Gå til innhold

Varmekabler som streiker - erfaringer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg leier en leilighet hvor varmekablene på badet skrur seg av etter et par dager. Jeg har stilt den inn på 26-27 grader og har ikke klær liggende på gulvet. Er drit lei av å komme inn på badet om morgenen til iskalde fliser. Det er umulig å få tak i huseier og jeg skal flytte i januar, men har jo veldig lyst til å ha det varmt på badet innen jeg skal ut herfra :P Noen som har erfaringer med dette? Termostatet er av merket Microtemp. Har bodd et sted før som hadde akkurat samme problem og termostat og der var heller ikke huseier interessert i å fikse problemet... Jeg vil ikke kontakte elektriker på egen regning bare fordi huseier er gjerrig.

Anonymkode: 17944...b7a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være flere ting. Hvis det er et brudd i varmekablene i selve gulvet så må man i verste fall rive og bygge et nytt gulv. Det er dyrt.

Anonymkode: eae95...8a8

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være flere ting. Hvis det er et brudd i varmekablene i selve gulvet så må man i verste fall rive og bygge et nytt gulv. Det er dyrt.

Anonymkode: eae95...8a8

Aiai, det er kjipt! Jeg har nå hvertfall sagt ifra, så får det være opp til huseier. Kalde fliser er såå ubehagelig!

Skrevet

Det kan være at termostaten svikter og er i ferd med å ryke.. Det er en veldig vanlig feil og langt mer sannsynlig en brudd på kabel heldigvis.

Skrevet
1 time siden, MapleSirup skrev:

Det kan være at termostaten svikter og er i ferd med å ryke.. Det er en veldig vanlig feil og langt mer sannsynlig en brudd på kabel heldigvis.

Takk for svar. Jeg prøver å stille inn på fabrikkinnstillinger før jeg atter en gang kontakter huseier. Kalde varmekabler er det verste :P 

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Jeg prøver å stille inn på fabrikkinnstillinger før jeg atter en gang kontakter huseier. Kalde varmekabler er det verste :P 

Ja, det er grusomt :) 

Skrevet

Første av alt -  skift termostat ! 

Anonymkode: d8d56...e23

Skrevet

Det skal godt gjøres å få tak i elektriker før januar uansett.

Anonymkode: 8e4c3...7e5

• 6 år senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.12.2016 den 21.40):

Jeg leier en leilighet hvor varmekablene på badet skrur seg av etter et par dager. Jeg har stilt den inn på 26-27 grader og har ikke klær liggende på gulvet. Er drit lei av å komme inn på badet om morgenen til iskalde fliser. Det er umulig å få tak i huseier og jeg skal flytte i januar, men har jo veldig lyst til å ha det varmt på badet innen jeg skal ut herfra :P Noen som har erfaringer med dette? Termostatet er av merket Microtemp. Har bodd et sted før som hadde akkurat samme problem og termostat og der var heller ikke huseier interessert i å fikse problemet... Jeg vil ikke kontakte elektriker på egen regning bare fordi huseier er gjerrig.

Fant du ut av det ?! Kan hende det ikke ee grader men % del av et døgn den er på ?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...