Gjest Beatbox Skrevet 15. januar 2018 #6541 Skrevet 15. januar 2018 1 minutt siden, Norabora skrev: Da har hun vært inne her og sett kommentaren min😂 Hun leser aldri her!! Mannen hennes sin jobb det....
Norabora Skrevet 15. januar 2018 #6542 Skrevet 15. januar 2018 5 minutter siden, Beatbox skrev: Hun leser aldri her!! Mannen hennes sin jobb det.... Seriøst?😳
Gjest Beatbox Skrevet 15. januar 2018 #6543 Skrevet 15. januar 2018 1 minutt siden, Norabora skrev: Seriøst?😳 Hun har sagt det selv..
Aloe_Vera Skrevet 15. januar 2018 #6544 Skrevet 15. januar 2018 6 minutter siden, Beatbox skrev: Hun har sagt det selv.. Haha, så tragisk 1
Wenda Skrevet 15. januar 2018 #6545 Skrevet 15. januar 2018 Skjønner henne godt jeg. Hadde aldri orket å lese så mye dritt om meg selv. Og så vidt jeg vet så er det ikke mannens JOBB i ordets rette forstand, å lese her inne, men at han ofte gjør det av egen fri vilje Barnslig å kalle set tragisk og å le av andre mennesker på den måten 35
duplexx Skrevet 15. januar 2018 #6546 Skrevet 15. januar 2018 20 minutter siden, Norabora skrev: Da har hun vært inne her og sett kommentaren min😂 Hvordan vet du det?😅
Norabora Skrevet 15. januar 2018 #6547 Skrevet 15. januar 2018 7 minutter siden, duplexx skrev: Hvordan vet du det?😅 Hun har forklart på snap hva hun mente med å bli sliten av å spise☺️ 2
Gjest Beatbox Skrevet 15. januar 2018 #6548 Skrevet 15. januar 2018 27 minutter siden, Wenda skrev: Skjønner henne godt jeg. Hadde aldri orket å lese så mye dritt om meg selv. Og så vidt jeg vet så er det ikke mannens JOBB i ordets rette forstand, å lese her inne, men at han ofte gjør det av egen fri vilje Barnslig å kalle set tragisk og å le av andre mennesker på den måten Du tenker på all kritikken? Nå er det jo hun selv som tidligere har skrevet innlegg om at bloggere som ikke tåler kritikk bør skrive dagbok...f.eks.....Men hvorfor gjør han det hvis han vet at hun ikke tåler kritikk? Se på insta f.eks hvordan hun svarer folk..det er glefsing verre enn verst!! Hun bør virkelig ta seg en lang pause fra alt som heter media og finne ut hva og hvem hun er uten klikk og likes..Er man klikkoman slik hun er har man et problem..hun har gjort seg avhengig av andres bekreftelser...Og det at man ikke finner motivasjon til å ta tak i sin sykelige overvekt bekrefter det. Hun syns ikke selv at det er viktig nok....derfor må alt og alle vite om det fordi hun er avhengig av heiarop fra * hele verden *..Alle forstår at det å gå ned 60 kg på egenhånd er en bragd...og har nyhetens interesse...slik er det ikke lenger og da er det vanskelig for henne å finne den motivasjonen tydeligvis.
Wenda Skrevet 15. januar 2018 #6549 Skrevet 15. januar 2018 Jeg tenker ikke på saklig kritikk, men hets, mobbing, nedsettende kommentarer osv. Stort sett kun om vekta hennes. 10
duplexx Skrevet 15. januar 2018 #6550 Skrevet 15. januar 2018 1 time siden, Norabora skrev: Hun har forklart på snap hva hun mente med å bli sliten av å spise☺️ Var det pga din kommentar?? haha så den tidligere.. ---- Har for øvrig lagt merke til; på instagram er hun ekstremt rask med å irettesette og tolke alt i verste mening. Men hun sier ALDRI takk? EVer? Ikke én kommentar er hyggelig tilbakemelding liksom. Ikke at man må være så jævli høflig og snill og takknemlig hele tiden, men ... hva er greia? 9
Miranda16 Skrevet 16. januar 2018 #6551 Skrevet 16. januar 2018 (endret) "Blir ikke sliten av å spise, men sliten av å ikke spise(lavt energi nivå), derfor må jeg spise mer." Det er jo helt umulig å tolke den første kommentaren; "Lei av å spise" på noen annen måte at man er matlei. Å være matlei er da en fair sak. Endret 16. januar 2018 av Miranda16 7
tutsi123 Skrevet 16. januar 2018 #6552 Skrevet 16. januar 2018 Jeg skjønner helt ærlig ikke poenget hennes med å vise smoothie og klage på at hun ikke spiser nok.Ingen kan vel være så uinformerte at de ikke skjønner at hun må spise ganske så mye,som selvsagt ikke blir vist.Og da vil jeg anta vi snakker kalori-tett mat.En blir frustrert av å følge henne,synes det er trist for henne at hun ikke søker hjelp,og håper selvsagt alt går riktig vei etterhvert.Men jeg har ikke tro på at hun er istand til å fikse dette selv.Det trekkes frem at hun har "utdannelse" som kostholdsveileder.... Nå vet ikke jeg hva folk flest legger i utdannelse men da tenker jeg på klinisk ernæringsfysiolog som har en helt annen og bedre kunnskap enn en "kostholdveileder" som har gått et eller flere kurs.Ernæringsfysiologer jobber også som regel i team med blant annet leger som er spesialister på sykelig fedme,fysioterapeuter og sist men ikke minst psykologer som er en viktig brikke i å hjelpe mennesker som spiser for å gjemme følelsene sine. 8
Gjest Beatbox Skrevet 16. januar 2018 #6553 Skrevet 16. januar 2018 17 minutter siden, tutsi123 skrev: Jeg skjønner helt ærlig ikke poenget hennes med å vise smoothie og klage på at hun ikke spiser nok.Ingen kan vel være så uinformerte at de ikke skjønner at hun må spise ganske så mye,som selvsagt ikke blir vist.Og da vil jeg anta vi snakker kalori-tett mat.En blir frustrert av å følge henne,synes det er trist for henne at hun ikke søker hjelp,og håper selvsagt alt går riktig vei etterhvert.Men jeg har ikke tro på at hun er istand til å fikse dette selv.Det trekkes frem at hun har "utdannelse" som kostholdsveileder.... Nå vet ikke jeg hva folk flest legger i utdannelse men da tenker jeg på klinisk ernæringsfysiolog som har en helt annen og bedre kunnskap enn en "kostholdveileder" som har gått et eller flere kurs.Ernæringsfysiologer jobber også som regel i team med blant annet leger som er spesialister på sykelig fedme,fysioterapeuter og sist men ikke minst psykologer som er en viktig brikke i å hjelpe mennesker som spiser for å gjemme følelsene sine. Hun har kurs...tok det sammen med PT-kurset...så det er vel så som så med faglig tyngde akkurat der..Men det er et argument hun drar frem hver eneste gang noen sier noe om mat osv til henne...* nå er det jeg som er kostholdsveileder da*...Javel, hjelper lite det når problematikken sitter mellom ørene og man IKKE vil ha hjelp..for da hadde hun søkt hjelp for lenge siden. Men første bud i terapi er ærlighet....og da blir spørsmålet hvor ærlig hun klarer å være...
Kartoffel Skrevet 16. januar 2018 #6554 Skrevet 16. januar 2018 Hva skjedde egentlig med han mentaltreneren hun skulle samarbeide med? Ble jo lovet jevnlige gjesteinnlegg på bloggen og greier. 6
Gjest Beatbox Skrevet 16. januar 2018 #6555 Skrevet 16. januar 2018 (endret) 21 timer siden, Wenda skrev: Jeg tenker ikke på saklig kritikk, men hets, mobbing, nedsettende kommentarer osv. Stort sett kun om vekta hennes. Så hvordan du og andre omtaler andres stemme f.eks i andre tråder er ikke hets, mobbing eller noe slikt?? Hvorfor er det verre å påpeke sykelig overvekt..som de aller fleste kan gjøre noe med kontra stemmen til noen som man ikke kan gjøre noe med?? Endret 16. januar 2018 av Beatbox
Superrosa Skrevet 16. januar 2018 #6556 Skrevet 16. januar 2018 2 hours ago, Kartoffel said: Hva skjedde egentlig med han mentaltreneren hun skulle samarbeide med? Ble jo lovet jevnlige gjesteinnlegg på bloggen og greier. Drage har de siste årene ikke klart å fullføre et eneste prosjekt hun har starta på... Om det er innenfor livsstilsendring, samarbeid eller utseende/velvære. 8
gjestgitt Skrevet 16. januar 2018 #6557 Skrevet 16. januar 2018 (endret) 3 timer siden, Beatbox skrev: Hun har kurs...tok det sammen med PT-kurset...så det er vel så som så med faglig tyngde akkurat der..Men det er et argument hun drar frem hver eneste gang noen sier noe om mat osv til henne...* nå er det jeg som er kostholdsveileder da*...Javel, hjelper lite det når problematikken sitter mellom ørene og man IKKE vil ha hjelp..for da hadde hun søkt hjelp for lenge siden. Man kan ikke dra frem kostholdsveileder-kortet når det er helt åpenlyst og klart at hun har problemer med mat & vekten, da hadde hun ikke vært i den situasjonen hun er i nå. Helt enig i at «første bud» ved livsstilendring er å være ærlig med seg selv og innrømme problemet man har. Det er vel regel 1 hos anonyme alkoholikere og lignende hjelpetiltak Jeg tror (men sier ikke det nødvendigvis er rett) at hun hadde hatt godt av å slutte å dele alt omkring vekt, mat, iamawesomenomatter-opplegget og skiftet fokus på bloggen. Jeg tror det er vanskelig å være ærlig med seg selv når du har så mange som følger deg og dømmer deg oppogned i mente. Det er nok lettere å pynte på sannheten for et publikum for å fremstå som vellykket og lykkelig. Hun bør slutte å spille et skuespill og være ærlig med seg selv, slik som Beatbox skriver. Helene eller hubby’en: Helene er flink å sminke seg så det er noe hun kunne bygget mer på og blogget mye mer om Endret 16. januar 2018 av gjestgitt 7
Gjest Navios Skrevet 17. januar 2018 #6558 Skrevet 17. januar 2018 (endret) Det nyeste innlegget er et av dei beste på lang tid tykkjer eg. Eg har sett den samme tendensen blant fleire aktørar, dei markedsfører bredt blant mange ulike bloggarar og media, men er særs selektiv på kven de viser frem. Historien om “feite-alibiet” viser åpenbart til den gangen ho blei invitert til å vere med på ein Anti-mobbe-reklamefilm med Kari Traa, der ho satt av to dager og blei gøymt bort til eit sekund av reklamefilmen. Det var tydeleg at ho var skuffa umiddelbart etterpå, men det tok tydeligvis litt tid for henne å kunne setje det ned på bloggen. Ho har vel heller ikkje hatt lyst til å brenne broar ettersom ho har vore på Kari Traa-siden seinare også. Ho blei jo i årevis sponsa av X-life, og ho hadde jo i perioder knapt eit innlegg på bloggen som ikkje var full av affiliatelenkjer og reklame. Ho blei så og si aldri løfta frem på deira plattform, med unntak av da ho hadde den største merksemden knytta til slankehistorien sin. Det ga klikk og likes og dei løfta ho fram, men da vekta krøyp oppover igjen blei ho gøymt bort igjen. To ting er det vel å lære frå dette. For det første at det kanskje ikkje er nokon vits å reklamere for alt som er interessert i å markedsføre seg på bloggen din, men heller vere litt kritisk til kva ein sier ja til. Og, når alt kommer til alt, vel dei aller fleste den slanke klassisk pene hvite dama. Bortsett frå når selskap skal være “edgy”. Då velger dei den klassisk pene litt brunere dama eller den klassisk pene dama med kanskje 3 overskotskilo. Endret 17. januar 2018 av Navios
Kartoffel Skrevet 17. januar 2018 #6559 Skrevet 17. januar 2018 Enig med Navios!! Veldig bra og reflektert innlegg! 3
Papirfly Skrevet 17. januar 2018 #6560 Skrevet 17. januar 2018 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Papirfly, mod.
Fremhevede innlegg