Gå til innhold

Isotretinoin - starte eller ikke?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jente 18 her. Jeg er usikker på om jeg skal starte på kuren isotretinoin eller ikke.. Har vel hatt litt kviser hele ungdomstiden, og det går bare ikke vekk uansett hva jeg prøver. Har brukt forskjellige kremer og tetracyclin-kur x 2, så nå er neste step isotretinoin. Jeg er imidlertid usikker på hvor godt den kommer til å virke da jeg ikke har mange dype kviser, men sliter med noen aktive viser her og der, men for det meste mange småkviser i huden. Har også litt fet hud og veldig synlige porer og hudormer. Er så sykt lei av å alltid måtte bruke hudsminke for å føle meg fin, så nå har jeg fått resept på det, men legen sa at hun ikke visste om det kom til å være verdt bivirkningene, det måtte jeg selv bestemme.

Så da lurte jeg på, til dere som har gått på det, slet dere med ekstremt sterke bivirkninger underveis/ i etterkant av kuren? Jeg har fått med meg tørr hud, men blir det utholdbart, eller går det greit så lenge man er veldig påpasselig med å smøre godt med fuktighetskrem osv? Jeg er også veldig glad i å trene, men har hørt av noen at man blir slapp? Stemmer dette? Og har kvisene blitt borte for godt etter endt kur .. ? Har også hørt at man blir slapp i hodet? Vil dette påvirke skolearbeidet i noen grad tror dere? 

Jeg er veldig usikker på om jeg skal begynne på dette eller ikke. Starter jeg er på det er jeg innstilt på å fullføre/neste fullføre, pga det er jo en forverring av kviser i starten ......

Blir glad for alle innspill!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt kviser og 18 år? Personlig så vil jeg tvile på det er verdt risikoen. Mest sannsynlig roer huden seg av seg selv med tid og stunder.

Anonymkode: 3f80e...1a5

Skrevet

Problemet er at jeg har hatt uren hud hele mitt liv. Fikk mine første kviser i 7.klasse, liksom. Tror ikke huden min noen gang kommer til å bli helt fin med mindre jeg går på kuren... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...