Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

""Det er sikkert noen der ute som koser seg nå fordi jeg tidligere har vært så imot slankeoperasjon, blant annet blir en 7 år gammel kommentar stadig dratt frem. En kommentar jeg skrev i 2011 da jeg ikke orket å se meg selv i speilet, og var på et veldig mørkt sted. En kommentar jeg selvsagt angrer på og ALDRI ville skrevet til noen idag.""

Hvilken kommentar er det hun viser til her egentlig??

Endret av Crossfitter
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er uenig i mye av det Helene sier og gjør, men nå har folk her inne mast i det uendelige om at hun bør søke profesjonell hjelp. Og så gjør hun det - og da klager folk på det og. Det er ikke enkelt å være henne.

Det er fint at hun har bedt legene om hjelp. Hun har ikke besluttet å ta operasjonen, men hun skal gå startkurset. Jeg håper hun finner ut av ting og at det ordner seg. 

• Liker 41
Gjest Gillians
Skrevet
2 minutter siden, Thisisnotmyname skrev:

Du kan ikke spise hva du vil. Du blir fysisk dårlig av fet mat. For magen tårler det dårlig. Får noe som heter dumping.     Man må spise lite og ofte.

Man kan ikke trøste seg med mat, så hvis det er noe man gjør før operasjonen, så blir det bein hardt etter.

Aha. Litt som betablokkere, på et vis. Hvis alkoholikere drikker alkohol da blir de jo kjempedårlig.

Skrevet
3 minutter siden, Thisisnotmyname skrev:

Du kan ikke spise hva du vil. Du blir fysisk dårlig av fet mat. For magen tårler det dårlig. Får noe som heter dumping.     Man må spise lite og ofte.

Man kan ikke trøste seg med mat, så hvis det er noe man gjør før operasjonen, så blir det bein hardt etter.

De krymper også magesekken noe enormt, så man må spise ekstremt lite og veldig ofte, spesielt i starten.

Skrevet
7 minutter siden, Gillians skrev:

Hvorfor er en slankeoperasjon så tungt, egentlig? Jeg vet ingenting om det, men ser mange av dere her mener det er absolutt siste utvei, osv. For meg høres det jo ut som en veldig kjekk og enkel måte å gå ned i vekt på, men jeg kan altså ikke noe om det.

Det for magen og tarmer er der er jo for å ta ut næringsstoffer i maten, fordøye maten m.m. når man fjerner deler av magesekk og tarm forsvinner også evnen til å ta ut næringer og fordøye maten på den normale måten resten av livet. 

Bånd på magesekken kan kanskje være en hurtig løsning for vektnedgang. Men vet alt for lite om slike ting. Ikke det det står mest om i lærebøker.

Skrevet
1 minutt siden, Senil skrev:

Det for magen og tarmer er der er jo for å ta ut næringsstoffer i maten, fordøye maten m.m. når man fjerner deler av magesekk og tarm forsvinner også evnen til å ta ut næringer og fordøye maten på den normale måten resten av livet. 

Bånd på magesekken kan kanskje være en hurtig løsning for vektnedgang. Men vet alt for lite om slike ting. Ikke det det står mest om i lærebøker.

Bånd brukes så å si ikke lengre. Det er bypass eller sleeve som i hovedsak brukes.....

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, Hjärtat skrev:

Jeg er uenig i mye av det Helene sier og gjør, men nå har folk her inne mast i det uendelige om at hun bør søke profesjonell hjelp. Og så gjør hun det - og da klager folk på det og. Det er ikke enkelt å være henne.

Det er fint at hun har bedt legene om hjelp. Hun har ikke besluttet å ta operasjonen, men hun skal gå startkurset. Jeg håper hun finner ut av ting og at det ordner seg. 

Jeg er for at hun skal gå på det kurset. Om hun med hånden på hjertet kan si at hun har prøvd alt, så vær så god. Da er jeg enig. Men det er ikke det uttrykket hun har gitt leserne sine. Jeg har skrevet og ment at jeg synes hun bør få hjelp med å finne ut av hvorfor hun overspiser/trøstespiser, og få behandling for dette. Antar at det kurset hun skal på er et stort skritt i riktig retning. 

• Liker 4
Skrevet

Håper hun beslutter å ikke ta operasjon. Jeg er sikker på at med MENTAL profesjonell hjelp så kan hun greie det uten å ta et så drastisk skritt. Hun har greid det før, hun kan greie det igjen! For å beholde vekten må hun få hjelp til det mentale uansett om hun går ned med eller uten operasjon.. Dette er en midlertidig quick fix på et psykisk problem, og hvis ikke hun får hjelp til det kommer hun før eller siden til å møte seg sjøl i døra og ha gått opp alt igjen. 

• Liker 5
Skrevet
10 minutter siden, Thisisnotmyname skrev:

Magesekken er tøyelig, så en stor prosenandel legger på seg igjen, dersom de ikke får hjelp med det mentale. Lysten til å trøstespise eller overspise forsvinner ikke ved en operasjon

Jeg vet ikke om dere har fulgt tidligere leder av Landsforening For Overvektige. Han tok en operasjon for noen år siden og han har hatt et kraftig tilbakefall 

Det er som annen avhengighet. Å bli kvitt nikotinsuget er en ting, men lysten til å røyke forsvinner ikke magisk

• Liker 10
Skrevet

«Saken er at jeg rett og slett ikke orker mer. Jeg orker ikke mer kritikk og drittslenging om kroppen min, hvor feit jeg er og hvor dårlig helse jeg må ha»

Gjør hun det for sosiale medier, eller gjør hun det pga helsa? 🤔 

• Liker 16
Gjest Avocado
Skrevet
1 time siden, Miranda16 skrev:

Magesekken er tøyelig, så en stor prosenandel legger på seg igjen, dersom de ikke får hjelp med det mentale. Lysten til å trøstespise eller overspise forsvinner ikke ved en operasjon

Jeg vet ikke om dere har fulgt tidligere leder av Landsforening For Overvektige. Han tok en operasjon for noen år siden og han har hatt et kraftig tilbakefall 

Det er som annen avhengighet. Å bli kvitt nikotinsuget er en ting, men lysten til å røyke forsvinner ikke magisk

Det her. En nær venn av meg tok slankeoperasjon men han tok ikke samtidig tak i det psykiske som gjorde at han spiste så mye. Han gikk ned 47 kilo på et år men nå to år etter så har han gått opp igjen alt. Og han er langt fra den eneste (han er med på forum for slankeopererte hvor de deler erfaringer). Han sliter i tillegg med magesmerter og håravfall etter operasjonen. Det er kort oppsummert veldig mange mulige bivirkninger av en sånn slankeoperasjon.

Skrevet

Man får ikke denne type operasjon kastet etter seg som en enkel løsning. Jeg blir provosert av bedreviterne her som jeg får inntrykk av at med glede kunne tenke seg å overstyre det HDs lege og hun har kommet frem til. 

• Liker 26
Skrevet

Det er et flott opplegg de har på sykehuset der hun skal følge kurset. Veldig mange opereres ikke , de får både fysisk og psykisk hjelp og det resulterer ofte i vektnedgang uten operasjon! De er virkelig flinke der. Jeg ønsker henne lykke til! 

• Liker 29
Skrevet

Heier på Helene! Det er tøft å søke hjelp, og jeg håper inderlig hun lykkes <3

Skrevet (endret)
38 minutter siden, Rosasko skrev:

«Saken er at jeg rett og slett ikke orker mer. Jeg orker ikke mer kritikk og drittslenging om kroppen min, hvor feit jeg er og hvor dårlig helse jeg må ha»

Gjør hun det for sosiale medier, eller gjør hun det pga helsa? 🤔 

Tenkte litt av det samme. Å gjøre det for andre er et veldig dårlig utgangspunkt om man vil lykkes. 

Har sett endel innslag om sykelig overvektige på NRK de siste ukene og det skorter veldig på oppfølging etter en operasjon og behandling noe som også er avgjørende for å lykkes

Endret av Miranda16
  • Liker 4
Gjest Gillians
Skrevet

Jeg tenker også at dette kan bli topp for bloggen hennes. Nå får leserne forhåpentligvis være med på et opplegg som er seriøst og trygt. Mange vil sikkert kunne lære mye av det. Håper hun tar dette som en mulighet og virkelig deler med leserne. Det er noe slikt bloggen trenger og, litt retning, ikke bare et skritt frem og to tilbake og en rekke unnskyldninger hele tida. Syns det er tøft og krysser fingrene!

Skrevet

Utrolig bra at hun har søkt hjelp! Ble oppriktig glad på hennes vegne. Hun (og alle andre som sliter med noe) fortjener å ha det bra 😊

Skrevet
39 minutter siden, Hummingbird2 skrev:

Det kan man jo ikke si. Folks hud er forskjellig. Hun er jo fortsatt ung og det teller til hennes fordel. De som får mye løshud kan vel sikkert få dekket operasjon av det. 

Ja hun får det heldigvis dekket, men hun må gå med overflødig hud i 2 år etter operasjonen. Hun hadde løshud etter forgje vekttap og, så det blir nok en del denne gangen og ☺️ 

• Liker 1
Skrevet

Syns det er utrolig bra at hun endelig lar profesjonelle ta tak i dette sånn at hun får skikkelig hjelp. Må være det beste hun kunne gjort for seg selv. Uansett om hun velger operasjon eller ikke så kommer hun til å få mye verdifull hjelp fremover nå.

• Liker 17
Skrevet

Kan vi slutte å diskutere om denne operasjonen Helene ikke har bekreftet at hun skal ha? 

La henne finne ut hva hun skal først, før vi begynner å snakke om hengehud, om det mentale er på plass, alkoholisme osv osv. Gud hjelpes. 

Flott at hun har tatt tak og fått hjelp av fastlegen, og forhåpentligvis finner hun ut hva som er riktig for seg på dette kurset! Heier på Helene! 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...