Wenda Skrevet 29. juli 2017 #5601 Skrevet 29. juli 2017 Jeg måtte sjekke sunnfokus og jeg klarer virkelig ikke se alt det negative dere påpeker. Jeg ser heller ei som har innsett at trening ikke lenger er hovedfokuset i livet fordi det tar for mye over psykisk og fort kan få en til å føle seg mislykket. Jeg kjenner meg igjen der. For HD så tror jeg det handler nå om å ta noen steg tilbake, bli glad i seg selv og gjøre ting lystbetont Syns dere her inne er alt for dømmende, og iflg KG så er jo tydeligvis livet kjempeenkelt. Vil man være tynn så er man det, hvis ikke så velger man å være tykk. Er ikke så enkelt for ekstremt mange mennesker 32
Miranda16 Skrevet 29. juli 2017 #5602 Skrevet 29. juli 2017 12 minutter siden, Wenda skrev: Jeg måtte sjekke sunnfokus og jeg klarer virkelig ikke se alt det negative dere påpeker. Jeg ser heller ei som har innsett at trening ikke lenger er hovedfokuset i livet fordi det tar for mye over psykisk og fort kan få en til å føle seg mislykket. Jeg kjenner meg igjen der. For HD så tror jeg det handler nå om å ta noen steg tilbake, bli glad i seg selv og gjøre ting lystbetont Syns dere her inne er alt for dømmende, og iflg KG så er jo tydeligvis livet kjempeenkelt. Vil man være tynn så er man det, hvis ikke så velger man å være tykk. Er ikke så enkelt for ekstremt mange mennesker Jeg tror ingen ønsker å være overvektig 10
Edie Skrevet 29. juli 2017 #5603 Skrevet 29. juli 2017 Ryddet for spekulasjoner og kommentarer om kropp. Edie, mod.
Gjest eksiltronder Skrevet 29. juli 2017 #5604 Skrevet 29. juli 2017 18 minutter siden, Miranda16 skrev: Jeg tror ingen ønsker å være overvektig Allikevel har du tydeligvis et behov for å rakke ned på oss som er det, og fortelle hvor lett det er å bli normalvektig. At alle som har akseptert at psykisk helse faktisk må komme foran tallet på vekta lever i evig fornektelse, er usunne og dårlige forbilder. Eller mener du kanskje at de nedsettende kommentarene om hvor stygt og jævlig det er å være feit skal være motiverende? Du ser ikke at dine harde ord kan trigge f.eks. trøstespising?
Miranda16 Skrevet 29. juli 2017 #5605 Skrevet 29. juli 2017 (endret) 35 minutter siden, eksiltronder skrev: Allikevel har du tydeligvis et behov for å rakke ned på oss som er det, og fortelle hvor lett det er å bli normalvektig. At alle som har akseptert at psykisk helse faktisk må komme foran tallet på vekta lever i evig fornektelse, er usunne og dårlige forbilder. Eller mener du kanskje at de nedsettende kommentarene om hvor stygt og jævlig det er å være feit skal være motiverende? Du ser ikke at dine harde ord kan trigge f.eks. trøstespising? Jeg har vært overvektig selv og jeg har med hard trening gått ned. HD slutter med veldig mange prosjekter som ikke er gøy, inkludert trening og så føler hun seg mislykket. Jeg hadde ikke vært der jeg er idag om jeg bare trente når når jeg følte for det. Alt i livet er ikke alltid morsomt hele tiden. Så for meg virker det som hun bruker det som unnskyldninger på det meste. Endret 29. juli 2017 av Miranda16 18
Wenda Skrevet 29. juli 2017 #5606 Skrevet 29. juli 2017 1 time siden, Miranda16 skrev: Jeg har vært overvektig selv og jeg har med hard trening gått ned. HD slutter med veldig mange prosjekter som ikke er gøy, inkludert trening og så føler hun seg mislykket. Jeg hadde ikke vært der jeg er idag om jeg bare trente når når jeg følte for det. Alt i livet er ikke alltid morsomt hele tiden. Så for meg virker det som hun bruker det som unnskyldninger på det meste. Så bra for deg, men det er ikke så enkelt for alle. Bare fordi DU har vært overvektig og gått ned i vekt så betyr ikke det at du nå har den fulle og hele sannheten som funker for ALLE andre 17
Dråpe Skrevet 29. juli 2017 #5607 Skrevet 29. juli 2017 2 timer siden, Miranda16 skrev: Jeg tror ingen ønsker å være overvektig Nei, men jeg tror det er mange som ikke makter å gjennomføre de endringene, ofte store, som må til for å bli og leve som normalvektig. Det er ikke alle som anser det å være overvektig som å leve et mindreverdig liv. Man kan faktisk velge å forbli overvektig - og leve et bra liv. Jeg tror at dette er noe av kjernen i det HD prøver å formidle - at man faktisk har lov til å være tilfreds med livet sitt til tross for at man er overvektig. 11
Gjest eksiltronder Skrevet 29. juli 2017 #5608 Skrevet 29. juli 2017 2 timer siden, Miranda16 skrev: Jeg har vært overvektig selv og jeg har med hard trening gått ned. HD slutter med veldig mange prosjekter som ikke er gøy, inkludert trening og så føler hun seg mislykket. Jeg hadde ikke vært der jeg er idag om jeg bare trente når når jeg følte for det. Alt i livet er ikke alltid morsomt hele tiden. Så for meg virker det som hun bruker det som unnskyldninger på det meste. At du selv har prioritert livet ditt i den retningen gir deg ingen rett til å tenke mindre om andre som har andre prioriteringer.
Inga-pinga Skrevet 29. juli 2017 #5609 Skrevet 29. juli 2017 Kan ikke forstå at de midjebeltene har blitt moderne... 15
Miranda16 Skrevet 29. juli 2017 #5610 Skrevet 29. juli 2017 (endret) Bare minne om at dette er et diskusjonsforum og jeg har den samme rett til å ha en oppfatning som alle andre. At folk vrir og vender på et saklig innlegg så får det være. Når man velger å eksponere seg i det offentlig rom så åpner man for at folk kommer til å ha en mening. Endret 29. juli 2017 av Miranda16 18
Rosasko Skrevet 29. juli 2017 #5611 Skrevet 29. juli 2017 Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor Helene er på den sunnfokus snappen ? Hun har ikke noe sunn fokus i hele tatt! hun tar raske og dårlige valg. Jeg følger den snappen for og få litt inspirasjon til trening, tips. 15
Kelsi Skrevet 29. juli 2017 #5612 Skrevet 29. juli 2017 (endret) Helene Drage: Kroppen min! Kroppen min! Kroppen min! Kroppen min! Kroppen min! Kroppen min! Kroppen min! Kroppen min! Kroppen min! SoMe kommentarer: Du ønsker oppmerksomhet rundt kroppen din? Helene Drage: Nei! Endret 29. juli 2017 av Kelsi 38
Miranda16 Skrevet 29. juli 2017 #5613 Skrevet 29. juli 2017 2 minutter siden, Rosasko skrev: Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor Helene er på den sunnfokus snappen ? Hun har ikke noe sunn fokus i hele tatt! hun tar raske og dårlige valg. Jeg følger den snappen for og få litt inspirasjon til trening, tips. Det samme sa jeg. Det hun sa jeg. Hun sier at å blogge om trening osv ikke er meg. Folk går ikke inn på en slik snap for å høre lange foredrag om det og hva hun holder på med i livet, men det kan hun blogge om. Folk er inne for å hente inspirasjon til trening og kosthold. Ikke tvil om at hun liker å eksponere seg selv 6
Purple Basil Skrevet 29. juli 2017 #5614 Skrevet 29. juli 2017 4 timer siden, Miranda16 skrev: Jeg har vært overvektig selv og jeg har med hard trening gått ned. HD slutter med veldig mange prosjekter som ikke er gøy, inkludert trening og så føler hun seg mislykket. Jeg hadde ikke vært der jeg er idag om jeg bare trente når når jeg følte for det. Alt i livet er ikke alltid morsomt hele tiden. Så for meg virker det som hun bruker det som unnskyldninger på det meste. Trening hjalp ikke meg da jeg ville ned i vekt. Det som hjalp meg med å gå ned 20 kilo (uten trening, for jeg sluttet å trene) var å fikse kostholdet, og kostholdet klarte jeg først å fikse når ting i livet mitt var på plass og psyken min bedret seg. 22
Miranda16 Skrevet 29. juli 2017 #5616 Skrevet 29. juli 2017 20 minutter siden, Purple Basil skrev: Trening hjalp ikke meg da jeg ville ned i vekt. Det som hjalp meg med å gå ned 20 kilo (uten trening, for jeg sluttet å trene) var å fikse kostholdet, og kostholdet klarte jeg først å fikse når ting i livet mitt var på plass og psyken min bedret seg. Kjempebra! Føler du at du har det bedre nå etter vektnedgang? Det jeg mener er ganske tydelig med HD er at hun unngår å jobbe med seg selv, noe som antageligvis har med spiseforstyrrelsen og gjøre. Hun kommer til kort, når hun sier at hun kan fikse seg selv. Selv tror jeg det ville hun ville ha god nytte av profesjonell hjelp, fordi spiseforstyrrelser er en utrolig alvorlig og kompleks sykdom. 12
Gjest eksiltronder Skrevet 29. juli 2017 #5617 Skrevet 29. juli 2017 7 timer siden, Miranda16 skrev: Bare minne om at dette er et diskusjonsforum og jeg har den samme rett til å ha en oppfatning som alle andre. At folk vrir og vender på et saklig innlegg så får det være. Når man velger å eksponere seg i det offentlig rom så åpner man for at folk kommer til å ha en mening. Det er ingen som har sagt at du ikke har rett til dine meninger. Du må dog også tåle at andre er uenige med deg, og setter spørsmålstegn ved din måte å omtale medmennesker på. Man kan fint diskutere uten å bruke nedverdigende karakteristikker av andre.
Hurlumjei Skrevet 29. juli 2017 #5618 Skrevet 29. juli 2017 16 timer siden, Angeleye skrev: Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor hun snapper på Sunn fokus? Jeg følger den snappen aktivt, og Helene har aldri vist en eneste treningsøkt, hver snappedag er lik med diverse bortforklaringer om hvorfor hun ikke trener. Har samme her. Har fulgt dem siden starten , hun er jo hverken sunn eller fokusert 😂👌🏼 11
Miranda16 Skrevet 30. juli 2017 #5619 Skrevet 30. juli 2017 12 timer siden, eksiltronder skrev: Det er ingen som har sagt at du ikke har rett til dine meninger. Du må dog også tåle at andre er uenige med deg, og setter spørsmålstegn ved din måte å omtale medmennesker på. Man kan fint diskutere uten å bruke nedverdigende karakteristikker av andre. Det er moderatorene får ta avgjørelser på hva som er passende og ikke. Rapporter gjerne! 5
Prinsesse788 Skrevet 30. juli 2017 #5620 Skrevet 30. juli 2017 @Miranda16 jeg opplever at du holder diskusjonen høyt og bidrar. Er så lei av at ethvert negativt ord er hets og mobbing. HD er ekstremt kroppsfokusert. Så at kroppen diskuteres (etter forumets regler) er en selvfølge og ikke hets. 16
Fremhevede innlegg