AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #21 Skrevet 19. desember 2016 På 17.12.2016 den 2.19, AnonymBruker skrev: Dere bare gjøre meg gråter min håp for julen at jeg dør. Kanskje det bli enkelt, men jeg vet ikke om jeg vil få lov til å begraves her i norge. Ka slags livet e d som æ ha fremma ti 😭 Anonymkode: 20b2a...654 Huff, det var trist å høre😢 Men forstår deg, du fikk noen rare svar her! verden er urettferdig og forferdelig på mange måter det som skjer i for eks Syria er bare grusomt. Håper du etterhvert får et godt liv i Norge ❤️ Varme tanker til deg❤️🌺 Anonymkode: f0329...dfe
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #22 Skrevet 19. desember 2016 Utrolig leit å høre om situasjonen din. Hvor gammel er du? Går du på skole? For går du på skole, burde du kunne få noen venner. Jeg har en god venn fra Syria, men han har virkelig prøvd å komme inn i samfunnet vårt, han har flere jobber, er veldig sosial. Prater med de rundt seg. Og han har fått mange norske venner. Og han får ikke stygge blikk, eller blir snakket stygt til på gaten. Anonymkode: a488c...97a
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #23 Skrevet 19. desember 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Utrolig leit å høre om situasjonen din. Hvor gammel er du? Går du på skole? For går du på skole, burde du kunne få noen venner. Jeg har en god venn fra Syria, men han har virkelig prøvd å komme inn i samfunnet vårt, han har flere jobber, er veldig sosial. Prater med de rundt seg. Og han har fått mange norske venner. Og han får ikke stygge blikk, eller blir snakket stygt til på gaten. Anonymkode: a488c...97a E e 24 år og æ går på to skole for å få godkjent. Æ å har fått flere jobb på siden av studiet og æ e selvstendig. Jeg har bodd her ca 11 måneder, men æ trives ikke. Folk blikket gjøre meg trist, særlig kossn tenker jentene om oss. Anonymkode: 20b2a...654
Mari Y Skrevet 25. desember 2016 #24 Skrevet 25. desember 2016 På 17.12.2016 den 2.19, AnonymBruker skrev: Dere bare gjøre meg gråter min håp for julen at jeg dør. Kanskje det bli enkelt, men jeg vet ikke om jeg vil få lov til å begraves her i norge. Ka slags livet e d som æ ha fremma ti 😭 Anonymkode: 20b2a...654 Du kan kontakte mentalhelses hjelpetelefon eller Kirkens SOS.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2016 #25 Skrevet 25. desember 2016 På 19.12.2016 den 22.37, AnonymBruker skrev: E e 24 år og æ går på to skole for å få godkjent. Æ å har fått flere jobb på siden av studiet og æ e selvstendig. Jeg har bodd her ca 11 måneder, men æ trives ikke. Folk blikket gjøre meg trist, særlig kossn tenker jentene om oss. Anonymkode: 20b2a...654 Hva mener du med jentene? Er det de du trenger mest positiv respons hos? Vi kvinner i Norge lar oss ikke under trykke. Vi gjør som vi vil i dette landet. Mennesker mener ikke å se på deg som en terrorist osv... Men det media viser mest er at dere muslim er terrorister. Da blir mennesker redd. En dokumentar på nrk intervjuet de en muslim som står for alle muslimer på tv i Norge. Han sa at han ville at vi skulle innføre lov om steining av kvinner om de var utro...... ? Altså du må se på oss Norske side og. Bevis for oss at du er et godt menneske. Slutt å synes synd på deg selv for det er bare kjempe ødleggende for deg selv. Rett deg opp i ryggen og skift innstilling. Holdningen har mye å si. Lykke til. Anonymkode: 219a9...839
Eikenøtt Skrevet 25. desember 2016 #26 Skrevet 25. desember 2016 På 16.12.2016 den 3.40, fuglekvitter__ skrev: Kanskje, men som nordmann, en person som har født her så er det ekstremt lite i deres kultur som er vestlig og ganske forvirrende. Jeg som er født her kan ikke sette meg inn i alt det ts mener om sitt hjemland, og når Syrere bytter nasjonaliteter like fort som andre bytter truser så får man vel begynne å lure litt da spesielt mtp det ts skriver om at alle her er kalde. Hvor er Syrere egentlig i fra når de plutselig ikke er i fra Syria allikevel? Noen skrev at Syriske folk er den mest dysfunkskjonelle folkegruppen som har vært flyktninger i Norge. Jeg kjenner ingen Syrere, så jeg kan jo ikke påstå det. Dem er visst helt på bånn i følge en annen debattant her inne. Mulig han eller hun har rett. Det handler da ikke om at Syrere ikke blir godtatt for den de, er, men hvorfor skal norske folk måtte sette seg inn i bombeproblematikk og gudene vet hva disse Syrerne diskuterer. Men for all del, kanskje ts (som er Syrer) har blitt mobbet en del i Syria og at han/hun kan gå litt mer i seg selv for å bli kvitt en del traumer og sånn. Dette siste er vill gjetting egentlig... Og det finnes jo forskjell på Syrere og. En del har sikkert glemt bombene og lever litt mer inn i den vestlige kulturen kanskje? Jeg ser at flere får bo i blokker i koselige og hyggelige områder på bygdene så så ille kan det vel ikke være? Lederene for disse stedene godtar dem jo, støtter dem og hjelper til så godt dem kan. Hva i alle dager er det du har røyka? Jesus
Eikenøtt Skrevet 25. desember 2016 #27 Skrevet 25. desember 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med jentene? Er det de du trenger mest positiv respons hos? Vi kvinner i Norge lar oss ikke under trykke. Vi gjør som vi vil i dette landet. Mennesker mener ikke å se på deg som en terrorist osv... Men det media viser mest er at dere muslim er terrorister. Da blir mennesker redd. En dokumentar på nrk intervjuet de en muslim som står for alle muslimer på tv i Norge. Han sa at han ville at vi skulle innføre lov om steining av kvinner om de var utro...... ? Altså du må se på oss Norske side og. Bevis for oss at du er et godt menneske. Slutt å synes synd på deg selv for det er bare kjempe ødleggende for deg selv. Rett deg opp i ryggen og skift innstilling. Holdningen har mye å si. Lykke til. Anonymkode: 219a9...839 Ingen skal være nødt til å bevise noe fordi en mengde "gode nordmenn" er redde for at "alle muslimer er terrorister". 1
fuglekvitter__ Skrevet 25. desember 2016 #28 Skrevet 25. desember 2016 1 time siden, Eikenøtt skrev: Hva i alle dager er det du har røyka? Jesus Nei altså, han spør jo om Syria og krisen i Syria, så at man har "røyka" noe er vel ikke noe argument for noe egentlig. Mulig de røyker masse rart i Syria, men nå er det Syria personen savner og ts beskriver også situasjonen som grusom så nei, argumentet ditt skjønner jeg egentlig ikke.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2016 #29 Skrevet 25. desember 2016 På 19.12.2016 den 22.37, AnonymBruker skrev: E e 24 år og æ går på to skole for å få godkjent. Æ å har fått flere jobb på siden av studiet og æ e selvstendig. Jeg har bodd her ca 11 måneder, men æ trives ikke. Folk blikket gjøre meg trist, særlig kossn tenker jentene om oss. Anonymkode: 20b2a...654 Hei! Uff, får noen svar du har fått her inne... Du bor ikke tilfeldigvis i Kirkenes området? Jeg kan ta en kaffe eller noe med deg, hvis du ønsker. Synes du skrev litt som at du er i Finnmark Anonymkode: f242b...4b9
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2016 #30 Skrevet 25. desember 2016 På 17.12.2016 den 2.19, AnonymBruker skrev: Dere bare gjøre meg gråter min håp for julen at jeg dør. Kanskje det bli enkelt, men jeg vet ikke om jeg vil få lov til å begraves her i norge. Ka slags livet e d som æ ha fremma ti 😭 Anonymkode: 20b2a...654 Jeg har rapportert deg fordi du ikke skal slite med slike tunge tanker uten å få hjelp. Har du selvmordstanker, bør du ringe Mental Helse eller en av de andre hjelpetelefonene Anonymkode: 5edcd...a76
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #31 Skrevet 26. desember 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Uff, får noen svar du har fått her inne... Du bor ikke tilfeldigvis i Kirkenes området? Jeg kan ta en kaffe eller noe med deg, hvis du ønsker. Synes du skrev litt som at du er i Finnmark Anonymkode: f242b...4b9 Takk for snille ordene, hyggelig å høre det. Nei jeg bor ikke i Kirkenes. Jeg bor i Trondheim, men jeg har lært noesk av en lærer som kommer fra Troms. Anonymkode: 20b2a...654
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #32 Skrevet 26. desember 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Men det media viser mest er at dere muslim er terrorister. Da blir mennesker redd. Unnskyld! Hvem som fortalte deg at jeg er muslimer? Det stemmer ikke fordi jeg er kristen. Du har gjørt akkurat som de fleste, de bare fordømme uten å høre, uten å vitte virkeligheten. Anonymkode: 20b2a...654
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #33 Skrevet 26. desember 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har rapportert deg fordi du ikke skal slite med slike tunge tanker uten å få hjelp. Har du selvmordstanker, bør du ringe Mental Helse eller en av de andre hjelpetelefonene Anonymkode: 5edcd...a76 Takk:) Jeg synes at det er nytteløs å få psykisk hjelp. Jeg er selv jobbet i mental helse før og jeg vet hva som kjeer med meg. Helt vanlig at man blir slitsom og orker ikke å leve mer. Å være verdiløs person er nok for å hater å leve i hvert fall. Anonymkode: 20b2a...654
Gjest Skrevet 26. desember 2016 #34 Skrevet 26. desember 2016 Jeg må dessverre stenge tråden din ettersom det ikke er tillatt med selvmordstanker på Kvinneguiden. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (les mer her om hvorfor vi har denne regelen). Vi vil oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf 16117 eller ringe nødnummer 113. Alternative kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i. Mental Helse: 116 123 Røde Kors: 800 33 321 Kirkens SOS: 22 40 00 40
Fremhevede innlegg