Gå til innhold

Landeveissykkel pris?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg en landeveissykkel og lurer på hva prisen ligger på? Jeg er nybegynner og trenger ingen komplisert sykkel. Har søkt litt rundt og det er store prisforskjeller. Må man over 10 000 for å få en bra sykkel? Eller vil det ikke ha noen stor forskjell for meg som nybegynner? :) 

Anonymkode: ce04a...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest EkteMannen

skal du sykle på veien så må du så klart ha en carbon sykkel med lavprofil hjul og elektroniske gir. Tipper 30-40 000 er minimum :)

 

Neida, jeg har selv syklet mange lokale ritt, det lengste over 20 mil, på min sykkel som kostet 7000 for 10 år siden. Se etter et greit tilbud fra de store kjedene. XXL white syklene kan være et greit utgangspunkt. Styr unna de aller rimeligste, rundt 10 lapper får du mye bra for.

 

Det viktigste er at du skaffer en sykkel som passer til deg med rett størrelse. Blir du hekta kan du heller få ny sykkel om et par år, så bruker du den gamle sykkelen i regnvær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden folk sykler jorden rundt på sykler til 250 kroner tviler jeg. Men det kommer an på målet ditt. HVis du vil sykle fort trenger du en lett og god sykkel. Men hvis du bare skal mosjonere og reise rundt funker enhver sykkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EkteMannen
33 minutter siden, EkteMannen skrev:

skal du sykle på veien så må du så klart ha en carbon sykkel med lavprofil hjul og elektroniske gir. Tipper 30-40 000 er minimum :)

 

Neida, jeg har selv syklet mange lokale ritt, det lengste over 20 mil, på min sykkel som kostet 7000 for 10 år siden. Se etter et greit tilbud fra de store kjedene. XXL white syklene kan være et greit utgangspunkt. Styr unna de aller rimeligste, rundt 10 lapper får du mye bra for.