Gå til innhold

Disneyland Paris

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å ta med barna til Disneyland i Paris. Tenker å dra enten vår eller høst, og bo på et av Disney hotellene. Noen som har erfaringer eller tips. Barna vil være 5 og 6 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er to parker der, så anbefaler iallefall en dag til hver siden du reiser med barn. Kjøp billetter til parken på nettet, for du kan få det mye billigere der. Pakk med godt med klær, for det blir kjølig utover ettermiddagen. Mat og snacks i parkene er dyrere, så sett av godt med penger til det også.

Selv om barna vil være slitne så bør dere prøve å få med dere avslutningsshowet i hovedparken foran slottet. Det er sang og fyrverkeri :)

Endret av annebanane
Skrevet

Jeg var der på dagstur for en del år tilbake. Jeg var vel 14-15 og lillesøstra mi 5-6. Vi hadde begge en kjempefin dag. Husker at maten inne i parken var veldig dyr og at det var veldig mye mennesker. Vi burde nok hatt flere dager der for å få med oss alt... Vi bodde på hotell i Paris så har dessverre ingen erfaringer med hotellene i parken.

Skrevet

Jeg var der da jeg var 15 på dagstur og det gikk helt fint. Familien min var veldig produktive og gikk raskt rundt, vi ble derfor ferdige på noen timer selv om vi spiste i parken. Det er veldig lang kø til de ulike attraksjonene, men det er ikke alle attraksjonene som appellerte til min familie heller som f.eks. tog som gikk 2 km/t. Maten var veldig dyr selvsagt så man er lur dersom man spiser godt før man drar, likevel er maten også en del av opplevelsen, f.eks. mikke mus formede pannekaker. 
Det var en annen park ved siden av (pixar tror jeg) som vi også dro til, vi brukte ikke like lang tid her siden vi hovedsakelig kom for disneyland sin skyld. 

Anonymkode: 2fca3...e36

Skrevet

Fantastisk opplevelse 😍😍det er viktig at du tar med maten til parken.da unngår du trafikk til restauranten (minst 50 minutter ventetid )og ekkelt mat til en dyr pris. Jeg synes at det er  nok med to netter der.

Skrevet

Vært der to ganger.

Det er 2 parker, begge er fantastiske. Avsluttes med flott lysshow sent om kvelden.

Anonymkode: 93b52...0fd

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vært der to ganger.

Det er 2 parker, begge er fantastiske. Avsluttes med flott lysshow sent om kvelden.

De har en egen app- mye informasjon å hente der.

Skrevet

Vi hadde et par dager der i september. Bodde på hotellet Sequoia Lodge, som lå rett ved innsjøen. VELDIG vakkert. Det var en opplevelse i seg selv å bo så nære parken at det var bare å rusle bortover om morgene, og rusle tilbake til hotellrommet når man ville chille litt innimellom. Det tok kanskje 10 min å gå, men det var bare koselig å gå de ti minuttene, MASSE å se på underveis.

Vi reiste med små barn, så de aller mest populære aktivitetene der det var laaang kø, var uansett uaktuelle for oss. Vi fikk gjort det vi ville, noen rides (It's a small world) tok vi flere ganger. Jeg hadde lest mye på Tripadvisors Disneyland-forum, og visste nøyaktig hvor vi burde stå under paraden, og andre nyttige tips. Vi spiste middag på Askepotts restaurant den ene dagen, det er såklart dyrt, men absolutt verdt det med tanke på "nærkontakt" med prinsesser, og det var en stor opplevelse for jenta vår.

Jeg tenker at det er så mange køer at man ikke må tenke at man skal rekke over alle "rides". Det var så mye flott å se på, parader og show, at bare det å rusle rundt der inne er en opplevelse. Så får man ha med seg mat som man kan spise i en lang kø, og slå to fluer i en smekk.

Anonymkode: 3d90a...205

Skrevet

Vi var der da barna våre var ca 7 og 10 år, og da bodde vi inne i Paris. Angrer veldig på at vi ikke bodde på et av hotellene rett ved EuroDisney.... Vi var der på høsten og hadde en flott dag der, og syntes en dag var for lite. 

Anonymkode: fec64...081

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...