happiest Skrevet 14. desember 2016 #1 Skrevet 14. desember 2016 Fjernet hår fra sluken her om dagen og nå noen dager etter så synes jeg det lukter litt kloakk. Ikke sånn ekstrem lukt, men det er ingen god lukt heller. Luktet ikke slik før jeg fjernet håret eller når jeg flyttet inn (da var sluken renset). Har dere noen tips til hvordan jeg kan få vekk lukten? Er det et middel jeg kan helle i?
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #2 Skrevet 14. desember 2016 Klorin tar lukt, men om ikke det som lukter er fjernet vil lukten komme tilbake. Anonymkode: 46579...6ff
Ruccula Skrevet 14. desember 2016 #4 Skrevet 14. desember 2016 Sjekk at det er nok vann i vannlåsen 1
Ragnar89 Skrevet 14. desember 2016 #5 Skrevet 14. desember 2016 Hsr du satt vannlåsen ordentlig på plass? Sitter den skeivt kan det sive opp lukt 3
happiest Skrevet 14. desember 2016 Forfatter #6 Skrevet 14. desember 2016 9 timer siden, prt90 skrev: Sjekk om vannlåsen er i orden? Hva er vannlås? 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #7 Skrevet 14. desember 2016 Samentreff! Har samme problemet, kanskje jeg skal prøve å feste de delene jeg tok opp bedre, sluken min er så klart under dusjen så det er jo et helvette, men da forsøker jeg 😅 Anonymkode: 5b716...fa3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #8 Skrevet 14. desember 2016 Jeg har ny bolig og klagde på vond lukt fra sluken. Fikk tips om å spyle med varmtvann og deretter å ha en liter matolje oppi. Anonymkode: 273d8...516 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #9 Skrevet 15. desember 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ny bolig og klagde på vond lukt fra sluken. Fikk tips om å spyle med varmtvann og deretter å ha en liter matolje oppi. Anonymkode: 273d8...516 Da blir i hvertfall rottene glade Anonymkode: 7ac01...260 8
Gjest Ellii Skrevet 15. desember 2016 #10 Skrevet 15. desember 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da blir i hvertfall rottene glade Anonymkode: 7ac01...260 Sitat Det er et godt tips med litt matolje i gulvsluket. Enkelte bad blir ikke brukt så mye, noe som gjør at vannet i vannlåsen dunster vekk. Spesielt om varmekablene står på i tillegg. Så en halvliter til en liter med matolje er et godt tips, det skal bare være til vannlåsen, så ikke vær redd for rotter.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #11 Skrevet 16. desember 2016 Har nyoppusset bad, utført av fagfolk. Etter fire måneder begynte det å lukte. De som gjorde jobben kom og så på det etter at jeg klagde. Jeg renset sluket, uten at det hjalp. Problemet ble løst, var vannlåsen som var satt feil av fagfolkene. Nå gruer jeg meg til å rense sluket i tilfelle jeg ikke får satt det på plass. Når de hadde problemer med det ser jeg på det som en risikosport. Anonymkode: 71bc9...c22
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #12 Skrevet 16. desember 2016 Vannlåsen er ikke vanskelig å få på plass, med mindre det er en gulvrenne, altså avlang sluk. Anonymkode: 93d6e...e58 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #13 Skrevet 16. desember 2016 På 15.12.2016 den 0.13, AnonymBruker skrev: Jeg har ny bolig og klagde på vond lukt fra sluken. Fikk tips om å spyle med varmtvann og deretter å ha en liter matolje oppi. Anonymkode: 273d8...516 Er du hakkende gal? Hva tror du skjer med vannrørene når man heller matolje nedi? Og spesielt om det er EN LITER? En spiseskje holder lenge. Poenget er å dekke vannet i vannlåsen med en film av olje, så vannet ikke fordamper. Lukta trekker opp bare om den er tom. Anonymkode: 3bc9b...607 2
MapleSirup Skrevet 16. desember 2016 #14 Skrevet 16. desember 2016 Vannlåsen er rørenes utforming....Slik at vannet renner ned, men ikke lukt opp Kanskje dårlig forklart, men se her: https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=vannlås bilde
Gjest Ellii Skrevet 16. desember 2016 #15 Skrevet 16. desember 2016 1 time siden, MapleSirup skrev: Vannlåsen er rørenes utforming....Slik at vannet renner ned, men ikke lukt opp Kanskje dårlig forklart, men se her: https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=vannlås bilde Dette stemmer kun på kjøkken. Vannlås i gulvsluk er som en "kopp". Google er ikke alltid din venn.
MapleSirup Skrevet 16. desember 2016 #16 Skrevet 16. desember 2016 17 minutter siden, Ellii skrev: Dette stemmer kun på kjøkken. Vannlås i gulvsluk er som en "kopp". Google er ikke alltid din venn. Nei. Vannlås er rørenes utforming slik at vannet renner ned og lukten ikke opp. "koppen" som du snakker om er selve koppen i sluket.
MapleSirup Skrevet 16. desember 2016 #17 Skrevet 16. desember 2016 27 minutter siden, Ellii skrev: Dette stemmer kun på kjøkken. Vannlås i gulvsluk er som en "kopp". Google er ikke alltid din venn. Her også: https://no.wikipedia.org/wiki/Vannlås Rørenes utforming er visst et annerkjent stikkord... Arroganse er sjeldent din venn.
Gjest Ellii Skrevet 16. desember 2016 #18 Skrevet 16. desember 2016 32 minutter siden, MapleSirup skrev: Her også: https://no.wikipedia.org/wiki/Vannlås Rørenes utforming er visst et annerkjent stikkord... Arroganse er sjeldent din venn. Du er morsom. Hva er ditt yrke da? Jeg skriver for å hjelpe til i tråden. Du pirker på ting du ikke kan noe om. Jeg er rørlegger og forteller at det heter vannlås og det er en kopp nede i gulvsluket. På samme måte som man har en "kopp"/vannlås under vasken på badet.
MapleSirup Skrevet 16. desember 2016 #19 Skrevet 16. desember 2016 27 minutter siden, Ellii skrev: Du er morsom. Hva er ditt yrke da? Jeg skriver for å hjelpe til i tråden. Du pirker på ting du ikke kan noe om. Jeg er rørlegger og forteller at det heter vannlås og det er en kopp nede i gulvsluket. På samme måte som man har en "kopp"/vannlås under vasken på badet. Du skriver arrogant "google er ikke din venn" når jeg faktisk har gott en helt grei forklaring på hva en vannlås er..... At det er forskjell på den i gulv og den i vasken har ingen relevans. Funksjonen er den samme. Du oppfattes arrogant når du skriver på den måten. Ta det til etterretning. 1
Gjest Ellii Skrevet 16. desember 2016 #20 Skrevet 16. desember 2016 1 time siden, MapleSirup skrev: Du skriver arrogant "google er ikke din venn" når jeg faktisk har gott en helt grei forklaring på hva en vannlås er..... At det er forskjell på den i gulv og den i vasken har ingen relevans. Funksjonen er den samme. Du oppfattes arrogant når du skriver på den måten. Ta det til etterretning. Det er ingen som lurer på hva en vannlås er.. Det er flere i denne tråden som har gitt råd om det som TS lurer på. Ikke skriv om ting du ikke har peiling på, ta det til etterretning.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå