Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet

Til å være så fornøyd med seg selv er hun jammen opptatt av å forsvare overvekten sin🙈 

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes forfatteren av det blogginnlegget flasher mer enn nødvendig, støtt og stadig. Men det er vel en selvfølge når man driver med fitness. Eller nei. Det er jo så mye syt over at det ikke er lov å vise frem trente eller tynne kropper, så... Hele den diskusjonen er like idiotisk begge veier. 

• Liker 10
Skrevet
4 minutter siden, Navios skrev:

Usympatisk blogginnlegg, men det handler jo ikkje om Helene... men Camilla Lorentzen. Det er et 98% sikker på i og med at ho også har stilt opp på den saka ho skriv om.

Nja vil tro det handler om begge. Camilla er ikke i nærheten av 110kg..

• Liker 3
Skrevet

Er denne fitnessdama en tidligere potensiell samarbeidspartner av HD? Skjønner ikke helt hvordan de to skulle ha opptrådd sammen liksom. Like greit at dette samarbeidet ikke ble noe av. Men jeg synes hun tar det helt vanvittig ille opp når hun både har mistet nattesøvnen, vil stenge bloggen og gi opp alt pga et innlegg som dette. Dette er denne damas ærlige mening, sånn er det bare. Som jeg skrev lengre opp, det er sånne ting som dette en må tåle for å eksponere seg selv daglig på nettet. 

• Liker 3
Skrevet

Da jeg først begynte å lese blogginnlegget tenkte jeg at hun var inne på noe, jeg er heller ikke for hele den "glorifiseringen" av fedme som pågår i verden nå, meeen...

så blei hun helt usaklig og tullete. Unødvendig mange spydigheter var det også, så ikke helt vitsen.

• Liker 20
Skrevet

Nå har jo denne damen vært der HD er men har klart å opprettholde livsstilen sin og da er det ikke rart at HD tar seg nær av det fordi hun ikke har klart det. HD skrev slike innlegg hun også når hun var i sin beste form

• Liker 18
Skrevet

Det var et svært usympatisk innlegg, og hun mister selv troverdighet ved å legge frem synspunktene sine med så lite ydmykhet. Skulle ønske Helene klarte å heve seg over sånne innlegg. 

Når det er sagt så skjønner jeg ikke hvorfor Helene blir så lei seg over at mange mener hun fremmer overvekt og fedme. Klart jeg kan forstå at det er litt irriterende, når hun så mange ganger presiserer at det ikke er det hun gjør, men da burde hun bare klare å ignorere de som aldri, åpenbart, kommer til å endre sitt syn på den saken. 

• Liker 14
Skrevet
1 minutt siden, Miranda16 skrev:

Nå har jo denne damen vært der HD er men har klart å opprettholde livsstilen sin og da er det ikke rart at HD tar seg nær av det fordi hun ikke har klart det. HD skrev slike innlegg hun også når hun var i sin beste form

Der må jeg si meg enig med deg. Helene hadde en ganske annen tone hun også, da hun var på sitt tynneste. Var ganske nådeløs mot andre som prøvde å spre samme budskap som hun gjør nå. Som nevnt tidligere, dette er noe jeg skulle ønske hun sa noe om i dag. For meg mister hun mye troverdighet ved å tie om det, mens hun nå selv har gått fra å være  fat-shamer til nå å (etter å selv ha "feilet" ved å ha gått opp alt igjen) fremme budskapet om å elske seg selv uansett kropp. 

• Liker 19
Skrevet (endret)
49 minutter siden, Kartoffel said:

Det var et svært usympatisk innlegg, og hun mister selv troverdighet ved å legge frem synspunktene sine med så lite ydmykhet. Skulle ønske Helene klarte å heve seg over sånne innlegg. 

Når det er sagt så skjønner jeg ikke hvorfor Helene blir så lei seg over at mange mener hun fremmer overvekt og fedme. Klart jeg kan forstå at det er litt irriterende, når hun så mange ganger presiserer at det ikke er det hun gjør, men da burde hun bare klare å ignorere de som aldri, åpenbart, kommer til å endre sitt syn på den saken. 

Usympatisk innlegg, skjemmet av dårlig språk og skrivefeil, la det forbigå i stillhet.

Endret av filifjonka
  • Liker 16
Skrevet (endret)
Dette innlegget har jeg tenkt å skrive mang en gang, men ikke orket å ta fatt da jeg knotter på en iPhone. 

Jeg tror HD selv føler at står i "storm" og at hun "kjemper en kamp". Poenget er jo at det ikke er normalt å streve så innmari med helt enkle ting. Som å spise frokost, sette på en vaskemaskin i ny og ne, ikke forvandle leiligheten til et bombet katastrofeomeråde hver uke, huske hvor hun legger nøkler og ladere, ja bare å få hverdagskabalen til og gå opp. Spise, dusje, sove, jobbe, trene, kose.

Hun er en frisk ung kvinne med en morsom jobb. Hun har en snill mann og en søt hund. Ingen demente foreldre eller pleietrengende barn å ta seg av. Ikke et stort hus og masse vedlikehold. Livet hennes sett utenifra er veldig enkelt. Det hverken skal eller bør være nødvendig å føle seg i kontant kaosmofus og kronisk krise med med hårføneren på full guffe. 

Dette innlegget er ikke vondt ment, men tvert om! Jeg har fulgt henne så lenge nå og mønsteret er så tydelig. Egentlig synes det er fælt at ingen av hennes næreste tar affære. Mrn det er vel ikke gordi ikke folk er glad i henne, eller bryr seg, men gordi hun tar på seg denne "awsome" masken og kjører på. Det er ikke lett å skulle hjelpe noen som ikke vil ha hjelp eller skjuler problemene sine.

Når en hører hvilke nyttårsforsetter mannen hennes hadde som forlag til henne gir dette en veldig viktig pekepinn. Alt han nevnte er ting som ikke bør være noe tema eller problem for noe voksebt frisk menneske. Det er helt basale og enkle gjøremål som hun kompliserer og lar vokse ut av proposjoner. 

Innlegget er ryddet for spekulasjoner.
Endret av Papirfly
Sorry skriftstr. Klippet det inn fra notatene mine og klarer ikke endre.
  • Liker 24
Skrevet

Det er litt frustrerende, bloggen til HD har faktisk enormt potensiale hvis hun bare kunne vært hakket mer åpen og ærlig over hele linja. Situasjonen til HD er ikke unik. Hun er et prakteksemplar på hvorfor så mange i dagens samfunn sliter med å gå ned i vekt, på hvordan mange overvektige prøver å "endre livsstil" år etter år etter år uten at det gir resultater på annet enn psyken. Hun er et prakteksemplar på et menneske som slåss litt mot alle idealer og ideer som pumpes ut gjennom sosiale media, og som i det ene øyeblikket rakker ned på overvekt og i det neste fronter kroppspositivisme uansett vekt. Situasjonen hennes er ikke unik, og hun bør ikke føle seg dum eller svak, fordi det for veldig mange faktisk ER veldig vanskelig, og å leve livet i sosiale medier kan gjøre det enda verre. Hadde livsstilsendring vært enkelt hadde vi ikke hatt så mange overvektige. Hadde det å fikse på psyken og selvbildet vært enkelt hadde vi ikke hatt så mange som går til psykisk behandling hele livet sitt. Det ER vanskelig. 

Hvis HD heller kunne vært den hun er, og ærlig og gjerne litt i forkant av nedturene sine, så hadde hun kunne fått en veldig givende blogg. Ikke for å inspirere andre til å elske seg selv, eller gå ned i vekt, men for å vise verden hvor fordømt vanskelig livet faktisk kan være, selv om man ikke sliter med noe veldig alvorlig (som vi vet om). Jeg tror mange kan kjenne seg igjen hos henne hvis hun er litt mer ærlig med oss og seg selv. Som noen påpeker, det hadde faktisk vært interessant å lese hva hun tenker om at hun selv for noen år siden var troende til å skrive (eller faktisk skrev?) lignende innlegg som i bloggen som nå nevnes. 

Jeg leser ikke bloggen hennes, metropol fordi det for meg blir ganske overfladisk. Jeg syns ikke hun fortjener hets og kjeft, men jeg skulle ønske hun kunne utnytte potensialet hun har til å bli en bedre og mer moden blogger enn det enkelte av kritikerne hennes er. 

Skrevet

Mestring, fråvær av mestring og alt mellom er vel nøkkelen til mykkje. Det er jo ikkje som om det å bli overvelda av verda og alt den har av krav og forventningar er noko som HD slit med aleine. Ho skriv berre meir om det enn andre. Og det er tydelig at ho heile tida er på mestringsgrensa, slik at det dei fleste ville sjå på som ubetydeleg motstand gjør at verda raser saman. 

Eg seier ikkje at det er nokon gullstandard at ein skal bikke under av stress og at ein skal fylle alle ledige stunder med “noko”. Så ikkje misforstå. Eg elsker fritida mi. Eg er ein tilhenger av å gjere ting “godt nok”. Og eg er ein stor tilhenger av å si “nei” for å verne om tida mi. 

MEN

Eg blir ofte fascinert over tilsynelatende oppegående menneske si evne til å bli stressa av ikkje-stressande opplevelser. Folk som oppriktig tror at å studere ein bachelorgrad med 6 obligatoriske oppmøtetimer i uka uten noen andre forpliktelser i verda gjør at ein har det travelt. Som ikkje har barn, ikkje har overveldande økonomiske forpliktelser, ikkje sjuke foreldre, ikkje frivillige verv eller sjukdom som reduserer totalkapasiteten. Og som tilsynelatande lever under ein oppfatning av at alle andre menneske har 36 disponible timer kvar dag. 

Eller som Helene, som er tilsynelatande frisk, har ein vanleg jobb og som fleire andre heilt korrekt har påpekt ein snill mann som ikkje overlater heile heime-administrasjonen til henne, leilighet og hund. Tilsynelatande ikkje andre store forpliktelser. Likevel er det stadig kriser som gjør at ho blir overvelda. Der nokre blomstrar under press og høgt tempo, blir andre passiviserte og resignerer. Folk har rett og slett ulike gir. Og ikkje alle klarar eit høgt tempo. Og jo lågere tempo til vanleg, jo dårligere vant blir ein, og jo mindre skal til for å vippe ein av pinnen.  

Då er det trygt å ligge i senga, trøyste med mat, og la vere å ta grep. Men eg tror ho hadde hatt godt av ein dytt, slik at ho forstår at ho faktisk KAN. 

Skrevet (endret)

Hun har påpekt flere ganger både på Instastories og Snapchat at hun ønsker ikke å gi bloggeren med nevnte artikkel mer oppmerksomhet, men hvorfor ikke bare la det ligge da? Hun prater fortsatt i dag på Snap om det og la ut uttallige snap, på instagram, egen podkast OG blogginnlegg om dette i går. Hvis det går så hardt inn på hun så er det kanskje en sannhet i det som ble skrevet.

Endret av gjestgitt
  • Liker 7
Skrevet
52 minutter siden, gjestgitt skrev:

Hun har påpekt flere ganger både på Instastories og Snapchat at hun ønsker ikke å gi bloggeren med nevnte artikkel mer oppmerksomhet, men hvorfor ikke bare la det ligge da? Hun prater fortsatt i dag på Snap om det og la ut uttallige snap, på instagram, egen podkast OG blogginnlegg om dette i går. Hvis det går så hardt inn på hun så er det kanskje en sannhet i det som ble skrevet.

Vel - I dag har hun dementert det hun sa I går, og bedt denne bloggeren om unnskyldning ;) Hun er nok litt mer nærtagende enn vanlig av ymse årsaker for tidligere I dag mente hun at artikkelen ikke var skrevet om henne men mest Camilla (fitnok)

Skrevet

Jeg orker ikke fler uendelige monologer hvor hun kontinuerlig tukler med håret og haka si. Unfollow.

• Liker 16
Skrevet

Man trives jo ikke i egen kropp når man konstant setter hånda under haka for å skjule dobbelthaka? Jeg blir forvirra av deg Helene,

• Liker 13
Skrevet
1 time siden, hippyskippy skrev:

Man trives jo ikke i egen kropp når man konstant setter hånda under haka for å skjule dobbelthaka? Jeg blir forvirra av deg Helene,

Veeel - jeg trives I egen kropp men skjuler glatt dobbelthaka om jeg kan på bilder, filmer etc.

• Liker 6
Skrevet (endret)
1 time siden, Trollmora skrev:

Vel - I dag har hun dementert det hun sa I går, og bedt denne bloggeren om unnskyldning ;) Hun er nok litt mer nærtagende enn vanlig av ymse årsaker for tidligere I dag mente hun at artikkelen ikke var skrevet om henne men mest Camilla (fitnok)

Hmmm 🤔

v:

Usympatisk blogginnlegg, men det handler jo ikkje om Helene... men Camilla Lorentzen. Det er et 98% sikker på i og med at ho også har stilt opp på den saka ho skriv om.

Endret av Navios
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og spekulasjoner.

Papirfly, mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...