Gå til innhold

Dyeabledeals.com and Laurie's bridal

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen med erfaringer fra denne nettbutikken?

Har funnet både sko, smykker og slør til en bra pris men lurer på om det er andre som har erfaringer med netthandel?

Er det noe spesielt jeg bør være oppmerksom på eller spørre om før jeg bestiller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nå så ikke jeg helt sånn kjempenøye etter, men de smykkene de hadde der tror jeg de har på lisenett.no også... Bare sånn, hvis du ikke visste det :oops:

Skrevet

Jo, men det er penger å spare på å kjøpte det på dette nettstedet :)

Skrevet
Jo' date=' men det er penger å spare på å kjøpte det på dette nettstedet :)[/quote']

Selv etter at du har lagt til toll/moms og porto?

Skrevet

Jeg har regnet på det og kommer frem til at hvis jeg kjøper sko, veske, tiara og smykker på dyeable.com vil det komme på ca NOK 970 inkl frakt men ikke toll.

Men er det ikke mulig å få de til å skrive på mindre verdi så jeg slipper tollen?

Tilsvarende pakke + slør på lisenett vil komme på ca NOK 2220 inkl porto.

Sløret på lisenett koster bare 330 mot ca NOK 550 på dette netstedet så der er lisenett mye billigere.

Jeg har også vært i kontakt med lisenett og de sier at de bruker samme leverandør som dyeable.com og kan sikkert derfor skaffe meg varer fra dyeable som jeg ikke finner på lisenett.

Så hvor jeg kommer til å handle kommer vel an på om jeg slipper tollen eller ikke......

Gjest Augustbrud_2004
Skrevet
Jeg har regnet på det og kommer frem til at hvis jeg kjøper sko, veske, tiara og smykker på dyeable.com vil det komme på ca NOK 970 inkl frakt men ikke toll.

Men er det ikke mulig å få de til å skrive på mindre verdi så jeg slipper tollen?

Tilsvarende pakke + slør på lisenett vil komme på ca NOK 2220 inkl porto.

Sløret på lisenett koster bare 330 mot ca NOK 550 på dette netstedet så der er lisenett mye billigere.

Jeg har også vært i kontakt med lisenett og de sier at de bruker samme leverandør som dyeable.com og kan sikkert derfor skaffe meg varer fra dyeable som jeg ikke finner på lisenett.

Så hvor jeg kommer til å handle kommer vel an på om jeg slipper tollen eller ikke......

Det er ikke toll på sånne varer, det er moms du må betale og du må derfor beregne 24% pristillegg (på frakten også) + fortollingsgebyrer hos posten. Porto hos utenlandske bryllupsbutiker er som regel ganske høye, f.eks på bridesave.com må man betale flere hundre dollar i porto for en ussel brudekjole :-? I tillegg må man ta i betraktning om du kan angre kjøpet ditt. Kjøper du f.eks sko fra utlandet og de ikke passer, er det dyrt å returnere sko til utlandet samt få tilsendt nye sko derifra. Tro meg - det har jeg gjort (!) Jeg ble så frustrert av å handle fra utlandet pga alle tilleggene som dukket opp, så jeg holdt meg til Norske salonger/nettbutikker istedet :) Men man må vel gjøre seg noen erfaringer :wink:

Lykke til uansett hva du bestemmer deg for :)

Skrevet

Det er ikke toll på sånne varer, det er moms du må betale og du må derfor beregne 24% pristillegg (på frakten også) + fortollingsgebyrer hos posten. Porto hos utenlandske bryllupsbutiker er som regel ganske høye, f.eks på bridesave.com må man betale flere hundre dollar i porto for en ussel brudekjole :-? I tillegg må man ta i betraktning om du kan angre kjøpet ditt. Kjøper du f.eks sko fra utlandet og de ikke passer, er det dyrt å returnere sko til utlandet samt få tilsendt nye sko derifra. Tro meg - det har jeg gjort (!) Jeg ble så frustrert av å handle fra utlandet pga alle tilleggene som dukket opp, så jeg holdt meg til Norske salonger/nettbutikker istedet :) Men man må vel gjøre seg noen erfaringer :wink:

Lykke til uansett hva du bestemmer deg for :)

Jeg trodde man måtte betale toll uansett hvis varene koster over 1000 kroner.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg trodde man måtte betale toll uansett hvis varene koster over 1000 kroner.

Nei, skotøy og smykker og ellers det meste av brudetilbehør er tollfritt. Men brudekjoler derimot må man betale toll på i tillegg til moms :wink:

Skrevet

Nei, skotøy og smykker og ellers det meste av brudetilbehør er tollfritt. Men brudekjoler derimot må man betale toll på i tillegg til moms :wink:

OK

Man lærer noe nytt hver dag her inne :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...