Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Gjest gundagrynte
Skrevet
20 minutter siden, Tapet skrev:

Har dere i det hele tatt lest artikkelen eller dikter dere bare opp ting dere ønsker skulle stå der? Hun viser ikke til tiden med X-life i det hele tatt men da hun var på det største og kun trente i svære bomullsklær. 

Ikke noe feil med de klærne hun trener i her..og dette er fra 2011...http://www.haakonnavestad.no/images/VG-artikkel.pdf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg måtte inn på IG og sjekke trusebildet. Fint at hun er fornøyd med seg selv, men jeg tror ikke på at hun er så fornøyd som hun sier. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
43 minutter siden, gundagrynte skrev:

Ikke noe feil med de klærne hun trener i her..og dette er fra 2011...http://www.haakonnavestad.no/images/VG-artikkel.pdf

De så langt fra komfortable ut den tightsen...Hvorfor kan du ikke bare høre på hva hun sier, uten å måtte overprøve det? Selv om noen mener en bukse er ukomfortabel, så hjelper det ikke at en du ikke synes det

Endret av Miranda16
  • Liker 3
Skrevet

Da er hun i gang med et nytt prosjekt igjen. Skinner klart gjennom at hun prøver å få gjort noe med den vektoppgangen (som nå er blitt til 20 kg+) Håper hun klarer å holde det ved like en stund så det ikke blir som alle andre "utfordringer" der hun bare lar det forbigå i stillhet og dø ut etter noen uker 

Gjest gundagrynte
Skrevet
Den 27.2.2016 at 19.42, Miranda16 skrev:

De så langt fra komfortable ut den tightsen...Hvorfor kan du ikke bare høre på hva hun sier, uten å måtte overprøve det? Selv om noen mener en bukse er ukomfortabel, så hjelper det ikke at en du ikke synes det

Ikke så lenge siden hun svarte i en kommentar at hun hadde gått ned flere kilo...Det er den konstante vingleholdningen..*har lagt på meg/har gått ned*  som gjør at man blir nesten svimmel. Vet hun egentlig hva hun vil? Men kanskje hun får det til denne gangen...

Gjest gundagrynte
Skrevet
Den 27.2.2016 at 19.42, Miranda16 skrev:

Hva hun sier kontra hva hun gjør...det er det jeg påpeker og det er min mening.

Skrevet
6 timer siden, gundagrynte skrev:

Ikke så lenge siden hun svarte i en kommentar at hun hadde gått ned flere kilo...Det er den konstante vingleholdningen..*har lagt på meg/har gått ned*  som gjør at man blir nesten svimmel. Vet hun egentlig hva hun vil? Men kanskje hun får det til denne gangen...

Det var visst -10 rundt juletider..? og nå -5 i januar. Men så skriver hun nå 20+ ... vel, jeg skjønner ikke så mye lengre.

• Liker 5
Gjest gundagrynte
Skrevet
1 time siden, Butternut skrev:

Det var visst -10 rundt juletider..? og nå -5 i januar. Men så skriver hun nå 20+ ... vel, jeg skjønner ikke så mye lengre.

Stemmer. Da er det ikke så vanskelig å skjønne at man reagerer når hun kaller seg en ærlig blogger...

Gjest Cartina
Skrevet (endret)
1 time siden, Butternut skrev:

26. oktober 2015 skrev hun følgende: "Nå, 2 år senere, har jeg gått opp litt over 20 av disse kiloene igjen. Hva skjedde?"

Kilde: http://fitnessbloggen.no/helene-drage-vektnedgang-vektoppgang-skjedde/

Endret av Cartina
Gjest Cartina
Skrevet
8 timer siden, Tapet skrev:

Da er hun i gang med et nytt prosjekt igjen. Skinner klart gjennom at hun prøver å få gjort noe med den vektoppgangen (som nå er blitt til 20 kg+) Håper hun klarer å holde det ved like en stund så det ikke blir som alle andre "utfordringer" der hun bare lar det forbigå i stillhet og dø ut etter noen uker 

Hva er det egentlig hun har tenkt til å gjøre annerledes? Ingenting? Hun skal jo fortsatt trene for å ha det gøy og for prestasjon uten noe særlig fokus på kropp og utseende, tydeligvis, og sjokolade midt i uka er ikke en sprekk. Ergo hun skal fortsette på akkurat samme måte som hun har gjort de siste månedene og egentlig ikke gjøre noen forandring. Og da vil hun jo (mest sannsynlig) ikke gå ned heller. 

Gjest gundagrynte
Skrevet
7 minutter siden, hulderjenta skrev:

Ja, men i november i Se&Hør-intervjuet veide hun plutselig 90 kg igjen, altså bare 10 kg mer. 

Det var iflg henne selv....Om det stemte..det vet bare HD...

Skrevet

Jeg irriterer meg over uttrykket "trene for prestasjon" fordi det er en eufemisme for å trene med lavere intensitet, kuke litt rundt og å kunne unne seg alt slags mulig hele tiden. 

Som om ikke det å trene for prestasjon kan kreve MINST like mye av en i form av forsakelser og knallhardt arbeid som å trene for utseende. Å trene som en toppidrettsutøver for eksempel er jo langt tøffere enn å trene kardio og rumpeøvelser fire ganger i uka og å holde igjen på godteriet. 

Skrevet

Er det noen som har en liten oversikt over mengden trening bloggeren påberoper seg per uke? Jeg mener sammenlignet med andre bloggere som trener en del (CBE.no og KA.no)  og fitnessbloggere med PT-utdanning eller erfaringskompetanse (fitnessnora, funkygine, fitnessfrue, siljemariela.no osv.)

Disse legger nemlig veldig ofte ut hvilke øvelser med antall reps, evt hvor mye kardio de har trent, så der blir det liten tvil om hva/hvor mye og når de trener. De er heller ikke snaue med å dele kostholdet sitt, komplett med oppskrift. (de er også forholdsvis nøye på å ikke dele individuelle variabler som vekten de trener med og mengden mat de spiser.)

Sammenlignet med de nevnte, er det lite jeg ser på drages sosiale kanaler som tilsier at det gjøres det som gjøres kan for å gå ned til helsemessig vekt verken via kost eller trening. Med noen kurs innen PT og kostholdsveiledning syns jeg dette er rart, da de aller fleste stort sett vet at slanking er 80% kost og 20% trening, mer eller mindre. Derfor er jeg ganske lei av at denne bloggeren fortsatt brukes som ekspertise i media på slanking og kropp, når det virker så åpenbart at hun verken vil eller får det til men likevel tjener penger på det.

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, Tapet skrev:

Som om ikke det å trene for prestasjon kan kreve MINST like mye av en i form av forsakelser og knallhardt arbeid som å trene for utseende. Å trene som en toppidrettsutøver for eksempel er jo langt tøffere enn å trene kardio og rumpeøvelser fire ganger i uka og å holde igjen på godteriet. 

Enig. Forskjellen mellom å trene for utseendet eller trene for prestasjon er kun i hvor motivasjonen ligger, ikke i treningen i seg selv.

Tror egentlig hun hadde hatt godt av å jobbe i en en annen bransje og heller trent på fritiden. Hun må jo føle et vanvittig press for å prestere når hun jobber som PT.

• Liker 1
Gjest gundagrynte
Skrevet (endret)
1 time siden, Nana skrev:

Enig. Forskjellen mellom å trene for utseendet eller trene for prestasjon er kun i hvor motivasjonen ligger, ikke i treningen i seg selv.

Tror egentlig hun hadde hatt godt av å jobbe i en en annen bransje og heller trent på fritiden. Hun må jo føle et vanvittig press for å prestere når hun jobber som PT.

En god ting kan ikke sies for ofte var det noen som sa så jeg sier det igjen; hvem og hva er hun uten klikk og likes...Tror hun egentlig er drittlei alt press og trening. Det sier mye om hvordan man har det med seg selv når man gjør ting ene og alene for å bevise for andre..Sant skal sies at hun droppet det siste..maratonet altså, men nå..nå er det slanking igjen..på hennes måte som hun tidligere har vist at ikke fungerer. Hvem prøver hun å bevise noe for denne gangen? Slanker hun seg for å få det bedre med seg selv eller for flere klikk og likes?

Endret av gundagrynte
Skrevet
16 minutter siden, Cornucopia skrev:

Er det noen som har en liten oversikt over mengden trening bloggeren påberoper seg per uke? Jeg mener sammenlignet med andre bloggere som trener en del (CBE.no og KA.no)  og fitnessbloggere med PT-utdanning eller erfaringskompetanse (fitnessnora, funkygine, fitnessfrue, siljemariela.no osv.)

Disse legger nemlig veldig ofte ut hvilke øvelser med antall reps, evt hvor mye kardio de har trent, så der blir det liten tvil om hva/hvor mye og når de trener. De er heller ikke snaue med å dele kostholdet sitt, komplett med oppskrift. (de er også forholdsvis nøye på å ikke dele individuelle variabler som vekten de trener med og mengden mat de spiser.)

Sammenlignet med de nevnte, er det lite jeg ser på drages sosiale kanaler som tilsier at det gjøres det som gjøres kan for å gå ned til helsemessig vekt verken via kost eller trening. Med noen kurs innen PT og kostholdsveiledning syns jeg dette er rart, da de aller fleste stort sett vet at slanking er 80% kost og 20% trening, mer eller mindre. Derfor er jeg ganske lei av at denne bloggeren fortsatt brukes som ekspertise i media på slanking og kropp, når det virker så åpenbart at hun verken vil eller får det til men likevel tjener penger på det.

Treningsbloggere er ganske enkle sånn: når det går bra med trening og fremgang raser det med oppdateringer på alle sosiale medier, og de deler villig av både treningsoppdateringer og formbilder. Når det ikke går bra, blir det mer stille, oppdateringene vagere osv. Sånn er vel de fleste :-)

Skrevet

Det stemmer sikkert. :) Følger ingen av de nevnte bloggene, men ramler innom dem dersom det faller seg slik. Har likevel fått inntrykk av stor og synlig forskjell mtp. kost og trening. Ingen av de jeg nevnte er i nærheten av overvekt, i alle fall. På tross av regnværsdager.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror ikke noe på at hun klarer det.. for nå har hun sagt det år etter år .. det skjer ikke noe.

• Liker 2
Skrevet

Jeg lurer litt på om hun ikke også undervurderer sin egen overvekt, og dermed egen helsemessig risiko ved overvekten, slik mange overvektige gjør. Fedme kan forkorte ens liv med opptil ti år og øke risikoen for følgesykdommer som diabetes, høyt blodtrykk, hjertesykdommer, hjertestans, kreft og astma (skal lenke til kilden så snart jeg kan) 

Dette burde hun da vite, og det burde være motiverende nok om enn motvillig? Jaja, det er nok som forskning viser  at kunnskapen om kaloritelling og energiforbruk er der men ikke automagisk kan omsettes til et varig vekttap. Ikke før man tar tak i spiseopplevelser og vaner forbundet med velvære, identitet og kroppslig erfaring. Men det har sikkert vært luftet her i tråden tidligere.

• Liker 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...