Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
39 minutter siden, Zogi skrev:

Måtte le litt med henne i dag. Hun var faktisk morsom og selvironisk :)

Jeg tror jeg kanskje liker henne :alice:

Ironien er en fin måte å rettferdiggjøre inntak av usunn mat.Hun klager om de feilene hun gjør igjen og igjen, så begynner å bli ganske zzzzzzzz....  Å gå sulten på butikken er ikke noe sjakktrekk om man skal komme på rett vei.

Hun burde også vite at noen kjeks ikke er spesielt mye "sunnere" enn et skolebrød....

Endret av Miranda16
  • Liker 22
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror hun har lagt både kosthold og trening på hylla, kanskje like greit:)

• Liker 10
Skrevet
9 timer siden, Wenda skrev:

Arrangørene tenker nok ikke engang over at hun ikke kom. De deler ut x antall gratisbilletter/akkrediteringer og de lider ingen nød om et par av dem ikke dukker opp

Hun skulket ikke. Hun sa klart i fra før helgen at hun var nødt for å jobbe den dagen, men hell i uhell så fikk hun vært med på bursdagsfesten. Jeg ser virkelig ikke noe galt med det

Jeg tror heller ikke at arrangørene bryr seg nevneverdig, men det handler jo litt om integritet og troverdig også. Hun har hauset opp dette besøket så lenge. Det blir litt som med dette "Beastmode vol.2" opplegget hennes som bare har rent ut i sanden. Eller denne coachen som skulle gjesteblogge for henne hvis vi aldri har sett noe til og Ukentlige podcaster som uteblir. 

Hvorfor skal folk gidde å melde seg kokuranser og vinne festivalpass med henne, eller svare henne på spørsmål om hva hun skal pakke med i fastivalbagen når det ikke blir npe av? Hun raserer jo sin egen troverdighet og merkevare. 

Det hjemper som sagt ikke på at hun snapper hele kvelden fra en annen privat feiring. Hun burde i det minste holdt seg for god til akkuat det.

5 timer siden, neiognei skrev:

Hva er det å bry seg om, egentlig? Om hun jobbet, om hun dro, om hun lå på sofaen, who cares? Ingen kjører flere timer for festival i et par timer.... Da må det være noen skikkelig gode som spiller og det var det vel neppe.

Poenget er ikke ikke om hun har lyst eller ikke lyst. Om det er ræva eller bra band, eller om hun fink være der i åtte timer eller to døgn. Poenget er at hun sagt ja til å komme til både de som vant konkuransen og til arrangørern. 

Jeg har ikke tall på hvor mange evnter eller arrangementer keg har dukket opp på fordi det forventes. Kansje har det for meg bare vært pes med lang reisevei og forsakelse men like fullt tar man p seg smilet og gjør det som forventes. Det gavner en selv i det lange løp, for ingen vil jobbe med eller sponse noen de ikke vet de kan stole på. 

• Liker 13
Skrevet

Syns det er litt trist å se. Ho har tydeligvis gitt opp helt, og prøver nå en slags rettferdiggjøring av dårlige valg med å nå ut til andre damer og menn som av og til sliter med å ta rette kostholdsvalg. Jeg har gjort dette sjøl da jeg var overvektig: Sammenliknet mine egne utskeielser med andre, normalvektige sine. Det funker ikke. Når man er stor, er man nødt til å ta andre, kjedeligere, kjipere valg enn tynne folk. Selv om normalvektige folk rundt deg spiser McDonalds og kaker og kjeks, betyr det ikke at du kan det. Basta. Tynne folk med normal forbrenning har mest sannsynlig laget seg kloke kostholdsvaner som de har normalisert, og har mindre risiko for kraftig overspising og generelt sunnere forhold til mat enn overvektige. De har 'råd til' å skeie mer ut enn oss andre. Sånn er det bare. Få inn sunne vaner i ukedagene, og gled deg til godteri og pizza på lørdager, og du går ned en til to kilo i uka, garantert. Så lett, men altså så vanskelig. Sukk. 

• Liker 26
Skrevet
1 time siden, Miranda16 skrev:

Ironien er en fin måte å rettferdiggjøre inntak av usunn mat.Hun klager om de feilene hun gjør igjen og igjen, så begynner å bli ganske zzzzzzzz....  Å gå sulten på butikken er ikke noe sjakktrekk om man skal komme på rett vei.

Hun burde også vite at noen kjeks ikke er spesielt mye "sunnere" enn et skolebrød....

Å herre.. Blir livet ditt bedre av å konstant hakke på Helene?

• Liker 16
Gjest Beatbox
Skrevet
11 minutter siden, Birdo skrev:

Å herre.. Blir livet ditt bedre av å konstant hakke på Helene?

Å herre...Blir livet ditt bedre av å konstant glefse etter de som kritiserer Helene? Finn på noe annet hvis du finner tråden så usmakelig.

Skrevet
39 minutter siden, Beatbox skrev:

Å herre...Blir livet ditt bedre av å konstant glefse etter de som kritiserer Helene? Finn på noe annet hvis du finner tråden så usmakelig.

Denne tråden er uten tvil usmakelig, der har du helt rett. Men jeg håper og tror at HD ser her inne at det finnes noen mennesker som ikke er ute etter å ta henne, og derfor kommer jeg til å fortsette å kommentere når jeg ser urettferdighet. Helene har selv skrevet at hun har lagt trening og sånn på hylla og at hun skal fokusere på å like seg selv for den hun er akkurat nå; og da ser jeg ikke poenget med å fortsette i det uendelige med å kritisere henne for det.

• Liker 11
Skrevet
3 timer siden, Miranda16 skrev:

Det var nok ikke snakk om skolebrød ELLER kjeks, men begge delene. Da er det bedre at hun kun tok den ene. Kan ikke si at jeg så på det som klaging heller, det er vel mer av det i denne tråden.

Kan ikke huske å ha hørt henne være selvironisk tidligere.
Hvem gjør vel ikke de samme feilene om og om igjen. Må si jeg kjenner meg igjen i det :P

Skrevet
12 timer siden, Birdo skrev:

Denne tråden er uten tvil usmakelig, der har du helt rett. Men jeg håper og tror at HD ser her inne at det finnes noen mennesker som ikke er ute etter å ta henne, og derfor kommer jeg til å fortsette å kommentere når jeg ser urettferdighet. Helene har selv skrevet at hun har lagt trening og sånn på hylla og at hun skal fokusere på å like seg selv for den hun er akkurat nå; og da ser jeg ikke poenget med å fortsette i det uendelige med å kritisere henne for det.

Er så enig! Men, jeg håper ikke at Helene leser her inne... Det må jo knekke henne fullstendig å se alle de stygge kommentarene hun får på alt hun gjør og sier. 

• Liker 11
Gjest Ms. Daisy
Skrevet
13 timer siden, Beatbox skrev:

Hvorfor skal folk finne noe annet å lese bare fordi man kommenterer at tråden er usmakelig? Er det kun plass til kritiske røster her inne? Ikke lov å forsvare og uttale seg om at det til tider er ganske drøyt og regelrett slemt det som blir skrevet her. Utrolig lett å sitte her inne og si at jammen de er bloggerere de har valgt det selv - ja de blogger kanskje, men betyr det dermed at man kan skrive alt, til tider le av henne og være hånlige? Jeg mener nei! Velger å se at det faktisk sitter mennesker bak bloggene også selv om jeg stort sett er uenig i det som står her.

Gjest Beatbox
Skrevet
13 minutter siden, Ms. Daisy skrev:

Hvorfor skal folk finne noe annet å lese bare fordi man kommenterer at tråden er usmakelig? Er det kun plass til kritiske røster her inne? Ikke lov å forsvare og uttale seg om at det til tider er ganske drøyt og regelrett slemt det som blir skrevet her. Utrolig lett å sitte her inne og si at jammen de er bloggerere de har valgt det selv - ja de blogger kanskje, men betyr det dermed at man kan skrive alt, til tider le av henne og være hånlige? Jeg mener nei! Velger å se at det faktisk sitter mennesker bak bloggene også selv om jeg stort sett er uenig i det som står her.

Da kan man jo spørre hvorfor de som kritiserer oss som kritiserer HD er svært så aktive i andre bloggetråder og det er ikke *rose opp i skyene* taler de legger igjen der..HD har en forhistorie med svært så krass kritikk av både bloggere og andre som omhandlet vekt. Pussig at hun var så aktiv på den fronten da mtp at hun selv da veide 120 kg. Men by all means..det er da bare å rapportere det dere finner så usmakelig.

Skrevet

Det virker som hun trives bedre med tilværelsen nå uansett, det må være veldig slitsomt å ha en vektnedgangsblogg når man er møkk lei av alt det der. Hun har jo holdt på i så mange år. Like greit å ta seg en pause og få ting på avstand.

• Liker 6
Gjest eksiltronder
Skrevet
1 time siden, Beatbox skrev:

Da kan man jo spørre hvorfor de som kritiserer oss som kritiserer HD er svært så aktive i andre bloggetråder og det er ikke *rose opp i skyene* taler de legger igjen der..HD har en forhistorie med svært så krass kritikk av både bloggere og andre som omhandlet vekt. Pussig at hun var så aktiv på den fronten da mtp at hun selv da veide 120 kg. Men by all means..det er da bare å rapportere det dere finner så usmakelig.

I de andre trådene (jeg er aktiv i) kritiseres i all hovedsak bloggere som ikke klarer å forholde seg til markedsføringsloven, eller som eksponerer tredjeparter for egen vinning. Altså saker som er problematiske både juridisk og etisk. Neida, ikke alt er like saklig fremlagt, men det er de gjennomgående temaene som diskuteres rundt både CBE, mammatilmichelle og Villa Paprika.

I denne tråden kritiseres en overvektig dames diett, utseende og treningsvaner. Du ser kanskje forskjellen?

Gjest Beatbox
Skrevet
5 minutter siden, eksiltronder skrev:

I de andre trådene (jeg er aktiv i) kritiseres i all hovedsak bloggere som ikke klarer å forholde seg til markedsføringsloven, eller som eksponerer tredjeparter for egen vinning. Altså saker som er problematiske både juridisk og etisk. Neida, ikke alt er like saklig fremlagt, men det er de gjennomgående temaene som diskuteres rundt både CBE, mammatilmichelle og Villa Paprika.

I denne tråden kritiseres en overvektig dames diett, utseende og treningsvaner. Du ser kanskje forskjellen?

Og du ser problemet med at en PT/kostholdsveileder promoterer * lidenskaplig interesse* for sunnhet, helse og vektnedgang..og gjør det stikk motsatte? Sykelig overvekt er og kommer aldri til å være sunt. Når man sier at * man ikke kan gjøre noe med den magen akkurat nå* eller sin vekt; hvem kan da gjøre noe med det? Det er den dobbeltheten der som blir helt på bærtur..spesielt når man da promoterer seg selv og sitt firma på følgende måte:  Lidenskaplig opptatt av helse, sunn vektnedgang og sunn balanse i hverdagen!

Hadde hun vært så lidenskaplig opptatt av helse og vært så glad i seg selv da hadde hun gjort noe med det faktum at hun er sykelig overvektig. Hun har klart det før så hva er problemet nå?

Gjest eksiltronder
Skrevet
3 minutter siden, Beatbox skrev:

Og du ser problemet med at en PT/kostholdsveileder promoterer * lidenskaplig interesse* for sunnhet, helse og vektnedgang..og gjør det stikk motsatte? Sykelig overvekt er og kommer aldri til å være sunt. Når man sier at * man ikke kan gjøre noe med den magen akkurat nå* eller sin vekt; hvem kan da gjøre noe med det? Det er den dobbeltheten der som blir helt på bærtur..spesielt når man da promoterer seg selv og sitt firma på følgende måte:  Lidenskaplig opptatt av helse, sunn vektnedgang og sunn balanse i hverdagen!

Hadde hun vært så lidenskaplig opptatt av helse og vært så glad i seg selv da hadde hun gjort noe med det faktum at hun er sykelig overvektig. Hun har klart det før så hva er problemet nå?

Nå har jeg riktignok ikke fulgt med på jenta så lenge, men det jeg har lest av innlegg har ikke omhandlet hennes fortreffelighet som PT eller kostholdsekspert på noe vis. Tror det er mange her som skal "ta" henne for gamle utsagn, og som ikke evner å se at mennesker kan endre seg.

Forøvrig er det helt normalt å besitte kunnskap om emner uten å selv være i stand til å utøve dem.

Skrevet

Jøss, noen hater virkelig den dama..
Lurer på hvorfor. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg er heller ikke Helenes største fan og jeg har kritisert henne, men også støttet henne. ALT en person gjør er ikke feil, det kommer jo an på tilfellet. Det er èn person som går igjen i denne tråden som kritiserer absolutt alt hun gjør, hver eneste dag..

• Liker 8
Skrevet

Jeg synes det er fint at hun er ærlig om at trening og kosthold ikke er i fokus akkurat nå. For hennes egen del så håper jeg det fjerner litt av presset (jeg tror) har vært på skuldrene hennes om å opprettholde fasaden.

• Liker 9
Skrevet
37 minutter siden, eksiltronder skrev:

I de typiske rosabloggere så kritiseres utseende opp og ned i mente side opp og side ned. Også det du nevner i siste innlegg. Selv om disse jentene også sliter med selvbildet, men det er legitimt. Debatten i denne tråden handler ikke kun om utseende, men også tanker rundt hva HD sliter med etc.  Jeg er enig at folk må følge forumsreglene, så ingen hindrer noen i å rapportere!

• Liker 5
Skrevet (endret)
1 time siden, Miranda16 skrev:

I de typiske rosabloggere så kritiseres utseende opp og ned i mente side opp og side ned. Også det du nevner i siste innlegg. Selv om disse jentene også sliter med selvbildet, men det er legitimt. Debatten i denne tråden handler ikke kun om utseende, men også tanker rundt hva HD sliter med etc.  Jeg er enig at folk må følge forumsreglene, så ingen hindrer noen i å rapportere!

Jeg følger flere andre tråder, og opplever at det i større grad slettes når det kommenteres på utseende enn i denne tråden. Dette gjelder bloggere som eksponerer tredjeparter, fremmer et forvridd syn på kropp/fiksing av seg selv og ikke følger reglene for merking av reklame o.l. (her er jo faktisk HD flink), i motsetning til her hvor flere år gamle artikler dras frem og diskuteres uten at det nødvendigvis kan sies å være dagsaktuelt i forhold til HD; i de andre trådene hvor jeg ser at gamle ting dras fram er det gjerne fordi det er noe som gjentas gang på gang. Jeg lurer på om det er derfor det reageres når det gjelder HD.

Jeg er enig i at man angående HD kan diskutere hvilken effekt det har på leserne med tanke på kosthold og fremming av hva som er en sunn kropp og en sunn livsstil, men så lurer jeg også på om det fortsatt er så mange som leser bloggen hennes for å få treningstips og -inspo? 

Edit: et annet aspekt er også mottakerne/leserne av de ulike bloggene, og hvorvidt bloggen er eneste eller viktigste inntektskilde. Mens de som diskuteres (og modereres) hardest gjerne er de som har bloggen som hovedinntektskilde, når ut til flest lesere (og her også mange unge, lettpåvirkelige?), har HD to(?) jobber ved siden av bloggen, og lever et helt annet liv enn toppbloggerne. Jeg mener at det ikke kan sidestilles.

Endret av korallrev
  • Liker 8
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...