pga hun var lei av stygge kommentarer, for hun har aldri hatt helseproblemer grunnet overvekten. 

Nå er det bare pga helsen hun gjør det?? Den må du dra lenger ut på landet med, Helene. Hva ER egentlig det helt ærlige? 

Med så mange selvmotsigelser antar jeg at det faktisk er det hun helst ikke vil innrømme. En quick fix  

• Liker 9
Skrevet

Selv om hun ikke har helseproblemer akkurat nå så vil jo kraftig overvekt gi helseproblemer på sikt. 

Synes det er flott at hun tar tak i overvekten sin nå før hun får problemer med diabetes, hjerte/kar-sykdommer, blodtrykk osv osv. 

• Liker 19
Skrevet

Hun vil ha en enklere vei til å bli slank. Enkelt og greit. Nå virker det uoverkommelig. Med operasjon er det ikke det. 

• Liker 10
Gjest eksiltronder
Skrevet

Hun skrev vel at det var en del arvelige sykdommer i familien som hun ikke hadde fått enda, men som hun står i faresonen for å få om vekta ikke går nedover? Det blir litt som da Angelina Jolie opererte bort brystene -før- hun fikk brystkreft tenker jeg.

Skrevet (endret)
1 hour ago, cerruti said:

Hun vil ha en enklere vei til å bli slank. Enkelt og greit. Nå virker det uoverkommelig. Med operasjon er det ikke det. 

Hun lever jo av å vise fram kroppen sin, slik den er nå, og det ser vitterlig ut som om det er et marked for slikt, noe fotoshoten bekrefter. Skulle hun bli slank ville hun jo bli uaktuell i dette markedet.

Endret av filifjonka
  • Liker 1
Skrevet
1 time siden, cerruti skrev:

Jeg håper ingen tror at slankeoperasjon er en enkel løsning.

• Liker 19
Skrevet (endret)

I motsetning til en hel del andre blogger er Helene Drage tjukk over ræva, ikkje tjukk i hodet. Skam, tabu, bortforklaringer og andre plager følger med. Klart det er en prosess for henne å finne seg selv, å greie å være ærlig med både seg selv og følgere. På den veien dukker det nok opp både løgner og fornektelse, jeg skjønner ikke at det er så vanskelig å godta og å forstå. 

Endret av MissCortado
  • Liker 9
Skrevet

Man må da vel ikke ha store helseproblemer for å ville ta tak og gå ned i vekt :) Jeg er overvektig, men har normalt blodtrykk, normalt kolesterol, ingen vonde knær, rygg eller lignende, har ikke diabetes (er verken prediabetic eller insulinresistens), eller noe annet. Men jeg vil leve lenge, og derfor skal jeg ned i vekt (skal sies at også normalvektige får livsstilssykdommer). Det er vel sånn Helene også tenker, og jeg håper virkelig hun lykkes denne gangen, men at hun tenker seg godt om før hun bestemmer seg for en eventuell operasjon. Hun er tross alt frisk nå, og man vet aldri hva slags komplikasjoner man kan få av en slik operasjon. 

• Liker 15
Skrevet
13 minutter siden, Jenki said:

Absolutt ikke, jo mere jeg leser meg opp på det jo mere fatter jeg ikke at folk tør, det må være forbundet med utrolige mange risikoer.

• Liker 2
Skrevet (endret)
2 timer siden, cerruti skrev:

Hun ble tilbudt operasjon for mange år siden, hadde hun vært ute etter en rask løsning hadde hun gjort dette for lenge siden. Ingen skal si at hun ikke har prøvd. Hvor lenge skal man være overvektig kategori sykelig fedme før det er greit å ta operasjon som et hjelpemiddel for bedre helse?

That being said, jeg har personlig troen på at Drage kan klare dette uten operasjon, med mer hjelp med det mentale tankerotet.  Spesielt da hun enda er frisk. Men jeg kan forstå man kommer til et punkt hvor man bare er lei av å føle seg misslykka.

Endret av Sahara_
  • Liker 9
Skrevet

Tråden er ryddet for hets.

Papirfly, mod.

Skrevet
5 timer siden, skruf skrev:

Selv om hun ikke har helseproblemer akkurat nå så vil jo kraftig overvekt gi helseproblemer på sikt. 

Synes det er flott at hun tar tak i overvekten sin nå før hun får problemer med diabetes, hjerte/kar-sykdommer, blodtrykk osv osv. 

Godt at det finnes fornuftige folk her.

• Liker 4
Skrevet

Det handler ikke om dette opplegget hun er i. Ingen har nektet for at hun ikke trenger hjelp, men at hun hardnakket i et år har påstått at hun er sunn og frisk og elsker sitt ytre helt til for noen dager siden. Hun sa her forleden at ja jeg er overvektig, men frisk i hodet. Hadde hun ikke ikke hadde slitt psykisk, hadde hun heller ikke vært sykelig overvektig. Slå opp overspising 

Plutselig sier hun at hun gjør dette for helsas skyld ei heller ikke av overfladiske grunner. Det hun har sagt er at hun er drittlei av kommentarene om at hun er overvektig og usunn. Igjen så legger hun skylden på alle andre og virker ikke særlig troverdig.

Det er ikke rart at leserne er forvirret over motivene for å søke hjelp

Det er bs at hun ikke gjør dette for overfladiske grunner. Det har hun jo sagt at hun gjør ref. avsnitt 2. Ikke kom her å si at de fleste  som er overvektige, kun begynner å trene for helsas skyld. 

Nei, Helene, man velger ikke operasjon, profesjonelle vurderer dette, så kan man takke ja, eller nei

Så alt i alt, det er troverdigheten det stilles spørsmålstegn ved ikke om hun trenger det

• Liker 9
Skrevet
5 timer siden, Jenki skrev:

Klart det ikke er det... Men det er vel en enklere måte å bli tynn på enn uten... 

Skrevet

I kommentarfeltet på Instagram virker det som hun heller vil høre på de som har gode erfaringer med slankeoperasjon enn de som har dårlige. At noen skriver at de har hatt mange komplikasjoner eller gått opp igjen, så svarer hun omtrent; "Men det trenger ikke å skje meg" i en litt snerpete tone, sånn jeg leser det. Og til de som sier de har fått et nytt og bedre liv er hun mye vennligere, og takker for at de delte.

Noen har også kommentert at de burde jobbet mye mer med hodet, endret vaner og så gjøre en ny innsats, men disse relaterer hun seg ikke til i det hele tatt🤔

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, Halloi skrev:

I kommentarfeltet på Instagram virker det som hun heller vil høre på de som har gode erfaringer med slankeoperasjon enn de som har dårlige. At noen skriver at de har hatt mange komplikasjoner eller gått opp igjen, så svarer hun omtrent; "Men det trenger ikke å skje meg" i en litt snerpete tone, sånn jeg leser det. Og til de som sier de har fått et nytt og bedre liv er hun mye vennligere, og takker for at de delte.

Noen har også kommentert at de burde jobbet mye mer med hodet, endret vaner og så gjøre en ny innsats, men disse relaterer hun seg ikke til i det hele tatt🤔

Skjønner henne godt jeg. Hun blir godt informert om alle negative ting som kan skje så hun trenger ikke få kommentarfelt, Mail osv bombadert med skrekkopplevelser osv

Det er faktisk forferdelig mentalt utmattende når folk prøver å være snille ved å informere om alt det negative

• Liker 17
Skrevet
18 minutter siden, Halloi skrev:

Med den holdningen, vil hun rase opp i vekt etterhvert

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...