AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #1 Skrevet 15. desember 2016 Hjerte mitt gråter hverdag og jeg klarer ikke å glemme det gammelt livet jeg hadde i Syria. Hvorfor oss? Hvorfor Syria? Hvem som har bestemt det? Finnes liksom gud eller hva? Hvorfor jeg som ungdom måtte forlate mitt land? Hvorfor måtte jeg være ensom og langt bort fra min familie og kameratene mine ? Hvorfor måtte jeg lære nytt språk og glemme mitt språk? jeg savner mitt språk som innholder 12 millioner ord! Hvfor gråter jeg og ingen bryer seg om meg? Hvorfor måtte jeg bo i et land hvor alle tror at jeg er terrorist og de bare kaldt mot meg? Hva er løsning og hva kommer til å skje? Hvordan får jeg verdigheten min tilbake? Hvorfor kalles jeg "flyktning" ? Det hakes meg alltid når folk ser på meg og ansikter deres er fylt med hat og bitterhet! Øyener deres bare forterller meg at jeg må bøyde hodet mitt ned og løs øynene mine, enten å dra tilbake til Syria. I "Bussen, butikken, restauranten, gymmen, flyplassen, flyet, skolen, bussholdeplassen, legesentret, sykehuset, sentrumet, banken og alt! Jeg ble sliten, være så snill la meg i fred ! Anonymkode: 20b2a...654
fuglekvitter__ Skrevet 16. desember 2016 #4 Skrevet 16. desember 2016 (endret) På 15.12.2016 den 0.16, AnonymBruker skrev: Hjerte mitt gråter hverdag og jeg klarer ikke å glemme det gammelt livet jeg hadde i Syria. Hvorfor oss? Det vet jeg ikke. Hvorfor Syria? Aner ikke. Hvem som har bestemt det? Finnes liksom gud eller hva? Håper jo det. Hvorfor jeg som ungdom måtte forlate mitt land? Jeg vet ikke. Hvorfor måtte jeg være ensom og langt bort fra min familie og kameratene mine ? Det må du spørre de i Syria om. Det er mest logisk at de forklarer det, for jeg har aldri vært i Syria. Hvorfor måtte jeg lære nytt språk og glemme mitt språk? jeg savner mitt språk som innholder 12 millioner ord! Jeg vet ikke, sa de i Syria at du ikke fikk snakke det språket lenger? Hvfor gråter jeg og ingen bryer seg om meg? Det vet jeg ikke, men i følge mediene så er det visst en stor konflikt i Syria. Hvorfor måtte jeg bo i et land hvor alle tror at jeg er terrorist og de bare kaldt mot meg? Det vet jeg ikke, har du vurdert et annet land, eller er du her med tvang? Hva er løsning og hva kommer til å skje? Jeg vet ikke. I norge er man ikke så vandt til folk i fra Syria. Hvordan får jeg verdigheten min tilbake? Nei, altså jeg vet ikke. Hvorfor kalles jeg "flyktning" ? Det hakes meg alltid når folk ser på meg og ansikter deres er fylt med hat og bitterhet! Øyener deres bare forterller meg at jeg må bøyde hodet mitt ned og løs øynene mine, enten å dra tilbake til Syria. I "Bussen, butikken, restauranten, gymmen, flyplassen, flyet, skolen, bussholdeplassen, legesentret, sykehuset, sentrumet, banken og alt! Jeg ble sliten, være så snill la meg i fred ! Anonymkode: 20b2a...654 I hovedsak virker som du trivdes mest i Syria så det mest naturlige ville vel vært å dra tilbake dit. Endret 16. desember 2016 av fuglekvitter__ 1
KillerKitty Skrevet 16. desember 2016 #5 Skrevet 16. desember 2016 2 minutter siden, fuglekvitter__ skrev: I hovedsak virker som du trivdes mest i Syria så det mest naturlige ville vel vært å dra tilbake dit. Nei altså... Om du måtte rømme fra Norge for din egen sikkerhet og du kom til et land de ikke godtok deg for den du er, ville ikke du og vært trist? Du og ville nok sett tilbake på livet du hadde i Norge før alt gikk til helvete og tenkt "hvorfor meg" 7
fuglekvitter__ Skrevet 16. desember 2016 #6 Skrevet 16. desember 2016 (endret) 1 time siden, KillerKitty skrev: Nei altså... Om du måtte rømme fra Norge for din egen sikkerhet og du kom til et land de ikke godtok deg for den du er, ville ikke du og vært trist? Du og ville nok sett tilbake på livet du hadde i Norge før alt gikk til helvete og tenkt "hvorfor meg" Kanskje, men som nordmann, en person som har født her så er det ekstremt lite i deres kultur som er vestlig og ganske forvirrende. Jeg som er født her kan ikke sette meg inn i alt det ts mener om sitt hjemland, og når Syrere bytter nasjonaliteter like fort som andre bytter truser så får man vel begynne å lure litt da spesielt mtp det ts skriver om at alle her er kalde. Hvor er Syrere egentlig i fra når de plutselig ikke er i fra Syria allikevel? Noen skrev at Syriske folk er den mest dysfunkskjonelle folkegruppen som har vært flyktninger i Norge. Jeg kjenner ingen Syrere, så jeg kan jo ikke påstå det. Dem er visst helt på bånn i følge en annen debattant her inne. Mulig han eller hun har rett. Det handler da ikke om at Syrere ikke blir godtatt for den de, er, men hvorfor skal norske folk måtte sette seg inn i bombeproblematikk og gudene vet hva disse Syrerne diskuterer. Men for all del, kanskje ts (som er Syrer) har blitt mobbet en del i Syria og at han/hun kan gå litt mer i seg selv for å bli kvitt en del traumer og sånn. Dette siste er vill gjetting egentlig... Og det finnes jo forskjell på Syrere og. En del har sikkert glemt bombene og lever litt mer inn i den vestlige kulturen kanskje? Jeg ser at flere får bo i blokker i koselige og hyggelige områder på bygdene så så ille kan det vel ikke være? Lederene for disse stedene godtar dem jo, støtter dem og hjelper til så godt dem kan. Endret 16. desember 2016 av fuglekvitter__
KillerKitty Skrevet 16. desember 2016 #7 Skrevet 16. desember 2016 1 minutt siden, fuglekvitter__ skrev: Kanskje, men som nordmann, en person som har født her så er det ekstremt lite i deres kultur som er vestlig og ganske forvirrende. Jeg som er født her kan ikke sette meg inn i alt det ts mener om sitt hjemland, og når Syrere bytter nasjonaliteter like fort som andre bytter truser så får man vel begynne å lure litt da spesielt mtp det ts skriver om at alle her er kalde. Hvor er Syrere egentlig i fra? Noen skrev at Syriske folk er den mest dysfunkskjonelle folkegruppen som har vært flyktninger i Norge. Jeg kjenner ingen Syrere, så jeg kan jo ikke påstå det. Dem er visst helt på bånn i følge en annen debattant her inne. Mulig han eller hun har rett. Det handler da ikke om at Syrere ikke blir godtatt for den de, er, men hvorfor skal norske folk måtte sette seg inn i bombeproblematikk og gudene vet hva disse Syrerne diskuterer. Men for all del, kanskje ts (som er Syrer) har blitt mobbet en del i Syria og at han/hun kan gå litt mer i seg selv for å bli kvitt en del traumer og sånn. Dette siste er vill gjetting egentlig... Jeg har null greie på Syria og folkene der i fra, så jeg kan ikke uttale meg noe om det. Er bare synd hvis Ts har hjemlengsel, men ingen mulighet til å reise hjem uten å faktisk risikere å bli sprengt i filler, bokstavelig talt. Særlig hvis hun ikke føler seg hjemme her ennå. Forstår meg ikke på folk som må krige og lage kvalm og faenskap. Er det så vanskelig å kommunisere uten å ty til bomber og granater? :/ 1
fuglekvitter__ Skrevet 16. desember 2016 #8 Skrevet 16. desember 2016 9 minutter siden, KillerKitty skrev: Jeg har null greie på Syria og folkene der i fra, så jeg kan ikke uttale meg noe om det. Er bare synd hvis Ts har hjemlengsel, men ingen mulighet til å reise hjem uten å faktisk risikere å bli sprengt i filler, bokstavelig talt. Særlig hvis hun ikke føler seg hjemme her ennå. Forstår meg ikke på folk som må krige og lage kvalm og faenskap. Er det så vanskelig å kommunisere uten å ty til bomber og granater? :/
Catliner Skrevet 16. desember 2016 #9 Skrevet 16. desember 2016 Fuglekvitter hvis du ikke hadde noe bedre å si kunne du bare holdt kjeft. Ekkelt menneske du var her. Æsj på deg. 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #10 Skrevet 16. desember 2016 På 15.12.2016 den 1.16, AnonymBruker skrev: Hjerte mitt gråter hverdag og jeg klarer ikke å glemme det gammelt livet jeg hadde i Syria. Hvorfor oss? Hvorfor Syria? Hvem som har bestemt det? Finnes liksom gud eller hva? Hvorfor jeg som ungdom måtte forlate mitt land? Hvorfor måtte jeg være ensom og langt bort fra min familie og kameratene mine ? Hvorfor måtte jeg lære nytt språk og glemme mitt språk? jeg savner mitt språk som innholder 12 millioner ord! Hvfor gråter jeg og ingen bryer seg om meg? Hvorfor måtte jeg bo i et land hvor alle tror at jeg er terrorist og de bare kaldt mot meg? Hva er løsning og hva kommer til å skje? Hvordan får jeg verdigheten min tilbake? Hvorfor kalles jeg "flyktning" ? Det hakes meg alltid når folk ser på meg og ansikter deres er fylt med hat og bitterhet! Øyener deres bare forterller meg at jeg må bøyde hodet mitt ned og løs øynene mine, enten å dra tilbake til Syria. I "Bussen, butikken, restauranten, gymmen, flyplassen, flyet, skolen, bussholdeplassen, legesentret, sykehuset, sentrumet, banken og alt! Jeg ble sliten, være så snill la meg i fred ! Anonymkode: 20b2a...654 Shalom, det ordner seg nok en dag insha Allah. Hold motet oppe og aldri gi opp. En muslim gir aldri opp. Vær sterk. Det er ingen religion enn islam som lærer at du skal minnes døden hver dag og at dette livet er ikke jannah. Så gi ikke opp. Allah er med deg. Det er kun i jannah du får det perfekt. Dette livet er en test med goder og onder. Måtte du få godene i dette livet og neste. Amen. Anonymkode: 6af3c...fee
Mari Y Skrevet 16. desember 2016 #11 Skrevet 16. desember 2016 På 15.12.2016 den 1.16, AnonymBruker skrev: Hjerte mitt gråter hverdag og jeg klarer ikke å glemme det gammelt livet jeg hadde i Syria. Hvorfor oss? Hvorfor Syria? Hvem som har bestemt det? Finnes liksom gud eller hva? Hvorfor jeg som ungdom måtte forlate mitt land? Hvorfor måtte jeg være ensom og langt bort fra min familie og kameratene mine ? Hvorfor måtte jeg lære nytt språk og glemme mitt språk? jeg savner mitt språk som innholder 12 millioner ord! Hvfor gråter jeg og ingen bryer seg om meg? Hvorfor måtte jeg bo i et land hvor alle tror at jeg er terrorist og de bare kaldt mot meg? Hva er løsning og hva kommer til å skje? Hvordan får jeg verdigheten min tilbake? Hvorfor kalles jeg "flyktning" ? Det hakes meg alltid når folk ser på meg og ansikter deres er fylt med hat og bitterhet! Øyener deres bare forterller meg at jeg må bøyde hodet mitt ned og løs øynene mine, enten å dra tilbake til Syria. I "Bussen, butikken, restauranten, gymmen, flyplassen, flyet, skolen, bussholdeplassen, legesentret, sykehuset, sentrumet, banken og alt! Jeg ble sliten, være så snill la meg i fred ! Anonymkode: 20b2a...654 Jeg aner ikke hvor ille din situasjon har vært, men jeg anbefaler deg å holde hodet så høyt du kan:)
Mari Y Skrevet 16. desember 2016 #12 Skrevet 16. desember 2016 11 timer siden, fuglekvitter__ skrev: Kanskje, men som nordmann, en person som har født her så er det ekstremt lite i deres kultur som er vestlig og ganske forvirrende. Jeg som er født her kan ikke sette meg inn i alt det ts mener om sitt hjemland, og når Syrere bytter nasjonaliteter like fort som andre bytter truser så får man vel begynne å lure litt da spesielt mtp det ts skriver om at alle her er kalde. Hvor er Syrere egentlig i fra når de plutselig ikke er i fra Syria allikevel? Noen skrev at Syriske folk er den mest dysfunkskjonelle folkegruppen som har vært flyktninger i Norge. Jeg kjenner ingen Syrere, så jeg kan jo ikke påstå det. Dem er visst helt på bånn i følge en annen debattant her inne. Mulig han eller hun har rett. Det handler da ikke om at Syrere ikke blir godtatt for den de, er, men hvorfor skal norske folk måtte sette seg inn i bombeproblematikk og gudene vet hva disse Syrerne diskuterer. Men for all del, kanskje ts (som er Syrer) har blitt mobbet en del i Syria og at han/hun kan gå litt mer i seg selv for å bli kvitt en del traumer og sånn. Dette siste er vill gjetting egentlig... Og det finnes jo forskjell på Syrere og. En del har sikkert glemt bombene og lever litt mer inn i den vestlige kulturen kanskje? Jeg ser at flere får bo i blokker i koselige og hyggelige områder på bygdene så så ille kan det vel ikke være? Lederene for disse stedene godtar dem jo, støtter dem og hjelper til så godt dem kan. Jeg tror ingen føler det godt å måtte forlate sitt eget hjemland, uten egen fri vilje, fuglekvitter 2
fuglekvitter__ Skrevet 16. desember 2016 #13 Skrevet 16. desember 2016 5 minutter siden, Mari Y skrev: Jeg tror ingen føler det godt å måtte forlate sitt eget hjemland, uten egen fri vilje, fuglekvitter Det er da ingen som har påstått det Mari Y. Til ts. Hvis du er i fra der det er bombet i Syria så har ikke ts mulighet til å dra tilbake foreløpig og ts skriver jo selv at han savner Syria og hjemlandet. Nå har det seg sånn at det er et terrorregime der nede, og hele Syria er på vei til å bli ødelagt så å savne det landet skjønner jeg ikke da. Jeg skjønner at han eller hun savner vennene sine og sånt jeg - jeg skjønner at han savner det han hadde og at det en gang blir bygget opp igjen, det forstår jeg men det du svarer nå er så enkelt. Det er nok litt mer komplisert enn å bare savne hjemlandet sitt. De fleste skjønner vel at noen kan savne hjemlandet sitt?
Mari Y Skrevet 16. desember 2016 #14 Skrevet 16. desember 2016 4 minutter siden, fuglekvitter__ skrev: Det er da ingen som har påstått det Mari Y. Til ts. Hvis du er i fra der det er bombet i Syria så har ikke ts mulighet til å dra tilbake foreløpig og ts skriver jo selv at han savner Syria og hjemlandet. Nå har det seg sånn at det er et terrorregime der nede, og hele Syria er på vei til å bli ødelagt så å savne det landet skjønner jeg ikke da. Jeg skjønner at han eller hun savner vennene sine og sånt jeg - jeg skjønner at han savner det han hadde og at det en gang blir bygget opp igjen, det forstår jeg men det du svarer nå er så enkelt. Det er nok litt mer komplisert enn å bare savne hjemlandet sitt. De fleste skjønner vel at noen kan savne hjemlandet sitt? Jeg òg ville ha savnet Norge om jeg hadde måttet flykte pga krig. Prøv å sett deg inn i om Norge hadde blitt rammet av krig, ville du ikke følt at det hadde vært trist å måtte dra fra ditt eget hjem, fordi det ble krig? 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #15 Skrevet 16. desember 2016 13 minutter siden, fuglekvitter__ skrev: Det er da ingen som har påstått det Mari Y. Til ts. Hvis du er i fra der det er bombet i Syria så har ikke ts mulighet til å dra tilbake foreløpig og ts skriver jo selv at han savner Syria og hjemlandet. Nå har det seg sånn at det er et terrorregime der nede, og hele Syria er på vei til å bli ødelagt så å savne det landet skjønner jeg ikke da. Jeg skjønner at han eller hun savner vennene sine og sånt jeg - jeg skjønner at han savner det han hadde og at det en gang blir bygget opp igjen, det forstår jeg men det du svarer nå er så enkelt. Det er nok litt mer komplisert enn å bare savne hjemlandet sitt. De fleste skjønner vel at noen kan savne hjemlandet sitt? Kanskje TS savner Syria slik det var før krigen? Anonymkode: 50373...a36
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #16 Skrevet 16. desember 2016 13 timer siden, fuglekvitter__ skrev: I hovedsak virker som du trivdes mest i Syria så det mest naturlige ville vel vært å dra tilbake dit. Du har sett på nyheter/lest aviser de siste åra eller? Det er ikke bare å reise tilbake til Syria... Anonymkode: 50373...a36 2
fuglekvitter__ Skrevet 16. desember 2016 #17 Skrevet 16. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kanskje TS savner Syria slik det var før krigen? Anonymkode: 50373...a36 Ja, det har du nok rett i.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #18 Skrevet 17. desember 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Shalom, det ordner seg nok en dag insha Allah. Hold motet oppe og aldri gi opp. En muslim gir aldri opp. Vær sterk. Det er ingen religion enn islam som lærer at du skal minnes døden hver dag og at dette livet er ikke jannah. Så gi ikke opp. Allah er med deg. Det er kun i jannah du får det perfekt. Dette livet er en test med goder og onder. Måtte du få godene i dette livet og neste. Amen. Anonymkode: 6af3c...fee Det har ingenting med religion du gjøre, det er bare noe de spiller på for å få oppmerksomhet. Hva har jannah og det med saken å gjøre at personen savner sine kamerater? Han eller hun får ikke tilbake sine kamerater av å bruke sånne ord om Syria krigen. Det er forståelig at ts er lei seg og savner alt dette, men når ts ikke trives så hva kan man gjøre da? Har du ts forsøkt muligheter som gjør at du har det bedre med deg selv i Norge? Anonymkode: df524...839
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #19 Skrevet 17. desember 2016 Dere bare gjøre meg gråter min håp for julen at jeg dør. Kanskje det bli enkelt, men jeg vet ikke om jeg vil få lov til å begraves her i norge. Ka slags livet e d som æ ha fremma ti 😭 Anonymkode: 20b2a...654
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #20 Skrevet 17. desember 2016 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Det har ingenting med religion du gjøre, det er bare noe de spiller på for å få oppmerksomhet. Hva har jannah og det med saken å gjøre at personen savner sine kamerater? Han eller hun får ikke tilbake sine kamerater av å bruke sånne ord om Syria krigen. Det er forståelig at ts er lei seg og savner alt dette, men når ts ikke trives så hva kan man gjøre da? Har du ts forsøkt muligheter som gjør at du har det bedre med deg selv i Norge? Anonymkode: df524...839 Refl. Jannah. Du skjønner kanskje ikke det så bare la vær Anonymkode: 6af3c...fee
Anbefalte innlegg