Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg kom plutselig på at jeg så et program for et par år siden (kanskje på TLC?) der flere par gikk ifra hverandre etter at den ene i forholdet hadde gått mye ned i vekt. Den som gikk ned i vekt begrunnet det med at han/hun selv ikke var den samme lengre. 

Han eller hun som ikke gikk ned i vekt (ikke alle trengte det heller, noen var allerede normalvektig) sa at jo mer partneren gikk ned i vekt, jo mer gikk det utover forholdet. Både fordi den som slanker seg prioriterte trening istedenfor samlivet, men også fordi slankeren ble mer og mer selvopptatt, dømmende, irritabel, og generelt forandret personlighet. De begynte å leve to seperate liv uten humor og kommunikasjon. 

Nå er det jo ikke lov å spekulere, men jeg synes oppriktig talt at hun virker å ha det bedre nå når hun har "gitt opp", og det ser man også igjen når hun forteller at ekteskapet har det bedre enn noensinne etter en vanskelig periode. Ja, hun skulle kanskje ønske at hun våknet 40 kilo lettere i morgen. Og hun vet hva som skal til for å gå ned i vekt.Men hun har det ikke ille nok til å spise et strengt kosthold og trene hver dag. Det er tydeligvis ikke så viktig for henne lengre. 

Men med det sagt. Så håper jeg at hun finner tilbake til treningsmotivasjonen sin. Det er veldig viktig for både den fysiske og psykiske helsen. Og om hun en gang bestemmer seg for å endre på kostholdet og forsøke igjen, så håper jeg hun ikke deler det med hele Norge.

Endret av Halloi
  • Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
25 minutter siden, Halloi skrev:

Jeg kom plutselig på at jeg så et program for et par år siden (kanskje på TLC?) der flere par gikk ifra hverandre etter at den ene i forholdet hadde gått mye ned i vekt. Den som gikk ned i vekt begrunnet det med at han/hun selv ikke var den samme lengre. 

Jeg tror nettopp dette er unntaket fra regelen. Mange av disse partnerne gikk inn i en hjelperolle og gav dem mye at noen var avhengig av dem og taklet det ikke når partnerne ble mer uavhengig. Tenker det er de sliter med dårlig selvfølelse. I de fleste tilfeller føler de som går ned i vekt seg mye bedre psykisk og fysisk, får bedre selvtillit  og hva er galt med det? Man går ikke ned i vekt for partneren,men seg selv. Overvekt kan også være skadelig for forholdet

Jeg synes også at HD stråler om dagen! Hun virker avslappet og ser ut til å ha et godt til mannen sin og virkelig har glede av jobben sin

Endret av Miranda16
  • Liker 6
Skrevet

Jeg tenker det har vært sunt for Helene og ta et steg tilbake fra alle trenings og kostholds prosjektene  sine og heller fokusere på egne tanker rundt kropp, helse og utseende. Det synes godt på henne at hun har det bedre om dagen, synes jeg. Jeg har fulgt henne i mange år nå, og har også skrevet her før at jeg håper hun tar tak i det mentale, da hun nok aldri vil lykkes på sikt med livsstilsendring uten. Jeg tror også det mentale må komme først! Er man oppriktig glad i seg selv og kroppen sin, er man trygg på seg selv, den man er og egen verdi, så vil man behandle kroppen deretter. Da har man ikke behov for mat som krykke, venn, terapi og distraksjon. Da håndterer man livets utfordringer og "tankekjør" med bedre strategier enn å sabotere egen helse gjennom overdrevent matinntak. Det ser ut som om hun er på god vei og at jobbskiftet har gjort henne godt, og det er flott! 

Mulig noen er uenige med meg, men jeg synes jeg ser mindre fornektelse og selvbedrag enn tidligere. Man må få lov til å være glad i seg selv, vise seg frem og ta plass her i verden. Uansett hvem man er, og i hvert fall uavhengig av hvordan man ser ut. Man blir ikke i vater og lykkelig av å skamme seg og gjemme seg bort. Jeg er glad for å se at Helene kler seg opp, tar seg en fest og krever anerkjennelse for dette på et vis. Da har hun kommet langt. Kanskje finner hun det lettere etterhvert også å ta tak i vekten sin og komme tilbake til sunnere rutiner om og når hun måtte ønske det. 

Jeg heier på henne, i hvert fall.

• Liker 39
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.
/lillesky (mod)

Skrevet

Må være deilig å ete hva man vil hele tia :) , men hadde jeg gjort det samme vet jeg at jeg hadde mistrivdes veldig med mitt utseende.

• Liker 11
Skrevet

Det irriterer meg at hun "MÅ" kjøpe godteri hvis det er en nyhet som er kommet i butikkene, hva med å kjøpe en nyhet hver lørdag feks? De forsvinner ikke etter en uke akkurat:link:

• Liker 14
Skrevet

Jeg synes hun virkelig fortjener skryt for hvor flink hun er på merking. Likte dagens snakk på Snapchat!

• Liker 22
Skrevet
19 minutter siden, Charminia skrev:

Det irriterer meg at hun "MÅ" kjøpe godteri hvis det er en nyhet som er kommet i butikkene, hva med å kjøpe en nyhet hver lørdag feks? De forsvinner ikke etter en uke akkurat:link:

Hvis det irriterer deg så råder jeg deg til å rett og slett la være å følge henne istedenfor å måtte utbasunere det på kg

• Liker 11
Skrevet

Syntes det er greit å utbasunere på KG selv. Jeg kjenner ingen som vet hvem HD er, eller andre rosabloggere for den saks skyld.

At man blir irritert er nå en annen sak

• Liker 2
Skrevet

Hun snikreklamerte for dette kjøttpålegget før hun begynte å merke det som reklame, så litt å lære har hun nok. Men det sier hun jo selv også, så.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror og håper at HD holder på med en bra greie nå. Hun ser ihvertfall lykkeligere ut enn på lenge. Dette treningsmaset som bare ble falskt er det godt hun har lagt på hyllen for en stund. Jaja, så går hun ikke ned i vekt men hun kan ha det dødsbra for det om. Jeg håper hun beholder innstillingen og heller blir en "hverdagsblogger". 

Og som jeg har sagt tidligere, det er mye å hente i stormote.

• Liker 19
Skrevet
13 minutter siden, Prinsesse788 skrev:

Jeg tror og håper at HD holder på med en bra greie nå. Hun ser ihvertfall lykkeligere ut enn på lenge. Dette treningsmaset som bare ble falskt er det godt hun har lagt på hyllen for en stund. Jaja, så går hun ikke ned i vekt men hun kan ha det dødsbra for det om. Jeg håper hun beholder innstillingen og heller blir en "hverdagsblogger". 

Og som jeg har sagt tidligere, det er mye å hente i stormote.

Enig 

jeg syns IG, snap og blogg oser av en helt annen aura nå enn tidligere. Hun har mer humor, mer naturlig og ekte smil (har alltid syns at smilet hennes er så anstrengt og falsk). Hun virker lykkelig og det er inspirerende

• Liker 15
Skrevet (endret)
3 timer siden, Wenda skrev:

Enig 

jeg syns IG, snap og blogg oser av en helt annen aura nå enn tidligere. Hun har mer humor, mer naturlig og ekte smil (har alltid syns at smilet hennes er så anstrengt og falsk). Hun virker lykkelig og det er inspirerende

:jepp:

Litt SÅNN

Endret av loffen
får ikke satt inn bildet!
  • Liker 17
Skrevet
2 timer siden, loffen skrev:

:ler: ja det var ganske likt ja 

godt å se hun nå slapper litt av i kinnmusklene

• Liker 6
Skrevet

Hun er mye syk. Kan det være en ide å ikke la bikkja sove i sengen? Jeg er overhodet ikke hysterisk når det gjelder skitt og bakterier, men sengen trenger ikke å være full av alt en hund drar med seg inn etter å ha vært ute på tur...

• Liker 3
Skrevet
58 minutter siden, Fotballfluen skrev:

Hun er mye syk. Kan det være en ide å ikke la bikkja sove i sengen? Jeg er overhodet ikke hysterisk når det gjelder skitt og bakterier, men sengen trenger ikke å være full av alt en hund drar med seg inn etter å ha vært ute på tur...

å ha andre sengklær å veksle mellom enn barbie og spiderman. For all del, mye mulig de vasker og legger det på igjen samme dag altså, but still. 

• Liker 5
Skrevet

Det er bedre å spise iskrem:

Jeg trodde HD hadde lagt treningen bak seg. 

I følge Instagram håper hun å snart være tilbake.

Hun er syk (igjen).

Trodde repeat-knappen hadde dabbet av, men nei... 

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, Prinsesse788 skrev:

Hun er syk (igjen).

Hvor står det at hun er syk?

• Liker 1
Skrevet

Jeg spiste smågodt i går kveld, det har jeg ikke gjort på lenge. Men fy fader så dårlig man blir av det, fikk hjertebank og ble fysisk uvel. Spiste jo masse sjokolade når jeg var overvektig, tanken på å spise det så ofte som helene gjør meg dårlig. Fatter ikke at folk orker å forgifte seg selv. Det er virkelig skadelig for kroppen. Finnes andre ting å ' kose ' seg med.. hvorfor skal man hele tiden kose seg og unne seg noe som er giftig for kroppen? greit iblant, men her har jeg en følelse av at det er oftere enn en gang hver 3-4 uke. Men dessverre så blir man avhengig av giften når man først er i fella.

• Liker 8
Skrevet
54 minutter siden, Prinsesse788 skrev:

Hun er syk (igjen).

Hun har jo trent hele tiden, men hun har ikke fokusert på treningen og heller ikke lagt ut om det på some

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...