Gå til innhold

Landeveissykkel pris?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg en landeveissykkel og lurer på hva prisen ligger på? Jeg er nybegynner og trenger ingen komplisert sykkel. Har søkt litt rundt og det er store prisforskjeller. Må man over 10 000 for å få en bra sykkel? Eller vil det ikke ha noen stor forskjell for meg som nybegynner? :) 

Anonymkode: ce04a...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest EkteMannen

skal du sykle på veien så må du så klart ha en carbon sykkel med lavprofil hjul og elektroniske gir. Tipper 30-40 000 er minimum :)

 

Neida, jeg har selv syklet mange lokale ritt, det lengste over 20 mil, på min sykkel som kostet 7000 for 10 år siden. Se etter et greit tilbud fra de store kjedene. XXL white syklene kan være et greit utgangspunkt. Styr unna de aller rimeligste, rundt 10 lapper får du mye bra for.

 

Det viktigste er at du skaffer en sykkel som passer til deg med rett størrelse. Blir du hekta kan du heller få ny sykkel om et par år, så bruker du den gamle sykkelen i regnvær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden folk sykler jorden rundt på sykler til 250 kroner tviler jeg. Men det kommer an på målet ditt. HVis du vil sykle fort trenger du en lett og god sykkel. Men hvis du bare skal mosjonere og reise rundt funker enhver sykkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EkteMannen
33 minutter siden, EkteMannen skrev:

skal du sykle på veien så må du så klart ha en carbon sykkel med lavprofil hjul og elektroniske gir. Tipper 30-40 000 er minimum :)

 

Neida, jeg har selv syklet mange lokale ritt, det lengste over 20 mil, på min sykkel som kostet 7000 for 10 år siden. Se etter et greit tilbud fra de store kjedene. XXL white syklene kan være et greit utgangspunkt. Styr unna de aller rimeligste, rundt 10 lapper får du mye bra for.

 

Det viktigste er at du skaffer en sykkel som passer til deg med rett størrelse. Blir du hekta kan du heller få ny sykkel om et par år, så bruker du den gamle sykkelen i regnvær :)

https://www.xxl.no/white-white-rr-pro-16-landeveissykkel/p/1118210_1_style

mye for pengene ihvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville brukt litt tid før jeg hadde kjøpt en sykkel slik at du blir kjent med girsystem, merker, rammetyper slik at du får en sykkel som passer ditt bruk. Kanskje du kan gjøre et kupp. Og kjøp den et sted du kan få skikkelig oppfølging med tanke på tilpasning, tips, reparasjoner, vedlikehold etc. 

Selv har jeg en sykkel som jeg kjøpte for 8 år siden på tilbud til 10000, satt ned fra 14000. Begynner å bli slitt nå og skal kjøpe en ny så nå blir den gamle en regnværsykkel. Men den har gitt meg mye glede og da spesielt da jeg har kjørt fletta av dem med sykler mye dyrere enn min.😀

 

Anonymkode: ce28b...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EkteMannen
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har det noe å si at den er for herrer når jeg er kvinne?

Anonymkode: ce04a...a97

De har dame sykkel i samme serie og samme pris

 

https://www.xxl.no/white-white-rr-pro-ane-16-landeveissykkel-dame/p/1118211_1_style

 

Jeg er litt på tynn is her, men jeg tror ikke det er så stor forskjell. Tror damesyklene generelt sett har litt kortere avstand mellom setepinne og styre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EkteMannen
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er cyclo-cross foresten?

Anonymkode: ce04a...a97

cyclo-cross er en egen konkurranseform som brukes mye på vinteren nedover i Europa. Det er i praksis en litt mer solid landeveissykkel med litt kraftigere dekk. Kjenner flere som bruker slike som vintersykkel her i norge, med piggdegg etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...